Loading...

Κατηγορίες

Κυριακή 25 Σεπ 2011
ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ : ΗΜΟΥΝΑ ΝΙΟΣ ΚΑΙ ΓΕΡΑΣΑ ...
Κλίκ για μεγέθυνση

12 Σεπτεμβρίου 2011 11:03

 

του Π. Κουμπούρα λογοτέχνη -φιλολόγου

 

Δυστυχώς , δεν είναι μαϊμού στην Εκπαίδευση μόνον τα πτυχία και τα διδακτορικά διευθυντών - όπως το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας Διά ( δισύλλαβο με τόνο - άριστα και με τόνο , παρακαλώ , στον εμβριθή Παντούλα - ) Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μας διατυμπάνιζε , καθ' όλο το διάστημα των κρίσεων , χωρίς ποτέ να κατονομάσει ή να τιμωρήσει κανέναν κάτοχο μαϊμού αντικειμενικών προσόντων . Η φιλόλογος της Λευκορωσίας χειρουργούσε υπέροχα στο Αίγιο ... Μαϊμού αποδεδειγμένη αντικειμενικά ήταν και παραμένει στο σύνολό της σχεδόν η ίδια η Ελληνική Εκπαίδευση . Ιδιαίτερα όταν οι συναινούσες κυβερνήσεις επινοούν και της κοτσάρουν ως προσδιορισμό κενο-τόμες λέξεις όπως « νέο » ή « πρώτα » . Νέο σχολείο , Νέο λύκειο , Πρώτα ο μαθητής, Πρώτα η παιδεία , Πρώτα η ελλάδα και άλλα κούτσουρα δαυλιά . Ανέκαθεν ήρεσκεν εις τας και εις τους υπουργούς Παιδείας η χρήσις κενών περιεχομένου φράσεων . Ήμουνα νιος και γέρασα ... 30 χρόνια εκπαιδευτικός κι ακόμα να δω το παραμικρό νέο και το ελάχιστο πρώτιστο ενδιαφέρον στην πάσχουσα Παιδεία των Νέων .

Αγανακτισμένοι κι εξεγερμένοι σύρονται οι νέοι μας στο κατώφλι μιας ακόμη νέας σχολικής χρονιάς - που μάλιστα, άκουσον - άκουσον , ο ίδιος ο Γάμα Γάμα του Υπ. Παιδείας Διά με τόνο κ.λ.π. τη χαρακτήρισε ως τη δυσκολότερη μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο ! Το ξέρουμε και το βιώνουμε ότι έχουμε νέου τύπου κατοχή , αλλά να το ομολογεί η ίδια η υπουργούσα αρχή - χωρίς , όμως , να κάνει απολύτως τίποτε ώστε να ξεδυσκολέψει την κατάσταση - αυτόν τον κυνισμό πώς πρέπει να τον εκλάβει ο νέος μαθητής του Νέου Σχολείου και του Νέου Λυκείου ; Όταν τον ρίχνεις στον ξυσμένο 5 με 6 δόσεις πάτο του βαρελιού και του λες ωμά ότι θα βιώσει την πιο δύσκολη από τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο σχολική χρονιά ή τον προκαλείς να βγει αντάρτης στο βουνό των νεανικών του ονείρων και στο χαράκωμα της λευτεριάς του ή τον καταπλακώνεις ν' αποδεχθεί μοιρολατρικά την αθλιότητα των ανευθυνο-υπευθύνων αρμοδίων που σχεδιάζουν το μέλλον του ως δική του εξαθλίωση και αναπόφευκτη αποτυχία . « Δεν φταίμε εμείς που σίγουρα θα αποτύχεις αυτή την πιο δύσκολη σχολική χρονιά φίλτατε νέε μας . Φταίει ο Β’ παγκόσμιος ... που φούντωσε και πάει να γίνει Γ’... » .

Είναι βέβαιο πως σε λίγο , με τον αγιασμό , οι Γάμα Γάμα και οι ακάματοι Υπουργοί θα ηχήσουν την πολεμική σάλπιγγα για να σημάνουν προσκλητήριο προς το γνωστό και ως αθεράπευτο φιλότιμο του παιδαγωγού - δασκάλου . Φθίνει , σαφέστατα , το είδος , ωστόσο αντέχει ακόμα . Επιστρατεύεται κι αυτή τη δυσκολότερη από τον Β’ παγκόσμιο νέα σχ. χρονιά το αποδεκατισμένο συναίσθημα ευθύνης του νέου στην πληγωμένη του ψυχή και του φωτισμένου στην πυρπολημένη του συνείδηαη παιδαγωγού δασκάλου . Το φυλάκιο ψηλά στην κορυφογραμμή , όπου θα στήσει τη σημαία της ηθικής διαπαιδαγώγησης των μαθητών του , βρίσκεται στο ύψωμα της ανθρώπινης πνευματικής του υπόστασης . Της άδολης αγάπης προς τη δουλειά του και της αγάπης προς τους νέους . Γνωρίζει καλά ότι οι άκαπνοι αξιωματούχοι διοικητές του θα του υποδείξουν και πάλι αυστηρά το πολυμασημένο ψευδεπίγραφο σύνθημα : οικονομία , για να σωθεί η πατρίδα ! Όχι βιβλία , είναι περιττά και πολυέξοδα . Κι αν κανείς τα θεωρεί απαραίτητα δεν έχει παρά να τα πληρώσει . Ψηφιακό φέις μπουκ και κινητή οθόνη είναι τώρα η χαρά του μαθητή κι αν μείνει αγράμματος ούτε που θα το καταλάβει . Όχι πολλοί διδάσκοντες , γιατί κοστίζουν και θα χρεοκοπήσουν οι λεφτάδες . Ο διορισμός δασκάλων θάνατος είναι για τη χώρα . Με φειδώ οι καθηγητές κι αχρείαστοι να'ναι . Ένας για κάθε 100 παιδιά φτάνει και περισσεύει . Κι όχι αραιά , στενά - στενά , συγχωνευμένα . Σε 10 τετραγωνικά , για να ζεσταίνονται και το χειμώνα . Όχι πετρέλαιο θέρμανσης κι έξοδα μετακίνησης . Με τα ποδαράκια του να γυμνάζεται ο μαθητής και με το μπιτονάκι του στο χέρι . Τέρμα οι αμαρτωλές καταχρήσεις του ίσαμε χθες ... Πού' ναι τα ωραία κονδύλια τα ευρωπαϊκά που τα ταξιά γυρόφερναν τον μαθητή στις πρόσθετες ; Πάει η χαρά του ταξιτζή ... Και του διευθυντή , βεβαίως - βεβαίως ... Αμ , κι οι σχολικές επιτροπές κακό που πάθαν , ως τις 31 του Δεκέμβρη γεμάτο το πουγκί και μόλις μπήκε νέος χρόνος Καλλικρατικός ούτε μισή ρουπία δεν απόμεινε να μην τη βρει ο νέος δήμος . Αχ , πώς φεύγουν και πώς χάνονται τα έρημα τα φράγκα ... Όλα τα βρίσκει ετούτη η διαύγεια , που βασιλεύει τώρα . Και τα βατοπέδια και τις ζήμενς και τα χαλασμένα αερόπλανα , τα ξεκαθάρισε όλα . Διαύγεια , αριστεία κι αντικειμενική ικανότητα ! Πρώτα η διαύγεια . Και μετά ήρθαν οι διδάκτορες , προσοχή στον αναγραμματισμό ... , αυτοί με τα αντικειμενικά προσόντα , μόνο που δεν ήταν για να διδάξουν την επιστήμη τους , αλλά για να διευθύνουν σχολεία που δεν γνοιάστηκαν και που δεν δούλεψαν ποτέ . Αμ , αν ήταν να σε κάνει διευθυντή το διδακτορικό , γιατί δεν το λέγαν διευθυντικό ; Διαύγεια και στα κομματόσκυλα . Αρίστευσαν όλα και μάλιστα με ακρίβεια εκατοστού της μονάδας ! Με την αξία τους και άριστα με τόνο ( όπως το διά βίου ) τα κομματόσκυλα να διευθύνουν το νέο σχολείο και να το πάνε μπροστά κι ακόμη παραπέρα . Άριστα και με τόνο ( ξανά όπως το διά βίου ) και στις πάντα αναγκαίες κι εξυπηρετικές « φιλιπινέζες » . Αντικειμενικά και με διαύγεια τίμησαν τον διορισμένο κομματικό τους ρόλο και « καθάρισαν » όμορφα και ωραία τη θέση τη δική τους και όποιων άλλων διέταξε η αφέντρα εκτίμησή τους . Κι αν κάποιοι « ανήσυχοι » μιλήσαν για ξεπούλημα αρχών και τα τοιαύτα , εδώ ετοιμάζεται να ξεπουληθεί ολόλκληρη η χώρα , τι αξία έχει και να « πουληθεί » καμία άξια Αρχοντούλα επιστημόνισσα , σαν είναι να διαβούν αυτοί οι πανάξιοι το πονηρό το μονοπάτι , που πάει ντουγρού στην κατηφόρα τη μεγάλη ;

Το νέο σχολείο και για τα πρωτάκια το Νέο Λύκειο λουφάζει αυτή την ώρα τρομαγμένο να διαβεί δειλά - δειλά τη δύσβατη στράτα της πιο δύσκολης - κατά υπουργείο διά με τόνο κ.λ.π. - σχ. χρονιάς μετά τον Β’ και πριν τον Γ’ παγκόσμιο . Ο παιδαγωγός εκπαιδευτικός κόσμος - όσος απόμεινε - δηλώνει παρών . Ψυχική του δύναμη τα όνειρα των νέων που τον καρφώνουν στα μάτια . Θα σταθεί δίπλα τους όχι για να παίξει στα φέις - μπουκ , αλλά για να τους γαλουχήσει με το φως - μπουκ της γνώσης και της άγρυπνης συνείδησης . Εργαλείο δουλειάς του δεν είναι οι φτηνιάρικες φωτοτυπίες και τα αντίγραφα cd DVD που θα υποκαταστήσουν τα σχ. βιβλία , μιας και οι Γάμα Χι Ψι αρμόδιοι δεν παρήγγειλαν ούτε το χαρτί εκτύπωσης . Θα δουλέψει - όπως κάθε χρόνο - με τη νιότη της ψυχής που μετουσιώνεται σε ΑΓΑΠΗ και με το σθένος της κριτικής συνείδησης που υλοποιείται σε ΠΡΟΟΔΟ . Τα πραγματικά προβλήματα των μαθητών δεν περιορίζονται ούτε στο χάρτινο ούτε στο ψηφιακό βιβλίο . Οι κρατούντες έχουν αναγάγει την τεχνολογία σε πανάκεια για απορρόφηση κονδυλίων και μιζών . Ο δάσκαλος της ΑΓΑΠΗΣ βλέπει διορατικά την εξέλιξη των σχέσεων και του χαρακτήρα των νέων . Καταπολεμά τον εθισμό , την εξάρτηση , την αποχαύνωση , την παραβατικότητα , που εγκλωβίζουν ολοένα και περισσότερο τον μαθητή . Απ' αυτές τις δυσκολίες καλείται να τον απελευθερώσει για να κάνει το σχολείο πραγματικά νέο και ζωτικό . Και δεν μπορεί να είναι το Σχολείο Ανοικτό στη Ζωή και στον Άνθρωπο αν δεν φροντίσει η ίδια η Κοινωνία να στείλει το γρηγορότερο στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους αξιωματούχους της πολιτικής μας αλλοτρίωσης . Αυτούς - τους διά με τόνο κ.λ.π. - που πρόωρα γερνούν τη νιότη της ψυχής μας και σκοτώνουν κάθε νεανικό όνειρο δεν είναι και τόσο δύσκολο να τους στείλουμε μια και καλή στον Β’ και στον Γ’ κι ακόμα παραπέρα ... Καλή χρονιά .

 

 
© Copyright 2011 - 2018 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου