Λίστα αντικειμένων
Διαδηλωτές «Kill the Bill»(«σκοτώστε το νομοσχέδιο») στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο. 3 Απριλίου 2020. Φωτογραφία: Ziaur Khan / Shutterstock.com
Ο νέος νόμος περί αστυνομίας και εγκλήματος του Ηνωμένου Βασιλείου είναι μια σαφής επίθεση στο βασικό δικαίωμα διαμαρτυρίας και ένα επόμενο βήμα στη δημοκρατική οπισθοδρόμηση της χώρας.
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ
Μετάφραση / επιμέλεια Β. Αντωνίου
Λονδίνο - 1936. Σε αυτό που γνωρίζουμε σήμερα ως «Μάχη της Cable Street», η Μητροπολιτική Αστυνομία προστάτευσε τη βρετανική ένωση των φασιστών του Oswald Mosley από σχεδόν 20.000 αντιφασίστες διαδηλωτές, συμπεριλαμβανομένων σοσιαλιστικών ομάδων, ιρλανδών λιμενεργατών, βρετανικών εβραίων, αναρχικών και συνδικαλιστών ομάδων. Εκείνη την ημέρα, 3.000 παραστρατιωτικά «Blackshirts» παρέλασαν σε μια εβραϊκή γειτονιά. Η αστυνομία επιβλήθηκε σε πλήθος ειρηνικών διαδηλωτών, ενώ πολλοί από τους συλληφθέντες ανέφεραν βίαιη μεταχείριση στα χέρια της αστυνομίας.
Μετά τα γεγονότα στην Cable Street, ο νόμος περί δημόσιας τάξης του 1936 ανάγκασε τους διοργανωτές μεγάλων διαδηλώσεων να λάβουν προηγούμενη άδεια από την αστυνομία , νόμος που έδωσε στην αστυνομία ευρείες εξουσίες για τη σύλληψη ανθρώπων για «προσβλητική ή καταχρηστική» ομιλία. Η ασάφεια της λέξης «προσβλητική» σήμαινε ότι ο νόμος περί δημόσιας τάξης θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε διάφορες περιπτώσεις.
Λονδίνο - 2021. Κοινωνικά κινήματα που διαμαρτύρονται για φυλετική και περιβαλλοντική δικαιοσύνη, διαταράσσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες, καταστρέφουν τα αγάλματα των σκλάβων εμπόρων, απλώνουν πανό πάνω από τη Γέφυρα του Γουέστμινστερ και μπλοκάρουν την είσοδο στο κοινοβούλιο. Σε απάντηση, η διοίκηση Τζόνσον προτείνει το «Νομοσχέδιο Αστυνομίας, Εγκλήματος, Καταδίκης και Δικαστηρίων», γνωστό ως «νομοσχέδιο για την καταστολή» ή «νομοσχέδιο διαμαρτυρίας». Ταιριάζει με τη δρακόντεια γραφή των τελευταίων ετών - τη συγκέντρωση της εξουσίας, τον περιορισμό της κυβερνητικής λογοδοσίας και τις πολλαπλές επιθέσεις κατά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Ο ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ
Το νομοσχέδιο εισάγει νέους λόγους στους οποίους η αστυνομία μπορεί να παραβιάσει, να παρέμβει και να σταματήσει αποτελεσματικά τις διαδηλώσεις. Ο νόμος περί καταστολής στοχεύει να πλαισιώσει πολιτικές απειλές για τη νομιμότητα της κυβέρνησης ως απειλές για την ασφάλεια για τη δημόσια ειρήνη, τη σταθερότητα και την κοινωνική συνοχή. Για παράδειγμα, το νομοσχέδιο δικαιολογεί τον αναγκαστικό τερματισμό των συνελεύσεων που προκαλούν «ενοχλήσεις», όπως όταν το «επίπεδο θορύβου μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρή διαταραχή των δραστηριοτήτων ενός οργανισμού που συνεχίζονται στην περιοχή.».
Επιπλέον, θα υπάρχουν περιορισμοί για το πού και πώς μπορούν να πραγματοποιηθούν διαμαρτυρίες. Οι οργανωμένες διαμαρτυρίες ενδέχεται να απαγορευτούν στη χρήση κρίσιμων εθνικών υποδομών, όπως οι δημόσιες συγκοινωνίες · Οι εξουσίες διακοπής και αναζήτησης θα επεκταθούν. και όποιος βλάπτει τη δημόσια περιουσία "μνημείων" θα αντιμετωπίσει σύντομα έως και 10 χρόνια φυλάκισης. Αυτή η τελευταία ρήτρα αφορά προφανώς την προστασία των αγαλμάτων εμπόρων σκλάβων και εγκληματιών πολέμου , αλλά ποιος καθορίζει τι μετράει ως «κατάσταση μνήμης»; Η ασαφής διατύπωση του νομοσχεδίου υποδηλώνει ότι οποιαδήποτε δημόσια περιουσία μπορεί ενδεχομένως να χαρακτηριστεί «μνημείο».
Το «νομοσχέδιο για την καταστολή» θα επηρεάσει επίσης με πολλούς άγνωστους τρόπους τη ζωή και τα προς το ζην των φυλετικών κοινοτήτων , των ταξιδιωτικών κοινοτήτων , των ταξιδιωτών, των καλλιτεχνών του δρόμου, των ατόμων με ποινικό μητρώο και των νέων παραβατών, ειδικά
ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ
Το νομοσχέδιο αστυνομίας, εγκλήματος, καταδίκης και δικαστηρίων δεν επηρεάζει απλώς τους διαδηλωτές. Απευθύνεται σε οποιαδήποτε μορφή «δημόσιας συνέλευσης» - ορίζεται στο νομοσχέδιο ως δύο ή περισσότερα άτομα που συγκεντρώνονται σε δημόσιο χώρο, συμπεριλαμβανομένων εκθέσεων δρόμου, υπερηφάνειας, παρελάσεων, ερμηνευτών του δρόμου και άλλων. Όλα αυτά τα γεγονότα θα μπορούσαν να ενταχθούν σε αυτήν την κατηγορία και τελικά να θεωρηθούν παράνομα. Σε αυτήν την περίπτωση, θα χρειαζόταν μόνο το προβάδισμα ενός ανώτερου αστυνομικού για να επιτρέψει στην αστυνομία να τους διαλύσει και να απειλήσει τους «ταραξίες» με σύλληψη ή φυλακή.
Όλοι έχουμε δει την τακτική της αστυνομίας για τον έλεγχο του πλήθους. Εάν προκύψει το νομοσχέδιο, η απειλή της αστυνομικής βίας θα επικρατήσει σε οποιαδήποτε δημόσια συγκέντρωση ή εκδήλωση. Σε συνδυασμό με το νομοσχέδιο για τους μυστικούς μπάτσους , το νομοσχέδιο για την καταπολέμηση της καταστολής στη βρετανική αστυνομία. Παραχωρεί ακραίες εξουσίες που δεν απαιτούν ελέγχους ή καμία προστασία. Η αστυνομία μπορεί να καταργήσει βίαια τις δημόσιες συγκεντρώσεις οπουδήποτε, οποτεδήποτε, χωρίς δικαιολογημένη υποψία.
Η επαίσχυντη και αηδιαστική καταστολή της ειρηνικής διαμαρτυρίας με κεριά της Sarah Everard στο Clapham Common τον Μάρτιο του 2021 ήταν μια προεπιλογή της δριμύτητας του νομοσχεδίου καταστολής και των εκπληκτικών νέων εξουσιών που δόθηκαν στην Μητροπολιτική Αστυνομία. Αυτή τη φορά οι περιορισμοί του lockdown χρησίμευαν ως δικαιολογία, την επόμενη φορά θα είναι το νομοσχέδιο.
Η Sarah Everard απήχθη και δολοφονήθηκε από αστυνομικό στις 3 Μαρτίου στο Νότιο Λονδίνο. Ειρηνικά και κοινωνικά απομακρυσμένες διαμαρτυρίες με κεριά , η πλειοψηφία των οποίων ήταν γυναίκες, που τίμησαν τη μνήμη της Σάρα και όλων των άλλων ανυπότακτων και βάναυσων θυμάτων της πατριαρχίας, της μισογυνίας και γυναικοκτονίας, διασκορπίστηκαν βιαίως από τη Μητροπολιτική Αστυνομία. Έβλεπες τους αξιωματικούς να πιέζουν και να ωθούν τους ανθρώπους, και να ποδοπατούν τα λουλούδια που είχαν αφήσει για να τιμήσουν τη Σάρα. Γεγονός που η αστυνομία αρνείται, αναπάντεχα.
Η θλιβερή εικόνα μιας γυναίκας που αναγκάστηκε να πέσει στο έδαφος και συνελήφθη, έγινε viral στα κοινωνικά μέσα. Οι απαιτητικοί παραλληλισμοί μεταξύ της ασυναγώνιστης αστυνομικής βίας εναντίον των γυναικών και των συζητήσεων σχετικά με την αποδοχή και τον βιασμό που φτερούγιζαν στο Λονδίνο εκείνες τις μέρες, κατέστησαν σαφές σε πολλούς αυτό που καταργεί το νομοσχέδιο καταστολής: ίσως το πιο θεμελιώδες δικαίωμα όλων αυτών, το δικαίωμα να πει "όχι!" και την ελευθερία να το θεσπίσει. Κατά μία έννοια, το να αφαιρεθεί το δικαίωμα διαμαρτυρίας είναι σαν να καταστεί παράνομη η αυτοάμυνα.
ΕΚΠΛΗΞΗ, ΕΚΠΛΗΞΗ, Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΛΕΕΙ ΨΕΜΑΤΑ
Μετά την πρώτη ακρόαση του νομοσχεδίου στις 9 Μαρτίου, χιλιάδες άνθρωποι στο Μπρίστολ συμμετείχαν σε μια αριστερή διαμαρτυρία . Τραγούδια «Ποιοι δρόμοι; Οι δρόμοι μας! " ακούστηκε, μαζί με το γνωστό τώρα «Σκοτώστε, σκοτώστε, σκοτώστε το νομοσχέδιο!» Από τον Μάρτιο έχουμε δει πολλές διαμαρτυρίες σε ολόκληρη τη χώρα, η μεγαλύτερη μέχρι στιγμής που ήταν αυτή στο Λονδίνο στις 3 Απριλίου, ήταν από περιβαλλοντολογικές, αντιρατσιστικές, φεμινιστικές και άλλες ακτιβιστικές ομάδες που ένωσαν δυνάμεις για να αντιταχθούν στο νομοσχέδιο. Περαιτέρω διαμαρτυρίες και εξορμήσεις έχουν προγραμματιστεί για τις επόμενες εβδομάδες.
Τις ημέρες μετά τις διαμαρτυρίες του Μπρίστολ, διαδηλωτές - πολλοί από αυτούς θύματα της αστυνομικής βίας - υπέστησαν κακομεταχείριση από τα μέσα ενημέρωσης. Η αστυνομία χρησιμοποίησε γκλομπ, μακριά ασπίδα και σκύλους για να «καθαρίσει» τους δρόμους. Στη συνέχεια έπαιξαν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης με ψευδείς ισχυρισμούς, ισχυριζόμενοι ότι οι αξιωματικοί τραυματίστηκαν, εν τω μεταξύ προκάλεσαν σοβαρούς τραυματισμούς σε δεκάδες διαδηλωτές. Λίγες μέρες αργότερα, ωστόσο, τα αστυνομικά τμήματα Avon και η Somerset Police έπρεπε να ανακαλέσουν τις δηλώσεις όταν αποκαλύφθηκαν οι ψευδείς ισχυρισμοί τους. Έκπληξη, έκπληξη, η αστυνομία λέει ψέματα. Αυτή είναι μια γεύση των αστυνομικών δυνάμεων που υπάρχουν εκεί. Το νομοσχέδιο αναμφισβήτητα θα κάνει τα πράγματα ακόμη χειρότερα.
Η αστυνομία και ο υπουργός Εσωτερικών ασκούν πιέσεις για το νομοσχέδιο για την καταστολή εδώ και αρκετό καιρό τώρα, αποκαλύπτουν αναφορές από το δίκτυο παρακολούθησης της αστυνομίας (Netpol). Στις αρχές του 2020, η υπουργός Εσωτερικών Πρίτι Πάτελ ζήτησε από την αστυνομική επιθεώρηση να διερευνήσει την πιθανότητα αυξημένης αστυνόμευσης διαδηλώσεων. Η έκθεση της αστυνομίας που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα απαιτεί μαζική αύξηση της αστυνομικής επιτήρησης. επέκταση της χρήσης της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου · αλλαγές στον νόμο για αύξηση των ποινικών κυρώσεων για διαμαρτυρία ως «αποτρεπτικό για τους ακτιβιστές» · και νέες εξουσίες για την αστυνομία να επιβάλλει περιορισμούς σε κάθε διαμαρτυρία που θεωρούν ότι προκαλεί «ενόχληση». Η Netpol περιέγραψε την αστυνομική έκθεση ως «ανησυχητική και ανελεύθερη». Στην επαίσχυντη γιορτή της κριτικής της Netpol, οι αστυνομικοί οργάνωσαν ένα «virtual pint. "
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
Σύμφωνα με τον Patel, το νομοσχέδιο καταστολής αποτελεί « συμβιβασμό »: αντί να ταξινομήσει τις ομάδες του οργανωμένου εγκλήματος , όπως το Black Lives Matter (ΒLΜ) και το Extinction Rebellion , το προτεινόμενο νομοσχέδιο επικεντρώνεται σε τακτικές άμεσης δράσης. Όχι μονο καμία τακτική, ωστόσο: μόνο αυτές οι τακτικές που λειτουργούν πραγματικά, όπως το κλείσιμο των δρόμων, η διακοπή των δημόσιων μεταφορών ή με παραβίαση των δικαιωμάτων ιδιοκτησίας των ιδιοκτητών επιχειρήσεων ή του κράτους. Οι φιλελεύθεροι θέλουν πολιτικά δικαιώματα, αλλά όχι τα απαραίτητα μέσα για την εξασφάλιση και διατήρησή τους… και έτσι μετατρέπονται σε εξουσιοδοτημένους. Η διαμαρτυρία είναι μια χαρά, αλλά μόνο εφόσον είναι ήσυχη και σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματική.
Η διαμαρτυρία συχνά στερείται εύλογης πιθανότητας επιτυχίας εκτός εάν προκαλεί κάποια αναστάτωση: είτε φράζοντας δρόμους, διαταράσσοντας τις δημόσιες συγκοινωνίες, είτε παραβιάζοντας τα δικαιώματα ιδιοκτησίας των ιδιοκτητών επιχειρήσεων ή του κράτους. Το IWW, για παράδειγμα, χρησιμοποίησε μια ποικιλία - παράνομων - μορφών άμεσης δράσης για να κερδίσει τελικά την ελευθερία του λόγου στις ΗΠΑ. Η καντιανή αρχή της φιλελεύθερης πολιτικής ηθικής, στην οποία αγκαλιάζεται ο σκεπτικισμός των φιλελεύθερων για το δικαίωμα στις διαμαρτυρίες - ότι τα δικά του βασικά δικαιώματα επεκτείνονται σε όλους τους άλλους και ότι αυτά τα δικαιώματα κατοχυρώνονται από το νόμο - απαγορεύει την αρνητική παρέμβαση στις ελευθερίες των άλλων. Το κλείσιμο ενός δρόμου, για παράδειγμα, παραβιάζει το δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας των άλλων, μια βασική ελευθερία. Αλλά αυτό είναι πιο συχνό από ό,τι αυτό που δίνει άμεση δράση, όχι ακριβώς, στην ποιότητα του να είναι συναρπαστικό - οι διαμαρτυρίες διακόπτονται: στο ίδιο ακριβώς σημείο.
Αυτό δημιουργεί ένα δίλημμα για τις φιλελεύθερες δημοκρατίες που αναγνωρίζουν τόσο το δικαίωμα διαμαρτυρίας όσο και τη σημασία της διασφάλισης των βασικών ελευθεριών: είτε το δικαίωμα διαμαρτυρίας είναι χωρίς δύναμη, διότι δεν μπορεί νόμιμα να διαταράξει και ενδεχομένως να παραβιάσει τις βασικές ελευθερίες των άλλων, ή αυτές οι βασικές ελευθερίες δεν έχουν προτεραιότητα - δηλ. μπορεί να παραβιαστεί νόμιμα - και έτσι δεν είναι πλέον «βασικά».
Η προηγούμενη υπόθεση, όπου το δικαίωμα διαμαρτυρίας καθίσταται άδικο, κρατά την απειλή δημοκρατικής οπισθοδρόμησης και μετατρέποντας τις φιλελεύθερες δημοκρατίες σε αυταρχικά καθεστώτα που υποστηρίζονται από την αστυνομία. Το Χονγκ Κονγκ, η Λευκορωσία και η Ουγγαρία είναι πρόσφατα παραδείγματα δημοκρατικής οπισθοδρόμησης που διευκολύνονται εν μέρει από την απαγόρευση διαμαρτυρίας. Η τελευταία υπόθεση αποτελεί απόκλιση από τα προπύργια της φιλελεύθερης δημοκρατίας, από τα φιλελεύθερα δικαιώματα, και ως εκ τούτου είναι απαράδεκτη από τη σκοπιά των φιλελεύθερων.
Οι φιλελεύθερες δημοκρατίες αντιμετωπίζουν συνεπώς συνεχώς το ερώτημα του τι είναι πιο σημαντικό: ένα δυνητικά ανατρεπτικό αλλά δημοκρατικό δικαίωμα διαμαρτυρίας ή η διαφύλαξη ενός καταλόγου βασικών ελευθεριών με κόστος τη δημοκρατική οπισθοδρόμηση; Το νομοσχέδιο καταστολής θέτει το UK σε μια πορεία προς τη δημοκρατική οπισθοδρόμηση.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
Πολλοί ριζοσπάστες στοχαστές και ομάδες, από τον Καρλ Μαρξ και τη Ρόζα Λούξεμπουργκ έως τον Μοχάντα Γκάντι, την Έμμα Γκόλντμαν και το IWW, θεωρούν τις βασικές ελευθερίες στις πραγματικά υπάρχουσες καπιταλιστικές ρυθμίσεις ασταθείς ρυθμίσεις - ένα απλό επίστρωμα - μια φιλελεύθερη ευλάβεια - να ξεπεραστεί με κάποια εναλλακτική κοινωνική τάξη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί ριζοσπάστες στοχαστές δικαιολογούν συνήθως ένα δικαίωμα διαμαρτυρίας που δεν συμβιβάζεται με τα φιλελεύθερα δικαιώματα.
Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι το δικαίωμα διαμαρτυρίας έχει το θεμέλιο του για το συμφέρον της ελευθερίας. Η ελευθερία, ωστόσο, είναι εξαιρετικά δύσκολο να οριστεί. Ο Μαρξ αναμφισβήτητα είχε μια πολύπλευρη έννοια της ελευθερίας στο μυαλό, όπου η ελευθερία αναφέρεται στην απουσία κυριαρχίας μαζί με την ευκαιρία να θεσπίσει θετικά τη δική του θέληση. Αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί για μια κοινωνία να εκδηλώσει «ελευθερία». Υπάρχει ένα κοινό στοιχείο για την ελευθερία, λένε οι Μαρξ και Ένγκελς στη Γερμανική Ιδεολογία. Η ελευθερία είναι το δικαίωμα και η ικανότητα των ανθρώπων να καθορίζουν τις δικές τους ενέργειες και να είναι απαλλαγμένες από κυριαρχία, και αυτό είναι δυνατό μόνο σε μια κοινότητα που είναι σε θέση να παρέχει την πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης δυνατότητας.
Το αν τα φιλελεύθερα δικαιώματα μπορούν να διασφαλίσουν αυτήν την περίπλοκη έννοια της ελευθερίας είναι προς συζήτηση. Από μια ριζοσπαστική προοπτική, η ίδια η ιδέα των «βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών» κρύβει τις σχέσεις κυριαρχίας και καταπίεσης. Κάθε φορά που ορισμένες βασικές ελευθερίες, όπως το δικαίωμα στην ιδιωτική ιδιοκτησία, για παράδειγμα, δεν εξυπηρετούν πλέον την ελευθερία αλλά γίνονται καθοριστικές για την καταπίεση, το δικαίωμα διαμαρτυρίας ξεκινά. Αυτό το δικαίωμα, λοιπόν, εξυπηρετεί τον αγώνα για ελευθερία εκθέτοντας και αμφισβητώντας αυτές τις σχέσεις κυριαρχία και καταπίεση.
Το πρόβλημα με τη θεμελίωση του δικαιώματος διαμαρτυρίας για το συμφέρον της ελευθερίας είναι ότι οι περισσότερες βασικές ελευθερίες μπορούν - και συχνά είναι - τόσο επιζήμιες όσο και ευνοϊκές για μια ελεύθερη κοινωνία, από διαφορετικές απόψεις, αλλά ενδεχομένως ταυτόχρονα. Η ελευθερία κινήσεων, για παράδειγμα, συμβάλλει με την πρώτη ματιά στην ελευθερία του ατόμου που απολαμβάνει αυτό το δικαίωμα. Σκεφτείτε, για παράδειγμα, τους εργάτες της Ανατολικής Ευρώπης που ταξιδεύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Από μαρξιστική άποψη, ωστόσο, είναι οι καπιταλιστές που επωφελούνται περισσότερο από την ελεύθερη και εύκολη κυκλοφορία της φθηνής εργασίας. Ενώ οι φιλελεύθεροι θα υποστήριζαν ότι πρόκειται απλώς για εργασία βάσει συμβατικής συμφωνίας, είναι σαφές ότι η ελεύθερη κυκλοφορία των εργατών συγκομιδής χρησιμοποιείται ταυτόχρονα για καταπιεστικούς σκοπούς.
Μπορούμε να διακρίνουμε ξεκάθαρα τις βασικές ελευθερίες που πάντα προστατεύουν και διατηρούν την καταπίεση και άλλες που εξυπηρετούν πάντα την ελευθερία; Η απάντηση είναι όχι." Φαίνεται να υπάρχουν μερικοί πιο προφανείς υποψήφιοι για καταπιεστικές βασικές ελευθερίες, όπως τα δικαιώματα ιδιοκτησίας ή η ελεύθερη σύμβαση εργασίας. Αλλά για να πούμε ότι διατηρούν πάντα σχέσεις καταπίεσης είναι αμφίβολο. Και τι γίνεται με την ελευθερία του Τύπου ή το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης και πεποίθησης; Το να στηριχτεί το δικαίωμα διαμαρτυρίας - διαμαρτυρία που είναι δυνητικά ανατρεπτική - για το συμφέρον της ελευθερίας δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Η ελευθερία είναι μια ολισθηρή έννοια.
ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ: ΜΙΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Υπάρχει ένας πιο ισχυρός τρόπος για να στηριχτεί το δικαίωμα διαμαρτυρίας, δηλαδή για ένα συμφέρον για μια εξαιρετικά διαφανή πολιτική συζήτηση. Οι αναρχικοί, οι σοσιαλιστές και οι κομμουνιστές έχουν προβλέψει κοινωνικές ρυθμίσεις στις οποίες δεν υπάρχει σύγκρουση μεταξύ του δικαιώματος διαμαρτυρίας και άλλων βασικών ελευθεριών. Αυτό συμβαίνει όταν οι διαδικασίες πολιτικών συσκέψεων είναι μέγιστα δημοκρατικές και χωρίς αποκλεισμούς.
Το νομοσχέδιο καταστολής είναι εκεί για να μας αποτρέψει από τον καθορισμό αυτών των εναλλακτικών, εμποδίζοντας μας να εκφράσουμε αποτελεσματικά τις ανησυχίες μας. Η διαμαρτυρία είναι μια άμεση επέμβαση στην πόλη, το βασίλειο της δημόσιας πολιτικής συζήτησης - του δημόσιου πολιτικού λόγου - από εκείνους που συνήθως δεν έχουν πρόσβαση μέσω προκαθορισμένων καναλιών. Η διαμαρτυρία είναι ένας τρόπος να εκφράσει τις ανησυχίες κάποιος και να εξαναγκάσει με τη φωνή του εκείνους που έχουν εξουσία. Η προτεινόμενη «μείωση του θορύβου» και η απαγόρευση των «ενοχλήσεων» είναι επομένως κάτι περισσότερο από μια συμβολική χειρονομία. Η ισχύς του νόμου υπάρχει για να μας αποτρέψει από τη συμμετοχή σε δημοκρατική συζήτηση.
Το νομοσχέδιο καταστολής μειώνει το αποδεκτό πεδίο συμμετοχής σε πολιτικές συζητήσεις για να «δαμάσει» τις συζητήσεις στα κοινοβούλια. Όλα έξω από αυτά τα προκαθορισμένα κανάλια πολιτικής συζήτησης θεωρούνται ως απολιτική, απαράδεκτη βία. Η διαμαρτυρία είναι, στην καρδιά της, μια πραγματικά πολιτική πράξη. Το κλείσιμο των δρόμων και η καταστροφή αγαλμάτων είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους πρόσβασης στη σφαίρα της δημόσιας πολιτικής συζήτησης.
Σε μια κοινωνία όπου ο νόμος είναι ανέντιμος, η διαμαρτυρία πέρα από το νόμο δεν αποτελεί απόκλιση από τη δημοκρατία. Αντίθετα, διαμαρτυρία πέραν του νόμου, είναι πρακτική αμφισβήτησης, ενεργού και δυναμικής συμμετοχής σε πολιτικές συζητήσεις: έτσι είναι η δημοκρατία.
9 Απριλίου 2021
πηγη: https://roarmag.org/essays/uk-crime-police-protest-bill/
Adrian Kreutz
Ο Adrian Kreutz είναι υποψήφιος διδάκτορας στην Πολιτική Θεωρία στο New College του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης που ασχολείται με τον Πολιτικό Ρεαλισμό, τον Μαρξ και την Κοινωνική Επιστημολογία.