Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 23 Σεπ 2022
«Και η χυδαιότητα έχει τα όρια της κ. Νταλακογεώργο»
Κλίκ για μεγέθυνση

 


Στις 19 Σεπτεμβρίου 2022, δημοσιεύσατε το άρθρο του κ. Αντώνη Νταλακογεώργου, με τίτλο: «Sea Jets: Στην κορυφή της εφοπλιστικής παραβατικότητας». Στο εν λόγω κείμενο, ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ,  καταγγέλλει την εταιρεία SEAJETS για αντεργατικές πρακτικές και μέσα σε άλλα, αναφέρει κατά λέξη: «Ενδεικτικό αυτών των προνομιακών σχέσεων ΥΕΝ – SEA JETS είναι επίσης η καταγγελία μας ότι του χαρίστηκε πρόστιμο 120.000 για εργασιακές παραβάσεις μέσω μεθοδευμένης διαδικασίας, αρχικά με γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου του ΥΕΝ (περίοδος Υπουργίας Κουρουμπλή) και ακολούθως του νομικού συμβουλίου του κράτους».

Απαντώντας στη συγκεκριμένη, άθλια και συκοφαντική καταγγελία του κ. Νταλακογεώργου, ότι δήθεν, επί Υπουργίας μου, προωθήθηκε από τον νομικό σύμβουλο του Υπουργείου, η διαγραφή προστίμου προς την SEAJETS, ύψους 120.000 ευρώ, δηλώνω απερίφραστα ότι ουδέποτε πραγματοποιήθηκε οποιαδήποτε διαγραφή προστίμου της SEAJETS ή οποιασδήποτε άλλης εταιρείας, για εργασιακές παραβάσεις και ουδέποτε αποδέχθηκα οποιαδήποτε γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του κράτους για διαγραφή προστίμου και απαιτώ από τον κ. Νταλακογεώργο να παρουσιάσει τα στοιχεία τα οποία διαθέτει για την εν λόγω καταγγελία, αλλιώς να προχωρήσει σε δημόσια διόρθωση σε όλα τα ΜΜΕ στα οποία την δημοσίευσε, διαφορετικά, δηλώνω πως θα προσφύγω στην δικαιοσύνη.

Τόσο εγώ προσωπικά, ως Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όσο και ο προηγούμενος Υπουργός κ. Θ. Δρίτσας, ο επόμενος Υπουργός, κ. Φ. Κουβέλης, ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Ν. Σαντορινιός, καθώς και οι Γενικοί Γραμματείς: Δ. Καλαματιανός, Χ. Λαμπρίδης, Δ. Τεμπονέρας  και Γ. Θεοτοκάς, καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας μας, είχαμε ως προτεραιότητά μας, την προστασία της ναυτεργασίας και την θέσπιση των κατάλληλων μέτρων, προς αυτή την κατεύθυνση. Για πρώτη φορά στα χρονικά, υπήρξε κυβέρνηση η οποία ήρθε σε τόσο μεγάλη σύγκρουση με τα συμφέροντα των εφοπλιστών και για πρώτη φορά στα χρονικά, υπήρξε κυβέρνηση η οποία πραγματικά τάχθηκε δίπλα στα δικαιώματα των ναυτικών που τόσα χρόνια ήταν τα αποπαίδια των εφοπλιστών. Είναι τουλάχιστον χυδαίο και συκοφαντικό να προσπαθούν για λόγους προσωπικών μικροεντυπωσιασμών και περίεργων συμπεριφορών να ρίχνουν κάποιοι λάσπη στον ανεμιστήρα για να πείσουν ότι όλοι είμαστε ίδιοι. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι και ο χώρος των ναυτικών, της ναυτικής εκπαίδευσης και του Λιμενικού Σώματος το γνωρίζουν πολύ καλά, όπως γνωρίζουν πολύ καλά πως ήταν ο χώρος αυτός πριν από την κυβέρνησή μας και πως κατάντησε μετά από την δική μας θητεία.

Με την ευκαιρία, θα ήθελα να ενημερώσω τον συκοφάντη κατ’  εξακολούθηση κ. Νταλακογεώργο, αν και ως Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, θα έπρεπε να έχει λάβει γνώση, ότι κατά την διάρκεια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, θεσμοθετήθηκαν για πρώτη φορά, μια σειρά μέτρων, τα οποία είχαν στο επίκεντρό τους, την προστασία της ναυτεργασίας. Ενδεικτικά αναφέρω τα εξής:

  • Μετά από πολλά χρόνια διεκδικήσεων των συνδικαλιστικών οργανώσεων, εξασφαλίστηκε για πρώτη φορά η συμμετοχή των συνδικαλιστών στις επιτροπές των Λιμενικών, για τον έλεγχο της νομιμότητας των εργασιακών δικαιωμάτων στα πλοία.
  • Επεκτάθηκε το πρόστιμο των 10.500 ευρώ κατά άτομο, που ίσχυε για την ανασφάλιστη εργασία στην ξηρά, και στην ναυτική εργασία, ενώ μέχρι τότε το πρόστιμο ήταν 500 ευρώ, για το σύνολο των ανασφάλιστων ναυτικών ενός πλοίου. Μάλιστα το πρόστιμο βάρυνε πλέον τον πλοιοκτήτη και όχι τον πλοίαρχο.
  • Σε περίπτωση παραβίασης των ορίων ανάπαυσης των ναυτικών, προβλεπόταν πρόστιμο από 300 – 500 ευρώ για κάθε ναυτικό και όχι συνολικά για όλο το πλήρωμα, όπως ίσχυε μέχρι τότε.
  • Υπήρξε παρέμβαση του Υπουργείου για να καταρτιστεί και να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, μεταξύ της ΣΕΕΝ (Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) και της ΠΝΟ (Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας) αλλά και μια σειρά άλλες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, με άλλα ναυτεργατικά σωματεία και μάλιστα με αύξηση στους μισθούς και στα επιδόματα.
  • Για πρώτη φορά υπήρξε κλιμάκιο Λιμενικών με πολιτικά οι οποίοι έλεγχαν ως επιβάτες την καλή λειτουργία και την σωστή τήρηση των εργασιακών δικαιωμάτων των πληρωμάτων στα πλοία.
  • Καταρτίστηκε Μητρώο Ενεργών Ναυτικών, με σκοπό την αποτελεσματικότερη προστασία του και ελήφθησαν κατάλληλα μέτρα ώστε οι ναυτικοί να εργάζονται και να διαβιούν σε ένα περιβάλλον, απαλλαγμένο από κάθε εκφοβισμό και παρενόχληση.
  • Παρασχέθηκε έκτακτη οικονομική ενίσχυση, για τις εορτές του Πάσχα, σε ναυτικούς οι οποίοι τελούσαν σε επίσχεση, λόγω μη καταβολής δεδουλευμένων αποδοχών.
  • Αυξήθηκε το επίδομα κατά 50 ευρώ, ήτοι 350 ευρώ από 300, για τους άγαμους ή άγαμες ναυτικούς και 400 ευρώ από 350, για τους έγγαμους ή έγγαμες ή τους έχοντες προστατευόμενα τέκνα.
  • Επεκτάθηκε η χορήγηση της εν λόγω οικονομικής ενίσχυσης και σε επιδοτούμενους σπουδαστές.
  • Αυξήθηκαν για πρώτη φορά μετά από χρόνια τα αναπηρικά επιδόματα από τον Όικο Ναύτου και υποστηρίχθηκαν με αυτά πάνω από 2.000 ωφελούμενοι.
  • Για πρώτη φορά, θεσπίστηκε να μπορούν να λαμβάνουν τα δεδουλευμένα τους, οι ναυτικοί που απασχολούνταν σε εταιρείες οι οποίες κηρύχθηκαν έκπτωτες, κατά προτεραιότητα, από όλες τις άλλες οικονομικές εκκρεμότητες και χρωστούμενα που ενδεχομένως είχαν αυτές οι εταιρείες σε άλλους φορείς. Συγκεκριμένα, από την εταιρεία ΝΕL, αποδόθηκε το έτος 2015, ποσό ύψους 5.856.500 ευρώ, για δεδουλευμένα ναυτικών.
  • Έγιναν αποδεκτές από τη χώρα μας, οι Τροποποιήσεις 2014 της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, με σκοπό την παροχή χρηματοοικονομικής ασφάλειας, προκειμένου να βοηθηθούν οι ναυτικοί σε περίπτωση εγκατάλειψής τους. Επιπροσθέτως, βελτιώθηκε το επίπεδο χρηματοοικονομικής ασφάλειας που παρέχει ο πλοιοκτήτης για την εξασφάλιση αποζημίωσης σε περίπτωση θανάτου ή μακροχρόνιας αναπηρίας των ναυτικών, λόγω επαγγελματικής ασθένειας, τραυματισμού ή κινδύνου, ώστε να καταβάλλεται χωρίς καθυστέρηση η αποζημίωση και να περιορίζονται φαινόμενα αδικαιολόγητης καθυστέρησης και ταλαιπωρίας των ναυτικών.
  • Συμπληρώθηκε ο κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, καθιερώνοντας, ύστερα από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους στη ναυτιλία, σύστημα χρηματοοικονομικής ασφάλειας μέσω των P&I Clubs (αλληλασφαλιστικών οργανισμών των πλοίων), λαμβάνοντας υπόψην, τόσο την ανάληψη ευθυνών από τον υπόχρεο, όσο και την ανάγκη διαφύλαξης των ασφαλιστικών εισφορών των ναυτικών και των πόρων του Κεφαλαίου Ασθενείας και Ανεργίας Ναυτικών.
  • Αξιοσημείωτη ήταν η ενεργός συμμετοχή της χώρας μας, στην Τρίτη Συνάντηση της Ειδικής Τριμερούς Επιτροπής, στη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας, με σκοπό τη διασφάλιση της συνέχισης της εργασιακής σχέσης των ναυτικών και της εξασφάλισης των δικαιωμάτων που απορρέουν εξ αυτής, σε περίπτωση που κρατηθούν όμηροι εντός ή και εκτός πλοίου, σε περίπτωση πειρατείας, κατά την έννοια της Διεθνούς Σύμβασης για το Δίκαιο στη Θάλασσα (UNCLOS) ή ένοπλης ληστείας.
  • Στηρίξαμε αποφασιστικά τις συντάξεις των ναυτικών όπως ομολογεί δημόσια και η ΠΝΟ
  • Για πρώτη φορά, υπήρξε πρόβλεψη για τη συμμετοχή εκπροσώπου της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων

Τέλος, θα ήθελα να ερωτήσω τον κύριο συκοφάντη, που ήταν, όταν, με το άρθρο 45 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτεργατικού Δικαίου, η σημερινή κυβέρνηση μείωνε τα πρόστιμα και καταργούσε, επί της ουσίας, την επέκταση των προστίμων της ξηράς και για την ανασφάλιστη εργασία στην θάλασσα αλλά και μια σειρά άλλων αντεργατικών μέτρων;

πηγη: https://www.documentonews.gr

 
© Copyright 2011 - 2022 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου