Loading...

Κατηγορίες

Κυριακή 25 Σεπ 2011
Πόλις - Police . Δημοκρατία - Demokraci . Η μετάλλαξη του Πολιτισμού
Κλίκ για μεγέθυνση

09 Απριλίου 2010 19:44

 

Του Π. Κουμπούρα φιλολόγου

 

Ο Μανώλης Γλέζος ως αυθεντικός πολίτης - πολιτικός και πολιτισμένος άνθρωπος , μετά τα χημικά ρυπίσματα που δέχθηκε από τους απολίτιστους πολισμάνους της πολιτσίας μας έκανε την πολύ εύστοχη και σοφή παρατήρηση : «Υπάρχει ένας ορμαθός λέξεων με μορφολογική αλληλουχία. Πόλις, πολίτης, πολιτική, πολιτισμός. Όταν μία πόλις συγκροτείται από πολίτες που ασκούν οι ίδιοι πολιτική, το αποτέλεσμα είναι ο πολιτισμός. Τα πήρε αυτά η Δύση και είπε να προσφέρει κάτι και αυτή σε αυτόν τον ορμαθό των λέξεων. Και πρόσθεσε την police. Δηλαδή το όργανο καταστολής των διαδηλώσεων των πολιτών. Τίποτα άλλο δεν μας προσέφεραν οι δυτικοί. Μόνο police».

Μακάρι η βαθειά κρίση που βιώνει σήμερα η κοινωνία μας να ήταν μονάχα οικονομική . Το οικονομικό συμφέρον σίγουρα γεννά κοινωνική κρίση , αλλά από μόνο του δεν χαρακτηρίζει την ουσία σήψης και διάβρωσης της κοινωνίας . Η κρίση αξιών και ηθών αποτυπώνεται ανεξίτηλα πάνω στο στίγμα της μετάλλαξης του σύγχρονου πολιτισμού μας . Όταν η πόλις από κοινωνικός δεσμός πολιτισμού των ανθρώπων μεταλλάσσεται σε policia αστυνομικής αυθαιρεσίας , όταν η δημοκρατία από συμμετοχική δύναμη του λαού παραχαράσσεται σε demo και καλά krasia είναι μάταιο να αναλώνεται η πολιτική παραφιλολογία μας μόνον στην κρίση του ευρώ , στα δάνεια , στην τραπεζιτική χρεοκοπία , στην ευρωζώνη και στα διεθνή νομισματικά ταμεία . Νοσεί ανίατα ο πυρήνας του κοινωνικοπολιτικού μας κυττάρου , ο ιστός της ίδιας της ανθρώπινης υπόστασης .

Οι αρχαίοι μας πρόγονοι μας τα δίδαξαν απλά . Δεν ξέρω αν τα εφάρμοσαν στην πράξη εξίσου απλά , πάντως ο Θουκυδίδης , ο Αριστοτέλης , ο Πλάτων απλά και κατανοητά μας τα δίδαξαν : ο φυσικός , ο πρωτόγονος άνθρωπος για να μην εξοντώνεται από τον νόμο της ζούγκλας , από την άλογη θηριωδία των άγριων ενστίκτων του , οργανώθηκε σε πόλεις ισότιμων πολιτών και με την πολιτική φρόνηση και βούληση δημιούργησε Πολιτισμό ! Ως ανώτερη μορφή του πολιτικού του πολιτισμού εφηύρε τη Δημοκρατία και την θεμελίωσε στις αρχές της Ισονομίας , της Αξιοκρατίας και της Ελευθερίας . Σ' αυτό το ιδανικό κοινωνικό οικοδόμημα έβαλε ο πολιτικός πλέον πολίτης - άνθρωπος ως άγρυπνους φρουρούς δύο ζωογόνες δυνάμεις , την ΑΙΔΩ , δηλαδή τον αμοιβαίο εσωτερικό σεβασμό προς τον εαυτό του και προς την πολιτεία , και την ΔΙΚΗ , δηλαδή την κοινωνική δικαιοσύνη αρμονικής συμβίωσης και τρόπου ζωής . Τόσο απλά μας τα δίδαξαν .

Τώρα , πώς εμείς οι νεοέλληνες καταφέραμε να τα μπερδέψουμε όλα και να μεταλλάξουμε την πόλιν σε πολίτσια αστυνομικής βίας καταστολής των δικαιωμάτων του πολίτη , να μεταλλάξουμε τον πολίτη σε απολιτικό res - πράγμα , τον πολιτικό σε αρπακτικό θηρίο , τη Δημοκρατία σε κληρονομική δεσποτεία , σε τεχνοκρατικό φασισμό , σε τηλεοπτική δικτατορία και σε τραπεζιτική τρομοκρατία , πώς καταφέραμε να μεταλλάξουμε τον πολιτικό μας πολιτισμό σε βαρβαρότητα , σε διαφθορά , σε ηθικοπνευματική πτώχευση , είναι καιρός τώρα που ο γόρδιος δεσμός του φαύλου κύκλου της φαυλότητας των πολιτικών μας κυβερνητών και εξουσιαστών έχει γίνει στο λαιμό τον δικό μας και της χώρας μας θηλιά αγχόνης και μας πνίγει , είναι καιρός εμείς οι πνιγμένοι απ' τα μυαλά μας να πιαστούμε , να δούμε τη μετάλλαξη κατάματα μήπως και ξετυλίξουμε το κουβάρι της φαυλότητας , μήπως και λύσουμε τη θηλιά της αυτοκαταστροφής μας .

Ποιος έκανε τον πολίτη πολισμάνο ; Ποιος έκανε τον δημοκράτη ληστοκράτη ; Πού χάθηκε η αιδώς και η δίκη ; Αυτά είναι τα ερωτήματα που καλούμαστε να λύσουμε πρώτα απ' όλα και μετά θα απαντήσουμε και τ' άλλα τα υποκριτικά , τα αναλώσιμα τύπου : πού πήγαν τα λεφτά ; Εσείς που τα βουτήξατε δεν ξέρετε πού τα βάλατε ; Τόσες πολλές θυρίδες έχει ο κώλος σας ; Άκου ποιοι τα φάγαν τα λεφτά ... Δεν τους βλέπετε ; Αυτοί που τα χαίρονται και τα τρώνε στην υγειά των κοροΐδων και των πεινασμένων . Πού είναι η αιδώς σας να σας δικάσει ; Ποιος μετάλλαξε τον δημοκρατικό πολίτη σε Μπάμπη ; Γεμίσαμε μπάμπηδες , σκυφτοί στα τέσσερα πουλάμε αποδείξεις σε λαμόγια ... Γινήκαμε χώρα των μπαμπουΐνων . Σκυφτοί στα τέσσερα σερνόμαστε ψάχνοντας τα κλεμμένα δις της δυστυχίας μας . Θα σουβλίσουμε κοτόπουλο το Πάσχα ... Ο έχων δύο σούβλας αυτοβούλως να καταθέτει την μία υπέρ σωτηρίας και ανάστασης της Ελλάδας ρε γαμώτο ... Θα φαν καλά οι έχοντες; , όμως με λίγο φιλότιμο θα δώσουν και λίγο μεζέ στους ληστευθέντες ... Αυτή είναι η αναιδής αδικία της ντεμοκρασίας μας . Ενώ οι κλέφτες έχουν ονοματεπώνυμο φαινόμαστε όλοι συλλήβδην οι πολίτες σαν να κυνηγάμε κάποιον και να φωνάζουμε να ο κλέφτης πιάστε τον και την ίδια στιγμή ο κλέφτης που κυνηγάμε φωνάζει κι αυτός για τον μπροστινό του να ο κλέφτης πιάστε τον και πάει λέγοντας . Όλοι δηλώνουμε διώκτες των κλεφτών σε μία χώρα που δεν υπάρχει ούτε ένας κλέφτης διωκόμενος ! Αυτή είναι η « αιδώς » , αυτή είναι και η « δίκη » μας , στην υγειά μας και στον άσπρο πάτο μας . Ευτυχώς έχουμε και το αιδοίο της πόρνης ηθικής μας και του χώνουμε κανένα σαμπανομπούκαλο , έτσι για να αυτοηδονιζόμαστε και να χαλαρώνουμε απ' τα τραπεζιτικά μας χρέη κι από της Μέρκελ το κωλοδάκτυλο . Ευτυχώς βρίθει πολλών τέτοιων φτηνών χαλαρωτικών η τηλεοπτική σκουπιδοκρατία μας . 24η παρέλαση σουργέλων όλο το 24ωρο . Σούργελα παντού , στην πολιτική , στην παραπολιτική , στην τηλεοπτική δικτατορική μας αποχαύνωση σούργελα .

Η αιδώς και η δίκη του Ελληνικού Πολιτισμού έχει σημάνει συναγερμό στην ώρα της οργής . Το ποτάμι της οργισμένης αγανάκτησης των αδικημένων πολιτών ζητεί ΑΙΔΩ και ΔΙΚΗ εδώ και τώρα . Οι υπεύθυνοι έχουν ονοματεπώνυμο . Όλες οι κυβερνήσεις από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα , με τα επιτελεία τους τα οικονομικά , τα τραπεζιτικά , οι τσάροι και οι πού τσάροι του κρατικού μπάχαλου να παραταχθούν συμβολικά - όχι στο Γουδί για εκτέλεση - αλλά στον Άγνωστο Στρατιώτη επί ένα 24ωρο , την ΗΜΕΡΑ ΟΡΓΗΣ , και να προσέρχονται να καταθέτουν γαμώ το φιλότιμό τους οι έχοντες και κατέχοντες ολίγη από τη μετάνοια των φαύλων ανομημάτων τους . Οι Βατοπεδινοί να καταθέσουν το κομποσκοίνι των αμαρτιών τους , οι Ζημενικοί το ευρωπακέτο με τις μίζες τους , ο Μπάμπης ένα σακκί αποδείξεις διοδίων , οι δεσποτάδες έναν άνθρακα από το θησαυρό της αμύθητης εκκλησιαστικής περιουσίας , οι φοροφυγάδες λίγα ομόλογα της έμπρακτης συγγνώμης τους , κι οι τρομοκράτες πανάθεμά τους τη βόμβα τους για τα ένοχα λαμόγια και όχι για τα αθώα Αφγανόπουλα , που ψάχνοντας τροφή στα σκουπίδια βρήκαν τον όλεθρο . Η φτώχεια κληρώνει θάνατο . Τελευταίος θα προσέλθω κι εγώ ο μισθωτός και θα τους προσφέρω μία πετσούλα από το σουβλιστό μου αναστάσιμο κοτόπουλο . Και , φαντάζομαι , αυτή η συμβολική και ουτοπική ΗΜΕΡΑ ΟΡΓΗΣ να τελειώνει με ένα μήνυμα του Προέδρου της Δημοκρατίας , του μόνου θεσμού που τιμάται επάξια από το πρόσωπο και του πρώην κ. Κωστή Στεφανόπουλου και του νυν κ. Κάρολου Παπούλια . Ένα μήνυμα που θα συνοψίζει περίπου τα εξής : Πολίτες Ελληνίδες , Έλληνες , της Δημοκρατίας που ύμνησε ο Θουκυδίδης στον Περικλέους Επιτάφιο , της Πολιτείας του Πλάτωνα , όπου οι φιλόσοφοι κυβερνούν και οι κυβερνήτες φιλοσοφούν , του Πολιτισμού του Αριστοτέλη , που τον συνέχει η αιδώς και η δίκη, απαιτείτε σεβασμό και δικαιοσύνη στην Ελλάδα μας! Αιδώς και δίκη στη ζωή μας . Αμάν πια ! ΑΙΔΩΣ και ΔΙΚΗ εδώ και τώρα και όχι στους αιώνες των αιώνων.Αμάν !_

 

 
© Copyright 2011 - 2018 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου