Του Χρήστου Χριστοδούλου*
Με έκπληξη είδα και άκουσα βίντεο με την τοποθέτηση του Κου Α. Συρίγου (ΣΚΑΙ 26/10/20) για τη δυνατότητα εκτέλεσης στρατιωτικών ασκήσεων στα 6,1 ΝΜ από τα νησιά μας, στον διεθνή θαλάσσιο χώρο του Αιγαίου, από τις ΕΔ της Τουρκίας. Προσπαθώ να καταλάβω με «ποια» ιδιότητα έκανε τη δήλωση αυτή, του βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος ή του καθηγητή;
Εάν ομιλεί με την πρώτη ιδιότητα, και πριν αναλύσουμε την ανωτέρω δήλωση, ας μας εξηγήσει πρώτα «τι» ακριβώς εννοούσε το 2018 όταν έλεγε: «Η πρόταση για επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων σταδιακά, ξεκινώντας ως πρώτο βήμα το Ιόνιο (από τους Οθωνούς μέχρι τα Αντικύθηρα) είναι λανθασμένη»
ή όταν στις 17 Μαΐ 2019 δήλωνε:
«η επέκταση των υδάτων μόνο στο Ιόνιο επιβεβαιώνει την τουρκική θέση»
και «τι» το 2020, που όχι μόνο έλεγε (10/6/20 στο THETOC), αλλά και ψήφιζε εναντίον της τοποθέτησης του το 2018:
«Η υπογραφή της συμφωνίας οριοθετήσεως ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας είναι μία σημαντική σελίδα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής«. Ποια αλήθεια η διαφορά μεταξύ 2018/19 και 2020!
Το μόνο που μπορώ να πω στο σημείο αυτό είναι ότι επιβεβαιώνει τη ρήση του Τζων Κένεντυ:
¨Η διεθνής διπλωματία είναι ένα κουπάκι με ζελέ¨, κουπάκι ζελέ με το οποίο πορεύεται σήμερα η χώρα μας απέναντι στην Τουρκία. Αυτή είναι η διπλωματία που υπερασπίζεται ο κύριος βουλευτής και κάπου εδώ κλείνει το θέμα της αξιοπιστίας του, χωρίς να χρειάζεται κάποιος να δει το παρακάτω.
Εάν όμως ομιλεί με την ιδιότητα του καθηγητή, τότε υποχρεώνομαι να του προκαλέσω κι΄ εγώ ένα ανάλογο «σοκ», όμοιο με αυτό που προκάλεσε αυτός στον ελληνικό λαό, όπως ο ίδιος άλλωστε δήλωσε στην προαναφερόμενη συνέντευξη του.
Κατ΄ αρχάς κύριε καθηγητά, εκτιμώ ότι θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι η ελληνική επικράτεια έχει τρεις διαστάσεις, δηλαδή εκτός από την επιφάνεια έχει και ύψος! Προφανώς η αναφορά για τα 6,1 ΝΜ δεν συμπεριλάμβανε την τρίτη διάσταση (ύψος).
Στην ανοιχτή θάλασσα (σε διεθνή ύδατα, ακόμη και του Αιγαίου), πράγματι δύναται οποιαδήποτε χώρα επιθυμεί, να εκτελέσει ναυτικές ασκήσεις, χωρίς όμως να παραβιάζει τους διεθνείς κανόνες ναυσιπλοΐας, να κλείνει περιοχές για μεγάλο χρονικό διάστημα, να μην προκαλεί προβλήματα στα όμορα κράτη κλπ. Εσείς όμως ταυτίσατε τις δραστηριότητες του τουρκικού ερευνητικού σκάφους με τις αντίστοιχες ασκήσεις του Τ/ΠΝ. Μέγα λάθος, αφού το πρώτο (έρευνα υδρογονανθράκων), αποτελεί βάση του διεθνούς δικαίου ευθεία αμφισβήτηση κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας, όπως αναφέρεται στη σελίδα 5 στο βιβλίο:
Bindermann K., “Production Sharing Agreements: an economic analysis”,(Oxford Institute for Energy Studies, WPM 25, October 1999), συγκεκριμένα:
«Οι υδρογονάνθρακες, όπως και όλες οι πλουτοπαραγωγικές πηγές μιας χώρας, αποτελούν δημόσιο αγαθό και η κυβέρνηση του κράτους, στο οποίο βρίσκονται, έχει τα πλήρη και αποκλειστικά δικαιώματα νομής, κατοχής, κυριότητας και εκμετάλλευσής τους«.
Άρα τα 6 ή τα 12 ΝΜ δεν αποτελούν το ίδιο όριο όταν συγκρίνουμε τις έρευνες με ασκήσεις επιφάνειας. Δυστυχώς για το ίδιο θέμα, τοποθετήθηκαν πρόσφατα και τρεις υπουργοί της κυβέρνησης, γεγονός που δημιουργεί De Facto καταστάσεις, αν και τους έγινε ανάλογη ενημέρωση για τα θέματα αυτά από τον υπογράφοντα ένα χρόνο πριν, όμως διαπιστώνεται ότι το φροντιστήριο δεν έπιασε τόπο…
Ας δούμε τώρα το προκείμενο: Η χώρα μας, κύριε καθηγητά, από το 1931 έχει επεκτείνει τον εναέριο χώρο της στα 10 ΝΜ, λόγω της διορατικότητας του Ελ. Βενιζέλου. Ακόμη, από το 1958 ο ICAO όρισε το FIR Αθηνών ως χώρο ευθύνης, για σκοπούς ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και αστυνόμευσης της περιοχής. Ακολούθως, στον ίδιο χώρο, η Αθήνα έχει την ευθύνη της έρευνας και διάσωσης. Να λοιπόν και η τρίτη διάσταση στην εξίσωση, που δυστυχώς για κάποιο λόγο έμεινε εκτός της ατζέντας σας. Από αυτά συνεπάγεται ότι η επικράτεια μας στον αέρα είναι 10ΝΜ και όποιος τα παραβιάζει εκτελεί παραβίαση κυριαρχίας, ενώ όποιος εισέρχεται χωρίς άδεια στο FIR Αθηνών εκτελεί παράβαση κανόνων εναέριας κυκλοφορίας και πρέπει να αναγνωρίζεται σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς για λόγους αστυνόμευσης (πχ RENEGATE).
Επειδή λοιπόν μια ναυτική άσκηση συνδυάζεται σχεδόν πάντοτε με αεροσκάφη, τα 6,1 ΝΜ αποτελούν άμεση παραβίαση κυριαρχίας της χώρας μας, από τα αεροπορικά μέσα της γείτονος χώρας. Εδώ βέβαια πρέπει ως δάσκαλος να τα βρείτε με τον Κύριο Ιωάννη Μάζη που ορθώς για μένα, αναφέρεται στα 10 ΝΜ και στη θάλασσα, όπου σε άρθρο του στις 20/10/20 λέει:
«Εις το Άρθρον 1, παρ. 2 του Νόμου (ΔΡΜΑ’) 4141/1913, (ΦΕΚ Α’ 68 της 26 Μαρτίου / 11 Απριλίου 1913) με τίτλο: «Περί διάπλου και διαμονής εμπορικών πλοίων παρά τας Ελληνικάς Ακτάς και περί Αστυνομίας λιμένων και όρμων εν καιρώ πολέμου» ορίζεται σαφώς ότι:
«Ειδικώς διά την εφαρμογήν του παρόντος νόμου, ως ελληνική θάλασσα εννοείται η από της ακτής μέχρις αποστάσεως δέκα ναυτικών μιλίων περιλαμβανομένη θαλάσσια ζώνη. Προκειμένου περί κόλπων και όρμων η ζώνη των δέκα ναυτικών μιλίων μετρείται απ’ ευθείας γραμμής, συρομένης κατά πλάτος της εισοχής και εις το μάλλον εξωτερικόν μέρος αυτής, όπου το άνοιγμα δεν έχει πλάτος μείζον των είκοσι μιλίων». Δια της ανωτέρω διατάξεως, είναι απολύτως εμφανές ότι ιδρύεται αιγιαλίτις ζώνη 10 ν.μ., εφόσον η μέτρησις της αποστάσεως των 10νμ διενεργείται από της ακτής«.
Όμως τώρα πρέπει να μάθετε και κάτι ακόμη πολύ πιο σημαντικό κύριε καθηγητά:
Από το 1974 και μέχρι σήμερα 162 ΙΠΤΑΜΕΝΟΙ της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας έχασαν τη ζωή τους σε περίοδο ειρήνης στον βωμό προάσπισης των 10 ΝΜ, αυτών που εσείς ξεχάσατε. Ναι μη ξαφνιάζεστε, 162 αεροπόροι, με απώλειες πάνω από 230 αεροσκάφη, τα οποία αγοράστηκαν από το υστέρημα του ελληνικού λαού για ένα και μόνο σκοπό, να μην παραχωρηθεί χιλιοστό αέρα, θάλασσας ή ξηράς από την υφιστάμενη ή εν δυνάμει επικράτεια μας, που με τόσο αίμα αποκτήθηκε, από το 1821, τους Βαλκανικούς πολέμους και μέχρι σήμερα.
Πριν λοιπόν κάνετε οποιαδήποτε άλλη τοποθέτηση επί του θέματος ως καθηγητής, οφείλετε να ζητήσετε μια τεράστια συγνώμη για το ατόπημα σας, από τις οικογένειες των ανθρώπων που θυσιάστηκαν σε περίοδο ειρήνης, κάτι που δυστυχώς θα συνεχίσει να γίνεται και στο μέλλον, εκτός εάν συμφωνείτε με τη δήλωση:
«Ο εναέριος χώρος, τα 10 μίλια, είναι τρέλα, ελληνική τρέλα. Δεν έχουμε κανέναν λόγο. Όσον αφορά τα σχέδια πτήσεως, είναι αστείο να λέμε ότι ζητούμε από τους Τούρκους σχέδια πτήσεως όταν οι Αμερικανοί δεν δίνουν. Κανένας δεν δίνει. Γιατί να δίνουν οι Τούρκοι δηλαδή; Δεν το καταλαβαίνω. Και γιατί πρέπει εμείς να σταματούμε τα τουρκικά αεροπλάνα; Είναι τρελό αυτό που κάνουμε, είναι εγκληματικό αυτό που κάνουμε. Υπάρχει μεγάλη δυνατότητα να συμφωνήσουμε. Δεν υπάρχουν διαφορές».
«Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης με τα δικά του λόγια», Αλέξης Παπαχελάς
Εφόσον η απάντηση είναι θετική ως προς την ανωτέρω δήλωση, τότε σας επισημαίνω ότι έχετε «αλλάξει» τα δεδομένα της κυριαρχίας μας και στον αέρα, αφού ήδη το έχετε πράξει με τη ψήφο σας (ΑΟΖ με Ιταλία και Αίγυπτο), στη θάλασσα.
Πάντως μέχρι να γίνει και αυτό, εύχομαι περαστικά, αφού ήρθε η ώρα να αποφασίσετε: Chamberlain ή Churchill!
ΥΓ. Σε ό,τι αφορά για τα F-35, καιρός να μάθετε ότι «δεν τους πέταξαν έξω», οι Τούρκοι φρόντισαν να φύγουν μόνοι τους.
* Ο πτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου, είναι Επίτιμος Α/ΓΕΕΘΑ.
πηγη:https://www.anoixtoparathyro.gr