Πώς γίνεται ένας στους δύο να δηλώνουν ότι δεν θα πάνε διακοπές για οικονομικούς λόγους και η ΝΔ που κυβέρνησε την τελευταία τετραετία να θριαμβεύει στις εκλογές;

Μια εξήγηση βρίσκεται στη δύναμη της προπαγάνδας. Υπάρχει κόσμος που έχει πειστεί ότι η αλλαγή κυβέρνησης θα είναι επιβλαβής για την οικονομία, επηρεασμένος από τα φιλομητσοτακικά ΜΜΕ που είναι πολλά και ακούραστα.

Ρόλο παίζει και η αποχή. Πολλοί από όσους δυσκολεύονται οικονομικά αποσύρονται και καταλήγουν στην παθητικότητα, έχοντας χάσει την ελπίδα ότι μπορεί η κατάσταση να αλλάξει προς το καλύτερο γι' αυτούς.

Μεγαλύτερη σημασία έχει ο κατακερματισμός των προοδευτικών πολιτικών δυνάμεων. Η ΝΔ είναι μια παράταξη με συνοχή που έχει χτιστεί γύρω από την στοχοπροσήλωση στη νομή της εξουσίας και συσπειρώνεται την κρίσιμη στιγμή για τον έλεγχο του κράτους και της δημόσιας περιουσίας.  Γι' αυτό και, με την εξαίρεση της Ελληνικής Λύσης, οι πολλές προσπάθειες που έγιναν για δημιουργία κομμάτων δεξιά της ΝΔ δεν ευδοκίμησαν.

Αντίθετα, τα κόμματα της κεντροαριστεράς και της αριστεράς, όχι απλώς δεν συγκλίνουν, αλλά βρίσκονται σε άγριο ανταγωνισμό μεταξύ τους που αρκετές φορές υπερβαίνει την ένταση του μετώπου με τη Δεξιά.

Μέσα σε μια τέτοια συνθήκη, ο Κ. Μητσοτάκης έχει όλη την άνεση να αντιμετωπίσει τις εκλογές με επαγγελματισμό, σαν να πρόκειται κυρίως για ζήτημα τεχνικής. Αυτό φάνηκε αμέσως μετά τις εκλογές της 21ης Μαΐου, όταν η ΝΔ είχε την επόμενη μέρα πρόγραμμα στοχευμένων περιοδειών του προέδρου της και των σημαντικότερων στελεχών της, με βάση τα αποτελέσματα ανά νομό και εκλογική περιφέρεια.

Το μυστικό της εκλογικής επιτυχίας του Κ. Μητσοτάκη είναι ότι απευθύνεται συνειδητά στους μισούς της ελληνικής κοινωνίας που τα βγάζουν πέρα, έχοντας την ασφάλεια ότι τα κόμματα που νοιάζονται για τους άλλους μισούς τρώγονται μεταξύ τους.

Και έχοντας επίσης την υποστήριξη ενός ικανού επιτελείου που αντιμετωπίζει τους πολίτες σαν πελάτες και έχει την τεχνογνωσία να τους παραπλανήσει για να «αγοράσουν» ακριβά κάτι φτηνό.   
πηγη: https://tvxs.gr