Κύμα αποχώρησης χρηστών φαίνεται ότι έχει προκαλέσει η εξαγορά του twitter από τον Έλον Μασκ οι οποίοι όπως φαίνονται κατευθύνονται προς την εφαρμογή Mastodon. 

Το κοινωνικό δίκτυο Mastodon λέει ότι έχει πλέον πάνω από 655.000 χρήστες - με πάνω από 230.000 να έχουν ενταχθεί την τελευταία εβδομάδα.

Ομοιότητες και διαφορές

Επιφανειακά το Mastodon μοιάζει με το Twitter. Οι χρήστες λογαριασμών γράφουν αναρτήσεις (που ονομάζονται "toots"), στις οποίες μπορούν να απαντήσουν, να κάνουν like και να τις αναδημοσιεύσουν, και μπορούν να ακολουθούν ο ένας τον άλλον.

Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους προσελκύει νέους χρήστες, αλλά έχει προκαλέσει σύγχυση στους νέους χρήστες που εγγράφονται. Η πλατφόρμα είναι έξι ετών, αλλά η τρέχουσα δραστηριότητά της είναι πρωτοφανής και δυσκολεύεται υπό το βάρος των νέων μελών.

 

1.Τι είναι οι διακομιστές;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε όταν εγγραφείτε είναι να επιλέξετε έναν διακομιστή. Υπάρχουν πάρα πολλοί από αυτούς, Είναι θεματικοί - πολλοί ανά χώρα, πόλη ή ενδιαφέρον - όπως Ηνωμένο Βασίλειο, κοινωνικά, τεχνολογία, παιχνίδια και ούτω καθεξής, σύμφωνα με το BBC.

Δεν έχει μεγάλη σημασία σε ποιον από αυτούς βρίσκεστε, επειδή έτσι κι αλλιώς θα μπορείτε να ακολουθείτε τους χρήστες σε όλους τους άλλους, αλλά σας δίνει μια αρχική κοινότητα που είναι πιο πιθανό να δημοσιεύει πράγματα που σας ενδιαφέρουν.

Ο Ryan Wild, ο οποίος διαχειρίζεται τον διακομιστή MastodonApp.UK μέσω της εταιρείας του Superior Networks, δήλωσε ότι είχε πάνω από 6.000 νέους χρήστες μέσα σε 24 ώρες και αναγκάστηκε να διακόψει την εγγραφή.

2.Πώς βρίσκεις άτομα;

Ο διακομιστής που επιλέγετε γίνεται μέρος του ονόματος χρήστη. Αν βρίσκεστε στον ίδιο διακομιστή, μπορείτε να κάνετε αναζήτηση χρησιμοποιώντας μόνο το όνομα του ατόμου, αλλά αν βρίσκεται σε διαφορετικό διακομιστή, θα χρειαστείτε την πλήρη διεύθυνσή του. Σε αντίθεση με το Twitter, το Mastodon δεν θα σας προτείνει followers που μπορεί να σας ενδιαφέρουν. Μπορείτε επίσης να αναζητήσετε hashtags.

3.Γιατί υπάρχουν οι διακομιστές εκεί;

Το Mastodon δεν είναι μια πλατφόρμα. Δεν είναι ένα «πράγμα» και δεν ανήκει σε ένα άτομο ή μια εταιρεία. Όλοι αυτοί οι διαφορετικοί διακομιστές συνδέονται μεταξύ τους και σχηματίζουν ένα συλλογικό δίκτυο, αλλά ανήκουν σε διαφορετικούς ανθρώπους και οργανισμούς.

Αυτό ονομάζεται αποκεντρωμένο, και οι οπαδοί των αποκεντρωμένων πλατφορμών τις προτιμούν ακριβώς γι' αυτόν τον λόγο - δεν μπορούν να διοικούνται από την ιδιοτροπία μιας και μόνο οντότητας, να αγοράζονται ή να πωλούνται.

Ωστόσο, το μειονέκτημα αυτού του γεγονότος είναι ότι αντιθέτως είστε έρμαιο των διαθέσεων του ατόμου ή του οργανισμού που διαχειρίζεται τον διακομιστή σας - αν αποφασίσει να τον εγκαταλείψει, χάνετε τον λογαριασμό σας. Το Mastodon ζητά από τους ιδιοκτήτες διακομιστών να δώσουν στους χρήστες τους τρεις μήνες προειδοποίηση αν αποφασίσουν να τον κλείσουν.

Παρεμπιπτόντως, ο αρχικός ιδρυτής του Twitter, Jack Dorsey, εργάζεται πάνω σε ένα νέο δίκτυο που ονομάζεται BlueSky - και έχει πει ότι θέλει και αυτό να είναι αποκεντρωμένο.

4.Πώς συντονίζεται το Mastodon;

Αυτό είναι μια πραγματικά καυτή πατάτα. Αυτή τη στιγμή όλοι οι διακομιστές έχουν τους δικούς τους κανόνες μετριασμού, ενώ ορισμένοι δεν έχουν κανέναν. Ορισμένοι διακομιστές επιλέγουν να μην συνδέουν με άλλους που είναι γεμάτοι bots ή φαίνεται να έχουν μεγάλη ποσότητα περιεχομένου μίσους - αυτό σημαίνει ότι δεν θα είναι ορατοί σε όσους βρίσκονται στους διακομιστές όπου είναι μπλοκαρισμένοι. Οι δημοσιεύσεις μπορούν επίσης να αναφερθούν στους ιδιοκτήτες των διακομιστών.

Αν πρόκειται για ρητορική μίσους ή παράνομο περιεχόμενο, τότε οι ιδιοκτήτες αυτοί μπορούν να το διαγράψουν - αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα το διαγράψουν παντού. Θα είναι ένα τεράστιο ζήτημα αν αυτή η πλατφόρμα συνεχίσει να αναπτύσσεται.

Υπάρχουν ήδη αναφορές για ανθρώπους που έχουν στοχοποιηθεί από περιεχόμενο μίσους και το BBC έχει δει παραδείγματα ομοφοβικής κακοποίησης.

5.Υπάρχουν διαφημίσεις;

Όχι. Δεν υπάρχουν διαφημίσεις, αν και δεν υπάρχει επίσης τίποτα που να σας εμποδίζει να γράψετε μια ανάρτηση που να προωθεί την εταιρεία ή το προϊόν σας. Το Mastodon δεν προσφέρει επίσης μια επιμελημένη εμπειρία όπως το Twitter όσον αφορά τον τρόπο προβολής των αναρτήσεων - γενικά βλέπετε τι λένε οι οπαδοί σας, όπως το λένε.

6. Είναι δωρεάν η χρήση του;

Εξαρτάται από τον διακομιστή στον οποίο βρίσκεστε - ορισμένοι ζητούν δωρεές, καθώς δεν πληρώνονται, αλλά σε μεγάλο βαθμό είναι δωρεάν.

πηγη: https://tvxs.gr