Loading...

Κατηγορίες

Δευτέρα 01 Φεβ 2021
Τι μας απαντούν οι υπεύθυνοι νεολαιών για το νομοσχέδιο Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη
Κλίκ για μεγέθυνση

Τρεις νέοι, υπεύθυνοι νεολαιών γράφουν στη ROSA για το νέο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο που αλλάζει άρδην τον χάρτη της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα, εκφράζοντας ο καθένας την δική του σκοπιά.



01.02.2021 Newsroom


Τρεις νέοι, ο Σωτήρης Αλεξίου (ΣΥΡΙΖΑ), ο Γιώργος Τσούμας (ΚΙΝ.ΑΛ.) και ο Θωμάς Αχταρίδης (ΜέΡΑ25), γράφουν στη ROSA, ο καθένας από τη δική του σκοπιά για το νέο νομοσχέδιο Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη που μεταξύ άλλων εισάγει την Αστυνομία στα Πανεπιστήμια και μειώνει τους εισακτέους, προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων στο φοιτητικό κίνημα και την ακαδημαϊκή κοινότητα.


Σωτήρης Αλεξίου (ΣΥΡΙΖΑ): Βάζουμε φρένο στη διάλυση της εκπαίδευσης

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας συνεχίζει με αμείωτη ένταση μια συνολική επίθεση της κυβέρνησης απέναντι στην κοινωνία. Χρησιμοποιεί τον φόβο των ανθρώπων για την πανδημία και τους περιορισμούς που προκύπτουν για να διαλύσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την εργασία, τους δημοκρατικούς θεσμούς, να ισοπεδώσει κάθε δικαίωμα και κατάκτηση για να οικοδομήσει μια κοινωνία που θα κυριαρχεί η βαρβαρότητα, οι ανισότητες και μια ελίτ θα ζει εις βάρος της.

Η κυβέρνηση θέλει να επιβάλλει το καθεστώς του αυταρχισμού, της ανελευθερίας και των κοινωνικών φραγμών και όσον αφορά την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως ντίλερ των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων των ιδιωτικών Κολεγίων.

Με τον νέο νόμο, θεσμοθετείται η βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ. Συνυπολογίζοντας και το κλείσιμο δεκάδων τμημάτων και την χορήγηση ίσων επαγγελματικών δικαιωμάτων στα πτυχία των Κολεγίων με αυτά των δημόσιων ΑΕΙ, το σχέδιο είναι να δημιουργηθεί μεγάλη πελατεία για τα ιδιωτικά Κολέγια με τα αμφιβόλου ποιότητας και επιστημονικής πειθαρχίας προγράμματα σπουδών.



Επιπλέον, πίσω από την επικοινωνιακή προπαγάνδα της άκρατης βίας στα Πανεπιστήμια, κρύβεται το σχέδιο του πλήρους ελέγχου της καθημερινότητας των ΑΕΙ. Με την εξαγγελία της ίδρυσης ειδικού αστυνομικού σώματος και τη δημιουργία των πειθαρχικών συμβουλίων των φοιτητών, με τα οποία μετατρέπει τους καθηγητές σε δικαστές, αφού θα μπορούν να επιβάλουν μέχρι και τη διαγραφή φοιτητών/τριών, είναι πλέον ξεκάθαρο πως η κυβέρνηση στοχεύει στις συνδικαλιστικές ελευθερίες και τον ελεύθερο διάλογο που λαμβάνει χώρα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Οι φοιτητές και οι καθηγητές θα ζουν και θα λειτουργούν μέσα στους χώρους των Πανεπιστημίων υπό ένα μόνιμο καθεστώς φόβου, που θα καταπνίγει την ακαδημαϊκή ελευθερία.

Το νομοσχέδιο αυτό δεν λαμβάνει καμία μέριμνα για τα πραγματικά προβλήματα των ΑΕΙ ή την αναβάθμιση των σπουδών και του κύρους τους. Η υποχρηματοδότηση, οι ελλείψεις προσωπικού σε καθηγητές, βοηθητικό προσωπικό, ερευνητές, φύλαξη, φοιτητική μέριμνα και η στήριξη των φοιτητών και των ερευνητών είναι ζητήματα που βρίσκονται εκτός κυβερνητικής ατζέντας.

Μπροστά στην αντίδραση ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας η κυβέρνηση τρέμει. Γι’ αυτό προστρέχει συνεχώς στα χουντικής έμπνευσης διατάγματα για να περιορίσει την κινητοποίηση των νέων ανθρώπων, των φοιτητών/τριών και όσων δεν ανέχονται τις αντιδραστικές πολιτικές της ΝΔ. Η κυβέρνηση θα βρει μπροστά της όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα στην προσπάθεια να μας σύρει σε έναν αυταρχικό κατήφορο για να καταπνίξει κάθε ζωντανό και ελεύθερο κοινωνικό χώρο.

*Ο Σωτήρης Αλεξίου είναι Γραμματέας Νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ.

Γιώργος Τσούμας (ΚΙΝ.ΑΛ.): Αξίζουμε και μπορούμε καλύτερα

Το πλαίσιο συζήτησης που ορίζει το νομοσχέδιο Κεραμέως-Χρυσοχοϊδη είναι εξ ορισμού λάθος. Με πονηριά και σκοπιμότητα η Κυβέρνηση επιχειρεί να ικανοποιήσει το ακροατήριο της προωθώντας μια κατασταλτική διευθέτηση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση έναντι ενός συνολικού σχεδιασμού για την ελληνική δημόσια παιδεία που νοσεί σε κάθε επίπεδο. Ενισχύεται με αυτό τον τρόπο στην κοινή γνώμη το αφήγημα της Κυβέρνησης περί δαιμονοποίησης των ελληνικών Πανεπιστημίων και παρουσίασης τους ως κέντρα εκχυδαϊσμού και προπύργια εγκληματικότητας. Προφανώς, η συγκεκριμένη τακτική δεν μας εκπλήσσει αφού αποτελεί συνέχεια διαχρονικής αντίληψης της Νέας Δημοκρατίας που δεν αναγνωρίζει τα δομικά προβληματικά χαρακτηριστικά της ανώτατης εκπαίδευσης τα οποία γεννούν τις προβληματικές καταστάσεις που πράγματι υπάρχουν.



Το νομοσχέδιο δεν είναι έντιμο ως προς τις αιτίες και τους ορισμούς των προβλημάτων που επιχειρεί να λύσει. Το πρόβλημα της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστημιακά τμήματα είναι ψευδοπρόβλημα χωρίς να υπάρξει συζήτηση για το χαμηλό επίπεδο γνώσης που προσφέρει το δημόσιο σχολείο. Οι νέες τιμωρητικές διατάξεις για τους αποκαλούμενους “αιώνιους φοιτητές” είναι κενές περιεχομένου χωρίς να υπάρξει μια σοβαρή μελέτη εκ μέρους της Πολιτείας που θα ερευνά σε βάθος τις αιτίες και τους λόγους για το ποσοστό παραίτησης από τις σπουδές (dropout rate). Ακόμη, το δόγμα της τάξης και της ασφάλειας της κυβέρνησης οδηγεί σε αδιέξοδο καθώς απέναντι στα υπαρκτά προβλήματα ανομίας στους πανεπιστημιακούς χώρους, προτείνει την παράλογη και εκτός κάθε δημοκρατικής επιταγής απάντηση της περισσότερης καταστολής, απέναντι στην ευρεία πλειοψηφία της ακαδημαϊκής κοινότητας και του πολιτικού κόσμου που έχουν καταθέσει αξιόλογες εναλλακτικές προτάσεις για το ζήτημα με σεβασμό στο Σύνταγμα.

Η παιδεία στη χώρα μας είναι καθηλωμένη σε πρότυπα και λειτουργικά μοντέλα του χθες. Τα σχολεία και τα πανεπιστήμια μας παραμένουν καθετοποιημένες δομές παραγωγής στείρας γνώσης, αποκομμένης από την κοινωνική, οικονομική, τεχνολογική πραγματικότητα. Είναι αναγκαίο ένα νέο πρότυπο εκπαίδευσης που θα συνδέει το ΙQ του κάθε ανθρώπου με την συναισθηματική νοημοσύνη και θα εφοδιάζει το νέο και τη νέα με δεξιότητες κατανόησης του κόσμου, θα τον ωθεί να αναπτύσσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της προσωπικότητας του, θα τον εντάσσει σε κοινότητες συλλογικής ανάπτυξης γνώσης και ανταλλαγής πληροφοριών, θα καλλιεργεί κουλτούρα συνεργασίας και κατανόησης στον νέο πολυπολιτισμικό και πολυποίκιλο κόσμο που αναδύεται. Είναι επίσης ανάγκη να μεταφέρουμε τον δημόσιο διάλογο στα ουσιαστικά καθημερινά προβλήματα του πανεπιστημίου και να μιλήσουμε για την διαρκή υποχρηματοδότηση της ερευνητικής διαδικασίας, για τα εκπαιδευτικά κενά που δημιούργησε η πανδημία και η διαχείρισης της, για την ανεπαρκή συντήρηση των υποδομών, για τις ελλείψεις επιστημονικού προσωπικού, να μιλήσουμε για το φαύλο κύκλο των εξαρτήσεων, τα πελατειακά δίκτυα, τον νεποτισμό και την οικογενειοκρατία που κρατούν δέσμιο το ελληνικό πανεπιστήμιο με την ανοχή της κυβερνώσας παράταξης.

Η δημόσια παιδεία είναι ο πλούτος των φτωχών. Είναι το όχημα εξόδου από την αξιακή, οικονομική, κοινωνική κρίση της εποχής μας. Η πρόσβαση σε ποιοτική δημόσια παιδεία είναι αυτή που εξασφαλίζει την ισότητα στις ευκαιρίες, την προοδευτική κοινωνική κινητικότητα, τη διαγενεακή δικαιοσύνη απέναντι στα κλειστά συστήματα των ελίτ και στα επίπλαστα κληρονομικά δικαιώματα τους. Είναι η παιδεία που οδηγεί σε εξέλιξη, που ορίζει το αξιακό πλαίσιο, καλλιεργεί την αλληλεγγύη, τον αλληλοσεβασμό, την συνεργατικότητα, τη διαφορετικά, την αγωνιστική στάση ζωής, την πεποίθηση μας ότι το μέλλον μπορεί να είναι καλύτερο από το παρόν. Ας σταματήσουμε να αποδεχόμαστε η συζήτηση να αρχίζει και να τελειώνει σε αιώνιους φοιτητές, σε βάσεις του τρία και σε άσυλα ανομίας όπως επιχειρεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Η δημόσια παιδεία δεν χρειάζεται άλλες αποσπασματικές ρυθμίσεις και παλινωδίες, χρειάζεται όραμα, σοβαρότητα και σκληρή δουλειά, είναι το πεδίο πολιτικής που θα ορίσει την προοπτική της χώρας. Αξίζουμε και μπορούμε καλύτερα.

*Ο Γιώργος Τσούμας είναι Συντονιστής του Πολιτικού Δικτύου Νέας Γενιάς και μέλος της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του Κινήματος Αλλαγής.


Θωμάς Αχταρίδης (ΜέΡΑ25): Οι κινητοποιήσεις και οι διεκδικήσεις της φοιτητικής κοινότητας θα ανατρέψουν τα σχέδια Κεραμέως

Ενώ βρισκόμαστε κατά τη διάρκεια του δεύτερου πιο επικίνδυνου κύματος της υγειονομικής κρίσης και για τη φοιτητική κοινότητα εν μέσω εξεταστικής περιόδου, η Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως καταθέτει ένα νομοσχέδιο έκτρωμα, σε συνεργασία με τον Υπουργό της Καταστολής κ. Χρυσοχοΐδη, σε παγκόσμια πρωτοτυπία, για θέματα παιδείας με ζητήματα που διαφωνεί συνολικά η εκπαιδευτική κοινότητα. Χωρίς καμία πρότερη συζήτηση, διαβούλευση ή ενημέρωση με τους αρμόδιους του ακαδημαϊκού κλάδου.

Όλο το προηγούμενο διάστημα οι εξαγγελίες της κ. Κεραμέως έχουν προκαλέσει πληθώρα αντιδράσεων και μαζικών κινητοποιήσεων με τη συμμετοχή μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών και γονέων με αίτημα την απόσυρση του σχεδίου και την ουσιαστική ενίσχυση του δωρεάν και δημόσιου σχολείου, αντί της υποβάθμισης και διάλυσης του Πανεπιστημίου. Παρόλα αυτά φαίνεται ότι εξακολουθεί να δείχνει καμία διάθεση συνεννόησης, αφού επέλεξε να καταθέσει άγρια μεσάνυχτα το χουντικής κοπής νομοσχέδιο. Την ίδια ώρα που η ακαδημαϊκή κοινότητα έχει να βρεθεί στις αίθουσες για σχεδόν ένα χρόνο, το Υπουργείο Παιδείας προετοιμάζει όχι την επιστροφή των φοιτητών στις σχολές αλλά την επιβολή μιας διαρκούς αστυνομικής παρουσίας μέσα στους κοινωνικούς χώρους των νέων. Για ένα ζήτημα που έχουν διαφωνήσει οι ίδιοι οι Αστυνομικοί, αλλά και η Σύνοδος των Πρυτάνεων.



Με τα μέχρι τώρα προηγούμενα παραδείγματα των αστυνομικών παρεμβάσεων μέσα στις σχολές να έχουν ως αποτέλεσμα ξυλοδαρμούς, προσαγωγές και χρήση χημικών εναντίον φοιτητών πως ακριβώς αντιλαμβάνεται η Κυβέρνηση πως θα θωρακίσει την ασφάλεια των Πανεπιστημίων; Η κ. Κεραμέως επιτίθεται και επιχειρεί να καταστείλει τη φοιτητική κοινότητα γιατί παλεύει και διεκδικεί για τα συμφέροντα και τις ανάγκες της.

Η Κυβέρνηση γνωρίζει πως το νεολαιίστικο κίνημα δεν πρόκειται να συμβιβαστεί και να αποδεχτεί την Πανεπιστημιακή Αστυνομία, τα πειθαρχικά συμβούλια και τις διαγραφές φοιτητών. Οι αγώνες και οι κινητοποιήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας θα κλιμακωθούν και θα ανατρέψουν τα σχέδια για διεύρυνση των ταξικών φραγμών στην Παιδεία.

Οι σχολές μας είναι χώροι κοινωνικοποίησης, πολιτικοποίησης και μάθησης. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να συναινέσουμε στον αυταρχισμό και την στοχοποίηση που επιδεικνύει η Κυβέρνηση απέναντι στη νέα γενιά. Η κ. Κεραμέως έχει απολέσει προ πολλού της εμπιστοσύνης της εκπαιδευτικής κοινότητας και η παρουσία της στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μόνο εντάσεις προκαλεί. Ο κ. Μητσοτάκης από την στιγμή που δεν την αποπέμπει, υιοθετεί τις απόψεις της και είναι συνένοχος στα εγκλήματα εναντίον του δημόσιου Πανεπιστημίου και της φοιτητικής κοινότητας. Τα οράματα και τα ιδανικά της νέας γενιάς θα ανατρέψουν τις πολιτικές και τα σχέδια της κυβέρνησης.

*Ο Θωμάς Αχταρίδης είναι Συντονιστής Νεολαίας του ΜέΡΑ25.

Πηγή: www.rosa.gr
 
© Copyright 2011 - 2021 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου