Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 18 Ιαν 2023
«Κόβει» κάθε υποψία παρερμηνείας ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ
Κλίκ για μεγέθυνση












ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

18.01.2023, 10:46

 

 
 

Η προσπάθεια να ταυτιστεί η επιστολή του Χρ. Ράμμου με την αντισυνταγματική γνωμοδότηση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, πέφτει στο κενό.

Η επιστολή στάλθηκε στον υπουργό Δικαιοσύνης Κωνσταντίνο Τσιάρα προκειμένου να ενημερωθεί για τη διαδικασία που προβλέπει ο πρόσφατος νόμος 5002 του 2022 για την διαχείριση αιτημάτων πολιτών για τυχόν υποκλοπές.

Η πρωτοβουλία του Χρήστου Ράμμου ερμηνεύτηκε από τα φιλοκυβερνητικά μέσα ως αποδοχή της γνωμοδότησης του Ισίδωρου Ντογιάκου με τον πρόεδρο της ΑΔΑΕ να επανέρχεται με διευκρινιστική δήλωση προκειμένου να μην υπάρχει καμία σκιά.

«Είναι άλλο θέμα η ενημέρωση των  πολιτών που ζητούν να πληροφορηθούν αν έχει αρθεί κατά το παρελθόν το απόρρητο των επικοινωνιών τους για λόγους εθνικής ασφάλειας (άρθρο 4 § 7 του ν. 5002/2022), και εντελώς διαφορετικό το ζήτημα των ελέγχων που διεξάγει η ΑΔΑΕ αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν καταγγελίας σε παρόχους, στην ΕΥΠ κλπ προκειμένου να διαπιστώσει αν  τηρείται η νομιμότητα στον τομέα της άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών  και εφαρμόζονται όλες οι σχετικές εγγυήσεις για την διασφάλιση του (άρθρο 6 § 1 του ν. 3115/2003, το οποίο ουδέποτε καταργήθηκε και εξακολουθεί να ισχύει)» αναφέρει με νόημα.

Αναλυτικά η δήλωση του προέδρου της ΑΔΑΕ

Χρήστος Ράμμος

EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Επειδή, διακινήθηκαν πολλές εσφαλμένες ερμηνείες σχετικά με το περιεχόμενο της επιστολής μου της 17.1.2023 προς τον κ. Υπουργό της Δικαιοσύνης, με κοινοποίηση και σε άλλους πολιτειακούς παράγοντες,  θέλω να διευκρινίσω  ότι η επιστολή αυτή, όπως σαφώς, εξ άλλου,  προκύπτει από  απλή ανάγνωση της, ως μόνο και αποκλειστικό  περιεχόμενο έχει το αίτημα της ΑΔΑΕ  να πληροφορηθεί από τους Υπουργούς, που εισηγήθηκαν το νέο νόμο 5002/2022, πως αντιλαμβάνονται  τις λεπτομέρειες εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 4 § 7 του εν λόγω νόμου. Διάταξης, η οποία περιέχει αοριστίες  και ασάφειες και η οποία  πρέπει να τύχει  αποσαφηνίσεως για να μπορέσει να αρχίσει να εφαρμόζεται.
Η επιστολή, όμως, ουδόλως έχει την έννοια ότι συνομολογείται  με αυτήν ότι  οι διατάξεις του άρθρου 6 § 1 του ν. 3115/2003 πoυ προβλέπουν τις ελεγκτικές αρμοδιότητες της ΑΔΑΕ έχουν παύσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο να ισχύουν. Όπως είχε καταγραφεί στο δελτίο τύπου που εξέδωσα στις 10.1.2023 πρόκειται για  δύο εντελώς διαφορετικά ζητήματα. Είναι άλλο θέμα η ενημέρωση των  πολιτών που ζητούν να πληροφορηθούν αν έχει αρθεί κατά το παρελθόν το απόρρητο των επικοινωνιών τους για λόγους εθνικής ασφάλειας (άρθρο 4 § 7 του ν. 5002/2022), και εντελώς διαφορετικό το ζήτημα των ελέγχων που διεξάγει η ΑΔΑΕ αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν καταγγελίας σε παρόχους, στην ΕΥΠ κλπ προκειμένου να διαπιστώσει αν  τηρείται η νομιμότητα στον τομέα της άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών  και εφαρμόζονται όλες οι σχετικές εγγυήσεις για την διασφάλιση του (άρθρο 6 § 1 του ν. 3115/2003, το οποίο ουδέποτε καταργήθηκε και εξακολουθεί να ισχύει).

πηγη: https://www.efsyn.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου