Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 03 Απρ 2024
Χάος στα περάσματα του Δούναβη μετά την είσοδο Ρουμανίας-Βουλγαρίας στη Σένγκεν
Κλίκ για μεγέθυνση








 

Ο ποταμός Δούναβης, ο οποίος διασχίζει σχεδόν 470 χιλιόμετρα των βουλγαρο-ρουμανικών συνόρων, δεν περιλαμβάνεται στη συμφωνία και ως εκ τούτου θεωρείται χερσαίο σύνορο. Όποιος φτάνει με κρουαζιερόπλοιο, ακόμη και από χώρα Σένγκεν, εξακολουθεί να ελέγχεται. [Shutterstock/Sergiy Palamarchuk]

Συνεχίζεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση και οι ουρές στα συνοριακά περάσματα του Δούναβη, διότι, αν και η Ρουμανία και η Βουλγαρία έχουν ενταχθεί στη ζώνη Σένγκεν για τα εναέρια και θαλάσσια σύνορά τους, τα περισσότερα συνοριακά περάσματα στον Δούναβη εξακολουθούν να θεωρούνται χερσαία σύνορα και υπόκεινται σε συνοριακούς ελέγχους.

Από τις 31 Μαρτίου, τα άτομα που φθάνουν στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία από άλλες χώρες της ζώνης Σένγκεν αεροπορικώς ή δια θαλάσσης δεν υπόκεινται πλέον σε ελέγχους από τις συνοριακές αρχές, ενώ στα χερσαία περάσματα εξακολουθεί να απαιτείται έλεγχος εγγράφων. Οι έλεγχοι θα είναι οι ίδιοι και στα άλλα συνοριακά σημεία του Δούναβη, καθώς και μεταξύ Ρουμανίας και Βουλγαρίας.

Ο ποταμός Δούναβης, ο οποίος διασχίζει σχεδόν 470 χιλιόμετρα των βουλγαρο-ρουμανικών συνόρων, δεν περιλαμβάνεται στη συμφωνία και ως εκ τούτου θεωρείται χερσαίο σύνορο. Όποιος φτάνει με κρουαζιερόπλοιο, ακόμη και από χώρα Σένγκεν, εξακολουθεί να ελέγχεται.

«Μετά την προσχώρηση της Ρουμανίας στον χώρο Σένγκεν, οι επιβάτες και τα πληρώματα των πλοίων που διέρχονται από τον Δούναβη θα συνεχίσουν να ελέγχονται μέχρι να ληφθεί απόφαση για την άρση των ελέγχων στα εξωτερικά σύνορα», δήλωσε ο εκπρόσωπος της ρουμανικής ακτοφυλακής Andrei Ene στο Euractiv.

Τα επιβατηγά πλοία που κατευθύνονται προς το ρουμανικό λιμάνι της Κωνστάντας στη Μαύρη Θάλασσα από τις χώρες Σένγκεν στο Δούναβη θα ελέγχονται, ακόμη και αν ταξιδεύουν επίσης στη Μαύρη Θάλασσα για να φτάσουν στον επιβατικό σταθμό στο λιμάνι της Κωνστάντας.

Όταν ένα επιβατηγό πλοίο εισέρχεται στον Δούναβη, ελέγχεται από συνοριοφύλακες, αλλά στον προορισμό του, στον επιβατικό τερματικό σταθμό στο λιμάνι της Κωνστάντας, δεν γίνονται περαιτέρω έλεγχοι επειδή πρόκειται για σύνορα Σένγκεν.

Η μερική ενσωμάτωση των δύο χωρών στον χώρο Σένγκεν διατηρεί τους ελέγχους στα πλοία που ταξιδεύουν μεταξύ Ρουμανίας και Βουλγαρίας στον Δούναβη και καθιστά τον χρόνο αναμονής των φορτηγών εμπορευμάτων, των επιβατικών λεωφορείων και των αυτοκινήτων τον ίδιο όπως και πριν στις συνοριακές διαβάσεις του Δούναβη.

«Οι άνθρωποι που διέρχονται από τα χερσαία σύνορα μεταξύ Ρουμανίας και Βουλγαρίας θα συνεχίσουν να υπόκεινται σε συνοριακούς ελέγχους», δήλωσε ο Ene.

Υπάρχουν καθημερινές ουρές φορτηγών και πούλμαν μεταξύ Ρουμανίας και Βουλγαρίας και αυτό θα συνεχιστεί έως ότου οι δύο χώρες ενταχθούν στη Σένγκεν και κλείσουν οι συνοριακοί σταθμοί τους.

«Το επόμενο βήμα είναι η άρση των ελέγχων και στα εσωτερικά χερσαία σύνορα. Οι συζητήσεις στο Συμβούλιο θα συνεχιστούν φέτος. Και υπόσχομαι: αυτό αποτελεί προτεραιότητα για το τέλος της θητείας μου», δήλωσε την Κυριακή η Επίτροπος Ylva Johansson.

Από το 2011, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η Ρουμανία και η Βουλγαρία πληρούν τις προϋποθέσεις για να αποτελούν μέρος του χώρου Σένγκεν.

Η Αυστρία όμως είναι αυτή που εξακολουθεί να αντιτίθεται σε αυτή την προσέγγιση για τις δύο χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.

Αξίζει να σημειωθεί, βέβαια, ότι με τη μερική είσοδο της Ρουμανίας στον χώρο Σένγκεν, το πρώτο πλωτό επιβατηγό πλοίο που έφτασε στο λιμάνι της Κωνστάντας αναχώρησε από τη Βιέννη και το πρώτο αεροπλάνο που προσγειώθηκε στην πρωτεύουσα της Ρουμανίας ήρθε επίσης από τη Βιέννη.

Σύμφωνα με την Ένωση Αεροδρομίων της Ρουμανίας, περίπου 25 εκατομμύρια επιβάτες έφτασαν στα αεροδρόμια της χώρας το 2023, 17% περισσότεροι από ό,τι το 2022. Από την άλλη πλευρά, ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας μειώθηκε στη Ρουμανία λόγω της κατάστασης των συγκρούσεων στην Ουκρανία και των θαλάσσιων ναρκών που βρέθηκαν.


 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου