Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 26 Σεπ 2020
Λεωφορεία ή ασθενοφόρα;
Κλίκ για μεγέθυνση
Φωτογραφία: Eurokiniss/ Δαγαλάκης Γιώργος
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 26.09.2020, 09:10

 

Η κυβέρνηση του Κυρ. Μητσοτάκη εξακολουθεί να εκβιάζει με το δίλημμα «αυτοπροστασία ή καραντίνα», αντί να απολογείται για όσα δεν έχει κάνει τους μήνες που μεσολάβησαν από τον Μάρτιο. Δεν δικαιούται να ισχυρίζεται ότι δεν ήξερε, ότι δεν την είχαν προειδοποιήσει οι ειδικοί. Ισχύει ακριβώς το αντίθετο.

Από την πρώτη έξαρση της πανδημίας την άνοιξη, οι λοιμωξιολόγοι είχαν επισημάνει ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς μπορεί να αποδειχτούν επιταχυντής της πανδημίας, αν δεν ληφθούν μέτρα αραίωσης των επιβατών και πύκνωσης των δρομολογίων.

Ειδικά για το Λεκανοπέδιο της Αττικής, αυτό ήταν παραπάνω από αυτονόητο. Γι' αυτό, άλλωστε, τον Απρίλιο της καραντίνας η κυβέρνηση είχε περίπου απαγορεύσει τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, συστήνοντας τη χρήση των Ι.Χ. για όσους ήταν αναγκαίο να μετακινηθούν.

Τι άλλαξε από τότε; Τα επιδημιολογικά δεδομένα χειροτέρευσαν. Και είναι παραπάνω από βέβαιο -έστω και αν δεν είναι με ακρίβεια μετρημένο- ότι μεγάλο μέρος των εκατοντάδων καθημερινών νέων κρουσμάτων προκύπτουν από τους συνωθούμενους σαν σαρδέλες επιβάτες που ασφυκτιούν πίσω από τις μάσκες σε βαγόνια του μετρό, λεωφορεία και τρόλεϊ. Ιδιαίτερα τις ώρες που πάνω από 600.000 εργαζόμενοι πηγαίνουν ή γυρίζουν από τη δουλειά. Εστω και σε διαφορετικά κύματα.

Ο συνδυασμός της διαχρονικής παθογένειας των αστικών συγκοινωνιών με την πανδημία του κορονοϊού απειλεί να εξελιχθεί σε υγειονομική βόμβα. Κανείς δεν απαιτεί να λυθούν σε λίγες μέρες ή εβδομάδες προβλήματα και ελλείψεις δεκαετιών. Ομως, για να μη μετατραπούν τα λεωφορεία και τα βαγόνια από μέσα εξυπηρέτησης σε ασθενοφόρα φορέων του κορονοϊού, η έκτακτη συνθήκη απαιτεί και έκτακτες λύσεις.

Εδώ και τώρα -και δεν είναι σχήμα λόγου- απαιτούνται προσλήψεις προσωπικού και η επίταξη μέσων που θα επιτρέψουν πύκνωση των δρομολογίων και ασφαλείς συνθήκες μεταφοράς για τους εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες της πρωτεύουσας και των μεγαλύτερων πόλεων της χώρας.

Οχι με μπαλώματα, εξυπηρέτηση προμηθευτών και παραθυράκια ιδιωτικοποίησης. Αλλά με ουσιαστικό σχεδιασμό ενός δημόσιου δικτύου συγκοινωνιών που από πρόβλημα θα γίνει μέρος της λύσης.

Και εδώ δεν χωράει επίκληση της «ατομικής ευθύνης». Γιατί είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους, της κυβέρνησης. Οσο η κυβέρνηση καθυστερεί, γίνεται υπόλογη για την επιδείνωση της υγειονομικής κρίσης.

 
 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου