Ιάπωνας επιχειρηματίας, ιδρυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας Mazda.
Ο Γιουτζίρο Ματσούντα (Jujiro Matsuda) γεννήθηκε στις 8 Αυγούστου 1875 στη Χιροσίμα και ήταν γιος ψαρά. Από μικρός βγήκε στο μεροκάματο και σε ηλικία 14 ετών έπιασε δουλειά σε ένα χυτήριο της Οζάκα ως μαθητευόμενος σιδεράς. Το 1906 η ζωή του άλλαξε, όταν ανακάλυψε μία αντλία. Αγόρασε την επιχείρηση που δούλευε, τη μετονόμασε σε «Αντλίες Ματσούντα» και άρχισε την παραγωγή της εφεύρεσής του.
Αργότερα, εισήλθε στην παραγωγή οπλικών συστημάτων με μια νέα εταιρεία που ίδρυσε, την «Εργασίες Ματσούντα». Άρχισε να προμηθεύει με όπλα τον ιαπωνικό στρατό, αλλά η τύχη τού χαμογέλασε, όταν ο τσάρος της Ρωσίας τού παρήγγειλε μία μεγάλη παρτίδα ατομικού οπλισμού για τις ανάγκες του στρατού του. Το 1921 ο Γιουτζίρο Ματσούντα ήταν ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Ιαπωνίας.
Τον ίδιο χρόνο επέστρεψε στη γενέτειρά του Χιροσίμα για να αγοράσει μια υπερχρεωμένη επι- χείρηση κατασκευής φελλών, την «Τόκιο Κόγκιο», που συνέβαλε σημαντικά στα τοπικά οικονομικά. Οι φελλοί δεν είχαν μέλλον και ο Ματσούντα της άλλαξε αντικείμενο, προσανατολίζοντάς τη στην κατασκευή βιομηχανικών εργαλείων. Το 1927 από το εργοστάσιό της βγήκε το πρώτο τρίκυκλο με το όνομα Mazda-Go κι έτσι η εταιρεία εισήλθε στον κόσμο της αυτοκίνησης.
Για το όνομα «Μάζντα» υπάρχει διχογνωμία ακόμα και σήμερα. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι πρόκειται για παραφθορά του επιθέτου Ματσούντα στα Αγγλικά, ενώ κάποιο άλλοι ισχυρίζονται ότι προέρχεται από το πνεύμα του καλού στη θρησκεία του Ζωροαστριανισμού, που ονομάζεται Αχούρα Μάζντα. Στηρίζουν την άποψή τους αυτή στο γεγονός ότι ο Ματσούντα ήταν ένας βαθιά πνευματικός άνθρωπος.
Η ρίψη της ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα στις 6 Αυγούστου 1945 προκάλεσε μεγάλες καταστροφές στην έδρα της επιχείρησής του. Άφησε, όμως, άθικτο το εργοστάσιο που βρισκόταν 5 χιλιόμετρα μακριά από το σημείο της έκρηξης. Η «Τόκιο Κόγκιο», όπως και ο Ματσούντα, δεν κατηγορήθηκε για εγκλήματα πολέμου, ως προμηθεύτρια του ιαπωνικού στρατού στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο κι έτσι συνέχισε απρόσκοπτα τη λειτουργία της, συμβάλλοντας καθοριστικά στη μεταπολεμική οικονομική ανάκαμψη της περιοχής.
Ο Γιουτζίρο Ματσούντα πέθανε στις 9 Μαρτίου 1952 και το τιμόνι της επιχείρησης ανέλαβε ο θετός γιος του Τσουνέτζι Ματσούντα. Σήμερα, η Mazda Motor Company, όπως μετονομάστηκε το 1984 η «Τόκιο Κόγκιο», είναι μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, δεμένη στο άρμα της Ford, η οποία κατέχει σημαντικό μερίδιο του εταιρικού της κεφαλαίου.