Loading...

Κατηγορίες

Τρίτη 07 Απρ 2015
Editorial  Απρίλιος 2015  Αργοπορημένο τρένο  ο μοντέρνος κόσμος του μέλλοντος
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 

Για όσους την έχουν δει, η παλιά ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ «Οδύσσεια του διαστήματος 2001», προέβλεπε ότι ο 21ος αιώνας θα ήταν μια ψυχρή και τεχνολογικά προωθημένη, παραισθητική εποχή. Πλην όμως στη σκηνοθεσία , η θαυμάσια επίπλωση των σταθμών του διαστήματος, τα τηλεπικοινωνιακά συστήματα, ακόμα και τα χαλαρωτικά γεύματα, μπροστά στην τηλεόραση, ήταν μια αναφορά σε οτιδήποτε σύγχρονο και μοντέρνο. Η επιτυχία της ταινίας ήταν ότι κατάφερνε να παρασύρει το θεατή, σε έναν μοντέρνο κόσμο του μέλλοντος.

Σε αντίθεση, η αργοπορημένη έναρξη λειτουργίας του πολιτιστικού ιδρύματος «Μάνος Χατζιδάκις – Νίκος Γκάτσος» εν έτει 2015, απέδειξε ότι ο πολιτισμός στην επαρχία, εν μέσω κρίσης όλων των θεσμών, άνευ πόρων και υποδομών, ομοιάζει με μια μακρινή αποστειρωμένη κουλτούρα, και όχι με τον αναμενόμενο μοντέρνο σύγχρονο κόσμο.

Η 18χρονη διαδρομή του Ιδρύματος, καθ’ ότι άστεγο, ήταν αρκετά δύσκολη αφού είχε αναλάβει να φέρει σε πέρας τον απαιτητικό τομέα του πολιτισμού. Έργο που γίνεται ακόμα δυσκολότερο αφού δεν υπάρχει η στοιχειώδης υποδομή που απαιτεί, εξειδικευμένο προσωπικό με ανάλογες γνώσεις. Γενικά, η προσωρινή φιλοξενία του Ιδρύματος, εξυπηρετεί σε αυτή τη φάση έναν εκπαιδευτικό προορισμό, όπου τα εκθέματα αποτέθηκαν κυκλικά, φαντάζουν και μεταδίδουν την αίσθηση της ακινησίας ακόμα και στους κάτοικους της περιοχής που εξυπηρετούνται στο έτερον ήμισυ του χώρου «αιωρούμενοι» ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν. Είναι άγνωστο το πως οι επισκέπτες του Ιδρύματος και του ΚΕΠ και με ποια συναισθήματα θ’ αντιμετωπίσουν αυτά που πρόκειται να συμβούν στο επόμενο χρονικό διάστημα αντικρίζοντας το διαχωριστικό διάτρητο ξύλινο ράφι και με τους δίσκους βινυλίου, έκθετους εκατέρωθεν, στις διαθέσεις του χειριστή του συν-κλιματιζόμενου χώρου. (σελ. 9- «Ίδρυμα Μάνος Χατζιδάκις – Νίκος Γκάτσος»).

 

«Θάλαττα –Θάλαττα!!»

Η πρόκληση σαφής. Όπως ο Ξενοφών, το κείμενο του οποίου υπάρχει στην πασίγνωστη «Ανάβαση», έτσι και η διεύθυνση της εφημερίδας «Στύξ», προτείνει στους αναγνώστες της, τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν και υποδεικνύει τον «τόπο» στον οποίο θα στρατοπεδεύσουν… Στις παραλίες και τις ακτές όπου κινδυνεύουν άνθρωποι και πόλεις, από την διάβρωση. (σελ. 7). Στα λιμάνια ευκαιρίας… του Κορινθιακού κόλπου για τη φόρτωση επικίνδυνων αποβλήτων (σελ. 12). Στα αλιευτικά καταφύγια για τον έλεγχο των υπό εξαφάνιση ιχθυοαποθεμάτων (σελ.12)!

«Θάλαττα –Θάλαττα!» είναι η κραυγή που αναπηδά από στόμα σε στόμα και σημαίνει ότι σταματάς το βήμα σου, χωρίς να δηλώσεις στον κόσμο που βλέπεις ότι είσαι ξένος απ’ αυτόν.

 

Τι βρίσκεται απέναντι σε άρτια οργανωμένα συμφέροντα;

 

Ένας απροστάτευτος πολίτης-δημότης και κάποιοι σύλλογοι, φορείς, ανεξάρτητες αρχές κ.λπ., που στην πλειονότητά τους διαθέτουν σαφώς υποδεέστερη οργάνωση σε σύγκριση με τα κυκλώματα που καλούνται ν’ αντιμετωπίσουν.

Υπάρχει κάποιος που ν’ αμφιβάλλει ότι, με δεδομένη τη συγκεκριμένη... διάταξη δυνάμεων, το παιχνίδι είναι χαμένο και οι όποιες πρόσκαιρες νίκες είναι δύσκολο ν’ αποτρέψουν το τελικό αποτέλεσμα;

Αν ναι, δεν έχει παρά να βγει μια βόλτα στη Δ.Ε. Ακράτας να επισκεφθεί τον Κράθη ποταμό, την παραλιακή ζώνη, την Τοπική Κοινότητα Πλατάνου (ΝΙΠΤΟΥΝ ΤΑΣ ΧΕΙΡΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ σελ.6,7) και να συγκρίνει την εικόνα που βλέπει με εκείνη που επικρατούσε μια -δυο δεκαετίες πριν.

 

 
© Copyright 2011 - 2018 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου