Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 05 Οκτ 2019
Βρόμικα λιμάνια...
Κλίκ για μεγέθυνση

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

05.10.2019, 17:14

 

 

Από μέρα σε μέρα αναμένεται να σκάσουν κι άλλες υποθέσεις διαφθοράς σε Πειραιά και Βόλο, νέα στοιχεία για τη δράση του κυκλώματος έρχονται στο φως επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τη θέση των εμπλεκομένων ● Από το διαβιβαστικό της Ενιαίας Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας: «Η εγκληματική οργάνωση προέβη στη στρατολόγηση του συνόλου των υπηρετούντων στον πλοηγικό σταθμό του κεντρικού λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης, χρηματίζοντάς τους σε μηνιαία βάση, παρέχοντας σε αυτούς αθέμιτα οικονομικά ωφελήματα εν είδει πρόσθετης μισθοδοσίας...».

Βυθισμένα στη σήψη και στη διαφθορά τα λιμάνια της χώρας! Το σκάνδαλο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, που αποκαλύφθηκε πριν από λίγες μέρες, δείχνει ότι πολλοί ήταν αυτοί που γνώριζαν αλλά κρατούσαν το στόμα τους κλειστό.

Ο «καράφλας» ή «θείος», όπως αποκαλούσαν τον λιμενάρχη τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης που είχαν στήσει τέσσερις εφοπλιστές, έπαιρνε κάθε μήνα «φακελάκι» περίπου πέντε χιλιάδων ευρώ για να εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους.

Κι ενώ σήμερα απολογούνται ενώπιον της Α’ ειδικής ανακρίτριας Οικονομικών Εγκλημάτων Θεσσαλονίκης οι τέσσερις ιδιοκτήτες των ρυμουλκών, αναμένεται από μέρα σε μέρα να «σκάσουν» παρόμοιες υποθέσεις διαφθοράς σε άλλα δύο λιμάνια της χώρας, τον Πειραιά και τον Βόλο, όπως αναφέρουν πληροφορίες...

Ως θύματα «κυκλώματος» που λειτουργούσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης εμφανίζονται ναυτιλιακές εταιρείες πρακτορεύσεων, ωστόσο τα στόματα των πρακτόρων έμεναν για χρόνια κλειστά, αφού φοβούνταν πως αν διαμαρτυρηθούν για τα επιπλέον χρήματα που κόστιζε ένας ελλιμενισμός, το «κύκλωμα» θα τους καθυστερούσε με ακόμα μεγαλύτερες οικονομικές συνέπειες.

Το «κύκλωμα» υποχρέωνε τα πλοία που προσέγγιζαν το λιμάνι να χρησιμοποιούν περισσότερα ρυμουλκά σκάφη απ’ όσα χρειάζονταν, με αποτέλεσμα να ανεβάζουν το κόστος ελλιμενισμού. Επίσης φέρονται ότι εξυπηρετούσαν κατά προτεραιότητα καράβια που πλήρωναν... Μάλιστα εξαιτίας της «αθέμιτης», όπως καταγγέλλεται δράσης τους, τουλάχιστον μία ναυτιλιακή εταιρία της Θεσσαλονίκης οδηγήθηκε σε πτώχευση.

Τα νήματα κινούσαν, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι τέσσερις εφοπλιστές-ιδιοκτήτες εταιρειών ρυμουλκών σκαφών, που καταγγέλλονται ότι είχαν κάνει καρτέλ χρησιμοποιώντας έναντι αδράς αμοιβής τον επί εφτά χρόνια κεντρικό λιμενάρχη Θεσσαλονίκης και τους έξι πλοηγούς του υπουργείου Ναυτιλίας που υπηρετούσαν στον Θερμαϊκό.

«Η εγκληματική οργάνωση προέβη στη στρατολόγηση του συνόλου των υπηρετούντων στον πλοηγικό σταθμό του κεντρικού λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης, χρηματίζοντάς τους σε μηνιαία βάση, παρέχοντας σε αυτούς αθέμιτα οικονομικά ωφελήματα εν είδει πρόσθετης μισθοδοσίας...» αναφέρει το διαβιβαστικό της Ενιαίας Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας που συνέλαβε 18 άτομα για το σκάνδαλο.

Πλήθος παρανομιών

Οσον αφορά τον κεντρικό λιμενάρχη, που έπαιζε καθώς φαίνεται κεντρικό ρόλο στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων της εγκληματικής οργάνωσης, σημειώνεται στο ίδιο υπηρεσιακό έγγραφο:

◼ Γνωστοποιούσε στους διευθύνοντες την εγκληματική οργάνωση ή στα εκτελεστικά τους όργανα ενέργειες ή μη εκβιαζόμενης εταιρείας ρυμουλκών (σ.σ. αυτής που οδηγήθηκε σε πτώχευση λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού) όπως και τη συνεργασία της με ιταλικές εταιρείες ρυμουλκών.

◼ Συμμετείχε σε σύσκεψη στο γραφείο του με εκπροσώπους μίας εκ των εμπλεκομένων εταιρειών ρυμουλκών και εκπροσώπους ξένης εταιρείας (την είσοδο των οποίων επέτρεψε από την πίσω πόρτα για να μην αποκαλυφθεί σε άλλα υπηρεσιακά όργανα) προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της εταιρείας συγκεκριμένου εφοπλιστή.

◼ Παρείχε προστασία στους πλοηγούς, αποσιωπώντας την παράνομη δραστηριότητά τους και παραλείποντας να τους ελέγξει πειθαρχικά, παρά τις καταγγελίες της εταιρείας που πτώχευσε.

◼ Διέγραψε παράνομα έναντι αμοιβής τουλάχιστον δύο φορές πρόστιμα που είχαν επιβληθεί από υπηρεσιακούς παράγοντες σε βάρος συγκεκριμένης εταιρείας ρυμουλκών.

◼ Ειδοποιούσε τους διευθύνοντες την εγκληματική οργάνωση για την ακριβή ημερομηνία ελέγχου των ρυμουλκών τους, ώστε εκείνη την ημερομηνία να λειτουργούν νόμιμα.

◼ Αποσιώπησε από την υπηρεσία του και δεν επέβαλε πρόστιμο παρότι γνώριζε ότι ένα από τα ρυμουλκά δεν είχε νηολογηθεί.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία που συνέλεξε η Ενιαία Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας, τουλάχιστον 16 εταιρείες ναυτιλιακών πρακτορεύσεων στη Θεσσαλονίκη είχαν πέσει θύματα του κυκλώματος.

Ωστόσο από το προανακριτικό υλικό και ειδικά τις καταγεγραμμένες τηλεφωνικές συνομιλίες προκύπτει ότι το κύκλωμα είχε απλώσει τα πλοκάμια του και σε άλλα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, στον Πειραιά και στον Βόλο σύμφωνα με πληροφορίες.

Η όλη έρευνα, που ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2018, εποπτεύτηκε από τον εισαγγελέα Εφετών Χαράλαμπο Παπαγεωργίου.

https://www.efsyn.gr

 

 
© Copyright 2011 - 2019 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου