Λίστα αντικειμένων
του Π. Κουμπούρα
φιλολόγου-ποιητή
Και απελθών απήγξατο …
Η Διαλεχτή , κόρη της Κριτικής Σκέψης , σχολιάζοντας κριτικά τον σύγχρονο κήπο της Γεσθημανή , το φιλί της προδοσίας που οδήγησε στο πάθος της σταύρωσης , σκέφθηκε δυο μαντινάδες για όλους - και είναι πολλοί , δυστυχώς , - τους σημερινούς Ιούδες , που μάλιστα έμαθαν πια τόσο καλά την τέχνη της προδοσίας , ώστε φιλούν πλέον με … πλεόνασμα …
Μην βάζεις μάσκα στην καρδιά , κουκούλα στο μυαλό σου ,
γιατί αν προδώσεις την ψυχή θα βρεις τον διάολό σου …
Τα κρίματά μας στη ζωή , στον ουρανό σχωρούνται ,
μα του προδότη οι ενοχές , οχιές και δεν κοιμούνται …
« Την προδοσίαν πολλοί ηγάπησαν , τον προδότην ουδείς . » Αυτό μας μάθαιναν παλιά , για να αποστρεφόμαστε τους προδότες . Αγχόνη χρησάμενος ο Ιούδας , απελθών απήγξατο πάνω σε μια συκή … Οι σύγχρονοι Ιούδες δεν δείχνουν να … αγχώνονται και όχι μόνον σε κρεμάλα στη συκή δεν τους ωθεί η προδοτική συμπεριφορά τους , αλλά χωρίς φύλλο συκής παριστάνουν τους σωτήρες του σταυρωμένου λαού , ψηφοθηρώντας σταυροδοσία από αυτούς που έχουν καρφώσει στο σταυρό του μαρτυρίου . Γεσθημανή σημαίνει ελαιοτριβείο , ελαιώνας . Ο πολιτικός κήπος της σύγχρονης Γεσθημανή έχει και ελιά δίπλα σε ποτάμι , έχει και συκή , Σ.Υ.Κ.Η. Συνεργασία Υπηρετών Κακοποιού Ήθους , δεν έχει , όμως , το « απήγξατο ». Γιατί , για να φθάσει , βέβαια , ο Ιούδας στο απήγξατο πρέπει να αναγνωρίσει την ύβρη του . Οι νυν πολιτικοί Ιούδες όχι μόνον δεν παραδέχονται την ύβρη τους , αλλά δηλώνουν και σωτήρες των σταυρωμένων , ολισθαίνοντας σε δεύτερη ύβρη , χωρίς να γνωρίζουν οι αμαθείς – αθεόφοβοι ότι η δευτέρα ύβρις χείρων της πρώτης .
Δεν γίνεται σταύρωση χωρίς Ιούδα . Όπως και δεν γίνεται ανάσταση χωρίς μετάνοια , χωρίς μεταστροφή του νου , χωρίς αναγέννηση της πολιτικής συνείδησης των υβριστών του μαρτυρικού λαού μας . Δεν πάσχουμε από αγχόνες … Κατά τραγική δυστυχία είναι μόνιμα κρεμασμένος πάνω στο σταυρό του μαρτυρίου του ο τίμιος και ηθικός μεροκαματιάρης άνθρωπος του λαού . Πάσχουμε από μετάνοια γνήσια και ειλικρινή , πάσχει κι αυτό το Πάσχα ο εσταυρωμένος λαός μας από καθαρτήριο φιλί αγάπης και όχι προδοσίας , πάσχει από νέμεση , που θα εξαγνίσει την προδομένη του ψυχή . ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ μετάνοιας και αγάπης για όλους.
Και απελθών απήγξατο …
Στον κήπο της Γεσθημανή
δεν βλάστησε της μεταμέλειας το δέντρο .
Ουδέν ίχνος μετανοίας αποτυπώθηκε
πάνω στην αχλύ του φιλήματος της προδοσίας .
Κι εκείνη η συκή της κάθαρσης , ξεράθηκε κι αυτή .
Ατιμάζεται , τώρα , η επαίσχυντος συκή , δίπλα στην ελιά και στο ποτάμι .
Σε παράταξη – επιμελώς – συντάσσονται οι Ιούδες ,
καταθέτουν – μυστικά – τα αργύρια
και θέτουν υποψηφιότητα διά το τάγμα των σωτήρων …
Σ.Υ.Κ.Η. : Συνεργασία Υπηρετών Κακοποιού Ήθους .
Και συ , εσταυρωμένε μου λαέ , πού πας ;
Πώς γίνεται των σταυρωμένων ο σταυρός
να « ανασταίνει » σταυρωτήδες ;
Τώρα , ο Ιούδας σε φιλάει με πλεόνασμα …
Εσύ , στην αγχόνη της τιμής σου
κι αυτός στον επάργυρο της προδοσίας θρόνο .
Το πλεόνασμα της υποκρισίας άφθονο .
Το πλεόνασμα της μετανοίας άφαντο .
Αλλά τι κάθομαι , ο δόλιος , και σου λέω …
την ώρα τούτη , που’ σαι πάνω στον σταυρό ;
- Συγκρίσεις ανόμοιες , συκοφαντικές και τα τοιαύτα …,
θα πουν και πάλι οι φαρισαίοι ρήτορες …
- Εγώ , προδότης , ρε Ιούδα , που για σένανε πονώ ;
Έτσι , είναι . Όποιος προδόθηκε μονάχα ,
γνωρίζει από καρφιά της προδοσίας .
Εκειός που πρόδωσε μονάχα ,
φακίρης κοιμάται κι ονειρεύεται στου παλατιού την κλίνη …
Στον κήπο της Γεσθημανή
δεν βλάστησε της μεταμέλειας το δέντρο .
Το θαύμα το αναστάσιμο ετρώθη , ευχή για λίγες μέρες
κι ως του Θωμά ξανά ου μη πιστεύσω .
Σταύρωση – Ανάσταση , σε μια ευθεία .
Και το « απήγξατο » ; Πού εξοβελίσθηκε το απήγξατο του Ιούδα ;
Ο οβελίας ίδιος πάντα . Του φτωχού τ’ αρνί .
Εσύ , σταυραδερφέ μου , εσταυρωμένε μου λαέ ,
εσύ ο εξιλαστήριος αμνός , γυρίζεις και γυρίζεσαι
στρόβιλος με πληγές κι αλάτι πόνου .
Μετά τη σταύρωση μετάνοια δεν υπάρχει .
Χάθηκε μέσα στο πλεόνασμα …
έστω κι ένα μικρό φιλί αγάπης ,
ένα φιλί εξιλασμού από Ιούδα χείλη ,
επί τον τύπον των ήλων σου να ασπασθεί
και να υπογράψει μεταστροφή του νου και πράξη ευθύνης :
ΠΑΣΧΑ ΑΓΑΠΗΣ !