Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 11 Σεπ 2013

 

ΑΡΘΡΟ

του

Άγγελου Τσιγκρή

Δικηγόρου – Καθηγητή Εγκληματολογίας

________________________________________

 

 

Η πολιτική για την Παιδεία δεν πρέπει να περιορίζεται προγραμματικά στα όρια μιας τετραετίας. Πρέπει να διαμορφώνει την προοπτική ολόκληρης της νέας γενιάς, και οι πολιτικές δεν πρέπει να γνωρίζουν κομματικά σύνορα, ιδεοληψίες και φανατισμούς. Πρέπει να βασίζονται στη συνεννόηση των κοινωνικών δυνάμεων, στη συνεργασία των πολιτικών δυνάμεων, στη σύνθεση των διαφορετικών απόψεων, στη συναίνεση.

Στόχος μας, στον τομέα της Παιδείας, θα πρέπει να είναι η νέα γενιά της χώρας μας να αποτελεί τον εκφραστή και το συνεχιστή ενός διαχρονικού πολιτισμού, που είναι ανοικτός στις προκλήσεις του κόσμου, διαπνέεται από τις σύγχρονες ευρωπαϊκές αξίες και συνεχίζει δυναμικά να προσφέρει, όχι μόνο στην πατρίδα, αλλά και σε ολόκληρη την ανθρωπότητα.

Για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι είναι αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλη του την έκταση, με ξεκάθαρη στρατηγική και πολιτικές που να χαρακτηρίζονται από συνεκτικότητα, συμπληρωματικότητα και αποτελεσματικότητα.

Για την πρώτη βαθμίδα, που αποτελεί το θεμέλιο του εκπαιδευτικού μας συστήματος, πρέπει να γίνουν τα ακόλουθα:

1. Εφαρμογή της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης για όλα τα νήπια.

2. Επέκταση του θεσμού των ολοήμερου νηπιαγωγείου, με ταυτόχρονη διεύρυνση της λειτουργίας του για τη στήριξη της εργαζόμενης μητέρας.

3. Μείωση του ανώτατου αριθμού των κατά τμήμα φοιτούντων μαθητών, προκειμένου να διασφαλισθεί το καλύτερο παιδαγωγικό περιβάλλον στο σχολείο και να καλυφθούν οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό και διδακτικά βιβλία.

4. Διεύρυνση της πιλοτικής εφαρμογής της διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας.

5. Εισαγωγή νέων βιβλίων, η οποία πλέον θα γίνεται ύστερα από σοβαρή και υπεύθυνη αξιολόγηση του περιεχομένου τους.

Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση απαιτούνται:

1. Μείωση του ανώτατου αριθμού φοιτούντων μαθητών ανά τμήμα.

2. Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών Γυμνασίου και Λυκείου.

3. Σχεδιασμός για την καθιέρωση της αυτονομίας του Λυκείου.

4. Μεταρρύθμιση στην Τεχνική και Επαγγελματική εκπαίδευση, εντάσσοντας λειτουργικά σε αυτή νέα σύγχρονα εργαστήρια.

5. Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

6. Καταπολέμηση της εκπαιδευτικής γραφειοκρατίας.

7. Διασφάλιση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας στις προσλήψεις και τις μεταθέσεις του προσωπικού.

8. Προώθηση της αποτελεσματικότητας στη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.

Έχουμε υποχρέωση, απέναντι στη νέα γενιά, να οδηγήσουμε τη χώρα και την Παιδεία μας μπροστά. Πρέπει με νηφαλιότητα να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες του σήμερα και με υπευθυνότητα να χτίσουμε τα θεμέλια και τις βάσεις για το αύριο.

Κάθε φορά που κάποιοι παίρνουν αποφάσεις για τον ευαίσθητο -και πολύπαθο- τομέα της Παιδείας πρέπει να έχουν στο μυαλό τους ότι «…όπου κλείνει ένα σχολείο… ανοίγει μια φυλακή…»._

 

 

 
© Copyright 2011 - 2020 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου