Loading...

Κατηγορίες

Τρίτη 26 Μάρ 2024
Βαλτιμόρη / Τι συνέβη και κατέρρευσε η γέφυρα – Τι γνωρίζουμε για το φορτηγό πλοίο Dali
Κλίκ για μεγέθυνση

 


 

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali μήκους 948 ποδιών προσέκρουσε στη γέφυρα Francis Scott Key στον ποταμό Πατάπσκο τεσσάρων λωρίδων στο λιμάνι της Βαλτιμόρης των ΗΠΑ προκαλώντας την κατάρρευσή της και βυθίζοντας αυτοκίνητα και ανθρώπους στο νερό του ποταμού. 

Οι διασώστες ανέσυραν δύο επιζώντες, ο ένας από τους οποίους παραμένει στο νοσοκομείο, και έψαχναν για περισσότερους στον ποταμό Patapsco αφού τεράστιες εκτάσεις της γέφυρας Francis Scott Key, μήκους 2,57 χιλιομέτρων, τσαλακώθηκαν στο νερό.

«Η προκαταρκτική έρευνα δείχνει ατύχημα», είπε ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Γουές Μουρ σε ενημέρωση και δεν υπήρχαν αξιόπιστα στοιχεία για τρομοκρατία.

Οκτώ άνθρωποι βρίσκονταν στη γέφυρα τη στιγμή της σύγκρουσης και έξι εξακολουθούν να αγνοούνται, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της πολιτείας λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση, η οποία έκλεισε ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ ανέφερε την κατάρρευση στη 1:27 π.μ. και ανέπτυξε πληρώματα για μια ενεργή αποστολή έρευνας και διάσωσης, αφού το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με σημαία Σιγκαπούρης ανάγκασε τη γέφυρα που μοιάζει με πέργκολα σε μια παραμορφωμένη μάζα μετάλλου.

Τα συνεργεία εργασίας επισκεύαζαν λακκούβες στη γέφυρα τη στιγμή της κατάρρευσης και το σόναρ εντόπισε οχήματα κάτω από το νερό, το οποίο ήταν περίπου 50 πόδια βάθος σε εκείνο το σημείο, δήλωσε ο Paul Wiedefeld, υπουργός Μεταφορών του Μέριλαντ.

Η γέφυρα ήταν σύμφωνα με τον κώδικα και δεν υπήρχαν γνωστά δομικά ζητήματα, είπε ο Μουρ. Ανέφερε ότι τα μέλη του πληρώματος του σκάφους ενημέρωσαν τις αρχές για ένα πρόβλημα ρεύματος στο πλοίο πριν από τη συντριβή.

Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ενημερώθηκε για τη σύγκρουση, ανέφερε ο Λευκός Οίκος.

Γιατί κατέρρευσε η γέφυρα;

Η γέφυρα σε στυλ μεταλλικού ζευκτού έχει ένα κρεμαστό κατάστρωμα, ένα σχέδιο που συνέβαλε στην πλήρη κατάρρευσή της, λένε οι μηχανικοί. Το πλοίο φάνηκε να προσκρούει σε μια κύρια τσιμεντένια προβλήτα, η οποία στηρίζεται στο έδαφος υποβρύχια και αποτελεί μέρος του θεμελίου.

Tη στιγμή εκείνη συνεργείο κατασκευής έφτιαχνε λακκούβες στη γέφυρα και οκτώ άτομα έπεσαν στο ποτάμι όπου η θερμοκρασία του νερού ήταν 8 C. Δύο άνθρωποι διασώθηκαν, ένας σώος ενώ άλλος ένας τραυματίστηκε σοβαρά. 'Εξι άνθρωποι παραμένουν αγνοούμενοι.

Το Dali έφευγε από τη Βαλτιμόρη καθ' οδόν προς το Κολόμπο της Σρι Λάνκα. Και τα 22 μέλη του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένων δύο πιλότων στο πλοίο, έχουν καταγραφεί και δεν υπήρξαν τραυματισμοί, είπε ο διευθυντής του πλοίου.

Ο ιδιοκτήτης του πλοίου με σημαία Σιγκαπούρης είναι η Grace Ocean Pte Ltd, δείχνουν τα στοιχεία της LSEG. Το πλοίο έχει μήκος 948 πόδια (289 μέτρα) και στοιβαζόταν ψηλά με κοντέινερ.

Το πλοίο μπορεί να χωρέσει έως και 10.000 ισοδύναμη μονάδα είκοσι ποδιών, ή TEU, ένα μέτρο της χωρητικότητας φορτίου. Έφερε 4.679 TEU.

Τι γνωρίζουμε για τη γέφυρα που κατέρρευσε

Η γέφυρα Francis Scott Key ήταν ένας από τους τρεις τρόπους για να διασχίσει κανείς το λιμάνι της Βαλτιμόρης και διαχειριζόταν 31.000 αυτοκίνητα την ημέρα ή 11,3 εκατομμύρια οχήματα το χρόνο.

Η μεταλλική κατασκευή έχει πλάτος τεσσάρων λωρίδων και βρίσκεται 185 πόδια (56 μέτρα) πάνω από τον ποταμό.

Άνοιξε το 1977 και διασχίζει τον ποταμό Patapsco, όπου ο συγγραφέας του εθνικού ύμνου των ΗΠΑ Φράνσις Σκοτ έγραψε το "Star Spangled Banner" το 1814, αφού είδε τη βρετανική ήττα στη Μάχη της Βαλτιμόρης και τον βρετανικό βομβαρδισμό του Fort McHenry.

Μετά τη σύγκρουση διεκόπη η κυκλοφορία στο λιμάνι. Είναι ένα από τα μικρότερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στη βορειοανατολική ακτή, διακινώντας περίπου το ένα δέκατο του όγκου που διέρχεται από το λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ.

Η ροή των εμπορευματοκιβωτίων προς τη Βαλτιμόρη μπορεί πιθανότατα να ανακατανεμηθεί σε μεγαλύτερα λιμάνια, δήλωσε ο ειδικός στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων Λαρς Τζένσεν. Ωστόσο, θα μπορούσαν να υπάρξουν μεγάλες διακοπές στα ναυτιλιακά αυτοκίνητα, τον άνθρακα και τη ζάχαρη.

Είναι το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ για μεταφορές αυτοκινήτων, διακινώντας τουλάχιστον 750.000 οχήματα το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Διοίκησης Λιμένων του Μέριλαντ.

Το 2023, το λιμάνι ήταν το δεύτερο πιο πολυσύχναστο για εξαγωγές άνθρακα.

Είναι επίσης το μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ σε όγκο για τη μεταφορά αγροτικών και κατασκευαστικών μηχανημάτων, καθώς και γεωργικών προϊόντων όπως η ζάχαρη και το αλάτι.

από:https://www.avgi.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου