Την παροχή κινήτρων για την αγορά και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων σκέπτεται το κυβερνητικό επιτελείο προκειμένου να προωθήσει πιο οικολογικές μορφές μετακίνησης, στο πλαίσιο του στόχου που έχει ήδη ανακοινώσει για αύξηση του μεριδίου των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων μοντέλων στο 1/3 της αγοράς, μέχρι το 2030. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η εκπόνηση εγχειριδίου «ανάπτυξης έξυπνων και πράσινων πόλεων με παραλήπτες τους δήμους που θα εξειδικεύει όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο, ώστε να συμμετάσχουν πιο ενεργά στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και ευρύτερα στην προώθηση μοντέλων βιώσιμης κινητικότητας στις ελληνικές πόλεις».

Προς το παρόν δεν έχει ξεκαθαριστεί τι ακριβώς κίνητρα θα δοθούν, αφού η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του  ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας στο συνέδριο Electromobility 2020 άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά. Από την μείωση της τιμής των ηλεκτρικών οχημάτων, με τη βοήθεια κάποιας μείωσης φόρου ή τέλους ή και απ’ ευθείας επιδότησης της τιμής αγοράς, μέχρι και την παροχή κινήτρων για τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενους χώρους).

Η κ. Σδούκου επεσήμανε επίσης τη σπουδαιότητα της δημιουργίας δικτύου σταθμών φόρτισης, τόσο στις πόλεις όσο και στους αυτοκινητοδρόμους, δηλώνοντας ότι και εδώ εξετάζονται διάφορα σενάρια (π.χ. αν απαιτείται η επιδότηση των υποδομών φόρτισης( ενώ δεσμεύτηκε ότι μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2020 θα είναι έτοιμο σχετικό νομοσχέδιο με ένα πακέτο ποικίλων μέτρων: «Σύντομα θα εξειδικεύσουμε τους κανόνες λειτουργίας που διέπουν την αγορά και την υπηρεσία επαναφόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μας ενδιαφέρει να  χορηγήσουμε κίνητρα σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικής χρήσεως οχήματα,logistics, ταξί, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (scooters).»

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι ο στόχος για τη διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την αύξηση των πωλήσεών τους στο 30% μέχρι το 2030 δεν είναι υπερβολικός, αφού ως ηλεκτρικά δεν θεωρούνται μόνο τα απολύτως μηδενικών ρύπων οχήματα μπαταρίας, όπως η BMW i3 και το Nissan Leaf, αλλά και τα plug in υβριδικά που έχουν ήδη αρχίσει να διατίθενται στη χώρα μας. Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι χωρίς το σωστό συνδυασμό μετρων και κινήτρων δεν θα επιτευχθεί το επιθυμητό επίπεδο πωλήσεων. Στην παρούσα φάση η χώρα μας βρίσκεται πολύ πίσω με ποσοστό μικρότερου του 1% επί των συνολικών ταξινομήσεων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ φτάνουν το 4-5% και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν το 10% (Ολλανδία)  ενώ στην "πρωταθλήτρια" Νορβηγία αγγίζουν το 50%.  Είναι ενδεικτικό ότι σε χώρε που έπαψε η ισχύς των κινήτρων που είχαν αρχικά δοθεί, οι πωλήσεις έπεσαν κατακόρυφα.
https://tvxs.gr