Loading...

Κατηγορίες

Τρίτη 25 Απρ 2023
Δεν βιάζεται η Hellenic Train με τις αποζημιώσεις
Κλίκ για μεγέθυνση















EUROKINISSI/ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ



25.04.2023, 11:51

Άρης Χατζηγεωργίου
 
 
Με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες για τις προκαταβολές αποζημίωσης στα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη. ● Ο Κανονισμός της Ε.Ε. είναι σαφής πως θα έπρεπε εντός 15 ημερών από την τραγωδία να προκαταβάλει η εταιρεία τα ποσά, κάτι που δεν έχει συμβεί. ● Την ίδια ώρα αίσθηση προκαλούν οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τον Ιταλό υπουργό Υποδομών Ματέο Σαλβίνι για τις... επενδύσεις στον σιδηρόδρομο.

Δύο μήνες σχεδόν από την ημέρα του δυστυχήματος στα Τέμπη, αλλά οι διαδικασίες για τις προκαταβολές αποζημίωσης στα θύματα που βαραίνουν τη Hellenic Train προχωρούν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς, την ώρα που η κυβέρνηση Μητσοτάκη διαπραγματεύεται με τον Ιταλό υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι για τις... μελλοντικές επενδύσεις.

Οι προκαταβολές προς τα θύματα σιδηροδρομικών ατυχημάτων προβλέπονται από τον Κανονισμό 1371/2007 της Ευρωπαϊκής Ενωσης ο οποίος στο άρθρο 13 αναφέρει: «Εάν επιβάτης σκοτωθεί ή τραυματιστεί, η σιδηροδρομική επιχείρηση πρέπει, χωρίς καθυστέρηση και οπωσδήποτε το αργότερο εντός δεκαπέντε ημερών από τον καθορισμό της ταυτότητας του φυσικού προσώπου που δικαιούται αποζημίωση, να προκαταβάλει τα ποσά που απαιτούνται για την κάλυψη άμεσων οικονομικών αναγκών ανάλογα με την προκληθείσα ζημία».

Το δυστύχημα στα Τέμπη συνέβη στις 28 Φεβρουαρίου, οπότε το δεκαπενθήμερο που αναφέρει ο Κανονισμός έχει περάσει προ πολλού, ακόμη και αν μετρήσουμε τον χρόνο από τις 15 Μαρτίου, δηλαδή την ημέρα που η Hellenic Train ανακοίνωσε ότι θα καταβάλει τις προκαταβολές. Σύμφωνα με εκείνη την ανακοίνωση θα δίνονταν:

● Στις οικογένειες των θανόντων επιβατών προκαταβολή ύψους 42.000 ευρώ.

● Ανεξάρτητα από τη σοβαρότητα των τραυματισμών, 10.000 ευρώ στους επιβάτες που τραυματίστηκαν και εξακολουθούσαν να νοσηλεύονται και 5.000 σε όσους δεν νοσηλεύονταν πλέον.

● Στις οικογένειες των θανόντων, των τραυματιών και των άλλων επιβατών που βρίσκονταν στο τρένο τη στιγμή του ατυχήματος, αποζημίωση 300 ευρώ για τις αποσκευές, συμπεριλαμβανομένων των χειραποσκευών, των προσωπικών αντικειμένων και των ζώων.

Στην ανακοίνωση εκείνη η Hellenic Train υποστήριζε ότι εφαρμόζει «απλοποιημένες διαδικασίες για την άμεση καταβολή των παραπάνω προκαταβολών, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ειδικών ομάδων για τη συλλογή και διεκπεραίωση των απαιτήσεων και την άμεση επικοινωνία με τους δικαιούχους».

Στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, η «Εφ.Συν.» έθεσε ερώτημα στον υπουργό Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη με δεδομένο ότι ο ίδιος είχε δηλώσει ότι «θα παρακολουθεί στενά την υπόθεση». Την επόμενη μέρα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έστειλε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία τα αιτήματα σχετικά με αποζημιώσεις είναι:

● 22 για τους θανόντες, εκ των οποίων τα 12 είχαν περαιωθεί.

● 71 για τραυματίες με περαιωμένα τα 29.

● 108 για απολεσθείσες αποσκευές, με περαιωμένα τα 41.

Με άλλα λόγια, από τις προκαταβολές που έπρεπε να δοθούν «εντός 15 ημερών», είχαν λάβει οι 12 από τους συγγενείς 57 νεκρών και οι 29 από τους τουλάχιστον 85 τραυματισμένους. Υπενθυμίζεται ότι στο τρένο επέβαιναν συνολικά 342 επιβάτες και θεωρείται δεδομένο ότι στην πλειονότητά τους, ακόμη και αν δεν έπαθαν το ελάχιστο, έχασαν τουλάχιστον κάποια χειραποσκευή μέσα στον ορυμαγδό που ακολούθησε. Αίσθηση δημιουργεί όχι μόνο η αργή διεκπεραίωση αλλά και ο μικρός αριθμός των πρωτογενών αιτημάτων – σαν κάποιος να «προστατεύει» τους Ιταλούς ιδιοκτήτες της Hellenic Train από τα έξοδα...

Σύμφωνα με τον Κανονισμό 1371/2007, οι προκαταβολές αυτές δίνονται για την κάλυψη των πρώτων εξόδων και δεν συνιστούν αποδοχή ευθύνης για την Hellenic Train. Οι συνολικές αποζημιώσεις προβλέπονται επίσης από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό μέχρι του ύψους των 175.000 ευρωπαϊκών λογιστικών μονάδων, αλλά εκκρεμεί η απόφαση ορισμού τους από νόμο του ελληνικού κράτους. Αντί όμως το κράτος να νομοθετήσει σχετικά (όσο η Βουλή ήταν ανοικτή), φρόντισε μόνο να αναλάβει εκείνο τα έξοδα κηδείας των θυμάτων.

Αλλο στοιχείο που δημιουργεί αίσθηση είναι ότι στις διαπραγματεύσεις μεταξύ ελληνικής και ιταλικής κυβέρνησης για το μέλλον της «επένδυσης» στον ελληνικό σιδηρόδρομο πρωταγωνιστεί ο διαβόητος από την αντιμεταναστευτική του δράση στο παρελθόν και επικεφαλής της Λέγκας, Ματέο Σαλβίνι. Ο Σαλβίνι, αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Μελόνι και υπουργός Υποδομών και Μεταφορών από πέρυσι, είχε την περασμένη Παρασκευή τηλεφωνική επικοινωνία με τον Γ. Γεραπετρίτη.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ελληνικής πλευράς, «στη συζήτηση επιβεβαιώθηκε η κοινή βούληση για ενίσχυση των διακρατικών σχέσεων στο πεδίο των μεταφορών, ενώ ο Ιταλός υπουργός μετέφερε τη βούληση του ομίλου Ferrovie di Stato να αναβαθμίσει τις παρεχόμενες στους επιβάτες των ελληνικών σιδηροδρόμων υπηρεσίες»... Ο ίδιος ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε ότι θα συναντηθεί και διά ζώσης με τον Σαλβίνι μέχρι τα μέσα Μαΐου και ότι είναι πολύ σημαντικό «να ξεκαθαρίσουμε τις επενδύσεις που θα γίνουν πάνω στο τρένο».

«Οι υπεύθυνοι στο τέλος θα πληρώσουν»

Τη δική του εκδοχή για το ευάριθμο των αιτημάτων αποζημίωσης δίνει ο δικηγόρος Λουκάς Αποστολίδης: «Οι αιτήσεις για τις προκαταβολές είναι λίγες γιατί οι οικογένειες των θυμάτων θεωρούν πως αποτελούν μια προκλητική ενέργεια της εταιρείας, η οποία αναφέρει πως “οι πληρωμές δεν σημαίνουν ότι αποδεχόμαστε οποιαδήποτε ευθύνη”» λέει στην «Εφ.Συν.». Ο ίδιος προτείνει στους πελάτες του να μην εισπράξουν αυτά τα χρήματα καθώς, όπως υποστηρίζει, «έχω απόλυτη και βάσιμη πεποίθηση πως υπάρχουν ακέραιες συλλογικές και ατομικές ευθύνες και οι υπεύθυνοι στο τέλος θα πληρώσουν».

Ο κ. Αποστολίδης ισχυρίζεται πως «οι προκαταβολές αυτές συνιστούν πρόκληση και έμμεσο εκβιασμό της εταιρείας, η οποία προσπαθεί με αυτόν τον τρόπο να επιβάλει τη σιωπή. Οι οικογένειες είναι οργισμένες και με το γεγονός ότι τους έστελναν πίσω μέσω διαδικτύου τα εισιτήρια επιβίβασης των συγγενών τους, χωρίς καν να τους πάρουν ένα τηλέφωνο. Αν νομίζει η Hellenic Train ότι με 5.000 ευρώ θα κάνει τους ανθρώπους να σιωπήσουν είναι γελασμένη».

 


πηγη: https://www.efsyn.gr
 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου