Loading...

Κατηγορίες

Τρίτη 13 Φεβ 2018
Ηλεκτρονικά παιχνίδια: διασκέδαση ή διαταραχή;
Κλίκ για μεγέθυνση

Η διασκέδαση-σήμα κατατεθέν του 21ου αιώνα δεν είναι ο κινηματογράφος, το κλάμπινγκ ή τα ταξίδια. Μοιάζει ελαφρώς περίεργο, όμως ο σύγχρονος άνθρωπος φαίνεται να προκρίνει αντί αυτών την οικιακή ψυχαγωγία, η οποία καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο μέρος του ελεύθερου χρόνου του.

 Αυτό βέβαια σημαίνει κυρίως δύο πράγματα: τηλεόραση (κυρίως διαδικτυακή) και ηλεκτρονικά παιχνίδια. Τα δεύτερα μάλιστα φαίνεται πως είναι τόσο… απολαυστικά που αποκτούν πια στάτους εθισμού και διαταραχής, όπως δηλαδή συμβαίνει και με τα περισσότερα ναρκωτικά.

Συγκεκριμένα «Διαταραχή Παιχνιδιού» («Gaming Disorder») είναι ο όρος, τον οποίο χρησιμοποίησε πρόσφατα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας για να περιγράψει την εξάρτηση από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αυτή, σύμφωνα με τη… διάγνωση, οδηγεί στην έλλειψη ελέγχου πάνω στον χρόνο που καταναλώνεται για το gaming αλλά και η προτεραιότητα που αποκτά το τελευταίο εις βάρος άλλων δραστηριοτήτων και τομέων της ζωής ενός ατόμου, όπως η εκπαίδευση, η εργασία και οι κάθε είδους ανθρώπινες σχέσεις.

Το σύγχρονο gaming περιλαμβάνει και ομαδικά τουρνουά με πλούσια έπαθλα.

Φυσικά οι πρώτες που αντιδρούν σε μια τέτοια κατηγοριοποίηση είναι οι εταιρείες που δημιουργούν αυτού του είδους τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αλλωστε, με παγκόσμιο τζίρο που ξεπερνά τα 110 δισ. δολ., η βιομηχανία του gaming ήταν για το 2017 σχεδόν υπερδιπλάσια από το κινηματογραφικό box office και πολύ πιο κερδοφόρα από εκείνη της μουσικής.

Οπως αντιλαμβάνεται κανείς, το gaming δεν είναι μόνο για παιδιά. Εκατομμύρια άνθρωποι όλων των ηλικιών κάθονται κάθε μέρα στον υπολογιστή ή στην κονσόλα, περνώντας μάλιστα εκεί, σε αρκετές περιπτώσεις, πολλές ώρες σε συνθήκες που μπορούν εύκολα να χαρακτηριστούν εθιστικές.Το ζήτημα βέβαια καταλήγει (ξανά) οικονομικό. Αν, για παράδειγμα, η συγκεκριμένη «διαταραχή» αποκτήσει και συγκεκριμένη θεραπεία, τα ασφαλιστικά προγράμματα ανά τον κόσμο θα είναι πλέον υποχρεωμένα να τη λάβουν υπόψη.

Σε κάθε περίπτωση, η σύγχρονη εκδοχή των ηλεκτρονικών παιχνιδιών φαίνεται πως είναι εδώ για να μείνει. Το ίδιο και τα «έξυπνα» τηλέφωνα, τα social media και ολόκληρος ο διασυνδεδεμένος πλανήτης. Με λίγα λόγια, ο Οργανισμός Υγείας έχει μπόλικη δουλειά…

_______________________

   Πηγή: kathimerini.gr

by Αντικλείδι , http://antikleidi.com

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου