Loading...

Κατηγορίες

Τρίτη 11 Δεκ 2012
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ
Κλίκ για μεγέθυνση
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ

 

Τα μεγάλα προβλήματα του Κορινθιακού επεσήμαναν εκ μέρους της Ομοσπονδίας Οικολογικών Οργανώσεων Κορινθιακού Κόλπου «Η ΑΛΚΥΩΝ» ο πρόεδρος κ. Δ. Αγγελόπουλος και ο αντιπρόεδρος κ. Γ. Παλαμάρης κατά τη διάρκεια της ημερίδας που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Προστασίας Ορθολογικής Ανάπτυξης Κορινθιακού κόλπου (ΣΠΟΑΚ) στο Αρχαιολογικό μουσείο Πατρών παρουσία πολλών σχολείων εξ όλων των περιοχών του Κορινθιακού και πλήθους κόσμου στις 7&8Δεκεμβρίου.

Στη διημερίδα που είχε ως κεντρικό θέμα τις επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στον Κορινθιακό κόλπο με ενότητες στην εκπαίδευση, τον πολιτισμό, την επιστήμη και την πολιτική, αναπτύχθηκαν έντονοι προβληματισμοί εκ μέρους της μαθητικης και εκπαιδευτικής κοινότητας και των οικολογικών οργανώσεων ως προς την αναποτελεσματικότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης, της πολιτείας γενικά σε σχέση με τα μεγαλοσυμφέροντα των πολυεθνικών εταιρειών που καταστρέφουν το περιβάλλον. Έντονοι διάλογοι αναπτύχθηκαν κατά το εκπαιδευτικό τμήμα της ημερίδας από τη μαθητιώσα νεολαία τους οικολογικούς συλλόγους έναντι του προέδρου του ΣΠΟΑΚ δημάρχου Κορίνθου και των εκπροσώπων της εταιρείας «Αλουμίνιον Ελλάδος» μετά από την παρουσίαση της μόλυνσης του Κορινθιακού και των ποταμών ταινιών μικρού μήκους από την «ΑΛΚΥΩΝ» . Κατά τη δεύτερη ημέρα το ΕΛΚΕΘΕ, και τα τμήματα της Φυσικής, και Γεωλογίας του Παν/μίου Πατρών επιβεβαίωσαν την ρύπανση, τις επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή και την μόλυνση από στερεά και υγρά απόβλητα σε θάλασσα και στεριά, κρούοντας για άλλη μια φορά τον κώδωνα του κινδύνου.

Εκ μέρους της Ομοσπονδίας Οικολογικών Οργανώσεων Κορινθιακού Κόλπου «Η ΑΛΚΥΩΝ» ο αντιπρόεδρος κ. Γ. Παλαμάρης αναφέρθηκε στις επιπτώσεις της ρύπανσης στο Δελφικό τοπίο (εισήγηση που θα δημοσιεύσουμε στο επόμενο φύλλο του Ιανουαρίου) και ο πρόεδρος κ. Δ. Αγγελόπουλος κατέθεσε τις προτάσεις της «ΑΛΚΥΩΝ» για κοινές εκδηλώσεις και δράσεις, με το ΣΠΟΑΚ.

 

ΠΡΟΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Σ.Π.Ο.Α.Κ.

Κορινθιακός; Ενιαία περιοχή, με ε νιαία Χωροταζία και Διοίκηση

Η Ομοσπονδία μας με γνώμονα πάντα την προώθηση - επίλυση των μεγάλων θεμάτων που αφορούν τις στεριανές και θαλάσσιες περιοχές του Κ.Κ. την ειλικρινή και φερέγγυα συνεργασία των φορέων , την υλοποίηση στην πράξη ενωτικών θέσεων και δράσεων, θέτει σήμερα κείμενο θέσεων — προτάσεων της για κοινή προώθηση με βάση τις αποφάσεις του Δ.Σ. της.

Κατ αρχήν εκτίμησή μας είναι ότι ο ΣΠΟΑΚ μπορεί να αναδειχθεί σε καθοριστικό πολιτικό παράγοντα για το βιώσιμο μέλλον τη Κοινής μας γεωγραφικής περιοχής. αρκεί να επιδιώξει και να το κατακτήσει στις κοινωνίες των πολιτών και στην κεντρική πολιτική σκηνή.

Ο γενικός χωροταξικός σχεδιασμός. όσο και τα ειδικά χωροταξικά που έχουν γίνει νόμοι του Κράτους βλέπουν την γεωγραφική μας περιοχή κατακερματισμένα. αποσπασματικά και πολλές φορές προτάσσουν . εκ των αποτελεσμάτων τους. την ε συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων ενάντια στο βιώσιμο μέλλον των πολιτών.

Ί α περιφερειακά χωροταξικά που είναι τώρα σε επεξεργασία δεν βλέπουν μέχρι σήμερα τις περιοχές του Κ.Κ. ως ενιαία χωροταξική ενότητα. δεν προάγουν την περιφερειακή συνεργασία, τις κοινές κατευθύνσεις και αλληλοσυμπληρώσει ‘\εν σχεδιάζουν τίποτα για τις θαλάσσιες περιοχές του κόλπου σαν να μην αποτελούν αυτές γεωγραφική ενότητα, Τις βλέπουν μόνο για αποθήκες αποβλήτων βιομηχανικών. αστικών κλπ. Με βάση τις παραπάνω σκέψεις μας σας προτείνουμε.

ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ

Να επεξεργαστούμε θέσεις -προτάσεις για τα Περιφερειακά χωροταξικά. Η «ΑΛΚΥΩΝ» έχει ξεκινήσει την επεξεργασία αυτή.

Να επεξεργασθούμε κείμενό θέσεων για την Διοικητική δομή που προτάσσει το συμφέρον των πολιτών σε επίπεδο Περιφερειών στην κατεύθυνση περιορισμού των Περιφερειών που έχουν μέτωπο στον Κορινθιακό Κόλπο (ΚΚ) και το οποίο να επιδοθεί στην κεντρική Διοίκηση. π.χ. Δύο Περιφέρειες Πελοποννήσου και Στερεάς Ελλάδας.

ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣΑ.Ε.(ΑτΕ) - ΑΝΤΙ ΚΥΡΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ

Όλοι γνωρίζουμε ότι η Α. τ. Ε συνεχίζει από 01/01/2012 να ρίχνει το διήθημα των αποβλήτων της κόκκινης λάσπης στην Θάλασσα δια μέσου του υπάρχοντος αγωγού. Επειδή όλες σι υπηρεσίες του Κράτους δεν έχουν προβεί σε έρευνα μελέτη όσον αφορά την σύνθεση, την ποσότητα την διασπορά του στο θαλάσσιο οικοσύστημα κλπ.

Παρά μόνο ότι αναφέρεται στην Μ.Π.Ε. της εταιρείας, προτείνουμε να προκαλέσουμε άμεσα την έρευνα αυτή από την πολιτεία.

Με βάση την μελέτη έρευνα που συνέταξε το Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ με Θέμα:

«ΑΝΙΧΝΕΥΘΕΙΣΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΧΕΡΣΑΙΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΛΤΟΣ ΤΗΣ «ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ» ΟΡΜΟΣ ΑΝΤΙΚΥΡΑΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ ΚΟΛΠΟΣ.

Το 2009 αποτυπώνεται μετά από επί τόπου μετρήσεις η περιβαλλοντική επιβάρυνση τόσο των εδαφών της ευρύτερης περιοχής όσο και των ιζημάτων του βυθού του κόλπου της Αντίκυρας Βοιωτίας από την πολύχρονη λειτουργία της βιομηχανίας

ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε.

Στην παραπάνω μελέτη οι αρμόδιοι επιστήμονες του ΕΚΛΕΘΕ διαπίστωσαν με μετρήσεις σε εδάφη και Θαλάσσια ιζήματα σοβαρή επιβάρυνση σε φθόριο, Θείο, μόλυβδο, αλλά εξαιρετικά μεγάλη ρύπανση σε καρκινογόνους Πολυκυκλικούς Αρωματικούς Υδρογονάνθρακες (ΠΑΥ) με συνολικές συγκεντρώσεις που σε κάποια σημεία ξεπερνούν και τις 500.000ng/g κατατάσσοντας την περιοχή του κόλπου της Αντίκυρας ως μια από τις περισσότερο ρυπασμένες της χώρας. (σελ. 35-41). Σας προτείνουμε να καλέσουμε να παρέμβει άμεσα η Ελληνική Πολιτεία

- Για την προστασία της υγείας των κατοίκων της περιοχής.

- Να αξιολογηθούν τα επιστημονικά δεδομένα και να παρθούν μέτρα σε βάθος χρόνου για την υγιεινή του περιβάλλοντος της περιοχής.

- Να σταματήσουν οι εκπομπές ρύπων από την βιομηχανία που επιβαρύνουν Περαιτέρω την κατάσταση.

-Να γίνει επιδημιολογική μελέτη στην περιοχή.

ΘΙΣΒΗ

Το εκκολαπτόμενο μέγα θέμα για την βιωσιμότητα του Κ.Κ. είναι στην Θίσβη. Στην περιοχή της Θίσβης Βοιωτίας έχει δρομολογηθεί η ολοκλήρωση της Εθνικής οδού που συνδέει την ΒΙΠΕ Θίσβης με την Ε.Ο. Αθηνών Λαμίας. Έχουν πάρει έγκριση περιβαλλοντικών όρων για την Κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής παράλληλα της Εθν. οδού.

Οι τοπικές κοινωνίες παρ’ όλες τις παρεμβάσεις της «ΑΛΚΥΩΝ» και του «ΣΠΟΑΚ» αδυνατούν να παρέμβουν αποφασιστικά στις εξελίξεις και να προστατεύσουν τον

Κ.Κ.

Οι λόγοι είναι ότι ο πληθυσμός της περιοχής είναι μεγάλης ηλικίας και αριθμητικά

πολύ λίγος.

Αν δεν εμπλακεί αποφασιστικά στις εξελίξει; ο «ΣΠΟΑΚ» τότε θα έχουμε πολύ άσχημα αποτελέσματα. Η παρέμβασή μας στο Περιφερειακό χωροταξικό της Στερεάς Ελλάδας και των υπολοίπων Περιφερειών, είναι επιβεβλημένη. Ο στρατηγικός σχεδιασμός του Ομίλου Στασινόπουλου, που υιοθετεί η πολιτεία και υλοποιεί με έργα υποδομής , είναι η μεταφορά των ρυπογόνων μονάδων της από τα Οινόφυτα στην Θίσβη. Ταυτόχρονα θέλουν το λιμάνι της Θίσβης να εξελιχθεί σε εμπορευματικό λιμάνι για εξαγωγές και εισαγωγές εμπορευμάτων και Προϊόντων της Κεντρικής Ελλάδας.

Ο ΚΚ, τους δίνει την δυνατότητα για ναυτιλιακές μεταφορές από και προς την Μεσόγειο Θάλασσα.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΣΤΗΝ ΣΤΕΡΙΑ

Στον τομέα αυτό μπορούμε να έχουμε γρήγορα και θεαματικά αποτελέσματα. Η εμπειρία μας λέει ότι σε όποια λεκάνη απορροής των υδάτων βάλαμε συγκεκριμένο στόχο βελτίωσης της ποιότητάς των είχαμε γρήγορα αποτελέσματα και μεγάλη αποδοχή και εκτίμηση από τις τοπικές κοινωνίες.

Οι Δήμοι μέλη του «ΣΠΟΑΚ» σε συνεργασία με τους τοπικούς συλλόγους αφού καταγράψουν τις εστίες ρύπανσης κατά μήκος των ποταμών και των ακτών να ιεραρχήσουν τις παρεμβάσεις τους κατά ρυπαντή και να αναδεικνύουν το πρόβλημα με ημερίδες εκδηλώσεις.

Η εφαρμογή των οδηγιών της ΕΕ. και των νόμων του Ελληνικού κράτους για την προστασία - βελτίωση της ποιότητας των υδάτινων πόρων της χώρας ως το έτος 2015, έχει ξεκινήσει με την δημόσια διαβούλευση του ΥΠΕΚΑ ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΥΔΑΤΩΝ - κατά υδατικό σύστημα σε επίπεδο περιφερειών.

Επίσης με βάση το νόμο 4014/2011 και 4042/20 12 έχουμε καινούργιο νομικό πλαίσιο όσον αφορά την απαγόρευση ρίψης αποβλήτων σε όλα τα υδατικά συστήματα και συγκεκριμένο καθεστώς αδειοδότησης έργων.

Για μας το παραπάνω θεσμικό πλαίσιο αποτελεί κατάκτηση.

ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ

Συνεχίζεται η υστέρηση των απαιτούμενων φερτών υλών, δια μέσου των ποταμών και των χειμάρρων, για το κτίσιμο των παραλιών μας.

Αιτίες είναι οι παράνομες αμμοληψίες στα ποτάμια και η έλλειψη οργανωμένων λατομικών ζωνών παραγωγής αδρανών υλικών για τα τεχνικά έργα. Κάποιοι Δήμοι εφαρμόζουν πρόγραμμα μεταφοράς φερτών υλικών από την ενδοχώρα των ποταμών χειμάρρων και τα εναποθέτουν στις εκβολές τους έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα για τις ακτές. Ειδικότερα στην περιοχές που έχουμε εγκιβωτισμό τους. Για να αποφύγουμε Την κατασκευή φαραωνικών έργων προστασίας από την διάβρωση των ακτών όπως προβόλους από μπετόν και ογκόλιθους, προβλήτες κάθετους στον άξονα της ακτογραμμής κλπ με αποτελέσματα μηδαμινά και ολοσχερή αλλοίωση της μορφολογίας των ακτών μας. είναι ανάγκη να γίνουν ημερίδες με επιστημονική υποστήριξη για έργα μακράς πνοής και ήπιας παρέμβασης.

Υιοθετούμε την θέση ότι εφόσον η αύξηση της θερμοκρασίας της γης θα ανεβάσει την επιφάνεια της θάλασσας άρα θα ενταθεί το φαινόμενο της διάβρωσης των ακτών μας, μακρόπνοα η πιο οικονομική, περιβαλλοντικά βέλτιστη λύση είναι η σταδιακή μετεγκατάσταση σε δημόσιες εκτάσεις των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που έχουν άμεσο πρόβλημα σε περιοχές της ενδοχώρας με κίνητρα αρωγής όπως γίνεται όταν έχουμε φυσικές καταστροφές.

ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΡΙΟΥ ΑΝΤΙΡΙΟΥ

Υιοθετούμε την εμπειρία επιστημόνων ότι ο φωτισμός των θαλάσσιων γεφυρών ανακόπτει το πέρασμα των θαλάσσιων ειδών και λειτουργεί ως φράκτης. Τα αποτελέσματα διαφαίνονται σταδιακά και σε βάθος χρόνου.

Ο φωτισμός που προκαλεί η εταιρεία ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ είναι υπερβολικός και πρέπει να μειωθεί δραστικά. Επίσης να τοποθετηθούν σκίαστρα σε κάθε μονάδα φωτισμού προς την μεριά της θάλασσας.-

 

 
© Copyright 2011 - 2020 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου