Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 04 Νοέ 2023
Ιστορίες χωρίς φωνή / Τα τέρατα της θάλασσας
Κλίκ για μεγέθυνση

 

134162116a.jpg
 

Υπάρχουν τεράστια αδηφάγα τέρατα που καταδιώκουν οτιδήποτε κινείται στη θάλασσα. Αυτά τα τέρατα είναι τόσο μεγάλα, τόσο δυνατά, τόσο γρήγορα και τόσο αχόρταγα αρπακτικά που κανένα πλάσμα στη θάλασσα δεν είναι ασφαλές από τη λαιμαργία τους. Καταβροχθίζουν τόνους ψάρια, καταπίνουν δεκάδες χιλιάδες καλαμάρια και στην πορεία ξεκληρίζουν δελφίνια και χελώνες, όρκες και φάλαινες. Αυτές οι τερατώδεις βιομηχανικές μηχανές είναι οι μεγαλύτερες φονικές οντότητες που έχει κατασκευάσει ο άνθρωπος και ευθύνονται για την πραγματική γενοκτονία πολλών θαλάσσιων ζώων και την ανυπολόγιστη καταστροφή που συντελείται στα θαλάσσια οικοσυστήματα του πλανήτη.

 

Ψαρεύουμε περισσότερα ψάρια από όσα μπορεί να αντέξει η θάλασσα

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ, 9 από τα 17 πιο μεγάλα πεδία αλίευσης σε όλο τον κόσμο θεωρούνται σήμερα σχεδόν κατεστραμμένα, ενώ 4 από αυτά είναι αφανισμένα ολοκληρωτικά. Σήμερα το 33% των πληθυσμών ψαριών παγκοσμίως ήδη υπεραλιεύεται, ενώ πάνω από το 58% βρίσκεται στα πρόθυρα της υπεραλίευσης. Στη Μεσόγειο, μάλιστα, το ποσοστό των πληθυσμών ψαριών που υπεραλιεύονται είναι ακόμα υψηλότερο, αφού αγγίζει το 80%. Την κύρια ευθύνη για την τρομακτική αυτή κατάσταση έχουν τα σκάφη μέσης και μεγάλης αλιείας, που φέρουν τράτες βυθού και με τα γιγαντιαία δίχτυα τους, τα οποία φτάνουν έως τον πυθμένα της θάλασσας, στην κυριολεξία «ξυρίζουν» τον βυθό, αφήνοντας πίσω τους ελάχιστη ζωή σε πανίδα και χλωρίδα. Πέραν αυτού, το 45% της ψαριάς τους πετιέται πίσω στη θάλασσα νεκρό λόγω της χαμηλής εμπορικής του αξίας.

«Atlantic Dawn» κατόπιν «Annelies Ilena»: Μια πλωτή μηχανή θανάτου

Το «Atlantic Dawn» (Αυγή του Ατλαντικού) περιγράφεται από τους ειδικούς ως η μεγαλύτερη μηχανή δολοφονίας που έχει δει ποτέ ο κόσμος. Πρόκειται για ένα πλοίο, η κατασκευή του οποίου κόστισε περίπου 100 εκατ. ευρώ χάρη σε δάνεια από τις ιρλανδικές τράπεζες και επιδοτήσεις από την κυβέρνηση της Νορβηγίας. Πρόκειται για ένα πλοίο μήκους 144 μέτρων και βάρους 14.055 τόνων, που τροφοδοτείται από δύο πετρελαιοκινητήρες 9.655 ίππων οι οποίοι του δίνουν τη δυνατότητα να πλέει με ταχύτητα 18 κόμβων. Αυτό το τερατούργημα είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά εργοστάσιο μαζικής σφαγής ψαριών στον πλανήτη. Είναι εξοπλισμένο με προηγμένο σόναρ χαμηλής συχνότητας και ως εκ τούτου τα ψάρια δεν μπορούν να κρυφτούν και να το ξεπεράσουν. Το αποτέλεσμα είναι 400 τόνοι ψάρια να ανασύρονται κάθε 24 ώρες στο πλοίο και εν πλω να φιλετοποιούνται, να συσκευάζονται και να καταψύχονται σε τεράστια ψυγεία. Το πλοίο μένει στη θάλασσα μέχρι να γεμίσουν οι καταψύκτες με 7.000 τόνους ψάρια.

Το επικηρυγμένο πλοίο

 

Το «Atlantic Dawn» προ ετών στάλθηκε στα ύδατα ανοιχτά της Μαυριτανίας, όπου οι ντόπιοι το χαρακτήρισαν το «πλοίο από την κόλαση» όταν αντιλήφθηκαν το μέγεθος της καταστροφής που άφηνε πίσω του και διατάχθηκε βίαια να αναχωρήσει για πάντα από τα ύδατα της χώρας. Στη συνέχεια πουλήθηκε σε μια ολλανδική κοινοπραξία, μετονομάστηκε σε «Annelies Ilena» και αμέσως μετά στην πρώτη του έξοδο στην ανοιχτή θάλασσα κατηγορήθηκε για παράνομη αλιεία στα ιρλανδικά ύδατα. Αυτή η διαβόητη μηχανότρατα είναι η μεγαλύτερη του είδους της στον κόσμο, αλλά δεν είναι το μοναδικό θαλάσσιο τέρας που ο άνθρωπος έχει κατασκευάσει, καθώς είναι πολλά τα πλοία που σκορπούν τον θάνατο και την καταστροφή σε διάφορα σημεία του πλανήτη.

«Margiris»: Μια τεράστια κηλίδα θανάτου

Στις αρχές του 2022 περίπου 100.000 νεκρά ψάρια κάλυπταν μια έκταση 3.000 τ.μ. πάνω στην επιφάνεια της θάλασσας. Μια τεράστια κηλίδα θανάτου στην οποία εστίασε ο φωτογραφικός φακός για να καταγράψει ένα στιγμιότυπο από τα αποτελέσματα της βιομηχανικής αλιείας στον πλανήτη, αφήνοντας όμως εκτός του οπτικού μας πεδίου την αόρατη σ’ εμάς καταστροφή στον θαλάσσιο βυθό που άφησε πίσω της η μηχανότρατα-τέρας «Margiris», η οποία και θεωρήθηκε υπεύθυνη για το περιστατικό. Η εικόνα των νεκρών ψαριών στις ακτές της Γαλλίας, που επισήμως ονομάζεται «απόρριψη παρεμπιπτόντων αλιευμάτων» καθώς δεν είναι εμπορεύσιμα και άρα καθίστανται άνευ αξίας, επανέφερε για ακόμη μια φορά στο προσκήνιο τη συζήτηση για το μέγεθος των μηχανοτράτων που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την ανυπολόγιστη καταστροφή, την οποία βιομηχανικές μηχανότρατες προκαλούν στα θαλάσσια οικοσυστήματα του πλανήτη, καταφέρνοντας χρόνια τώρα να πλέουν στα σκοπίμως θολά νερά της παγκόσμιας νομοθεσίας.

Σκοτώνουν και καταδικάζουν σε ασιτία χιλιάδες θαλάσσια ζώα

Το «Margiris» (φωτό) είναι ένα τεράστιο σκάφος, που έχει μήκος 143 μέτρα και ζυγίζει 6.200 χιλιάδες τόνους, ανήκει στην ολλανδική εταιρεία Parleviet & Van der Plas αλλά φέρει σημαία Λιθουανίας και έχει προγραμματιστεί να επιστρέψει στα ανοιχτά των ακτών της Γαλλίας τον Νοέμβριο του 2023. Τόσο η εταιρεία που είναι ιδιοκτήτρια του «Atlantic Dawn» όσο και η εταιρεία που έχει το «Margiris» έχουν το θράσος να δηλώνουν ότι ασχολούνται με τη βιώσιμη αλιεία, μόνο που η βιομηχανική αλιεία με τέτοιου είδους πλοία-τέρατα, που σκορπούν τον θάνατο και την καταστροφή, δεν ήταν και δεν θα είναι ποτέ βιώσιμη. Και αυτό είναι μια πραγματικότητα απέναντι στην οποία οφείλουν να σταθούν ακόμα και οι οργανώσεις που δίνουν δίκαιες μάχες για την απελευθέρωση ενός δελφινιού ή μιας όρκας από την ανθρώπινη εκμετάλλευση, αλλά αγνοούν την κατάσταση που επικρατεί σε θάλασσες και ωκεανούς, εκεί όπου πλοία όπως το «Atlantic Dawn» και το «Margiris» δολοφονούν χιλιάδες θαλάσσια θηλαστικά και καταδικάζουν άλλα τόσα στην ασιτία, καθώς λιμοκτονούν λόγω έλλειψης τροφής που τους έχουν στερήσει οι βιομηχανικές μηχανότρατες.

www.avgi.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου