Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 28 Αύγ 2014

 

Ν. Τσούκαλης: Τελευταία η Ελλάδα στην υιοθέτηση ολοκληρωμένου συστήματος ελέγχου της σκοπιμότητας και του μεγέθους της κάθε δαπάνης. Αναπάντητα τα ερωτήματα της ΔΗΜΑΡ για την επιλογη του συστήματος νοσηλείων και της μετοχικής σύνθεσης τη διαχειριστικής Ανώνυμης εταιρείας. Καταψηφίζει η ΔΗΜΑΡ αν η μορφή του φορέα διαχείρισης διατηρηθεί!

Κατά τη διάρκεια χθεσινής συζήτησης στην αρμόδια Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων, σχετικά με το νομοσχέδιο για την κοστολόγηση των υπηρεσιών υγείας και τη δημιουργία Ανώνυμης Εταιρείας ως φορέα διαχείρισης, ο ειδικός Αγορητής της ΔΗΜΑΡ κ. Ν. Τσούκαλης τόνισε μεταξύ άλλων τους λόγους καταψήφισης του νομοσχεδίου:

«Το πάρτι σε βάρος των οικονομικών του ΕΟΠΥΥ μέσω κατευθυνόμενης πλασματικής ζήτησης υπηρεσιών υγείας πρέπει να τελειώσει. Είναι αναγκαίο να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου της σκοπιμότητας και του μεγέθους της κάθε δαπάνης. Πρέπει να αποτυπωθούν σωστά τα «κλειστά» ενοποιημένα νοσήλια και να συσχετιστούν στενά με τις ασθένειες και τις ιατρικές πράξεις και να καθιερωθούν «πιστοποιητικά ποιότητας» για όλους τους παρόχους υγείας, συμπεριλαμβανομένων και των κρατικών δομών. Αυτή είναι η θέση της ΔΗΜΑΡ, βάσει της οποίας προσεγγίζουμε το ζήτημα αυτό.

Επί του νομοσχεδίου, όντως είναι μία υποχρέωση του δεύτερου Μνημονίου. Σε κανένα σημείο όμως δεν προκύπτει ως μνημονιακή υποχρέωση, η υιοθέτηση του Γερμανικού συστήματος. Και δεύτερον, δεν αναφέρει πουθενά τη δομή που θα το υπηρετήσει, κύριε Υπουργέ.

Το γερμανικό σύστημα το οποίο επιλέγεται ή θα μπορούσαμε να πούμε «επιβάλλεται» από την task force δεν είναι ο κανόνας. Ο κανόνας στις, πλέον, αναπτυγμένες χώρες είναι το αυστραλιανό, γιατί το γερμανικό σύστημα έχει, ιδιαίτερα, αναπτυγμένο τον ιδιωτικό τομέα. Εκεί δεν περιλαμβάνονται στην κοστολόγηση οι αμοιβές των γιατρών, ενώ στην Αυστραλία περιλαμβάνονται, αν δεν κάνω λάθος.

Παράλληλα, έρχεστε με την «Ανώνυμη Εταιρεία» και λέτε «δημοσίου συμφέροντος». Γιατί καθιερώνετε πολλές μετοχές και δεν καθορίζετε μία μετοχή και μάλιστα αμεταβίβαστη; Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης υπάρχουν ανεξάρτητοι ειδικοί οργανισμοί, με εγγυήσεις ανεξαρτησίας, αλλά είναι κρατικοί αμιγώς, χωρίς δυνατότητα του ιδιωτικού τομέα εξαγοράς όλων των μετοχών. Η εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να είναι συμβατή με αυτό το σύστημα που προτείνετε όπου μπορεί ο ιδιώτης να αποκτήσει την πλειοψηφία των μετοχών.

Υπάρχει ιδεολογικό πρόσημο στο νομοσχέδιο και περικλείεται σε αυτές τις δήθεν λεπτομέρειες. Στο θέμα της δημόσιας υγείας, της υγείας, της παιδείας, της ασφάλειας, της άμυνας δεν μπορεί ο ιδιωτικός τομέας να έχει τον κυρίαρχο ρόλο. Αυτή πρέπει να είναι η νέα αφήγηση για την μεταμνημονιακή προοπτική και εκλογή της ελληνικής κοινωνίας. Δεν μπορεί να είναι άλλη. Αν το νομοσχέδιο παραμείνει ως έχει, δεν μπορούμε να το υπερψηφίσουμε.

 

 

 

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου