Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 07 Ιαν 2021
Αγωνιστικός χαιρετισμός και κάλεσμα σε Διαδικτυακή Εκδήλωση  Μνήμης Προς τιμή της επετείου της θυσίας του Νίκου Τεμπονέρα της «ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ» Δυτικής Ελλάδας
Κλίκ για μεγέθυνση

Α.Ε.Κ.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ      για Παρέμβαση στη ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ

Ανοικτή επιστολή στο Νίκο Τεμπονέρα 2021

 

«Το να ζεις μόνο δεν είναι αρκετό, είπε η πεταλούδα.

Πρέπει να έχει λιακάδα, ελευθερία και ένα μικρό λουλούδι»,

Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, Δανός συγγραφέας

 

Αγωνιστικός χαιρετισμός και κάλεσμα σε Διαδικτυακή Εκδήλωση

Μνήμης Προς τιμή της επετείου της θυσίας του Νίκου Τεμπονέρα της «ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ» Δυτικής Ελλάδας

Το  Σάββατο  9  Ιανουαρίου 2021  και  ώρα  8:30μμ

https://us05web.zoom.us/j/9292376279?pwd=SEdXZWVlMEVLenB2dVF3ZTU5dFhWQT09  

αυτός είναι ο σύνδεσμος


Συνάδελφε, Νίκο Τεμπονέρα, αγαπητέ μας Νίκο

 

Σήμερα που η ιστορία ενός κόσμου που χάνεται ανεπιστρεπτί, όπως στον Βυσσινόκηπο του «Άντον Τσέχωφ», εμείς είμαστε πάλι εδώ.

Δεν ήρθαμε για τον αποχαιρετισμό σε μια εποχή που τελειώνει και δίνει τη θέση της σε μια καινούργια.

Η ζωή αλλάζει, χωρίς να υπολογίζει τους ανθρώπους που βιώνουν τρομακτικές απώλειες.

Είμαστε κοντά σου, ζούμε με τις μνήμες του παρελθόντος, αρνούμενοι να αποδεχθούμε αυτή την οπισθοδρομική αλλαγή, χωρίς βέβαια να κλείνουμε τα μάτια στο μέλλον, που έρχεται ταχύτατα κατά πάνω μας.

   Σπάζουμε με κάθε τρόπο τις αλυσίδες της απομόνωσης, που μας έχει επιβάλει η παγκόσμια τάξη πραγμάτων, ο καταστροφικός καπιταλισμός, με αφορμή την πανδημία του COVID-19.

Τιμούμε το χώρο που σημάδεψες με τη θυσία σου, πριν τρεις δεκαετίες, στις 9 Γενάρη 1991.

Ο αγώνας σου, έγινε σύμβολο, ένωσε το σχολείο με το εκπαιδευτικό κίνημα, καθηγητές και μαθητές σε άλλου είδους μάθημα: Αυτό της κοινωνικής γνώσης στο πεδίο των συλλογικών αγώνων.

Δεν ήθελες να γίνεις «λαϊκός ήρωας», αλλά να συνεχίσεις να είσαι εκπαιδευτικός μαζί με το σωματείο σου, την Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας. Έτρεξες μαζί με τα περισσότερα μέλη του κι έφτασες άοπλος από το Παράρτημα, την τότε έδρα του σωματείου, μέχρις τον τόπο που οι μαθητές σου αγωνίζονταν ενάντια στην αντιδραστική αντιμεταρρύθμιση Κοντογιαννόπουλου, έτρεξες να τους προστατεύσεις μαζί και με άλλα μέλη της ΕΛΜΕ, απέναντι σε οργανωμένους τραμπούκους της τότε ΟΝΝΕΔ, που επιτίθονταν με λοστάρια και όχι μόνο.

Έπεσες νεκρός κτυπημένος με λοστό στο κεφάλι από το στέλεχος της τότε ΟΝΝΕΔ  Δημοτικό Σύμβουλο με την Παράταξη της ΝΔ στην Πάτρα, Τραπεζικό Υπάλληλο  Γιάννη  Καλαμπόκα στην πόρτα του σχολικού συγκροτήματος (Βουδ) - τότε 3ου & 7ου Γυμνασίου και Λυκείου Πάτρας-, που τελούσε υπό μαζική μαθητική κατάληψη, όπως και σε εκατοντάδες σχολεία στην επικράτεια.

Το όνομά σου Νίκο μας έγινε σύμβολο του λαϊκού κινήματος και ιδιαίτερα των καθηγητών, των μαθητών, των φοιτητών, της σπουδάζουσας νεολαίας.

Γιατί εσύ, όχι μόνο στάθηκες στη πρώτη γραμμή του αγώνα συνεπής με τη πολιτική-συνδικαλιστική σου αντίληψη, σταθερός στο συλλογικό σου αξιακό σύστημα, αλλά και άοπλος αιματοβαμμένος μάρτυρας της παιδείας και του ευρύτερου εκπαιδευτικού κινήματος.

Νίκο μας,

Ο 21ος αι., όπως και τα τελευταία χρόνια του 20ου, διαπνέεται από μία παγκόσμια προσπάθεια να καθιερωθεί ένας «νέος τύπος ανθρώπου».

Για όσους βλέπουν χωρίς μυωπικά γυαλιά, ο «νέος τύπος ανθρώπου» που προβάλλεται από της δυνάμεις της αγοράς, τους «δυνατούς» της εποχής μας, είναι ο «εξατομικευμένος άνθρωπος». 

Με την τηλεργασία επιβάλουν την ατομική εργασία χωρίς αρχή και τέλος στη ζωή μας, καταργώντας όλα όσα είχαν κερδηθεί με τους αγώνες και το αίμα των εργαζομένων, όπως και το δικό σου, για τα μεγάλα ιδανικά και δημόσια παιδεία για όλους και χωρίς διακρίσεις.  

Εσύ Νίκο εξέφρασες ως άνθρωπος και πολίτης τον συλλογικό άνθρωπο, το συλλογικό πολίτη, που μαζί με τους «άλλους» υπερασπίστηκες έμπρακτα το δικαίωμα όλων να αγωνίζονται μαχητικά ενάντια σε δυνάμεις οπισθοδρόμησης και κεντρικού ελέγχου, όπως ήθελε η τότε κυβέρνηση Κώστα Μητσοτάκη της Ν.Δ.

Εξέφρασες ως εκπαιδευτικός την απόλυτη αλληλεγγύη στη νέα γενιά, στους μαθητές που πάλευαν, θυσιάζοντας και τις διακοπές τους μέσα στα σχολεία για ένα σχολείο γνώσης για όλους, αγωγής με στοιχεία άμεσης δημοκρατίας και πολιτισμού.

Ενάντια στον ατομικό ανταγωνισμό, στον χειραγωγημένο μαθητή-πολίτη, στον μαθητή–πειθήνιο όργανο που επεδίωκε να διαμορφώσει η εκπαιδευτική πολιτική της εποχής εκείνης.

Όπως συνεχίζουν και σήμερα μετατρέποντας την εκπαίδευση σε ένα απέραντο τηλεφωνείο! 

Τώρα πάλι θέλουν να επιβάλουν την τράπεζα θεμάτων για εξετάσεις πανελλαδικού τύπου σε όλες τις τάξεις Λυκείου – ΕΠΑΛ και να αποφύγουν την δεκαοκτάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, θεσπίζοντας μάλιστα σε εποχή καραντίνας, Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης-μαθητείας για15χρονους μαθητές, μεταφέροντας την ΤΕΕ σε έναν σύγχρονο ηλεκτρονικό εργασιακό  μεσαίωνα  δημιουργώντας στρατιές αναλφάβητων και χωρίς απολυτήριο Λυκείου αναλώσιμων και φτηνών νέων εργατικών χεριών σήμερα  μελλοντικών ανέργων αύριο.

Εξέφρασες ως εργαζόμενος τη συλλογική σου συνείδηση μέσω του σωματείου, κόντρα στη λογική της ανάθεσης σε κάποιους αντιπροσώπους, που μπορούμε εύκολα να μετατραπούμε σε γραφειοκράτες, φερέφωνα κομματικών γραμμών, αδύναμους και άβουλους σε καιρούς επικίνδυνους.

Δυστυχώς μετά την παλίρροια των μεγάλων αγώνων από το 2010 έως και το 2013 αυτή η μιζέρια έχει υπεισέλθει πάλι στις συνειδήσεις.

Είμαστε σε μια άμπωτη και τα κοράκια του συντηρητισμού επαίρονται ότι θα πάνε πίσω κι απ’ αυτά που γνώριζες.

Εμείς όμως σταθερά επιμένουμε στο όνειρο, που και εσύ πίστεψες, «να κάνουμε καλύτερο τον κόσμο», αν δεν μπορέσουμε να τον αλλάξουμε.

 

Νίκο μας,

Εσύ δεν φοβήθηκες τη «λογοδοσία» στα συντηρητικά αντανακλαστικά κάποιων «νοικοκυραίων» και αψήφησες τους κινδύνους, είτε από τους εκφραστές της τότε εξουσίας, είτε από τα φασιστικά «φίδια» που από τότε εκτρέφονταν και δρούσαν, πληρώνοντας με τη ζωή σου.

 Εμείς απέναντι στη σύγχυση της λεγόμενης ψηφιακής εποχής, προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε τον συλλογικό άνθρωπο, δηλαδή σε πιο ενεργητικό και ελεύθερα δρώντα, να δώσουμε μεγαλύτερη σημασία στα κύτταρα των πρωτοβάθμιων σωματείων, στις γενικές συνελεύσεις, στους συλλόγους διδασκόντων στα σχολεία, που η νεοφιλελεύθερη συντηρητική κυβέρνηση της ΝΔ και η γερμανική ΕΕ θέλουν να τα καταργήσουν και να επιβάλλουν νέα αντιδραστικά μέτρα, με το μνημόνιο «Πισσαρίδη», που φέρνουν «με βήμα ταχύ».

Θέλουν στρατιές ανέργων για τα σκλαβοπάζαρα των Εθνών…

Η επιτροπή Πισσαρίδη προτείνει: «...Αυτονομία των σχολικών μονάδων, ενίσχυση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων, μεγαλύτερη ευελιξία και εξωστρέφεια για τα ΑΕΙ επίσης, τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από την κεντρική διοίκηση στις επιμέρους εκπαιδευτικές μονάδες, ενώ ενισχυμένες αρμοδιότητες πρέπει να αποκτήσει και η τοπική αυτοδιοίκηση…», μεταξύ άλλων, και «ο νοών νοείτω»!

Προτείνεται λοιπόν καθαρά η αντιδραστική εκπαιδευτική ατζέντα, που έχει συμφωνηθεί, με την ψήφιση των μνημονίων και με «ευαγγέλιο» την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ.

Δεν ήμαστε απαθείς ή αδιάφοροι για όσα συμβαίνουν στην κοινωνία, στις οικογένειες των μαθητών μας, δεν έχουμε χάσει την ατομική και συλλογική αξιοπρέπειά μας.

Αντιδρούμε, και αντιστεκόμαστε στον ατομικό ανταγωνισμό «ποιος είναι καλύτερος», ποιος δουλεύει καλύτερα το «webex», ποιος θα βάλει πρώτος διαγώνισμα εξ αποστάσεως. Υπερασπίζουμε το δικαίωμα των συνδικαλιστικών και πολιτικών ελευθεριών και του κοινωνικού χώρου, που «λυσσαλέα» η κυβέρνηση των «αρίστων» μας τον αποστερεί. 

Είμαστε παρόντες στους κοινωνικούς αγώνες και δεν έχουμε οχυρωθεί πίσω από την δημοσιοϋπαλληλική μονιμότητα και την ασφάλεια του μικρού μεν, αλλά φαινομενικά σταθερού μισθού.

Δεν ξεχάσαμε την πρώτη και κύρια αποστολή του εκπαιδευτικού, που δεν είναι η στείρα μετάδοση γνώσεων, αλλά η ολόπλευρη αποστολή μας στη διαμόρφωση με διαχρονικές αξίες και γνώσεις της νέας γενιάς.

 Μακριά από εμάς το βόλεμα, ο φόβος και η υποταγή.

Άλλωστε γι’ αυτό σήμερα τιμούμε αυτές τις αξίες για τις οποίες θυσιάστηκες.

Οι ντόπιες ελίτ συνεργάστηκαν Νίκο με τις παγκόσμιες και μετά από σχεδόν μια δεκαετία νίκησαν τη δική τους πτώχευση μεταφέροντάς την και στη δική μας χώρα.

Τα στρατιωτικού τύπου μέτρα για τη δήθεν προστασία της υγείας του λαού, χωρίς την ενίσχυση του δημόσιου τομέα υγείας, χωρίς Προσλήψεις Γιατρών και Καθηγητών, με προτεραιότητα τα συμφέροντα των πολυεθνικών χωρίς υγειονομικά μέτρα άνοιξαν οι μεταφορές και ο Τουρισμός το καλοκαίρι και  οδηγούν το λαό, σε μαρασμό με ένα ΛΟΚ ΝΤΑΟΥΝ ΑΚΟΡΝΤΕΟΝ διχάζοντας βαθιά την κοινωνία εμάς δηλαδή, στα πρότυπα της δεκαετίας του 1950.

Μετά τα τρία φονικά μνημόνια και σχεδόν χίλιους εφαρμοστικούς νόμους, οι οποίοι είναι σε ισχύ και είναι φτιαγμένοι να «ζουν και να βασιλεύουν» για πολλές ακόμα δεκαετίες, η χώρα μας βρίσκεται κάτω από την μπότα του «νόμος και τάξη»!

Το λεγόμενο «δημοκρατικό τοίχος της χώρας» βρίσκεται στο άρμα των παγκόσμιων ελίτ, δηλαδή σε Ε.Ε.-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-ΝΑΤΟ, έχοντας εκτεθειμένο τον λαό έξω στους δυνατούς αέρηδες!

Η καθημερινότητα όλων των εργαζομένων και των μικροεπαγγελματιών, ανέργων και απόκληρων αυτής της ζωής είναι ένα ατελείωτο ΛΟΚ ΝΤΑΟΥΝ.

Το πολιτικό σύστημα πλειοδοτεί με την δήθεν «ανάπτυξη» υπέρ των μεγάλων ντόπιων και ξένων επιχειρηματικών ομίλων, ακόμα κι’ αν τα κεφάλαιά τους είναι με δάνεια από τις τράπεζες, που ανακεφαλαιοποιήθηκαν από το λαό, όπως στην περίπτωση του «Ελληνικού». 

Η ακίνητη δημόσια περιουσία των Ελλήνων, ακόμη και ο πολιτισμός έχουν παραχωρηθεί στους νεοκατακτητές της χώρας, με τελευταία τα μνημεία των μουσείων για «50 χρόνια».

Η εθνική κυριαρχία αμφισβητείται ανοικτά πλέον, αφού όλα τα αξιακά μας σύμβολα, θεσμοί, πανανθρώπινα αγαθά είναι υπό διωγμό.  

Νίκο μας,

Για την συνδικαλιστική μας συλλογικότητα την Α.Ε.Κ. σε επίπεδο των πέντε (5) ΕΛΜΕ της Δυτικής Ελλάδας, ακόμα αποτελείς πάντα τη «Λυδία λίθο» για το αν σκεφτόμαστε ορθά και πράττουμε αντίστοιχα.

Γι’ αυτό στα επί πλέον αντιδραστικά μέτρα σε βάρος της εκπαίδευσης και της κοινωνίας που ετοιμάζουν, θα παλέψουμε συλλογικά. Δεν γνωρίζουμε όμως αν θα πλησιάσουμε στα δικά σου μέτρα.

Τα σχολεία πρέπει πρωτίστως για αναπτυξιακούς και δευτερευόντως για μαθησιακούς λόγους να ανοίξουν το συντομότερο με υγειονομικά μέτρα, έστω και με περιορισμένη και εκ περιτροπής παρουσία των μαθητών, χωρίς «τηλεκπαιδεύσεις» και μικρόφωνα.

Εμείς θα αντισταθούμε στην αντικατάσταση του εκπαιδευτικού με την οθόνη του υπολογιστή με κάθε τρόπο.

Αυτό μόνο θα οδηγήσει τα παιδιά μας και την κοινωνία μας σε μια αξιόμαχη θέση μέσα στον ανταγωνισμό του ψηφιακού κόσμο των πολυεθνικών και των χρηματιστηριακού τζόγου.

 Όμως γι’ αυτό χρειάζονται άμεσα σοβαρότατες δημόσιες χρηματοδοτήσεις - επενδύσεις στην Παιδεία.  

Βάθρο οφείλει να αποτελεί η βούληση για ζωή κι όχι μια απλή ατομική επιβίωση, γιατί η ζωή για τον άνθρωπο σημαίνει συνεχή εξέλιξη στην πολυπλοκότητα.

Υ.Γ. Προς τιμή της επετείου της θυσίας του Νίκου Τεμπονέρα η «ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ» Δυτικής Ελλάδας το Σάββατο 9-1-2021, ώρα 8,30μμ διοργανώνει τηλεκδήλωση με μαρτυρίες πρωταγωνιστών εκείνης της βραδιάς και τις ανάγκες του σήμερα.

                                       Από την ΑΕΚ Δυτ. Ελλάδας                                8-1-2021                        

 

 
© Copyright 2011 - 2021 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου