Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 11 Σεπ 2013

 

Του Β. Αντωνίου

Η ενημέρωση για τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα υποδομής και περιβάλλοντος, όταν δεν επιλέγεται ως ένα βολικό καταφύγιο στο πεδίο του πολιτικαντισμού, να ξέρετε ότι απαιτεί συστηματική σκληρή και επίπονη προσπάθεια για πολλά χρόνια με την παρακολούθηση των αρμόδιων φορέων υλοποίησης του καθ’ ενός έργου από την έγκριση της μελέτης έως την εγκατάσταση του αναδόχου εργολάβου.

Μπορεί ο τομέας των δημοσίων έργων μέσω ΕΣΠΑ να δείχνει αντοχές στην περίοδο κρίσης που διέρχεται η χώρα και να επωφελείται των συνθηκών αυξημένης ζήτησης που προδιαγράφονται, ωστόσο οι εγκεκριμένες μελέτες των μεγάλων έργων εξελίσσονται σε μια σύνθετη υπόθεση, η οποία δεν μπορεί να αφεθεί στις όποιες πρωτοβουλίες των συντελεστών της. Μ’ αυτή την έννοια, από την αξιοποίηση των ευνοϊκών παραμέτρων μέχρι την εξασφάλιση σταθερών πλεονεκτημάτων που θα βάλουν στα σοβαρά την ελληνική περιφέρεια και την Αιγιάλεια στο ρυθμό της ανάπτυξης, είναι μια απόσταση σε δυσκολοδιάβατο δρόμο.

Αρκεί να αναφερθεί ότι την ώρα που οι εδώ ιθύνοντες προβάλλουν την ανάγκη στροφής σε ένα ανθρώπινο και καθαρό περιβάλλον, με στόχο τη βελτίωση της ανάπτυξης σε όλους τους τομείς της περιοχής από την Κόρινθο έως την Πάτρα και τον Πύργο, καταγράφεται η ανάγκη γρήγορης κατασκευής των βασικών υποδομών σε πρώτη φάση με την (ολοκλήρωση της Νέας Εθνικής Οδού, την ολοκλήρωση της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων, και την κατασκευή του μεγάλου αποχετευτικού απορρυπαντικού έργου του Βιολογικού Καθαρισμού Αιγιάλειας των έξι π. Δήμων –Εργοστάσιο, Κεντρικός Συλλεκτήριος Αποχετευτικός αγωγός, Εσωτερικά Αποχετευτικά Δίκτυα, ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες του παράκτιου τμήματος της Βόρειας Πελοποννήσου και ειδικά στο τμήμα από τα όρια του νομού Κορινθίας Αχαΐας έως την περιοχή του Ρίου τη με ορίζοντα 50ετίας τουλάχιστον. Σημειωτέον, ότι οι όποιες προσπάθειες υλοποίησης των μεγάλων αναπτυξιακών έργων υποδομής και περιβάλλοντος, δεν ευοδώνονται από τη μια στιγμή στην άλλη. Χωρίς να παραγνωρίζουμε ότι υπάρχει μεταξύ άλλων, ο κίνδυνος που όταν οι εδώ πρωτοβουλίες θα ωριμάζουν, οι εθνικές ανάγκες θα δημιουργούν συνθήκες και θα διαφοροποιούν αποδυναμώνοντας και πάλι το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.

Δεν θα υπεισέλθω στο ποιοι και πως αξιολογούν ή διαμορφώνουν τις εθνικές ανάγκες σε περίοδο κρίσης. Αυτή είναι βασικά η δουλειά του θεσμικού ρόλου των ελεγκτών της εκάστοτε εξουσίας( η αντιπολίτευση όλων των βαθμίδων των αιρετών, και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ).

Μπορεί σε αυτό το φύλο που κρατάς στα χέρια σου, να θίγονται προβλήματα του Εθνικού Στρατηγικού σχεδιασμού όπως η ολοκλήρωση της Νέας Εθνικής Οδού από Κιάτο έως Πάτρα, η ολοκλήρωση της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων, από Κιάτο έως Αίγιο και η κατασκευή του μεγάλου αποχετευτικού απορρυπαντικού έργου του Βιολογικού Καθαρισμού Αιγιάλειας των έξι π. Δήμων από Αιγείρα έως Ερινεό που περιλαμβάνει το Εργοστάσιο βιολογικού Καθαρισμού Αιγίου, τον Κεντρικό Συλλεκτήριο Αποχετευτικό Αγωγό με τα Εσωτερικά αποχετευτικά δίκτυα όλων των παράλιων οικισμών από Αιγείρα έως Λαμπίρι , πλην όμως όπως προανέφερα διαφαίνεται ένας καταστροφικός πολιτικαντισμός από τους φορείς που υλοποιούν αυτά τα έργα, όταν δεν ενημερώνουν συνεχώς και αδιαλείπτως την κοινή γνώμη, για τις όποιες ουσιαστικές μεταβολές των έργων υποδομών.

Το αποτέλεσμα είναι ότι για πάρα πολλά έργα υπάρχει ανάγκη επανασχεδιασμού, από απρογραμμάτιστες οικονομοτεχνικές υπερβάσεις, που επισύρουν πρόστιμα και το σημαντικότερο τις καθυστερήσεις των έργων.

Σε τέτοιες περιπτώσεις οι φορείς υλοποίησης, των έργων φέρουν μεγάλη ευθύνη που αποφασίζουν πέραν των αρχικά προγραμματισμένων και ερήμην των τοπικών κοινωνιών, .

Δεν μπορεί π.χ., να έχει δημοπρατηθεί και έχει εγκατασταθεί εργολάβος πριν λίγες μέρες στο τμήμα του Σιδηροδρομικού Δικτύου Υψηλών Ταχυτήτων, από Ροδοδάφνη(Αίγιο) έως Πάτρα με άμεση προοπτική την επέκταση του προαστιακού από Πάτρα έως Αχαϊά και να μην έχει επαναδημοπρατηθεί το τμήμα Κιάτου -Ξυλοκάστρου–Ακράτας -Διακοπτού - Ροδοδάφνης.

Δεν μπορεί να έχει αποφασιστεί από τα έξι π. Καποδιστριακά Δημοτικά Συμβούλια των έξι π. Δήμων Αιγιάλειας ο Βιολογικός Καθαρισμός και ο Κεντρικός Συλλεκτήριος Αγωγός και να προκύπτει έτσι ξαφνικά και αναιτιολόγητα ο αποκλεισμός του μισού π. Δήμου Ακράτας (Κράθιο) και ολόκληρου του π. Δήμου Αιγείρας (Αιγείρα).

Αντί να υπάρχει η διάθεση εκ μέρους των κέντρων λήψης αποφάσεων για πλήρη ενημέρωση μέσω των ΜΜΕ, δεν υπάρχει πρόσκληση στους δημοσιογράφους στις συνεδριάσεις των οργάνων και εκδίδονται δελτία τύπου από τα γραφεία τύπου των υπηρεσιών.

Πολλές φορές οι αποφάσεις για σοβαρά θέματα που αφορούν το μέλλον των τοπικών κοινωνιών, παίρνονται ερήμην και των τοπικών ηγεσιών. Αν οι τοπικές ηγεσίες δέχονται προκατασκευασμένες αποφάσεις με βάση τις τρέχουσες εθνικές ανάγκες, αυτό συνεπάγεται ότι και οι υφιστάμενοί τους θα ακολουθήσουν τα ελαττώματα των προϊσταμένων τους.

Ευχής έργο θα ήταν να μην προβαίνουν οι αντιδήμαρχοι και οι δημοτικοί σύμβουλοι της Αιγιάλειας σε μη έγκυρη ενημέρωση της κοινής γνώμης για τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα υποδομής και περιβάλλοντος, όταν δεν έχουν σωστή και τεκμηριωμένη άποψη, διότι τότε επιλέγουν συνειδητά τον πολιτικαντισμό ως ένα βολικό καταφύγιο, ιδιαίτερα σε προεκλογική περίοδο.-

 

 

 
© Copyright 2011 - 2018 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου