Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 18 Μάρ 2023
Η ελεγκτική Αρχή εκθέτει τον Γιώργο Γεραπετρίτη
Κλίκ για μεγέθυνση













18.03.2023, 16:55

 

 
 
«Μπουρλότο» στο αφήγημα Γεραπετρίτη σχετικά με τους 73 πρόσφατα προσληφθέντες σταθμάρχες βάζει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ● Ο... μη υπουργός δήλωνε μετά την τραγωδία πως «είχε την ευκαιρία να ασχοληθεί και ο ίδιος με το ζήτημα της εκπαίδευσης» και πως «υπήρχε μια πλήρης εκπαίδευσή τους πριν από την ανάληψη των καθηκόντων τους», όμως η ΡΑΕ καταδεικνύει σοβαρότατες ελλείψεις, παραλείψεις και... απουσίες στη διαδικασία

Βαρύτατα εκτεθειμένη αφήνει την κυβέρνηση Μητσοτάκη και ειδικότερα τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, χθεσινή απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η οποία εντοπίζει σοβαρά κενά στην εκπαίδευση των «έκτακτων» σταθμαρχών αλλά και στα προβλεπόμενα για την καλή φυσική και ψυχολογική τους κατάσταση.

Τα κενά στη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των σταθμαρχών εντοπίστηκαν σε αυτεπάγγελτο έλεγχο ύστερα από αιφνιδιαστική επίσκεψη της Αρχής στα γραφεία του ΟΣΕ στις 6 Μαρτίου 2023. Ομως δύο μέρες μετά ξεκίνησε ο κύκλος των δημόσιων εμφανίσεων του κ. Γεραπετρίτη, αρχικά με τη συνέντευξη Τύπου στις 8/3 και στη συνέχεια με την εμφάνισή του στην επιτροπή της Βουλής την περασμένη Τετάρτη 15/3. Σε αυτές τις εμφανίσεις του ο υπουργός Επικρατείας αναφέρθηκε επανειλημμένως στους συγκεκριμένους 73 σταθμάρχες, ένας εκ των οποίων είναι και ο προφυλακισμένος σταθμάρχης της Λάρισας, αλλά και στην εκπαίδευσή τους. Ο κ. Γεραπετρίτης προσπάθησε να υποστηρίξει ότι μπορεί μεν η κυβέρνηση να άφησε τον σιδηρόδρομο χωρίς προσωπικό, αλλά προσέλαβε εκτάκτως αυτό το προσωπικό και κάλυψε τα κενά με επιτυχία.

Τα όσα είπε τον εκθέτουν βαρύτατα: «Είναι περίπου 200 άτομα τα οποία προσλήφθηκαν, 69 κλειδούχοι, 73 σταθμάρχες, 60 τεχνικοί, οι οποίοι στελέχωσαν την υπηρεσία, αφού έλαβαν την προσήκουσα εκπαίδευση...». «Ειδικά για το θέμα της εκπαίδευσης είχα την ευκαιρία να ασχοληθώ και προσωπικά. Να δω, δηλαδή, ποια είναι αυτή η εκπαίδευση που λαμβάνουν, ιδίως οι σταθμάρχες. Θέλω να σας πω ότι το πρόγραμμα σπουδών είναι ένα αυστηρό πρόγραμμα το οποίο καθορίζεται από κανόνες του Δικαίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης». «Και είναι ένα πρόγραμμα το οποίο καταλαμβάνει θεωρητική και πρακτική άσκηση περίπου 6,5 μηνών, με καθημερινή, 6 μέρες την εβδομάδα, υποχρεωτική συμμετοχή όλων των υποψηφίων, 7 ώρες ημερησίως και περιλαμβάνει και πρακτική στο πεδίο. Η δε εκπαίδευση περιλαμβάνει και μια σειρά από ιατρικές δοκιμασίες και ψυχομετρικά τεστ για την αξιολόγηση του προσωπικού».

«Θέλω να επισημάνω ότι τόσο οι κλειδούχοι όσο και οι σταθμάρχες οι οποίοι εργάστηκαν με δελτίο παροχής υπηρεσιών έλαβαν την ίδια ακριβώς εκπαίδευση την οποία έλαβε και το τακτικό προσωπικό στις θέσεις αυτές. Αρα υπήρχε μια πλήρης εκπαίδευσή τους πριν από την ανάληψη των καθηκόντων τους».

«Τα δελτία παροχής υπηρεσιών μην τα υποτιμάτε. [...] Πρόκειται για κανονικές προσλήψεις μέσω δελτίων παροχής υπηρεσιών για την παροχή έργου. Προσελήφθησαν τακτικά. Γιατί προσελήφθησαν έτσι και όχι μέσω κλασικών διαγωνισμών ΑΣΕΠ; Είναι προφανές, διότι με τον τρόπο αυτό γλιτώσαμε πάρα πολύ χρόνο για να μπορέσουν να στελεχωθούν αυτές οι δομές».

«Γλίτωσε» λοιπόν η κυβέρνηση χρόνο, αλλά έστειλε αυτούς τους ανθρώπους να αναλάβουν βαρύτατες ευθύνες -όπως φάνηκε και στην περίπτωση του σταθμάρχη Λάρισας- χωρίς καν να τους εκπαιδεύσει και αξιολογήσει ορθά.

Η χθεσινή απόφαση της ΡΑΣ είναι αποκαλυπτική, καθώς βάσει των στοιχείων που παρέλαβε προκύπτει ότι:

 Δεν υποβλήθηκαν υπογεγραμμένα φύλλα παρουσίας των εκπαιδευομένων σε συγκεκριμένες ημερομηνίες τόσο στο πρόγραμμα εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης όσο και στης Αθήνας.

 Αρμόδια προϊσταμένη βεβαιώνει ότι πραγματοποιήθηκαν 144 ώρες Β’ κύκλου θεωρητικής εκπαίδευσης σε αντίθεση με τις προβλεπόμενες 177 ώρες. «Ωστόσο, δεν προκύπτει με σαφήνεια ο τρόπος υλοποίησης των προαναφερόμενων υπολειπόμενων ωρών εκπαίδευσης και ο ακριβής αριθμός (εκ του συνόλου) των εκπαιδευομένων».

 Αντί για βεβαιώσεις υλοποίησης του Β’ κύκλου θεωρητικής εκπαίδευσης, υποβλήθηκαν «ανυπόγραφα φύλλα παρουσίας (των εκπαιδευομένων) από τα οποία προκύπτουν μόνο προγράμματα υπηρεσιών (βάρδιες) και όχι η πραγματική υλοποίηση των εν λόγω υπηρεσιών».

 «Δεν υποβλήθηκαν βεβαιώσεις από τις οποίες να πιστοποιείται η υλοποίηση της πρακτικής εκπαίδευσης, παρά μόνο κυρίως ανυπόγραφα φύλλα παρουσίας από τα οποία προκύπτουν μόνο προγράμματα υπηρεσιών (βάρδιες) και όχι η πραγματική υλοποίηση των εν λόγω υπηρεσιών».

 Για τρεις συγκεκριμένους εκπαιδευόμενους δεν υποβλήθηκαν έγγραφα στοιχεία.

 Από το σύνολο των έγγραφων στοιχείων «διαπιστώνεται ασάφεια μεταξύ του συνολικού αριθμού των αρχικά υποψήφιων εκπαιδευόμενων σταθμαρχών και του τελικού αριθμού των προσώπων που μετείχαν επιτυχώς στην εκπαίδευση».

 Ο ΟΣΕ «δεν εξασφάλισε, ως όφειλε, πρόγραμμα κατάρτισης του προσωπικού και των συστημάτων, τα οποία διασφαλίζουν ότι διατηρείται η επάρκεια προσόντων του προσωπικού και εκτελούνται αναλόγως τα σχετικά καθήκοντα, συμπεριλαμβανομένων ρυθμίσεων σχετικά με την καλή φυσική και ψυχολογική κατάσταση».

Με βάση τις σοβαρότατες αυτές «ενδείξεις παράβασης της σιδηροδρομικής νομοθεσίας» και εν όψει της επανέναρξης κάποιων σιδηροδρομικών δρομολογίων, η ΡΑΣ καλεί τον ΟΣΕ εντός 5 ημερών να εκθέσει με έγγραφο υπόμνημα τις απόψεις του και να προτείνει εγγράφως μέτρα για το Σύστημα Διαχείρισης Ασφαλείας του. Επίσης υποχρεώνει τον ΟΣΕ να μην απασχολεί το συγκεκριμένο προσωπικό «σε θέσεις κρίσιμων καθηκόντων ασφάλειας» και απειλεί τον Οργανισμό με πρόστιμο 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με το διατακτικό της απόφασης.

Αργά το απόγευμα εκδόθηκε ανακοίνωση στην οποία ο ΟΣΕ υποστηρίζει ότι δεν του ζητήθηκαν βεβαιώσεις ολοκλήρωσης της διαδικασίας εκπαίδευσης και υπόσχεται να απαντήσει «με απόλυτη ακρίβεια, λεπτομέρεια και τεκμηρίωση σε όλα όσα η Αρχή αναφέρει (βασιζόμενη καταρχάς σε «ισχυρές ενδείξεις»)». «Είναι ώρες ευθύνης για όλους και όχι ώρες διάχυσης ευθυνών» καταλήγει ο ΟΣΕ απευθυνόμενος στη ΡΑΣ – και όχι στην κυβέρνηση.

πηγη: https://www.efsyn.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου