Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 17 Σεπ 2015
Όλο  και περισσότερο κοινό, όλο και λιγότερο πολίτες!
Κλίκ για μεγέθυνση

 

του Β. Αντωνίου

Γιατί αυτός ο ζήλος να υπηρετήσεις κάποιον; ΄Η μάλλον για ποιον; Για το κοινό των πολιτών; Αν δεν ανήκεις στους έχοντες και τους κατέχοντες, τι υπερασπίζεσαι; Αφού ακόμη μια φορά, είσαι ανίσχυρος μπροστά στην οικονομική κοινωνική και ανθρωπιστική κρίση, δέξου τουλάχιστον να επωφεληθείς απ’ αυτήν.

Αλλά δες τίμια αυτό το κοινό. Και όταν λέω «κοινό των πολιτών», τους κολακεύω. Είναι όλο και περισσότερο κοινό και όλο και λιγότερο πολίτες. Δεν είναι άξιοι της δημοκρατίας. Η αληθινή δημοκρατία απαιτεί ωριμότητα συνειδήσεων.

Δεν σου έκανε εντύπωση ποτέ το γεγονός ότι τα δυο πράγματα στον κόσμο που απαιτούν την πιο μεγάλη αίσθηση ευθύνης, την πιο υψηλή ευφυΐα και την πιο βαθιά ενασχόληση, το να έχεις παιδιά και το να ψηφίζεις, είναι εκείνα επίσης που ο οποιοσδήποτε, ο πιο αδύναμος όπως και ο πιο βλαβερός, μπορεί να φέρει σε πέρας, ενώ για οποιοδήποτε άλλο καθήκον πολύ κατώτερο απαιτείται βεβαίωση ειδικότητας;

Περιμένουμε να γίνουμε δέκα δισεκατομμύρια για να σκοτωθούμε μεταξύ μας! Περιμένουμε το τέλος ουρλιάζοντας μέσα στα στάδια και ζώντας δια πληρεξουσίων μπροστά στις οθόνες τους.

Περιμένουμε φράζοντας τη μύτη, τα μάτια και τα αυτιά. Ειδωλολατρία, κρετινισμός, σχιζοφρένεια.

Και νομίζεις ότι αυτό το κοινό είναι πιο ενάρετο, λιγότερο διεφθαρμένο επί της ουσίας από τους πλιατσικολόγους του; Τι φάρσα! Είναι ενάρετο κοινό, ή μάλλον ουδέτερο, από ανάγκη. Γραία πόρνη που αναζητά μάταια πελάτη, κλέφτης που του λείπουν οι ευκαιρίες. Το αγοράζουν τέτοιο κοινό, σε χαμηλή τιμή με λίγα ψιλά, με μικρά οφέλη, με ισχνές επιβραβεύσεις, τι άλλο... και πάνω από όλα με λόγια. Αρκεί μια φασιστική ομάδα να αρχίσει να τους αραδιάζει διάφορα τυχαία πράγματα όπως το χρώμα του έρματός τους η το ότι ανήκουν σε μια κουλτούρα, από την οποία άλλωστε δεν καταλαβαίνουν τίποτε, κάνοντάς τους εξ ορισμού ανώτερα όντα, και νατοι, παραδομένοι, έτοιμοι να γίνουν εγκληματίες.

Υπάρχει ο Λαός(;), αυτή η υπέρτατη οντότητα που δοξάστηκε, ως ο θρίαμβος της Δημοκρατίας; Φοβάμαι ότι το μόνο που υπάρχει είναι όχλος, άμορφος στην καλύτερη περίπτωση, τέρας στη χειρότερη.

Η Δημοκρατία είναι η παιδεία.

Η ψήφος σε συνδυασμό με τη γνώση μπορεί να αποβεί ενοχλητική για τον ανεξέλεγκτο νεοφιλελευθερισμό. Υποχρεώνει από καιρό σε καιρό να δίδεται λογαριασμός, έστω και νοθευμένος.

Η δημοκρατική επανάσταση έβγαλε τον πολίτη από τον αναλφαβητισμό.

Προσωπικά είμαι φίλος της Δημοκρατίας και μου είναι αδιάφορο το ότι ο άλλος γεμίζει τις τσέπες. Αυτός, έχει την πιο βαριά από όλες τις ιστορικές ευθύνες: σκοτώνει λίγο - λίγο, από τα μέσα, την ίδια την ιδέα της δημοκρατίας ατιμάζοντας το Δημοκρατικό πολίτευμα, δίνοντας την εικόνα της πόρνης. Στρώνει το κρεβάτι των δικτατόρων. Άρα εγώ, δεν είμαι φίλος του άλλου.

Δεν κατάλαβα και δεν μπορώ να διανοηθώ ποτέ αυτό που ωθεί τους έχοντες και τους κατέχοντες ήδη πάρα πολλά, να θέλουν ακόμα περισσότερα. Ανήκουν στην οικογένεια των δεινοσαύρων! Και όπως όλοι οι δεινόσαυροι, γίνονται ταυτόχρονα επικίνδυνοι, όταν βρίσκονται σε διαδικασία εξαφάνισης, προσκολλημένοι σε γερασμένες αξίες δύο αιώνων: η ουτοπία, το κράτος δικαίου, η ισότητα ενώπιον του νόμου, η αδελφοσύνη πρώτα απ’ όλα, η ελεύθερη σκέψη και η ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, το δημόσιο συμφέρον, η υπεροχή της πολιτικής πάνω στην οικονομία, της φιλοσοφικής απόλαυσης πάνω στην υλική, των Κοινοβουλίων πάνω στο Χρηματιστήριο, τι άλλο;... Όλη αυτή η παλιά δημοκρατική πανοπλία ή η ιδεολογία είναι σφυρηλατημένη στη φωτιά των ιδεών και δεν έχει μπει στο καλούπι των πραγμάτων.

Οι έχοντες, οι κατέχοντες, ή άλλως, οι πιστωτές και δανειστές μας, ομοιάζουν με μια αλεπού στο κοτέτσι, και μπορείς μεν να εμποδίσεις μια αλεπού να φάει τις κότες, δεν μπορείς όμως να την κατηγορήσεις γι αυτό. Αλλά εσύ φίλε , αντί να τους εμποδίσεις με την ψήφο σου, τους κάνεις συνένόχους σου. Δεν υπάρχει πιο σκληρή τιμωρία, για τέτοιου είδους ψηφοφόρους.

Είμαστε ξένοι με τη νέα τάξη που εγκαθίσταται και που θα είναι η τάξη της χιλιετίας που μόλις άρχισε: η νέα παγκόσμια οργάνωση είναι η πλανητική αγορά. Η αγορά θα αντικαταστήσει όλες τις εξουσίες και όλες τις πολιτικές ιδεολογίες του παλιού κόσμου. Η επανάσταση της αγοράς εξουδετερώνει αυτό το μειονέκτημα βγάζοντας μέσα από τον πολίτη τον καταναλωτή. Ο καταναλωτισμός έχει εκλαϊκεύσει και εξαπλώσει παντού τη δημοκρατία των σουπερμάκετ, όπου ο πολίτης διαθέτει την μεγαλύτερη ελευθερία επιλογής υπό τον όρο να καταβάλλει το αντίτιμο κατά την έξοδο από το κατάστημα. Η πολιτική είτε αριστερή είτε δεξιά δεν είναι παρά ένα σύστημα πελατειακό, όπου οι εκλεγμένοι προάγουν τα προσωπικά τους συμφέροντα και όχι αυτά των πολιτών που υποτίθεται ότι υπερασπίζονται.

Πολλοί πολιτικοί εκλεγμένοι χάρη στους κυβερνήτες της αγοράς, κάνουν τάχα πως κυβερνούν ένα έθνος. Η οικονομία, που ήταν πάντα μέρος της πραγματικότητας, γίνεται η μόνη πραγματικότητα. Πουλάνε στους λαούς καθαρτικά, μια ευτυχισμένη σχιζοφρένεια, όνειρα σε κονσέρβα, ικανοποιήσεις προσαρμοσμένες σε προγραμματισμένες επιθυμίες, το αδύνατο στο μύθο που επιτρέπει την άρνηση του αληθινού, και αφήνουνε σ’ εκπροσώπους τους, τους σπασμούς μιας μελλοθάνατης εξουσίας. Είναι ευχαριστημένοι μ’ αυτό και μας αφήνουν να κάνουμε τη δουλειά μας. Και καθένας από εμάς παίρνει τη θέση του στη νέα τάξη. Πρέπει να είναι σκληρός, σε όλα., όπου καλό είναι ό,τι φέρνει χρήμα, ό,τι θα φέρει χρήμα και ό,τι θα φέρει περισσότερο χρήμα. Είναι μια παγκόσμια διαδικασία. Είναι δυνατό να τη σταματήσει κανείς σε ένα επιμέρους σημείο; Το άτομο που σταματάει να παίζει είναι νεκρό. Η χώρα που σταματάει να παίζει καταστρέφεται! Τα ναρκωτικά, όποια κι αν είναι, αναισθητοποιούν τους χαμένους, όλους αυτούς, που πέφτουν, και τα κέρδη τους μπαίνουν στο μεγάλο παιχνίδι. Αυτό ξεπερνάει κατά πολύ το προσωπικό συμφέρον. Είναι πιο ριζοσπαστικό. Είναι το ερώτημα να υπάρχεις ή να μην υπάρχεις στον κόσμο που έρχεται. Η ζωή είναι για τους ανθρώπους και η επιβίωση για τα ζώα!

Υπάρχουν πολύ περισσότεροι δεινόσαυροι απ’ όσο φανταζόμαστε Δεν είναι υπό εξαφάνιση!

 
© Copyright 2011 - 2018 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου