Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 12 Οκτ 2012

 

 

του Ηλία Μακρή

 

Αγαπητοί αναγνώστες ποιος από όλους εμάς που αποφασίσαμε να δημοσιοποιήσουμε ορισμένες από τις σκέψεις μας έχοντας ασχοληθεί σε ειδικό τομέα ο καθένας , αγροτικά, συνεταιριστικά, περιβαλλοντολογικά, και διάφορα άλλα, μπορεί να αντισταθεί στον πειρασμό και να μην ασχοληθεί με την επικαιρότητα, όπως είναι η πολιτική με όλα τα εντός αυτής οικονομικά θέματα διαφάνειας κλπ. Ιδιαίτερα μάλιστα λόγω των τελευταίων δημοσιευμάτων περί ξεπλύματος μαύρου χρήματος 10 δις Ευρώ. Εύλογα γεννιέται το ερώτημα από κάθε απλό άνθρωπο.

Τόσο πολλά χρήματα υπάρχουν στη διαχείριση αυτών που μας διοικούν; Αφού τα «μαύρα’ είναι 10 δις Ευρώ για ένα σκάνδαλο, και πόσα σε άλλα, τότε τα «άσπρα» πόσα πρέπει να είναι; Εκτός αν; Βγαίνει μόνη της η απάντηση, ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των «άσπρων» δηλαδή των εσόδων του κράτους, γίνεται από αυτούς που το διαχειρίζονται. Δηλαδή «Μαύρο κι’ άραχλο» κατά τη λαϊκή ρήση.

Πόσοι λοιπόν είναι αυτοί που έχουν τη «μαύρη μπογιά», 2 - 102 - 1002 – 1.000.002; Άντε ποιος μπορεί να ξέρει για να μας δώσει την απάντηση; Ουδείς, αγαπητοί αναγνώστες δυστυχώς. ΟΥΔΕΙΣ!! Και για να κατανοήσουμε όλοι μας, γιατί δεν υπάρχει ουδείς και με το σκεπτικό ότι ο κλέφτης είναι κλέφτης, στα μικρά ποσά και στα μεγάλα ποσά. Για μένα, φαντάζομαι και για σας, μετράει ο χαρακτήρας και όχι τα ποσά.

Νοιώθω την ανάγκη να σας υπενθυμίσω ένα παλαιότερο δημοσίευμά μου, στο οποίο αναφέρομαι γύρω από τα οικονομικά και τις ρεμούλες, με μια ιστοριούλα η οποία όσο κι αν εκ πρώτης όψεως φαίνεται «μύθος», είναι η όλη ουσία του σοβαρότατου αυτού θέματος. «Κάποιος βασιλιάς τα πολύ παλιά χρόνια, διαπιστώνοντας ότι τα οικονομικά του κράτους δεν πήγαιναν καλά, κάλεσε σε συμβούλιο όλους τους οικονομολόγους της χώρας, για να δουν όλοι μαζί γιατί δεν πάει καλά η οικονομία, όπως παραδείγματος χάριν συμβαίνει τώρα στη χώρα μας με την κρίση, και με τι τρόπο να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.

Συγκεντρώθηκαν λοιπόν όλοι οι αναγνωρισμένοι οικονομολόγοι, μεταξύ των οποίων ήταν και ένας ηλικιωμένος οικονομολόγος που δεν τον θεωρούσαν ότι ήταν σπουδαίος και τρανός. Κατά τη διαβούλευση, όπως θα λέγαμε σήμερα, πολλοί έλαβαν το λόγο, άλλοι λέγοντας να μειωθούν οι δαπάνες, δηλαδή όλες οι χορηγίες του κράτους, οι κοινωνικές παροχές όπως συμβαίνει και τώρα, άλλοι έλεγαν να αυξηθούν οι φόροι και όλα τα γνωστά, όπως συμβαίνει σήμερα. Ο ηλικιωμένος οικονομολόγος αφού δεν του έδιναν το λόγο, αναγκάστηκε δειλά - δειλά να σηκώσει το χέρι του και να ζητήσει από το βασιλιά το λόγο. Όλοι «ειρωνικά» περίμεναν το τι μπορεί να πει αυτός ο ανίδεος. Λαβών λοιπόν το λόγο, είπε τα εξής:

Αυτό που θέλω να σου πω βασιλιά μου, θα σου το πω με παράδειγμα. Πάρε ένα μικρό κομμάτι πάγου από την παγωτιέρα που είναι πάνω στο τραπέζι και στη συνέχεια να το δώσεις στον αντιβασιλέα και αυτός σε όλους τους παρευρισκόμενους μέχρι του να έρθει πάλι στα χέρια σου. Έτσι κι έγινε. Και όπως αντιλαμβάνεστε, τι επανήλθε πάλι στα χέρια του βασιλιά; Τότε ο οικονομολόγος είπε στο βασιλιά: Ελπίζω μεγαλειότατε να σας διαφώτισα γιατί δεν πηγαίνουν καλά τα οικονομικά του κράτους!

Επειδή λοιπόν όλοι σχεδόν οι έχοντες εξουσίαν επί των οικονομικών έχουν πάρει το «παγάκι» τους κι επειδή ο διπλανός είχε κάθε λόγο να τον χρονομετρήσει ελέγχοντας πόσο χρόνο το κρατούσε στα χέρια του, καταλαβαίνετε αγαπητοί αναγνώστες τη φαυλότητα του κύκλου. Αν επεκτείνουμε την ιστοριούλα μας ,σε όλους τους τομείς της Δημόσιας Διοίκησης, καταλαβαίνετε το νόημα της επικεφαλίδας του δημοσιεύματός μου, ποιος θα καταγγείλει ποιον, ή ποιος θα κρίνει ποιον;

Ο τιμωρός, ο μάρτυρας, είναι άμεμπτος, ή έχει τη φωλιά του λερωμένη από ενθυμήσεις ίσως του πρόσφατου ή απώτερου παρελθόντος; Και με το σκεπτικό ότι όλοι μας έχουμε το δικαίωμα ευεργετήματος του νόμιμου χρόνου που δικαιούμαστε να κρατήσουμε το «παγάκι», ποιος θα κατηγορήσει αυτόν που καταστρατήγησε το νόμιμπο χρόνο; Λίγο η πολύ βλέπετε αγαπητοί αναγνώστες, πάλι μπροστά μας παρουσιάζεται το «ουδείς».

Ας υποθέσουμε ότι είσαι δικαστής και ανέλαβαν να ερευνήσεις την καταγγελία για να αποφασίσεις για τα περιβόητα, αθώος η ένοχος και αρχίζουν οι ανακρίσεις των μαρτύρων. θα είσαι από αυτούς που δεν έχουν ψηλαφίσει το «παγάκι»; Ιδού το ερώτημα αγαπητοί αναγνώστες. Πως ο δικαστής ή οι δικαστές θα φωνάξουν ένοχος και μάλιστα έχοντας υπόψη τους, το, καλύτερα να αθωωθεί ένας ένοχος παρά να δικαστεί ένας αθώος.

Γι’ αυτό τελειώνοντας πιστεύω ότι παράλληλα με τα όσα πρέπει και επιβάλλεται να ερευνούν οι δικαστικοί μας, πρέπει να εφαρμόζεται το περιβόητο «πόθεν έσχες» και να αλλάξει ο νόμος, ότι το κράτος πρέπει να ερευνήσει το που βρήκες τα παραπάνω απ αυτά που έπρεπε να έχεις. Εσύ ο υποτιθέμενος ένοχος υποχρεούσαι ν’ αποδείξεις που τα βρήκες, φυσικά με στοιχεία και αποδείξεις και όχι εκείνο το γνωστό «κοιτάξτε να δείτε...».

Τι θα πει, το ξέπλυνε; Και μετά το ξέπλυμα το κρέμασε στο σχοινί να στεγνώσει και δεν το αξιοποίησε είτε μόνος του είτε μέσω εταιρειών και τα λοιπά. Πού τα βρήκες κύριε; Δώστε μας στοιχεία, κύριε, διαφορετικά θα έχεις να κάνεις με το ΣΔΟΕ και αφού το τελευταίο γράμμα συνηγορεί ότι είσαι εγκληματίας, πρέπει να τιμωρηθείς.

Από όλα τα παραπάνω βγαίνει ένα συμπέρασμα τόσο σοβαρό που δεν τολμώ να το συνειδητοποιήσω ότι συμβαίνει. Γιατί αν συμβαίνει αλίμονό μας. Ασφαλώς όλοι μας έχουμε προσέξει την εικόνα πίσω από την έδρα του δικαστή που εμείς όλοι, είτε κατηγορούμενοι, είτε κατήγοροι, είτε μάρτυρες, πιστεύουμε ότι ο όρκος ενώπιον των δικαστών αντιπροσωπεύει την αλήθεια. Είναι όμως έτσι; Μακάρι! Κι επειδή όλα τα πράγματα έχουν δυο όψεις, ας γυρίσουμε το νόμισμα προς την «κορώνα» αν από τις ανακρίσεις για το κάθε θέμα βγαίνει το συμπέρασμα ότι η κατηγορία ήταν προίόν λάσπης ιδιαίτερα για θέματα που έχουν σχέση με την διαφάνεια και τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης. Τότε αυτεπάγγελτα αυτοί οι κύριοι πρέπει να κάθονται στο σκαμνί και να τιμωρούνται παραδειγματικά και μην δικαιολογηθούν οι ασκούντες δημοσιογραφία ότι αν δικάζονται οι κακώς καταγγέλλοντες δεν θα ερευνάτε τίποτα. Όχι , να καταγγέλλονται όταν υπάρχουν στοιχεία και αποδείξεις και όχι στον αστερισμό της σκανδαλολογίας και του κομματισμού και όποιον πάρει ο χάρος. -

 

 

 
© Copyright 2011 - 2018 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου