Loading...

Κατηγορίες

Κυριακή 18 Ιαν 2015

 

 

Ένας τεχνοκράτης δεν έχει την έφεση, ούτε τη διάθεση να ρωτά συνεχώς γιατί κάνω αυτό και όχι εκείνο. Τι συνέπειες έχει αυτό; Πως συνδέεται η συγκεκριμένη πράξη με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο; Υπάρχουν άλλοι τρόποι δράσης; Πως διαφέρουν και γιατί οι δικοί μου τρόποι από τους άλλους; Γιατί ακολουθώ αυτούς τους τρόπους; Τους έχω επιλέξει συνειδητά; Ποιος είμαι εγώ σε σχέση με το έργο μου; κ τ λ. . .

Οι σχέσεις του εκπαιδευτικού δεν είναι τυχαίες ή ευκαιριακές, αλλά σκόπιμες και προγραμματισμένες. Ο εκπαιδευτικός είναι οπλισμένος με αρχές σύμφωνα με τις οποίες μπορεί να διακρίνει και να κρίνει, να διαλέγει και να διαφεντεύει το έργο του. Με άλλα λόγια: ξέρει γιατί κάνει ό,τι κάνει και μπορεί να το δικαιολογεί. Καθορίζει τους άξονες στήριξης και τις κατευθυντήριες γραμμές που τον οδηγούν στην επίτευξη, των σκοπών του (στόχων), δηλαδή τη φιλοσοφία της αγωγής του, που τον στηρίζει στο παιδαγωγικό του έργο. ..

Η φιλοσοφία της αγωγής είναι η πυξίδα που ορίζει και κατευθύνει την παιδαγωγική του πορεία. Χωρίς θυμοσοφική πυξίδα, ο δασκάλους και ιδίως ο νέος εκπαιδευτικός (πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας) να κλυδωνίζεται συνεχώς ανάμεσα σε αντίθετα φιλοσοφικά και παιδαγωγικά ρεύματα. Ακόμα, ο αφιλοσόφητος εκπαιδευτικός γίνεται πολύ εύκολα πειθήνιο όργανο των εκάστοτε κρατούντων, αφού δεν έχει φιλοσοφικά θεμελιωμένες παιδαγωγικές αρχές. . . Επιτυχημένη η διδασκαλία

Καθημερινή διδακτική συμπεριφορά - εκπαιδευτική τεχνική

Βασική στρατηγική διδασκαλίας - εκπαιδευτική πρακτική

Ερμηνεία της γνωστής διαδικασίας1 - θεωρία της μάθησης

Βασικές αρχές αγωγής - φιλοσοφία της αγωγής

Το γενικό νόημα της ύπαρξης - φιλοσοφία της ζωής2

Εσωτερική μεταρρύθμιση

Διαπροσωπικές σχέσεις: μαθητή δασκάλου και για την ίδια τη μάθηση: αντιαυταρχικό πνεύμα κατάργηση του βάθρου και της από καθέδρας διδασκαλίας.

Η τάξη εργαστήρι και ο δάσκαλος κοντά στα παιδιά να μοιράζει την αγάπη του και τη φροντίδα του σε όλα εξίσου.

2. ο δάσκαλος είναι ο βασικός ακάματος εργάτης «παραγωγής πολιτισμού» με το διαμορφώσει χώρους αναγνωστών… Γνωρίζει ότι το βιβλίο είναι ο βασικός παράγων δημιουργίας πολιτισμού. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για την καλλιέργεια και την άνοδο του ηθικού και πνευματικού επιπέδου του λαού μας. Χτίζει «πολιτισμό αξιοκρατίας», που τόσο έχει ανάγκη τούτος ο τόπος σήμερα. Το κράτος όχι μόνον αδιαφορεί, αλλά και με την κατάργηση ενιαίας τιμής του βιβλίου, αποδιοργάνωσε και το όλο σύστημα παραγωγής και διακίνησής του.

Ο δάσκαλος, γνωρίζει ακόμα, πως, ως στυλοβάτης της κοινωνίας, στους ώμους του πέφτει το βάρος δημιουργίας βιβλιοθηκών με πολλά και ποικίλα περιεχομένου βιβλία, γιατί χωρίς αυτά δεν θα υπάρχουν και αναγνώστες

 

«Το βιβλίο είναι παιδεία τουπνεύματος «

«Κατά κανόνα, οι νέοι ευδοκιμούν ως μαθητές των γονιών τους». Και αυτό επιβάλλεται ν’ αλλάξει.

«Το μεγάλο, το κρίσιμο, το ιστορικό ερώτημα που τίθεται είναι το εξής: Πως θα γυρίσουμε σε κάποια ισορρπία;»

«Ας τα διαφυλάξουμε στη μνήμη μας τώρα στις γιορτινές ημέρες!…

 

Πάνος Ανέστιος

 

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου