Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 01 Μάρ 2013
Το Ημερολόγιο Ταινιών της Κοινο_Τοπίας παρουσιάζει την ταινία  του Τζον Κάμερον Μίτσελ (John Cameron Mitchell) SHORTBUS
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία σε συνέχεια του κύκλου προβολών της με τίτλο «Ημερολόγιο ταινιών» προβάλλει την Τετάρτη 6 Μαρτίου στις 20:00 την ταινία του Τζον Κάμερον Μίτσελ (John Cameron Mitchell) SHORTBUS

Σκοπός των προβολών είναι -πέρα από το να δούμε ή να ξαναθυμηθούμε διαμάντια της έβδομης τέχνης- η συζήτηση και ο προβληματισμός που ξεκινούν από τη θεματική μιας ταινίας. Θεματική που με συναρπαστικό τρόπο θέτει το εύρημα όλης της προβληματικής της με την εντελώς βέβαια προσωπική αισθητική του δημιουργού της, αλλά και η ανάγκη για συνάντηση των ανθρώπων.

Η προβολή θα γίνει στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου) στην Πάτρα με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ. Τη διοργάνωση προβολής και τη συζήτηση με το κοινό συντονίζουν οι Π. Καρώνης κ. Κ. Κυριακόπουλος. Ώρα προσέλευσης 7.45μμ. Έναρξη προβολής 8.00μμ.

 

Ημερολόγιο Ταινιών: Μ ά ρ τ ι ο ς

ΤΙΤΛΟΣ: SHORTBUS, ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Τζον Κάμερον Μίτσελ (John Cameron Mitchell), ΣΕΝΑΡΙΟ: Τζον Κάμερον Μίτσελ, ΧΩΡΑ: Η.Π.Α. 2006, ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101' ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Φρανκ Τζ. ΝτεΜάρκο, ΜΟΥΣΙΚΗ: Yo La Tengo

ΠΑΙΖΟΥΝ: Sook-Yin Lee, Paul Dawson, Lindsay Beamish, PJ DeBoy, Raphael Barker, Jay Brannan, Alan Mandell, Adam Hardman, Ray Rivas, Bitch, Shanti Carson, Justin Hagan, Jan Hilmer, Stephen Kent Jusick κ.α.

ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ:

- Βραβείο Κοινού, 12ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας, “Νύχτες Πρεμιέρας”

- Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ των Καννών το 2006

 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Η ταινία είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 18 ετών.

 

ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ: Όταν κάποτε ο Βασίλης Ραφαηλίδης ρωτήθηκε αν το πορνό είναι τέχνη, απάντησε: «πολλές φορές ναι και μάλιστα δύσκολη».

Η ταινία Shortbus (έτσι λέγονται τα μίνι σχολικά λεωφορεία που μεταφέρουν παιδιά με ειδικές ανάγκες στην Αμερική) του Τζον Κάμερον Μίτσελ, αν και φλερτάρει ανοιχτά με την πορνογραφία, σε καμιά περίπτωση δεν την αγγίζει. Όσο και αν παρουσιάζει ανοιχτά ερωτικές σκηνές όπως την αρχική σκηνή που ένας ηθοποιός αυτοϊκανοποιείται με χέρια και... στόμα παρακαλώ, αυτοπεοθυλαζόμενος! πρωταγωνιστής τούτου του φιλμ, το σεξ και μόνο το σεξ.

Η τέχνη είναι το ισχυρότερο μέσο για πρόκληση αλλά και για διάλογο, ανάμεσα σε πομπό και δέκτη. Αν υποθέσουμε ότι ο δέκτης είναι σε θέση να λάβει το σήμα-μήνυμα και δεν έχει σκουριάσει από τα... κηρύγματα. Ας θυμηθούμε τις αντιδράσεις του κόσμου μπροστά στην «Ολυμπία» του Μανέ ή τη δίκη που σύρθηκε ο Όσιμα για την Αυτοκρατορία των αισθήσεων στην πατρίδα του. Όλα αυτά σήμερα, μόνο γέλια μπορούν να προκαλέσουν.

Το Shortbus δε προκαλεί, δε προσβάλει, τουλάχιστον δεν είναι στις προθέσεις του σκηνοθέτη του. Το Shortbus μιλάει για μοναχικούς ανθρώπους, μιλάει για κάτι που λείπει, και αυτό είναι η επαφή –ναι, η σεξουαλική- αλλά και η άλλη, το άγγιγμα, το πλησίασμα, μιλάει για τη λαχτάρα της ανθρώπινης ψυχής να βρει το χαμένο μισό της, να συμπληρωθεί, να συντροφευτεί σ’ αυτό το ταξίδι που λέγεται ζωή, έτσι όπως αυτό περιγράφεται στο μύθο της ψυχής από τον Αριστοφάνη, στο Συμπόσιο. Το Shortbus εν κατακλείδι, έρχεται να μας θυμίσει το χάδι που λείπει από την ηλεκτρονική μας εποχή.

Η κάμερα, χωρίς αναστολές πλησιάζει και δείχνει τη λεπτομέρεια, και από αυτή τη λεπτομέρεια πηγάζει μια τρυφερότητα, αλλά και μια μελαγχολία. Όπως λέει και ο οικοδεσπότης του μπαρ, «εδώ μέσα όλα μοιάζουν με τη δεκαετία του 1960, αλλά τώρα υπάρχει λιγότερη ελπίδα». Αυτή την ελπίδα θέλει να μας ξαναδώσει ο Μίτσελ, που μέσα από αυτή την ερωτική πανσπερμία, σαν άλλος Φρόιντ, μας θυμίζει ότι στη βάση όλων ανεξαιρέτως των προβλημάτων μας, βρίσκεται η καταπιεσμένη σεξουαλικότητά μας.

 

 
© Copyright 2011 - 2020 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου