Ο Αντώνης Ρέλλας, σκηνοθέτης – ανάπηρος ακτιβιστής, με ανάρτησή του στο facebook, στηλιτεύει την προωτοχρονιάτικη φιέστα που πραγματοποιήθηκε από το δήμαρχο Αθηναίων στο Λυκαβηττό, όχι μόνο για το εξωφρενικό οικονομικό της κόστος, αλλά κυρίως επειδή ήταν καθολικά μη προσβάσιμη. Ο ίδιος αναφέρει ότι “η παραβίαση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος της ισότιμης πρόσβασης στις οπτικοακουστικές δραστηριότητες μάλλον δεν αφορούν τον δήμο της Αθήνας και τον «ευαίσθητο» Δήμαρχο”. Αυτή η κατάφωρη διάκριση και ο διαχωρισμός έναντι των κωφών και βαρήκοων θεατών στοίχισε 211.000 ευρώ. Παράλληλα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη συμμετοχή των παιδιών της «Κιβωτού του Κόσμου» στην πρωτοχρονιάτικη εκδήλωση που θα μπορούσε να αποτελεί έκθεση ανήλικων που τελούν υπό προστασία.

Διαβάστε ολόκληρη την ανάρτηση: 

Ήταν Σεπτέμβρης του 2017 όταν σε συνεργασία με τον Δήμο Χαλανδρίου και τον Αλκίνοο Ιωαννίδη πραγματοποιήσαμε την πρώτη καθολικά προσβάσιμη συναυλία σε ανοιχτό χώρο, στο Φεστιβάλ Ρεματιάς – Νύχτες Αλληλεγγύης .

Το αποτέλεσμα δικαίωσε την πρωτοβουλία της Κίνησης Ανάπηρων Καλλιτεχνών που μαζί με τον δήμαρχο Χαλανδρίου, Σίμο Ρούσσο, τον αντιδήμαρχο πολιτισμού, Σέργιο Γκάκα, την αεικίνητη υπεύθυνη επικοινωνίας του φεστιβάλ, Αργυρώ Λύτρα, και τον Αλκίνοο με τους πολύτιμους συνεργάτες του παρουσιάσαμε σε ένα κατάμεστο θέατρο μια υπέροχη συναυλία με ταυτόχρονη Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και ενδογλωσσικούς υπέρτιτλους για K(κ)ωφούς/ές και βαρήκοους/ες.
Η πρωτόγνωρη μουσική εμπειρία που μας συμπεριέλαβε ΟΛΕΣ, ΟΛΟΥΣ και ΟΛΑ συνέπεσε (όχι τυχαία) με την ψήφιση στη βουλή του εμβληματικού Ν. 4488/17* που μεταξύ άλλων κατοχύρωνε τη συνταγματική αναγνώριση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, καθώς και τη μη διάκριση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και στις οπτικοακουστικές δραστηριότητες για τα ανάπηρα άτομα.

Από τη θεσμικά κατοχυρωμένη θεωρία, περάσαμε στην πράξη και έτσι, την επόμενη χρονιά ο Αλκίνοος μας κάλεσε να συμπράξουμε σε ένα ακόμα δύσκολο εγχείρημα. Η μουσική παράσταση του Αλκίνοου Ιωαννίδη «Δίπτυχο», πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2018 στην Αίθουσα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και παρουσιάστηκε καθολικά προσβάσιμη με ταυτόχρονη Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, Ενδογλωσσικούς Υπέρτιτλους στα Ελληνικά εμπλουτισμένους με στοιχεία που συνέβαλλαν παράλληλα στην κατανόηση των ηχητικών σημάτων από Κ/κωφούς/ές και βαρήκοους/ες, καθώς και Ακουστική Περιγραφή στα Ελληνικά για τυφλούς/ές και ανθρώπους με προβλήματα όρασης.

Παρακολουθώντας λοιπόν την συναυλία του Σάκη Ρουβά στον Λυκαβηττό για την Πρωτοχρονιά, εκτός από το κόστος παραγωγής, τη σκανδαλώδη απευθείας ανάθεση του έργου από την ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ και τις τεχνικές ατέλειες που διαπιστώνουμε οι άνθρωποι του χώρου, δεν μπορώ να μην σχολιάσω ότι η φιέστα του δημάρχου της Αθήνας, κ. Μπακογιάννη, ήταν καθολικά μη προσβάσιμη. Η παραβίαση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος της ισότιμης πρόσβασης στις οπτικοακουστικές δραστηριότητες μάλλον δεν αφορούν τον δήμο της Αθήνας και τον «ευαίσθητο» Δήμαρχο.

Έχει όμως μαζί με την ΕΡΤ Α.Ε. ακέραια την ευθύνη για την πρωτοχρονιάτικη Δ Ι Α Κ Ρ Ι Σ Η έναντι Κωφών και βαρήκοων θεατών που στοίχισε 211.000 ευρώ.

Και κάτι τελευταίο.
Η συμμετοχή της Χορωδίας των Παιδιών της «Κιβωτού του Κόσμου» δεν αποτελεί έκθεση ανήλικων που τελούν υπό προστασία;
 

* Ν. 4488/17 Άρθρο 67: Μη διάκριση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και στις οπτικοακουστικές δραστηριότητες

1. Τα δημόσια και ιδιωτικά ΜΜΕ, έντυπα και ηλεκτρονικά, προωθούν την εμπέδωση και τον σεβασμό της αρχής της μη διάκρισης. Για τον σκοπό αυτό, το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ) στους Κώδικες Δεοντολογίας Ειδησεογραφικών Εκπομπών, Διαφημίσεων και Ψυχαγωγικών Προγραμμάτων που καταρτίζει, οφείλει να συμπεριλαμβάνει ρυθμίσεις που αποβλέπουν στην πραγμάτωση της αρχής της μη διάκρισης λόγω αναπηρίας, στην ανάπτυξη ενός πλουραλιστικού διαλόγου για τα θέματα των ΑμεΑ και την προαγωγή της ουσιαστικής ισότητας μεταξύ ατόμων με και χωρίς αναπηρίες.

2.
Οι πάροχοι υπηρεσιών μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας,
συμπεριλαμβανομένου και του διαδικτύου, υποχρεούνται να αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες, όπως ομιλούσες ιστοσελίδες, υποτιτλισμό, ακουστική περιγραφή, διερμηνεία νοηματικής, προκειμένου να διασφαλίσουν την πρόσβαση των ΑμεΑ σε αυτά. Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης καθορίζονται τα μέσα, η διαδικασία καθώς και κάθε άλλο θέμα τεχνικού ή λεπτομερειακού χαρακτήρα για την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας παραγράφου.

πηγη: https://thepressproject.gr