Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 13 Ιούλ 2012

 

 

Τα δύσβατα μονοπάτια

"Έχουμε ακόμη πολλά δύσβατα μονοπάτια να βαδίσουμε. Ας το επιχειρήσουμε μαζί", τονίζει ο τραγουδοποιός, ωθώντας μας στην υπογράμμιση του επιρρήματος, με όλη την συναίσθηση ότι οι κοινοί αγώνες είναι δύσκολοι στους καιρούς μας και κυρίως στην καρδιά του καλοκαιριού. Κι΄ όμως ψυχανεμίζομαι ότι τώρα που από τα.... θεωρεία οι δανειστές επιτήρησαν τις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού της χώρας μας κ. Α. Σαμαρά, ως επικεφαλής της "τρικομματικής" κυβέρνησης της οποίας ηγείται, τώρα είναι που πρέπει να ακονίσουμε την διαίσθηση αλλά κυρίως την λογική μας. Τώρα ίσως περισσότερο από ποτέ άλλοτε ωφελεί να εμψυχωθούμε από το κείμενο του διεθνούς ΄Έλληνα συγγραφέα ΄Αρη Φακίνου:"Τα παιδιά του Οδυσσέα", το οποίο ναι μεν ως ιστορική αφετηρία έχει το 1941, τότε που τα χιτλερικά στρατεύματα εισέβαλλαν στη χώρα μας, ενώ η παγκόσμια σύρραξη είχε ήδη τυλίξει στη δίνη της την Ελλάδα με άθικτη ιστορική μνήμη και συνείδηση χάρη στον τρισχιλιόχρονο πολιτισμό της που έχει τόσο βαθιές ρίζες σε ολάκερο τον κόσμο. Σήμερα αν ο ΄Αρης Φακίνος ζούσε πώς αλήθεια θα "έπλεκε" την φαντασία με την ρεαλιστική αφήγηση για την Ελλάδα του σήμερα, διερωτώμαι. Ποιο λογοτεχνικό εύρημα θα έβγαζε στην επιφάνεια για τις 2.500 περίπου αυτοκτονίες συν-Ελλήνων, που από την μια στιγμή στην άλλη ξεσπιτώθηκαν και απογυμνώθηκαν το κυριότερο από κάθε ψήγμα ελπίδας για να φτάσουν στο απονενοημένο βήμα. Νομίζω ότι ο πυρήνας των ηρώων του να καραδοκούν κρυμμένοι στην κούφια κοιλιά ενός πανάρχαιου ξύλινου αλόγου με μπροστάρηδες τον Διομήδη και τον Μενέλαο δε θ΄ άλλαζε...."Ωστόσο σε αυτόν τον όλο και πιο τεχνοκρατούμενο κόσμο μας να υπήρχε η πρόταση του ΄Αρη Φακίνου διακριτικά αλλά και αδρά διατυπωμένη προς το υπουργείο Πολιτισμού και Παιδείας της χώρας μας να ξαναδιδαχθούν πιο ουσιαστικά τα αρχαία Ελληνικά αφ΄ ής στιγμής τα διδάσκονται ως βασικό μάθημα από πέρυσι τα Εγγλεζάκια, πέρα από τους άλλους Ευρωπαίους και δη τους Γερμανούς", όπως υποστηρίζει και γνωστός φιλόλογος των Πατρών και φίλος της στήλης. Αν δώσουμε βάρος στην παιδεία των εφήβων και των νέων ανθρώπων - κόντρα στην τιποτολογία και αποβλάκωση της τηλεόρασης - ίσως υπάρχει ακόμη ελπίδα....

 

Ελπίς για απαλλαγή από την τρόϊκα πάντως δε διακρίνεται

΄Οντως ελπίδα απαλλαγής από την Τρόϊκα δε διακρίνεται, καθώς αυτή είναι ήδη εδώ. Ακούει και βρυχάται κάθε φορά που τίθεται η λέξη ΑΝΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ, ετίθετο καλλίτερα η λέξη αυτή - μαγική λέξη για την προεκλογική εκστρατεία της Νέας Δημοκρατίας. Πάει κι η ΑΝΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ, βγήκε από την σκακιέρα μ΄ ένα φύσημα του αγέρα κι όχι με μία κίνηση ματ του βασιλιά...φερ΄ ειπείν. Έφτασε η λέξη να "φάει" κι ένα υφυπουργό Εργασίας, που τυχαίνει να είναι Αχαιός (Νίκος Νικολόπουλος) και να εξυφαίνει τις τελευταίες 50 ώρες από την Κυριακή το βράδυ μέχρι τώρα απόγευμα Τρίτης- 10 Ιουλίου, που γράφονται τούτα τα σχόλια τα πιο απίθανα ρεπορτάζ με σενάρια υπέρ ή ενάντια στον αποχωρήσαντα υφυπουργό... Βέβαια όλοι οι πολίτες αυτής εδώ της χώρας γνωρίζουν ότι η επαναδιαπραγμάτευση δεν ήταν μία εύκολη υπόθεση, κάτι που ευθύς εξ΄ αρχής ξεστόμισε ο νέος τσάρος της Οικονομίας Γιάννης Στουρνάρας, κάνοντας το κλίμα ακόμη πιο βαρύ το διήμερο 28-29 Ιουνίου κατά την σύνοδο του EUROGROUP στην οποία λόγω του γνωστού προβλήματος υγείας (με αρχή αποκόλλησης του αμφιβληστροειδούς) του κ. Σαμαρά εκπροσωπηθήκαμε από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, τον υπουργό Εξωτερικών Δημήτρη Αβραμόπουλο, τον συγκυβερνήτη και πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλο και τον πρόεδρο της Σοσιαλιστικής Διεθνούς....... και βουλευτή Αχαΐας Γ. Παπανδρέου. (Δε γελάμε εδώ, μάλλον δακρύζουμε).

Πήγαν, είδαν, απήλθαν και κυρίως διεμήνυσαν όλοι οι προαναφερόμενοι την "αναγκαία στροφή 180 μοιρών από την προεκλογική θέση τους, καθώς δεκάδες παρεμβάσεις στα κοινωνικά επιδόματα, στην υγεία, στα ειδικά μισθολόγια, στο καθεστώς των ΔΕΚΟ, στη φορολογία στην υλοποίηση περίπου 70 "διαρθρωτικών" μεταρρυθμίσεων εκκρεμούν" (SIC). Στο θέμα της δημοσιονομικής πειθαρχίας η νέα σιδηρά κυρία της Ευρώπης φράου Μέρκελ έδειξε τα δόντια της μαζί με το προκάτ χαμόγελό της στα διεθνή ΜΜΕ κυρίως μετά την διεξαγωγή του αγώνα ανάμεσα στις εθνικές ομάδες Ελλάδος - Γερμανίας, (ίσως συμπτωματικό) όπως και ο υπ. Οικονομικών Β. Σόϊμπλε που επικαλείται μονίμως ως επιχείρημα την βαριά φορολογία των Γερμανών για χάρη των νότιων χωρών της Ευρώπης, αναφέροντας εκ νέου ότι "θέμα αναδιαπραγμάτευσης του μνημονίου δεν υφίσταται". Και ενώ από τις απειλές του Σόϊμπλε από τις παραμονές των πρώτων εκλογών της 6ης Μαΐου περάσαμε στο "ΔΕΝ" του, Το παραμύθι διανθίστηκε καθημερινά όπως και οι δυσοίωνες προβλέψεις για την οικονομία παρά - περί του αντιθέτου - εξαγγελλόμενα. Και η κατάθλιψη το ίδιο βαριά, τείνει να καταστεί χρόνιο σύνδρομο της Ελληνικής κοινωνίας, που βυθίζεται κανονικά....τονίζει η Αντιπολίτευση..

 

Πολλές οι ενστάσεις ακυρότητας των εκλογών

Την ίδια ώρα ακούγεται πλέον ανοιχτά ότι "σε αναδιανομή τουλάχιστον 15 βουλευτικών εδρών με καραμπόλες μεταξύ των κομμάτων, χωρίς να αποκλείεται ακόμη και η διεξαγωγή επαναληπτικών εκλογών σε πολλές περιφέρειες της χώρας, ίσως οδηγήσουν, το αμέσως προσεχές διάστημα, οι ενστάσεις ακυρότητας των εκλογών, οι οποίες θα κατατεθούν στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο". (Εκλογοδικείο). Πολλοί υποψήφιοι επιλαχόντες βουλευτές σε διάφορες περιοχές πρόκειται να υποστηρίξουν στις ενστάσεις τους ότι οι εκλογές της 17ης Ιουνίου κακώς διεξήχθησαν με την παλαιά απογραφή του 2001 αντί της νέας του 2011. Πληροφορίες ανάμεσα στα δημοσιογραφικά κέντρα και τους νομικούς κύκλους της χώρας αναφέρουν ότι οι ενιστάμενοι θα στηριχθούν στο άρθρο 54, παράγραφος 2 του Συντάγματος, όπου "τα αποτελέσματα της απογραφής θεωρείται ότι έχουν δημοσιευθεί με βάση τα στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας μετά την πάροδο ενός έτους από την τελευταία ημέρα διεξαγωγής τους". Το πρόβλημα δημιουργήθηκε γιατί - αν και στις 27 Μαΐου του 2012 συμπληρώθηκε ένας χρόνος μετά την διεξαγωγή της τελευταίας απογραφής, η Ελληνική Στατιστική Αρχή δεν τα επικύρωσε με συνέπεια οι εκλογές της 17ης Ιουνίου να διεξαχθούν βάσει της απογραφής του 2001. Ειδικότερα ο Δικηγορικός Σύλλογος της Αθήνας έκανε λόγο για απειλή μείζονος συνταγματικής κρίσης αποδίδοντας ευθύνες ευθέως στην διοίκηση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

 

Ο Γκράμσι και ο ΣΥΡΙΖΑ κατά τον κ. Τσίπρα

Τιμητική στον φιλόσοφο και συγγραφέα Αντόνιο Γκράμσι, επιφυλάσσει πολύ συχνά ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας στις ομιλίες του. Κατά την πρώτη προεκλογική εκστρατεία και λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές της 6ης Μαϊου, από την Πάτρα επικαλέστηκε εκ νέου τον Γκράμσι και την ρήση του ότι "οι πολίτες πρέπει να πηγαίνουν τον κόσμο μπροστά, να μη καθίστανται τα βαρίδια της ιστορίας του, θέλοντας να τονίσει την άποψη του επαναστάτη : "γράφοντας την ιστορία ενός κόμματος γράφεις την ιστορία μιας χώρας".

Το στοίχημα μεγάλο για το κ. Τσίπρα, ο οποίος έχει δηλώσει κατ΄ επανάληψη ότι επιθυμεί να γράψει την ιστορία του κόμματος της "μεγάλης δημοκρατικής Αριστεράς", όπως αποκαλεί πλέον τον ΣΥΡΙΖΑ. Το ίδιο μήνυμα εκπέμφθηκε και κατά την πανελλαδική σύσκεψη του ΣΥΡΙΖΑ περί ανοικτών πυλών δηλαδή του κόμματος "για την υποδοχή των νέων μελών που θα συμβάλλουν σε ένα νέο μαζικό κόμμα ενόψει και της συνδιάσκεψης του Οκτωβρίου". Ωστόσο τα ερωτηματικά παραμένουν - βάσει και της πολιτικής σύναξης που έγινε πριν από λίγες ημέρες στην Πάτρα παρουσία των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας Μαρίας Κανελλοπούλου και Βασίλη Χατζηλάμπρου. Η φράση "τί κόμμα θέλουμε" απασχολεί πολλά στελέχη, που επικαλούνται μεν το προεκλογικό πρόγραμμα έτσι όπως έχει χαραχθεί από την Κουμουνδούρου χωρίς αυτό ωστόσο να κρίνεται αρκετό για την πορεία του Ενωτικού Κοινωνικού Μετώπου. Πάντως το στίγμα του ΣΥΡΙΖΑ-Ε.Κ.Μ "πέρασε" στους εκατοντάδες συντρόφους από αδελφά αριστερά κόμματα της Ευρώπης που το βράδυ της δεύτερης εκλογικής αναμέτρησης στις 17 Ιουνίου που βρέθηκαν "επί τούτου" στην Ελληνική πρωτεύουσα και βγήκαν στους δρόμους της μαζί με τον Αλέξη Τσίπρα και τον αειθαλή Μανώλη Γλέζο για να δηλώσουν το διαρκές αγωνιστικό παρόν σε κάθε μέτωπο, με το δεδομένο της εξασφάλισης της θέσης της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης από την Αριστερά. Η αίσθηση αυτής της συγκέντρωσης στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου έχει σχολιαστεί και αποτυπωθεί φωτογραφικά ακόμη και στα πιο συντηρητικά έντυπα του Ευρωπαϊκού Τύπου, παράλληλα με την πρωτιά της συντηρητικής παράταξης. Η φιγούρα του Αλέξη Τσίπρα πρέπει να τονιστεί ότι απασχόλησε την Google και γενικώς τα αποκαλούμενα social media για την δημοφιλία του αλλά και την παρρησία του να αποενοχοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τους ΄Ελληνες από τα φαγοπότια των χρονίως κυβερνώντων την Ελλάδα και παράλληλα να περάσει το μήνυμα ότι "η κρίση της Ευρωζώνης δεν αφορά μόνο στο Ευρωπαϊκό Νότο".

 

Νέες προειδοποιήσεις της ΓΕΝΟΠ για απεργία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ

Ανοιχτό αφήνει η ΓΕΝΟΠ το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων κατά της αποκρατικοποίησης της ΔΕΗ, με νέα ανακοίνωση στην οποία επισημαίνει ότι "η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ όπως έκανε πάντα θα κινηθεί μέσα στα πλαίσια των όσων οι νόμοι ορίζουν και το Σύνταγμα που προστατεύει το δικαίωμα στην απεργία". Η Ομοσπονδία δηλώνει ότι θα περιμένει από την κυβέρνηση να εκδηλώσει την πολιτική της για τον τομέα της Ενέργειας και τη ΔΕΗ ειδικότερα και τότε θα διατυπώσει τις θέσεις της. "Εάν η κυβέρνηση αποδείξει ότι ιδιωτικοποιούμενη η ΔΕΗ ή ξεπουλώντας διάφορα κομμάτια της (π.χ. μονάδες) αύριο το πρωί ο καταναλωτής θα έχει φθηνότερη κιλοβατώρα, εμείς θα συμφωνήσουμε η ιδιωτικοποίηση να γίνει από σήμερα κιόλας. Δυστυχώς όμως για όσους σχεδιάζουν το ξεπούλημα της ΔΕΗ όσο κι αν προσπαθήσουν αυτό δε θα καταφέρουν να το αποδείξουν ποτέ", αναφέρει το συνδικάτο. Η ΓΕΝΟΠ κάνει λόγο επίσης για παραπληροφόρηση και προπαγάνδα που φέρει την Ομοσπονδία να απειλεί και να εκβιάζει με πλακ άουτ και αναφέρει ότι "τρομοκράτες κι εκβιαστές είναι αυτοί που με τις πολιτικές τους οδήγησαν τον περήφανο λαό μας στα όρια της εξαθλίωσης, αυτοί που ευθύνονται για τους χιλιάδες ανέργους". Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν στη ΔΕΗ ήδη αναφέρεται ότι η τρόϊκα προσανατολίζεται στην ιδιωτικοποίηση και των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης, στοιχείο που έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις στους Δήμους της Δυτικής Ελλάδος.

 

Κομβική εκδήλωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας η παρουσία του Κ.Θ.Β.Ε.

Με δύο παραστάσεις στο Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας στις 9 και 10 Ιουλίου, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, παρουσιάζοντας "Το μεγάλο μας τσίρκο", βασισμένο στο έργο του αείμνηστου Ιάκωβου Καμπανέλλη και την σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και γνωστού σκηνοθέτη Σωτήρη Χατζάκη, απέδειξε πόσο ο κόσμος αναμένει κάθε καλοκαίρι τις παραστάσεις του, αν κρίνουμε από το ζεστό χειροκρότημα. Σημασία άλλωστε στην προσέγγιση του νέου κόσμου αλλά και όσων Πατρινών είχαν δει την πρωτότυπη παράσταση πριν από 38 ολόκληρα χρόνια, το καλοκαίρι του 1973 από τον θίασο της Τζένης Καρέζη-Κώστα Καζάκου με τον Νίκο Ξυλούρη να ερμηνεύει τα τραγούδια του Σταύρου Ξαρχάκου, έδωσαν τόσο ο γνωστός ηθοποιός και θιασάρχης Γιώργος Αρμένης όσο και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κ.Θ.Β.Ε. Σωτ. Χατζάκης. Και οι δυό τους αναφέρθηκαν στην διαχρονικότητα του έργου γύρω από τα προτερήματα και ελαττώματα των Ελλήνων από το Βυζάντιο μέχρι σήμερα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κ. Αρμένης και Νούσιας και κυρίως η κ. Μ. Ασλάνογλου ήταν το πρωταγωνιστικό τρίο του πολυμελούς θίασου, το μουσικό μέρος του οποίου αναδείχθηκε με τη παρουσία της θεϊκής υπόστασης του Σταύρου Ξαρχάκου που διηύθυνε την 9μελή ορχήστρα επί σκηνής του Αρχαίου Ωδείου. Κρατάμε την φράση του κ. Χατζάκη: "Το θέατρο ήταν και είναι πάντα λαϊκό θέαμα και αυτό πρέπει να κρατήσουμε" όπως πρεσβεύει και διαμηνύει ότι "ένας φορέας μπορεί να προβεί σε μείωση των εξόδων και αύξηση των εσόδων του όπως συμβαίνει με το Κ.Θ.Β.Ε., οι τρεις σκηνές του οποίου δηλαδή η νεανική και η παιδική μαζί με την κανονική συν το "Υπερώον" δεν έχουν παθητικό. Αντιθέτως με "το Υπερώον" έχουμε καταφέρει να φτιάξουμε μία ευέλικτη κινητή μονάδα που γνωστοποιεί τις θεατρικές παραγωγές μας σε όλα σχεδόν τα Βαλκάνια". Ο κ. Χατζάκης είχε να πει μία καλή κουβέντα και για τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Θόδωρο Αμπατζή, ο οποίος μπορεί να δώσει κατ΄ αυτόν πολλά στην πόλη και στο θέατρο. Αντιθέτως δεν παρέλειψε να μάς υπενθυμίσει ότι είμαστε σε έναν ατέλειωτο οικονομικό πόλεμο με τους κερδοσκόπους μια χούφτα golden boys που απεργάζονται την γενοκτονία των Ευρωπαϊκών λαών.

 

Η Ορχήστρα Πατρών σε άνοδο, κατά τον διάσημο σολίστα βιολιού και μαέστρο Michael Gutman

Ορχήστρα αξιώσεων χαρακτηρίστηκε η Ορχήστρα Πατρών από τον διάσημο μαέστρο και σολίστ βιολιού Michleal Gutmann, ο οποίος πριν από λίγες ημέρες την διηύθυνε στην συναυλία που δόθηκε στο Αρχαίο Ωδείο στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας. Η σύμπραξη απέδοσε μοναδικά συνθέσεις γνωστές του Antonio Vivaldi αλλά και του Astor Piazzola. "Γνωρίζω ότι έρχομαι σε μία Ευρωπαϊκή πόλη που έχει από τα μέσα της δεκαετίας του 80, χάρη στο Διεθνές Φεστιβάλ αναπτύξει συνεργασία με τις Βρυξέλλες και ό,τι αποκαλούμε διανοητική και καλλιτεχνική δράση και ζωή μιάς πόλης που χαρακτηρίζεται από μουσικό οργασμό", μάς επιβεβαίωσε ο διάσημος σολίστας απόφοιτος της σχολής Guliard της Νέας Υόρκης, ο οποίος έχει γυρίσει όλο τον κόσμο, διευθύνοντας μερικές από τις διασημότερες ορχήστρες, έχοντας ωστόσο πάντα ορμητήριο και έδρα του τις Βρυξέλλες. Ο καλλιτέχνης ο οποίος έχει εξυμνηθεί από τον Αμερικανικό Τύπο τονίζει την συνεργασία του με τους Λατινοαμερικανούς καλλιτέχνες όπως και την προσήλωσή του στον Αργεντινό διάσημο συνθέτη Astor Piazzola, η προσέγγιση του οποίου γι΄ αυτόν πάντα ισοδυναμεί με μυσταγωγία. "Θέλω να είμαι ακριβής όπως και αυτή η μεγάλη μορφή, η συνάντηση με την οποία έχει καθορίσει την πορεία μου", παραδέχθηκε. Παράλληλα ο κ. Gutman μίλησε με τα πιο θερμά λόγια για την Ορχήστρα Πατρών αλλά και την επιθυμία τους να συνεχιστεί η συνεργασία του μαζί της, παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία και με το δεδομένο ότι "οι καλύτεροι πρεσβευτές των χωρών είναι οι μουσικοί και οι καλλιτέχνες τους". Κι όμως σε αυτή την ιδιαίτερη συναυλία δεν παρουσιάστηκε ούτε ένας ιθύνων, σε αντίθεση με τον μουσικό κόσμο της πόλης και τον πρόεδρο των ξενοδόχων στη Δ. Ελλάδα κ. Ν. Παπαλέξη.

 

Το κρυφτό με τους μετανάστες και οι αναφορές στους ποιητές μας από τους μαθητές

Το κρυφτό με τους μετανάστες καλά κρατεί τώρα που οι εκλογές τέλειωσαν (;) και οι ίδιοι ξαναγύρισαν στην ευρύτερη βάση τους, τις παρατημένες νοτιοδυτικές συνοικίες της Πάτρας- ανέστιοι και καιροφυλακτούντες να επιβιβαστούν σε νταλίκες με προορισμό την Ιταλία έστω κι αν κατά δεκάδες οι φίλοι μας οι Ιταλοί μάς τους επιστρέφουν. Ούτε πακέτο νάταν! Αντε ύστερα από τέτοια μεταχείριση, ζέστη, απλυσιά και αφαγία αυτών των ταλαίπωρων συν το μεγάλο "γιατί" του ξυλοδαρμού του Τυνήσιου από πολίτη θερμόαιμο, κατά το μνημόσυνο του 30χρονου Θανάση Λαζανά, να μην ανησυχούν οι γηγενείς για τους ξένους και να μη νιώθουν κάποιο αδιόρατο φόβο να τους γραπώνει τα σωθικά, παρά την όποια αστυνόμευση. Κάτι οι μετανάστες, κάτι οι Ρομά που έχουν καταλάβει τις πλατείες στην περιοχή Κρύα Ιτεών οδηγούν τους κατοίκους στους τέσσερις τοίχους των οικιών τους. Τουλάχιστον ευελπιστούμε να πάρει θέση το Περιφερειακό Συμβούλιο που πάλι απομακρύνθηκε από την ιδέα του ανοικτού χώρου φιλοξενίας. Οι ιδέες πάνε κι έρχονται, ανοιγοκλείνουν σαν βεντάλια και στο μεταξύ ό,τι απομένει είναι ο απόηχος των σχολικών γιορτών που ζωντάνεψαν τα περιφερειακά σχολεία στις νοτιοδυτικές συνοικίες. Ο,τι απομένει είναι οι προσπάθειες κάποιων ευαίσθητων εκπαιδευτικών να περάσουν το μήνυμα της ποίησης στους μαθητές. Μία από τις πιο επιτυχείς εκδηλώσεις ήταν και αυτή του 3ου Γυμνασίου Πατρών, οι μαθητές του οποίου απέδωσαν άλλη μία φορά στίχους του Οδ. Ελύτη, Ανδρέα Εμπειρίκου, Νίκου Καββαδία, ΄Αγγελου Σικελιανού, Κώστα Ουράνη, Διονύση Καρατζά. "Η θάλασσα κρυφομιλά και πλέχει. Καμιά φορά σηκώνεται κι ουρλιάζει" (Α. Εμπειρίκος)- Καλό καλοκαίρι.

 

Ο ΠΕΡΙΟΙΚΟΣ

 

Υ.Γ.

Για το 32ο Συμπόσιο Ποίησης που πραγματοποιήθηκε συν το αφιέρωμα στο Νικηφόρο Βρεττάκο που επιμελήθηκε προσωπικά ο εμπνευστής του θεσμού ποιητής και καθηγητής Σωκράτης Σκαρτσής, θα διαβάσετε στο επόμενο φύλλο..

 

 

 

 
© Copyright 2011 - 2018 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου