Loading...

Κατηγορίες

Δευτέρα 27 Μάρ 2023
Δεν ξεκίνησαν τα δρομολόγια για Κιάτο-Αίγιο, ούτε υπεραστικά στη Β. Ελλάδα
Κλίκ για μεγέθυνση













Συρμός του προαστιακού

ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / EUROKINISSI
27.03.2023, 12:01

 

 
 

Παρά τις εξαγγελίες με τόσες τυμπανοκρουσίες και τις διαβεβαιώσεις, τελικά η δεύτερη φάση επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου θα καθυστερήσει. Σήμερα Δευτέρα 27 Μαρτίου δεν ξεκίνησαν τα δρομολόγια του προαστιακού από Αθήνα προς Κιάτο και Αίγιο, αλλά ούτε και τα υπεραστικά δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα.

Αιτία, το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο δεν έχουν λάβει όλες αυτές τις γραπτές εγγυήσεις, που έχουν ζητήσει από τον ΟΣΕ. Οι καθυστερήσεις αυτές, πέρα από την ταλαιπωρία για όσους επιθυμούν να ταξιδέψουν, ενδέχεται να προκαλέσει προβλήματα και στην τροφοδοσία με αγαθά.

Η ΠΕΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης), με έγγραφό της, είχε ζητήσει την παράταση της ακινησίας στα τμήματα:

  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξανθή

Παρ' όλα αυτά δεν λειτούργησε ούτε το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.

Τα μόνα δρομολόγια που πραγματοποιούνται για την ώρα είναι του προαστιακού δικτύου και καλύπτουν τις γραμμές:

  • Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
  • Κάντζα – Λιόσια
  • Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
  • Κάτω Αχαΐα – Πάτρα και
  • Πάτρα – Ρίο.

Επίσης, λειτουργεί τμήμα του τουριστικού δικτύου:

  • Διακοφτό – Καλάβρυτα
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες δεν λειτουργεί το τμήμα Βόλος – Μηλιές, παρά τις σχετικές ανακοινώσεις.

Εμπορευματικές μεταφορές

Σύμφωνα με πληροφορίες, αν και αρχικά ξεκίνησαν τα δρομολόγια των εμπορευμάτων και από τη Hellenic Train αλλά και από την Goldair Cargo, τελικά η Hellenic Train φέρεται να σταμάτησε να εκτελεί εμπορευματικά δρομολόγια.

ΟΣΕ: Όλα βαίνουν καλώς

Από την πλευρά του ο ΟΣΕ διαβεβαιώνει πως το δίκτυο μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια και πως έχουν ήδη ξεκινήσει εργολαβίες για την αποκατάσταση του φωτισμού σε τρεις σήραγγες, τόσο στον Πλαταμώνα, στα Τέμπη όσο και σε μία εκ των δύο σηράγγων στο Κιάτο.

Όπως αναφέρει ο ΟΣΕ, διέθεσε 30 φορητά συστήματα GSM-Railways στη Hellenic Train ώστε να μπορεί να εξασφαλιστεί η επικοινωνία στο δίκτυο. 

Τι ζητούν οι εργαζόμενοι

Οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους ζητούν την απόλυτη διασφάλιση για την άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου καθώς υπάρχουν «τυφλοί» σταθμοί, αφύλακτες σιδηροδρομικές διαβάσεις (ΑΣΙΔ) που υπολειτουργούν, βραδυπορίες λόγω προβλημάτων στην υποδομή.

Ειδικά ανά τμήμα του δικτύου επισημαίνουν:

Στο τμήμα «Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη»

  • Κυρίως στο ύψος του Στρυμόνα, τη λειτουργία των επικοινωνιών στη διαδρομή.
  • Τη λειτουργία όλων των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ). Αυτά που δεν λειτουργούν είτε να φυλάσσονται είτε να καταργηθούν.
  • Τα ΑΣΙΔ είναι διαβάσεις αυτόματες (διαθέτουν μπάρες) χωρίς την ύπαρξη φυλακίου.
  • Να αρθεί η υποχρέωση βραδυποριών των 6 – 10 χλμ, σε κάποια σημεία του συγκεκριμένου τμήματος, λόγω έλλειψης συντήρησης. Σε βραδυπορίες προχωρούν λόγω έλλειψης συντήρησης, λένε οι μηχανοδηγοί.

Για το τμήμα «Πλατύ – Φλώρινα»

  • Να υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή και να επανδρωθεί ο σταθμός της Έδεσσας με σταθμάρχη.
  • Τη χορήγηση πιστοποιητικών καταλληλόλητας των γεφυρών.
  • Ενημέρωσαν πως έχουν ζητήσει εγγράφως τον τελευταίο έλεγχο από τον ΟΣΕ κι αναμένουν απάντηση.
  • Να ελεγχθεί η υποδομή καθώς η κυκλοφορία τίθεται σε βραδυπορία 40 χλμ εξαιτίας κατολισθήσεων.

Για το τμήμα «Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη»

  • Να επανδρωθεί με σταθμάρχη ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Ξάνθης.
  • Λειτουργία και φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, και διασφάλιση της επικοινωνίας με πιστοποιημένο σύστημα GSM-Railways.

Απόσυρση αμαξοστοιχιών

  • Απόσυρση των συρμών ΑEG επειδή παρουσιάζουν διαρκώς προβλήματα κατά την πορεία.
  • H Ηellenic Train να διασφαλίσει πως το τροχαίο υλικό θα είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.
  • Την άμεση λειτουργία πιστοποιημένων συστημάτων επικοινωνίας GSM-Railways.
πηγη: https://www.efsyn.gr
 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου