Loading...

Κατηγορίες

Τρίτη 12 Μάρ 2024
Τέμπη: Νέα μήνυση συγγενών – Να διωχθούν για ανθρωποκτονίες με ενδεχόμενο δόλο Μητσοτάκης, Καραμανλής και άλλοι 15
Κλίκ για μεγέθυνση











Workers supported by a crane try to remove debris from the rail lines after a collision in Tempe, about 376 kilometres (235 miles) north of Athens, near Larissa city, Greece, Thursday, March 2, 2023. Emergency workers are searching for survivors and bodies after a passenger train and a freight train crashed head-on in Tempe, central Greece just before midnight Tuesday. It was the country's deadliest rail crash on record. (AP Photo/Vaggelis Kousioras)

Στο κάδρο των  ευθυνών για τα εγκλήματα στο σιδηρόδρομο, που στοίχισαν την ζωή 57 ανθρώπων και τον σοβαρό τραυματισμό άλλων 180, βάζουν συγγενείς θυμάτων τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και άλλα πολιτικά πρόσωπα, όπως τον τότε υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο. Αχ. Καραμανλή.

 Με νέα συμπληρωματική τους μήνυση  στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας, οι συγγενείς θυμάτων ζητούν την κακουργηματική  δίωξη 10 πολιτικών προσώπων και 7 στελεχών της HELLENIC TRAIN, της ΕΡΓΟΣΕ, της  ΓΑΙΟΣΕ, του ΟΣΕ και της ΡΑΣ (Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων) και κάθε άλλου υπευθύνου που εμπλέκεται στο έγκλημα των Τεμπών, για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο και για άλλα κακουργήματα, όπως η έκθεση ανθρώπων σε κίνδυνο από τον οποίο επήλθε θάνατος ή σοβαρός τραυματισμός.

Στην πολυσέλιδη  μήνυση τους, παραθέτουν μια σειρά στοιχείων και  γεγονότων που συνθέτουν τις κατηγορίες για τις οποίες ζητούν την άσκηση των ποινικών διώξεων, ενώ επισημαίνουν και τον προβληματισμό τους  για την πορεία διερεύνησης της τραγωδίας των Τεμπών από την ελληνική δικαιοσύνη τονίζοντας  πως την θεωρούν «μελανό σημείο στην ιστορία της Δικαιοσύνης του τόπου μας». Στηλιτεύουν, μάλιστα, το γεγονός πως  ενώ βρίσκονται σε βαρύ πένθος ή ταλαιπωρούνται από σοβαρά προβλήματα υγείας καλούνται οι ίδιοι να «καλύψουν ανεπάρκειες δικαστικών λειτουργών και αγκυλώσεις, εξαρτήσεις και παθογένειες».

Όλα τα μηνυόμενα πρόσωπα

Η συμπληρωματική μήνυση αφορά τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, τον τέως υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κωνσταντίνο Καραμανλή του Αχιλλέα, τους πρώην υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη και Μιχαήλ Χρυσοχοϊδη, τον Μιχαήλ Παπαδόπουλο, Υφυπουργό, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, τον Γεώργιο Καραγιάννη, Υφυπουργό αρμόδιο για θέματα Υποδομών, τον Νικόλαο Μαυραγάνη, τέως Υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών, τον Ιωάννη Ξιφαρά, Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, την Μαρία – Ελλη Γεράρδη, Γενική Γραμματέα Υποδομών, τον Γεώργιο Γεραπετρίτη, Υπουργό Επικρατείας και εκτελούντα χρέη Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών από 1η Μαρτίου 2023, την Ιωάννα Τσιαπαρίκου, Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, τον Σπύρο Πατέρα, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΣΕ, τον Παναγιώτη Τερεζάκη, μεταβατικού Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ, τον Χρήστο Βίνη, Διευθύνων Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ από το Νοέμβριο του 2019 και Προέδρου από 10.8.2020, έως την παραίτηση του μετά το πολύνεκρο δυστύχημα, τον Χρήστο Παληό, μεταβατικό Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, τον Maurizio Capotorto, Δ/ντα σύμβουλο της HELLENIC TRAIN, και τον Dario Lo Bosco, Πρόεδρο του Δ.Σ της HELLENIC TRAIN.

Πώς στοιχειοθετούν τον ενδεχόμενο δόλο για το έγκλημα στα Τέμπη

«Ανοσιούργημα που αποτελεί πραξικοπηματική δράση» χαρακτηρίζουν στην μήνυσή τους όσα έγιναν στα Τέμπη και για όσους μετείχαν στο έγκλημα των Τεμπών «αποφάσισαν να καταργήσουν πέραν των άλλων και την διάκριση των εξουσιών και την ανεξάρτητη και αποτελεσματική λειτουργία της Δικαιοσύνης, που επιβάλει το Σύνταγμα».

Προκρίνουν ένα προς ένα όλα εκείνα τα δεδομένα που μέχρι σήμερα παραμένουν αναπάντητα. «Δεν έχει δοθεί καμία ακόμη εξήγηση για την θερμοκρασία που αναπτύχθηκε, καθώς σε καμία περίπτωση ακόμα και όταν αναφλεγούν τα έλαια σιλικόνης δεν μπορούν να φτάσουν ούτε στο 1/3 της θερμοκρασίας των 1300 βαθμών που κατέκαψε τους επιβάτες του κυλικείου της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας. Άρα, προκύπτει εύλογο το ερώτημα εάν, εκτός από το νόμιμο-δηλωμένο φορτίο, η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε και μη νόμιμο (μαύρο)- αδήλωτο, όπως από ποικίλα ρεπορτάζ αναδείχθηκε ότι συνηθιζόταν».

Μνεία κάνουν και στον τότε υπουργό μεταφορών, ο οποίος «δεν θέσπισε Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας ως όφειλε βάσει των Οδηγιών 2016/798 και 2016/797, ούτε έλαβε επαυξημένα μέτρα ασφαλείας με την θέσπιση Νέων Εθνικών Κανόνων Ασφαλείας παρότι αυτό ακριβώς αποτελούσε νομοθετικά επιβεβλημένο καθήκον του… αλλά ούτε και επόπτευσε αποτελεσματικά σύμφωνα με τα καθήκοντα του την ΕΡΓΟΣΕ (διαχειριστή υποδομής), την ΟΣΕ και την Hellenic Train. Με αυτήν την εξακολουθητική επικίνδυνη αδράνεια του συνετέλεσε με καθοριστικό τρόπο στη δημιουργία και διατήρηση πηγής εξέχοντος και πρόδηλου κινδύνου για ποικίλα έννομα αγαθά και πρωτίστως της ανθρώπινης ζωής και σωματικής ακεραιότητας.

Περεταίρω, η επιτηδειότητα της αποφυγής και η επαναληπτικότητα παράλειψης λήψης οποιουδήποτε ουσιαστικού μέτρου σε συνδυασμό με τις δημόσιες διαβεβαιώσεις των πρωταιτίων για το ακριβώς αντίθετο, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για την δυνατότητα κατάφασης της ενοχής τους για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας τουλάχιστον από ενδεχόμενο δόλο».

τέμπη

Εάν η 717 είχε ολοκληρωθεί δεν θα είχαμε τα Τέμπη

Σαφής αναφορά γίνεται και στην μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 καθώς «η έλλειψη λειτουργίας συστημάτων ασφαλείας, τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης, επιβεβαιώνονται και από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία διαπίστωσε ότι «εάν η Σύμβαση 717/14 είχε εγκαίρως και στα αρχικά συμβατικά πλαίσια ολοκληρωθεί και είχαν παραδοθεί και λειτουργούσαν τα σχετικά συστήματα ασφαλείας – ελέγχου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, θα αποφευγόταν μετά βεβαιότητας η επέλευση του δυστυχήματος των Τεμπών».

Παραπλανητικές διαφημίσεις από την HELLENIC TRAIN

Ακόμη, μεταξύ πολλών άλλων δεδομένων, κάνουν αναφορά στις παραπλανητικές διαφημίσεις της HELLENIC TRAIN οι οποίες προωθούνταν με διάφορες μορφές. Χαρακτηριστικά αναφέρουν την ανάρτηση στην εταιρική ιστοσελίδα όπου αναφέρεται από την HELLENIC TRAIN: «…..Με σεβασμό στον πολίτη, συνεχή ενημέρωση, με ιδιαίτερη έμφαση στη διευκόλυνση των ατόμων με κινητικά προβλήματα, με σύγχρονες υποδομές και υψηλών προδιαγραφών τεχνολογίας αμαξοστοιχίες, η HELLENIC TRAIN διασφαλίζει την ποιότητα των ταξιδιών σας και εγγυάται ασφαλείς, γρήγορες και με ακρίβεια διαδρομές. Τα τρένα της HELLENIC TRAIN καθημερινά εξυπηρετούν χιλιάδες πολίτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν σε όλη την ελληνική επικράτεια, καθώς και στα αστικά κέντρα».

Ακόμη, κάνουν επίκληση στην κατάθεση νόμιμου εκπρόσωπου της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Βίνη, ο οποίος ενώπιον της εξεταστικής είχε αναφέρει πως ο ίδιος είχε προειδοποιήσει για την ανάγκη διακοπής των δρομολογίων.

Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί είναι αποτέλεσμα εγκληματικών συστηματικών παραλείψεων

«Οι θάνατοι 57 ατόμων και οι τραυματισμοί 180 προσώπων είναι αποτέλεσμα εγκληματικών συστηματικών παραλείψεων, των ως άνω αρμόδιων προσώπων που διατελούσαν τη θητεία τους κατά τον χρόνο του δυστυχήματος. Το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί αν είχε υλοποιηθεί η Σύμβαση 717/2014 και λειτουργούσαν η φωτοσήμανση, η τηλεδιοίκηση και το ETCS, που η ενεργοποίηση του ήταν συνυφασμένη με την ολοκλήρωση των έργων της συγκεκριμένης σύμβασης.

Επομένως το έγκλημα θα είχε αποφευχθεί εάν το Υπουργείο μεταφορών και Υποδομών είχε καθορίσει και εφαρμόσει τα ελάχιστα επίπεδα ασφάλειας, σύμφωνα με τους επιβεβλημένους Εθνικούς Κανόνες Ασφάλειας, όπως επιβάλλεται από τις διατάξεις των άρ.13, 14 και 59 επ. του ν. 4632/2019 που θεσπίστηκε για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη των Ευρωπαϊκών Οδηγιών για την ασφάλεια 2016/797 και 2016/ 798» επισημαίνουν μεταξύ άλλων στην μήνυσή τους οι συγγενείς θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα

«Είναι πραγματικά εξοργιστικό ότι ακόμη και ένα χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα δεν έχουν θεσπισθεί Εθνικοί Κανόνες Ασφαλείας, ιδίως ως επείγον προληπτικό μέτρο μετά από ατύχημα ή συμβάν, όπως ορίζει ο Νόμος (άρθρο 60 παρ.3 περ. γ.).

Επομένως είναι αδιανόητο κάποιος να μην θεωρείται υπόλογος του εγκλήματος, ενώ γνώριζε από την θεσμική θέση ευθύνης που κατείχε: α) την τραγική κατάσταση στην οποία βρισκόταν οι υποδομές του συνόλου των αυτοματοποιημένων συστημάτων ασφαλείας…β) την κάκιστη ποιότητα του έμψυχου δυναμικού η οποία είναι αποδεδειγμένα η χειρότερη δυνατή για Ευρωπαϊκή Χώρα, που χρησιμοποιεί τρένα υψηλών ταχυτήτων… γ) τον απτό κίνδυνο που αντιμετώπιζαν καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι να χάσουν την ζωή τους, με μόνη προϋπόθεση «το ανθρώπινο σφάλμα», που με μαθηματική ακρίβεια ήταν όχι απλώς αναμενόμενο αλλά άκρως πιθανόν να συμβεί, ανά πάσα στιγμή και συγχρόνως: α) να έχει την εξουσία και υποχρέωση να σταματήσει την θανατηφόρα ακολουθία γεγονότων ή έστω να καταγγείλει τα ανωτέρω, β) να μην πράττει τίποτε από τα παραπάνω για τα οποία είχε ιδιαίτερη νομική υποχρέωση προληπτικής αποτρεπτικής δράσης και εξαιτίας του συνόλου των πράξεων και παραλήψεων του να δολοφονούνται δεκάδες άνθρωποι και να σακατεύονται εκατοντάδες».

Στον σιδηρόδρομο δεν λειτουργούσε τίποτα

«Σύμφωνα με το σύνολο των διαπιστώσεων που έχουν εκφραστεί από ειδικούς, συμπεριλαμβανομένου του πορίσματος Γεραπετρίτη, είναι αποδεδειγμένο και αδιαμφισβήτητο ότι:

  • Δεν λειτουργούσε το GSMR.
  • Δεν λειτουργούσε το ETCS σε καμία εκδοχή συνεισφοράς του ήδη από τον Ιούλιο του 2019.
  • Δεν λειτουργούσε η Φωτοσήμανση.
  • Δεν λειτουργούσε η Τηλεδιοίκηση.
  • Υπολειτουργούσε ο Τοπικός Πίνακας Χειρισμών (επικαλούνται το πόρισμα της επιτροπής Γεραπετρίτη, σελ.17-21).
  • Σύμφωνα με την έκθεση Πραγματογνωμοσύνης σημειώνεται ότι το επίμαχο κλειδί (κλειδί 118) βρισκόταν στα 1400 μέτρα. Δηλαδή ο σταθμάρχης είχε μόνο μια απόσταση 300 μέτρων για να διαπιστώσει το σφάλμα στην κίνηση του συρμού. Με την ταχύτητά όμως που όδευε ο συρμός, καθώς κατά την έκθεση πραγματογνωμοσύνης κινούνταν τα τελευταία 22 χιλιόμετρα πριν την σύγκρουση με μέση ωριαία ταχύτητα 48,89m/s ή περίπου 176km/h, ο σταθμάρχης είχε μόλις 6 sec να διαπιστώσει την λάθος θέση του συρμού.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΕΠΙΣΗΜΩΣ δεν υπήρχαν Εθνικοί Κανόνες Ασφαλείας.

Επίσης με βάση το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων αλλά και τις δηλώσεις του ίδιου του κ. Μητσοτάκη, η σύγκρουση θα μπορούσε να αποφευχθεί με το ETCS σε λειτουργία (που είναι αναπόσπαστο τμήμα του ERTMS), το οποίο είναι όμως ταυτόχρονα και προϋπόθεση για να κινηθούν με 160km/h.

Τα τρένα κινούταν με μη επιτρεπτή ταχύτητα εφόσον δεν υπήρχαν τα αναγκαία αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας και απόδειξη αποτελεί και η εκ των υστέρων συμμόρφωση με την μείωση της ταχύτητας στα 100km/h αμέσως μετά την σύγκρουση, ως ανώτατο όριο για σημεία που δεν υπάρχει ETCS».

“Η κυβέρνηση επέλεξε να θυσιάσει δεκάδες ανθρώπινες ζωές στο βωμό του παράνομου κέρδους”

 «Συμπερασματικά σε ότι αφορά όσα προηγήθηκαν και οδήγησαν στην μαζική δολοφονία των Τεμπών. Τα οικονομικά Εγκλήματα που περιγράφονται στο Πόρισμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας αποκαλύπτουν προχωρημένη σήψη στα θεμέλια του Κράτους Δικαίου. Η κυβέρνηση και ο υπόλογος υπουργός μάταια επιχειρούν να περιορίσουν την απαξία των εγκληματικών πράξεων και παραλήψεων στο επίπεδο της πολιτικής ευθύνης».

Σύμφωνα με συγκεκριμένες διατάξεις που αναφέρουν στην μήνυσή τους και δεν τηρήθηκαν καταλήγουν στο συμπέρασμα πως «η κυβέρνηση όμως δεν το έπραξε και προτίμησε να παρανομήσει απροκάλυπτα προκειμένου να αποκρύψει από τους αρμόδιους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς και τους Έλληνες Πολίτες την αλήθεια. Επέλεξε έτσι να θυσιάσει δεκάδες ανθρώπινες ζωές στο βωμό του παράνομου κέρδους, αποβλέποντας στην επίπλαστη εικόνα κανονικότητας που θα συγκάλυπτε την διαφθορά και θα εξασφάλιζε την ψηφοθηρία».

Η σκόπιμη αλλοίωση του πεδίου

«Εύλογα η σκέψη όλων οδηγείται στα εξής ενδεχόμενα για την σκόπιμη αλλοίωση του πεδίου από αξιωματούχους της εκτελεστικής εξουσίας, καθ’ υπόδειξη και με την εποπτεία μελών της Κυβέρνησης:

Πολιτικές Πιέσεις: Η κυβέρνηση ενδεχομένως θέλησε να αποφύγει τη δημόσια κριτική και τις πολιτικές επιπτώσεις που μπορεί να προκληθούν από τις αποκαλύψεις.

Οικονομικά Συμφέροντα: Υπάρχει η πιθανότητα κάποιοι οικονομικοί ή επιχειρηματικοί κύκλοι που εμπλέκονται στην παράνομη δραστηριότητα να έχουν στενές σχέσεις με την κυβέρνηση ή ακόμη και μέλη της, προσπαθώντας έτσι να προστατεύσουν τα συμφέροντά τους.

Νομικές ή Δικαστικές Συνέπειες: Η κυβέρνηση ενδεχομένως θέλησε να αποφύγει τις πιθανές νομικές συνέπειες που θα αντιμετώπιζε εάν αποκαλυφθεί ότι επέτρεψε ή δεν μπόρεσε να αποτρέψει την παράνομη μεταφορά και χρήση χημικών ουσιών που δεν εμφανίζονται στο νόμιμο φορτίο.

Διαφθορά: Υπάρχει επίσης πιθανότητα η διαφθορά σε διάφορα επίπεδα της κυβέρνησης ή της διοίκησης να εξηγεί την συγκάλυψη, εάν οι αξιωματούχοι λαμβάνουν ανταλλάγματα για να κρατήσουν χαμηλούς τόνους το θέμα.

Σε κάθε περίπτωση η απαξίωση των θεσμών του Κράτους Δικαίου με αλαζονικές πρακτικές, όπως κυρίως απρεπείς δηλώσεις υπουργών της Κυβέρνησης, εντός και εκτός κοινοβουλίου, που αναπαρήγαγε σκόπιμα ο φιλοκυβερνητικός τύπος, είναι το επιστέγασμα της φθοροποιού για τους θεσμούς δράσης της κυβερνητικής πλειοψηφίας.

Σε μια άνευ προηγουμένου προσπάθεια χειραγώγησης της κοινής γνώμης, οι πληροφορίες για το συμβάν εξαφανίστηκαν από τον τύπο ή αλλοιώθηκαν δραματικά. Το εκλογικό αποτέλεσμα, οφειλόμενο κατά κύριο λόγο στις ως άνω μεθοδεύσεις, μετονομάστηκε σε δικαιοδοτική κρίση απαλλαγής από τις πρόδηλες εγκληματικές ευθύνες. Ομολογήθηκε ότι η αλήθεια (απουσίας οποιασδήποτε ασφαλιστικής δικλίδας) απεκρύβη γιατί διαφορετικά κανείς δεν θα επιβιβαζόταν στον σιδηρόδρομο. Εκφράστηκε δημόσια, τόσο από τον Πρωθυπουργό όσο και από τον Υπουργό Επικρατείας της Κυβέρνησης, με πρόθεση την δημιουργία παραπλανητικών εντυπώσεων και σύγχυσης στην κοινή γνώμη, η θέση ότι η διαφθορά δεν προκαλεί θανάτους, ενώ η διεθνής εγκληματολογική θεωρία και νομολογία τεκμηριώνει το ακριβώς αντίθετο”.

από: https://www.documentonews.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου