Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 17 Οκτ 2020
Τοποθέτηση προϊόντος
Κλίκ για μεγέθυνση







Θύμιος Γεωργόπουλος
17/10/2020, 09:00
 

 

Ο αδυσώπητος ανταγωνισμός ευδοκιμεί στα χωράφια των επιχειρήσεων αλλά και της πολιτικής. Κάποτε μάλιστα η πολιτική των επιχειρήσεων ουδόλως διαφέρει από τις επιχειρηματικές μεθόδους της πολιτικής, ιδιαίτερα όταν η πολιτική προσλαμβάνεται ως ο οδικός χάρτης για να στήνονται δουλειές.

Οι μέθοδοι είναι παλιές και δοκιμασμένες: Διαφημίζεις και προβάλεις τα πλεονεκτήματα σου όπου υπερέχεις ή ψευδώς υπόσχεσαι την ύπαρξη τους όταν δεν τα διαθέτεις.

Εάν δεν πείθεις για την υπεροχή σου, διαστρεβλώνεις και δυσφημείς τα δυνατά σημεία του αντιπάλου σου για να μοιάζει σαν και σ’ ένα ή -ακόμα καλύτερα- χειρότερος σου.

Εάν δεν μπορείς να κάνεις τίποτα από τα δύο εξαγοράζεις τον αντίπαλο σου είτε για να τον κάνεις σαν τα μούτρα σου (οπότε χάνει το ανταγωνιστικό προϊόν το πλεονέκτημα του) είτε για να τον κλείσεις και να ησυχάσεις.  

Επειδή η τρίτη λύση είναι και η πλέον κοστοβόρα η ευφυής διαφήμιση έχει εφεύρει την άλλη διαφημιστική μέθοδο της «τοποθέτησης προϊόντος». 

Αίφνης ο ήρωας μιας δημοφιλούς σειράς μυθοπλασίας (ή ακόμα καλύτερα στην πραγματική ζωή) –όλως «τυχαίως»- ψωνίζει από το μαγαζί σου, πίνει το ποτό σου ή οδηγεί το αυτοκίνητο σου. 

Όλως τυχαίως ο Σάκης Ρουβάς πάρκαρε στα σκαλοπάτια του Ηρωδείου (μπροστά από την κεντρική είσοδο του Ρωμαϊκού θεάτρου) το «κτήνος» της Mercedes και φωτογραφήθηκε με αυτό και εξίσου -αχ ήταν τυχαίο- ο πρωθυπουργός μπήκε σε ένα «ηλεκτροτέρας» Tesla, το οδήγησε μόνος φορώντας μάσκα παρακαλώ και φυσικά αποθανατίστηκε στο βολάν. 

Τα πιο πάνω αποτελούν επιχειρηματική διαφήμιση «τοποθέτησης προϊόντος» με «αυθόρμητους» χρήστες κάποιους προβεβλημένους καλλιτέχνες, αθλητές ή και πολιτικούς. 

Υπάρχει βέβαια και η πολιτική διαφήμιση δια της «τοποθέτησης προϊόντος» όπου απλοί πολίτες «αυθορμήτως» σκοντάφτουν σε μια κάμερα και δηλώνουν σχεδόν ευτυχείς με τα μέτρα της κυβέρνησης, η οποία αποκατέστησε τις αδικίες της αντιπολίτευσης όταν ήταν εκείνη στην κυβέρνηση, ή -πάντα «τυχαία»-  μια μητέρα με παιδί στο καροτσάκι συναντάει τον πρωθυπουργό και -πάντα on camera- αναφωνεί “πω πω τι γκόμενος είσαι καλέ;”, ή εννοείται «τυχαία» ο πρωθυπουργός πάνω σε mountain bike (ξέρετε τώρα με κράνος, γυαλιά, σορτσάκι, παπούτσια ποδηλασίας κλπ) στο Τατόι, πέφτει σε φωτογράφιση νεόνυμφων και αφού τους ρωτάει πανέξυπνα “παντρευτήκατε;” τότε -τι άλλο;- φωτογραφίζεται μαζί τους, ενώ τα βραδινά δελτία ειδήσεων ξεσαλώνουν με το μεγάλο πολιτικό γεγονός.

Όμως όλα αυτά είναι αμφιβόλου αποτελεσματικότητας για την πολιτική επιβίωση κάποιου, ιδίως όταν το κατασκευασμένο ισχυρό προφίλ του δεν αποτελεί λύση στα συνεχώς διογκούμενα κοινωνικά προβλήματα, πολύ δε περισσότερο όταν το μεγαλύτερο πρόβλημα όπως αποδείχτηκε είναι πρόβλημα Δημοκρατίας από την ναζιστική δράση της Χ.Α. (που ανέχτηκε ή φιλοξένησε κάποιους το κόμμα του) και -με δικαστική απόφαση σταθμός- αποτελεί και επίσημα εγκληματική οργάνωση.

Τότε η διαφήμιση δια της «τοποθέτησης προϊόντος» παίρνει άλλα χαρακτηριστικά και γίνεται αισχρή δυσφήμιση και γκεμπελίστικη προπαγανδιστική διαστρέβλωση της Αριστεράς και του Αλέξη Τσίπρα, γιατί τότε τα προϊόντα που κοσμούν την προθήκη της ΝΔ τοποθετούνται στην βιτρίνα του ΣΥΡΙΖΑ με την ευγενική χορηγία «Αριστερών» κατά της Αριστεράς.

Κράμερ εναντίον Κράμερ.

Ο Λαφαζάνης στο Liberal  ξιφούλκησε για “σκοτεινά παιχνίδια του Τσίπρα με την ΧΑ” και ο Κοντονής στον ΑΝΤ1 δήλωσε ότι “οι αλλαγές στον πειθαρχικό κώδικα από τον ΣΥΡΙΖΑ ευνοούν την ΧΑ”, την ημέρα της απόφασης του μεγαλύτερου δικαστηρίου κατά των ναζιστών μετά της Νυρεμβέργης. 

Στην λαϊκή απαξία απαντούν όπως ο μαραθωνοδρόμος (1896) Χαρίλαος Βασιλάκος:

“Δεύτερος; Μα δεν με προσπέρασε κανείς!”

πηγη:https://www.koutipandoras.gr

 
© Copyright 2011 - 2020 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου