Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 16 Ιούν 2023
Στους 568 τελικά οι αγνοούμενοι του Ναυαγίου της Πύλου, 750 συνολικά οι επιβαίνοντες - Αναζητούνται ευθύνες
Κλίκ για μεγέθυνση



















11:30
| 16.06.2023

 

 

Επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι για τον μεγάλο αριθμό των επιβαινόντων στο αλιευτικό σκάφος που βυθίστηκε στα ανοιχτά της Πύλου, με το Λιμενικό να εκτιμά τους αγνοούμενους πλέον στους 568, ανεβάζοντας, μέχρι και την τελική επιβεβαίωση, τους νεκρούς στους 650 και τους επιβαίνοντες στους 750. Στο Λιμεναρχείο Καλαμάτας το βράδυ οι συλληφθέντες αιγυπτιακής υπηκοότητας που έχουν συλληφθεί ως διακινητές. Οι εννέα συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Καλαμάτας. Οι συλληφθέντες αιγυπτιακής υπηκοότητας είναι από 20-40 ετών.

 


Σοκαριστικές είναι οι εκτιμήσεις του Λιμενικού για το ναυάγιο στην Πύλο καθώς οι αγνοούμενοι υπολογίζονται σε 568 με τις έρευνες για τον ακριβή αριθμό να συνεχίζονται.

Η τρομακτική αυτή εκτίμηση για το ναυάγιο στην Πύλο βασίζεται σε αναφορές επιζώντων, από τις αναζητήσεις οικείων αλλά και από τις πρώτες πληροφορίες από τους συλληφθέντες.

Αν ο αριθμός των αγνοουμένων επιβεβαιωθεί ότι είναι 568, τότε αυτό θα σημαίνει πως στο μοιραίο σκάφος επέβαιναν συνολικά 750 άνθρωποι.

Άλλωστε τον ίδιο αριθμό έδωσε χθες η Alarm Phone και επιβεβαίωνε μήνυμα επιζώντα που δημοσίευσε η ΕΡΤ.

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στα διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά Πύλου έχουν διασωθεί μέχρι στιγμής 104 άτομα και έχουν ανασυρθεί 78 σοροί, υπό το συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Έφτασαν στο Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης της Μαλακάσας διασωθέντες από το πολύνεκρο ναυάγιο που συνέβη ανοικτά της Πύλου. Τα μισθωμένα από τον Δήμο Καλαμάτας λεωφορεία που τους μετέφεραν, ξεκίνησαν νωρίς το πρωί από το λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας. Αυτή την περίοδο στο ΚΥΤ Μαλακάσας δυναμικότητας 1500 μεταναστών, φιλοξενούνται περίπου 95.

Ανάμεσά τους είναι και κάποιοι ανήλικοι που θα μεταφερθούν αρχικά στη Μαλακάσα για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ταυτοποίησης και στη συνέχεια θα μεταφερθούν σε δομές ανηλίκων.

Αναζητούν διακινητές ανάμεσα στους διασωθέντες - Στον Εισαγγελέα Καλαμάτας οι εννιά συλληφθέντες

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβε χώρα τις πρώτες πρωινές ώρες της Παρασκευής, η  Λιμενική Αρχή Καλαμάτας με τη συνδρομή των στελεχών της Διεύθυνσης Ασφαλείας και Προστασίας Θαλασσίων Συνόρων (ΔΑΠΘΑΣ), σε συνεργασία ως προς την έρευνα με το κινητό γραφείο επιχειρήσεων (Mobile Office) της EUROPOL, από την οποία ζητήθηκε η συνδρομή της στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Επιχειρήσεων (ΕΣΕ), συνέλαβε εννέα (9) άνδρες εκ των ανωτέρω διασωθέντων, εθνικότητας Αιγυπτιακής, ηλικίας 26, 21, 40, 36, 32, 26, 22, 29 και 20 ετών, πλήρωμα του πλοίου οι οποίοι είχαν διακριτούς ρόλους στη μεταφορά των υπολοίπων.

Κατά συνέπεια, συνελήφθησαν για παράνομη είσοδο στη χώρα, για παράνομη διακίνηση αλλοδαπών, κατά παράβαση του Ν. 3386/2005 και του Ν. 4251/2014 όπως ισχύουν, καθώς επίσης και των άρθρων 187 (εγκληματική οργάνωση), 277 (πρόκληση ναυαγίου), 302 (ανθρωποκτονία από αμέλεια) και 306 (έκθεση ζωής σε κίνδυνο) του Π.Κ.

Η προανάκριση έγινε από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας.

• Διαβάστε επίσης: Νίκη για τον Μοχάμαντ των... 142 χρόνων: Δικαστήριο στη Λέσβο απέρριψε τις σκληρές εισηγήσεις της εισαγγελέως

 

________

Πληθαίνουν οι μαρτυρίες που «δείχνουν» εγκληματική στάση του Λιμενικού

Πληθαίνουν για δεύτερη ημέρα τα ερωτήματα γύρω από το εάν το Λιμενικό αδράνησε βλέποντας την κατάσταση στην οποία βρισκόταν το σκάφος με τους 450 μετανάστες και πρόσφυγες, αφήνοντας να εξελιχθεί η πρωτοφανής τραγωδία στα ανοιχτά της Πύλου.

Ήδη από νωρίς χθες Πέμπτη, ξεκίνησαν να έρχονται στο φως μαρτυρίες και στοιχεία που γεννούν σοβαρά ερωτηματικά για τη στάση του Λιμενικού, οι οποίες πολλαπλασιάστηκαν έως το τέλος της ημέρας.

  • Τα ερωτήματα ήταν αμείλικτα εξ αρχής, με τους ακτιβιστές και τις οργανώσεις που ήρθαν σε επαφή με τους ναυαγούς, να αφήνουν σοβαρές αιχμές τόσο ως προς το εάν το Λιμενικό γνώριζε τη θέση και την κατάσταση του πλοίου, αλλά και για το ενδεχόμενο οι λιμενικοί να έδρασαν εκτός πλαισίου, χειροτερεύοντας την κατάσταση.
  • Την ίδια ώρα δημοσιοποιήθηκε και το «άδειασμα» της Frontex προς το ελληνικό Λιμενικό σώμα, η οποία θέλησε να διώξει κάθε ευθύνη από πάνω της για την τραγωδία, παραπέμποντας για «όλες οι ερωτήσεις» σχετικά με το ναυάγιο στις ελληνικές διασωστικές αρχές.
  • Σήμερα, εκ νέου «πυρά» κατά του Λιμενικού εξαπολύει η ιταλική εφημερίδα La Repubblica, παρουσιάζοντας το χρονικό της τραγωδίας στην Πύλο αλλά και μαρτυρίες για τις τελευταίες στιγμές των εκατοντάδων επιβαινόντων στο μοιραίο αλιευτικό σκάφος.

Σήμερα η συζήτηση επικεντρώνεται στις αντιφάσεις του Λιμενικού (αλλά και της κυβέρνησης) περί ρυμούλκησης, οδηγούν κάποιους στο να αναζητήσουν απαντήσεις απαντήσεις στο οπτικό υλικό που είχε υποχρέωση να συλλέξει η Frontex. Πληθαίνουν επίσης οι φωνές που επισημαίνουν πως υποχρέωση της χώρας σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η άμεση διάσωση. Ο πλέον αρμόδιος εκ της μέχρι πρόσφατα κυβέρνησης Μητσοτάκη, ο τέως υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νότης Μηταράκης αποπειράθηκε να πείσει πως η περιοχή του ναυαγίου βρίσκεται εκτός ζώνης που υποχρεώνει το Λιμενικό να δράσει, κάτι που κατέρριψαν με τις παρεμβάσεις τους σειρά ειδικών και ναυάρχων εν αποστρατεία.

• Εδώ αναλυτικά: Αμείλικτα για δεύτερη ημέρα τα ερωτήματα για το Λιμενικό - Αντιφάσκουν οι δηλώσεις - Που θα βρεθούν απαντήσεις
________

«Διερχόμενο σκάφος, κατά τη γνώμη μου, προκάλεσε κυματισμό που οδήγησε στην ανατροπή»

Ο Γρηγόρης Γρηγορόπουλος είπε πως ο κίνδυνος δεν ήταν ορατός ενώ απέκλεισε το ενδεχόμενο να προκλήθηκε το ναυάγιο από το σχοινί που πέταξε το Λιμενικό.

Ο καθηγητής Γρηγόρης Γρηγορόπουλος υποστήριξε την εκδοχή ότι την βύθιση προκάλεσαν κυματισμοί που είχαν με τη σειρά τους προκληθεί από παραπλέοντα σκάφη χωρίς να γνωρίζουμε ποια είναι αυτά.

«Το σκάφος είχε πρόβλημα ευστάθειας αλλά αυτό διαπιστώνεται εάν το δει. Το σκάφος είχε και πρόβλημα μηχανής εκείνη τη στιγμή. Ο καπετάνιος δηλώνει βλάβη και δηλώνει πως το φτιάχνει μόνος του. Η γνώμη μου είναι πως εάν ήταν στα ύδατα της Ιταλίας θα δεχόντουσαν τη βοήθεια. Εδώ ο κίνδυνος δεν ήταν ορατός. Για εμένα το Λιμενικό δεν έπρεπε να παρέμβει από τη στιγμή που ο καπετάνιος είπε πως δεν χρειάζεται βοήθεια. Δυνατότητα μετατόπισης δεν υπήρχε έτσι όπως ήταν στοιβαγμένοι. Δεν νομίζω πως το ναυάγιο έγινε λόγω του σχοινιού που πέταξε το Λιμενικό. Διερχόμενο σκάφος, κατά τη γνώμη μου, προκάλεσε κυματισμό που οδήγησε στην ανατροπή. Το πλοίο βυθίστηκε σε δευτερόλεπτα».

Ευθύνες σε Λιμενικό και Frontex επιρρίπτει ο υπονάυαρχος ε.α. Στέλιος Φενέκος

Με ανάρτησή του στο Facebook τονίζει ότι τόσο « όχι μόνο δεν παρενέβησαν αποτελεσματικά, αλλά δημιουργούνται ερωτηματικά εάν το άφησαν να πλέει μόνο του, χωρίς πολύ κοντινή παρακολούθηση, δίπλα τους δηλαδή, που θα τους έδινε την δυνατότητα να δράσουν άμεσα σε περίπτωση ανατροπής, ώστε να σωθούν πολλές ζωές».

Και προσθέτει: «Και μην μου πει κάποιος ότι δεν είχαν αντιληφθεί τους κινδύνους ανατροπής του σκάφους, όταν έβλεπαν τόσες εκατοντάδες ανθρώπους να βρίσκονται σε ένα υπερφορτωμένο σκάφος στα καταστρώματα. Τεράστιες οι ευθύνες».

«Η περιοχή είναι εντός των ορίων έρευνας και διάσωσης της Ελλάδος», σημειώνει.

Επισημαίνει επίσης: «Το σκάφος, όπως δημοσιεύθηκε, δεν έφερε σημαία και θα μπορούσε επίσης να χαρακτηρισθεί ότι διενεργεί δουλεμπόριο και να το σταματήσουν για να ελεγχθεί, (ακόμη και με βάση το mandate της EE για την αποστολή της επιχείρησης FRONTEX στην περιοχή – ώστε να υπάρξει αποβίβαση πολλών από τους επιβάτες σε άλλα σκάφη, για να αποτραπεί ει δυνατόν η βύθισή του –ένας ναυτικός εύκολα καταλαβαίνει εάν κινδυνεύει με ανατροπή ένα τέτοιο σκάφος), διότι καταφανώς έθετε σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και παραβίαζε βασικούς κανόνες διεθνούς δικαίου». 

ΟΗΕ: «Το μεταναστευτικό δεν είναι ελληνικό πρόβλημα, είναι ευρωπαϊκό»

Στην ευρωπαϊκή διάσταση του ναυαγίου αναφέρθηκε ο ΓΓ του ΟΗΕ απαντώντας σε σχετική ερώτηση Έλληνα δημοσιογράφου στην Νέα Υόρκη.

Ο Αντόνιο Γκουτέρες τόνισε πως η Ευρώπη πρέπει να ενωθεί και να καθορίσει μια αποτελεσματική μεταναστευτική πολιτική, που θα αποτρέψει να επαναληφθεί ένα τέτοιο τραγικό δυστύχημα στο μέλλον.

«Είμαστε σε επαφή με τις ελληνικές αρχές, αλλά ας είμαστε ειλικρινείς αυτό δεν είναι ελληνικό πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό. Ήρθε η ώρα η Ευρώπη ενωμένη να καθορίσει μια αποτελεσματική μεταναστευτική πολιτική, έτσι ώστε ένα τέτοιο ατύχημα να μην ξανασυμβεί ποτέ», είπε χαρακτηριστικά ο Α. Γκουτέρες.

Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου: «Προδιαγεγραμμένη» η  τραγωδία στην Πύλο

Το ναυάγιο της Πύλου αποτελεί την πλέον μαύρη σελίδα στην ιστορία του μεταναστευτικού/προσφυγικού ζητήματος, σχολιάζει στην ανακοίνωσή της η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

Τα μέλη της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου εκφράζουμε την  βαθιά μας θλίψη και ενώνουμε την φωνή μας με όσους ζητάνε το ελάχιστο: την εις βάθος και ανεξάρτητη έρευνα υπό όρους διαφάνειας, λογοδοσίας και αξιοπιστίας που δεν θα σκοντάψει και για ακόμη μια φορά στην εξωραϊστική επικοινωνιακή διαχείριση των γεγονότων και στην επιλεκτική εστίαση στους “διακινητές”. Τέτοια σε βάθος ανεξάρτητη έρευνα είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ, τόσο από τις αρμόδιες αρχές όσο και από τα ΜΜΕ, καθώς οι συγκεχυμένες πληροφορίες του Ελληνικού Λιμενικού και τα νέα στοιχεία που έρχονται συνεχώς στη δημοσιότητα δημιουργούν σοβαρές υπόνοιες ότι το τραγικό αυτό γεγονός οφείλεται σε ενέργειες και παραλείψεις των ελληνικών αρχών και της Frontex, πανομοιότυπες μάλιστα με αυτές για τις οποίες η χώρα μας καταδικάστηκε μόλις πέρυσι από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (υπόθεση Φαρμακονησίου/Safi κ.α. κατά Ελλάδας).

Έφτασε η ώρα για την Ευρωπαϊκή Ένωση να έρθει αντιμέτωπη με τις συνέπειες του δόγματος της Ευρώπης – Φρούριο. Έφτασε η ώρα να αναλάβει επιτέλους η χώρα μας τις ευθύνες της για τον αυταρχισμό των κυβερνητικών επιλογών και τη στάση των κρατικών της οργάνων που τις υλοποιούν. Εφτασε η ώρα η Ελληνική πολιτεία να αντιληφθεί ότι η χωρίς διακρίσεις προστασία της ανθρώπινης ζωής εντός των χώρων ευθύνης της δεν αποτελεί à la carte επιλογή της αλλά νομική υποχρέωσή της.

Πρωτοβουλίες του ΣΥΡΙΖΑ στην Ευρώπη

Όπως ανακοινώθηκε το πρωί της Παρασκευής η ευρωομάδα της Αριστεράς και του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την διαλεύκανση των συνθηκών του ναυαγίου και για την αλλαγή πολιτικής στην ΕΕ. «Η αυτονόητη απαίτηση για αντιμετώπιση των δικτύων διακινητών αποδεικνύεται ότι δεν είναι αρκετή για να δοθεί ένα οριστικό τέλος σε τέτοια τραγικά περιστατικά», τονίζεται στην ανακοίνωση. «Πρέπει ακόμη να δίνεται στους πρόσφυγες το δικαίωμα πρόσβασης στο άσυλο μέσω ασφαλών και νόμιμων οδών στην Ε.Ε., με δίκαιη κατανομή μεταξύ των κρατών-μελών», αναφέρεται σε άλλο σημείο.

Η ευρωομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρθηκε στα όσα δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξης Τσίπρας κατά την επίσκεψή του στην Καλαμάτα: «Απαιτείται αλλαγή της μεταναστευτικής πολιτικής, ένα νέο σύμφωνο μετανάστευσης και ασύλου, αναθεώρηση του Δουβλίνου ΙΙ, ένα σύμφωνο που θα διαμοιράζει την ευθύνη σε όλα τα κράτη-μέλη, όχι μόνο στις χώρες υποδοχής, και θα έχει νόμιμες οδούς μετανάστευσης, όχι μόνο τείχη».

Διαβάστε επίσης:

• Αλ. Τσίπρας στο EURACTIV: Η Συμφωνία Μετανάστευσης και Ασύλου πρέπει να αλλάξει ριζικά κατεύθυνση

πηγη: https://left.gr

 
Copyright © 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου