Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 29 Μάρ 2024
Ο Έλληνας πρωθυπουργός επέζησε της ψήφου δυσπιστίας, επιτίθεται στην εισαγγελέα της ΕΕ Laura Kövesi
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 

Στην ομιλία του, ο Μητσοτάκης είπε ότι η Kövesi ξεπέρασε το όριο των αρμοδιοτήτων της. [ΕΠΑ-ΕΦΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΕΛΤΕΣ]


Του Σαράντη Μιχαλόπουλου | Euractiv

 8:28 (ενημερώθηκε: 12:52 )

 

 

Με 159 ψήφους υπέρ, το κυβερνών κόμμα της Νέας Δημοκρατίας (ΕΛΚ) επέζησε την Πέμπτη από την ψήφο εμπιστοσύνης που προωθήθηκε από τα αριστερά κόμματα της αντιπολίτευσης εν μέσω εντάσεων σχετικά με ένα θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο οποίο σκοτώθηκαν 57 άνθρωποι.

Κατά τη διάρκεια της τριήμερης συζήτησης στο ελληνικό κοινοβούλιο, τα αριστερά κόμματα της αντιπολίτευσης Σύριζα (ΕΕ Αριστερά), Πασόκ (S&D) και αριστερά κόμματα Νέας Αριστεράς και Πορεία Ελευθερίας άσκησαν πίεση στη συντηρητική κυβέρνηση να ρίξει φως στο ατύχημα του 2023.

Η πρόταση μομφής, πρωτοβουλία του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη, υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να καλύψει τις πολιτικές της ευθύνες και ιδιαίτερα να προστατεύσει τον τότε υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Η αντίθεση και η έρευνα που διεξήχθη από εμπειρογνώμονες που προσέλαβαν οι συγγενείς των θυμάτων υποδηλώνει ότι μια έκταση περίπου δύο στρεμμάτων γεμίστηκε με χαλίκι και σκυρόδεμα μετά το ατύχημα, αντίθετα με το παραδοσιακό ερευνητικό πρωτόκολλο και σημαίνει ότι ο χώρος όπου συνέβη το ατύχημα ήταν «μολυσμένος».

«Αυτή η ενέργεια δυσκολεύει την έρευνα και, κυρίως, τη λήψη δειγμάτων που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αποσαφήνιση πολλών από τα ερευνητικά ερωτήματα», αναφέρει ένα ερευνητικό έγγραφο που είδε το Euractiv.

Επιπλέον, ένα δημοσίευμα του Τύπου πυροδότησε τη φωτιά το περασμένο Σαββατοκύριακο, καθώς υποστήριξε ότι οι συνομιλίες μεταξύ των εργαζομένων στο τρένο τη νύχτα του ατυχήματος – που δημοσιοποιήθηκαν αμέσως μετά το ατύχημα – «παραμορφώθηκαν» για να ενισχύσουν το επιχείρημα της κυβέρνησης για το «ανθρώπινο λάθος». .

Η κυβέρνηση διέψευσε την αναφορά που την χαρακτηρίζει ως «ψευδείς ειδήσεις», αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις σχετικά με το ποιος είχε πρόσβαση στα αρχεία ήχου των συνομιλιών των εργαζομένων στο τρένο.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης επέμειναν την Πέμπτη ότι ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έπρεπε να παραπεμφθεί στη δικαιοσύνη, αλλά ο Μητσοτάκης τον προστάτεψε.

«Αν πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει προανάκριση σε βάρος του κ. Καραμανλή για ενδεχόμενη ανθρωποκτονία από πρόθεση, τεκμηριώστε το, φέρτε το στη Βουλή και ας το συζητήσουμε», είπε ο Μητσοτάκης, επιμένοντας ότι πρόκειται για ανθρώπινο λάθος.

«Η ανεξάρτητη δικαιοσύνη πρέπει να πει τον λόγο της», σημείωσε ο Μητσοτάκης.

Ο Έλληνας Πρωθυπουργός αγανακτεί με τον εισαγγελέα της ΕΕ

Εν τω μεταξύ, ο Μητσοτάκης επιτέθηκε στην γενική εισαγγελέα της ΕΕ Laura Kövesi, η οποία είπε πρόσφατα ότι οι ελληνικές αρχές «παρακωλύουν την έρευνα για το θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα».

«Μας εμποδίζουν να βρούμε την αλήθεια και να εφαρμόσουμε δικαιοσύνη. Γιατί αν σας απαγορεύουν να κάνετε τις έρευνες, δεν μπορείτε να μάθετε την αλήθεια», είπε ο Kövesi στο TV Star στις 15 Μαρτίου.

Αναφερόμενη στην ασυλία των Ελλήνων υπουργών – η Kövesi είπε επίσης ότι η διάταξη στο σύνταγμα πρέπει να αλλάξει και πρόσθεσε ότι έχει κάνει ένα τέτοιο αίτημα στέλνοντας επιστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στην ομιλία του, ο Μητσοτάκης είπε ότι η Kövesi ξεπέρασε το όριο των αρμοδιοτήτων της.

«Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η αρμοδιότητα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας περιορίζεται αποκλειστικά σε πράξεις που επηρεάζουν τα οικονομικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μόνο θέμα που πρέπει να απασχολεί την κ. Kövesi είναι τα κεφάλαια της σύμβασης 717 και τίποτα περισσότερο», είπε ο Έλληνας πρωθυπουργός, υποστηρίζοντας δήλωση του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Ελλάδας που επικρίνει τον Kövesi.

Στις 3 Μαρτίου 2023, η Euractiv αποκάλυψε ότι ο εισαγγελέας της ΕΕ είχε ήδη παρέμβει πριν από το ατύχημα.

Ειδικότερα, ο εισαγγελέας της ΕΕ εξέταζε σύμβαση που υπογράφηκε το 2014 για την ανακατασκευή και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και του τηλεχειρισμού του σιδηροδρόμου Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα.

Η «σύμβαση 717» δεν εφαρμόστηκε ποτέ και το σύστημα σηματοδότησης και επιτήρησης δεν είναι ακόμα σε ισχύ. Εν τω μεταξύ, οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι εξακολουθούν να λειτουργούν χειροκίνητα.

«Εάν το έργο είχε ολοκληρωθεί εγκαίρως και σωστά, αυτό το [ατύχημα] δεν θα είχε συμβεί ποτέ […] αυτό το τραύμα δεν μπορεί να θεραπευτεί χωρίς δικαιοσύνη», πρόσθεσε ο Kövesi.

Διαβάστε περισσότερα για το "717 contract" εδώ.

(Σαράντης Μιχαλόπουλος – Επιμέλεια Alice Taylor | Euractiv.com)

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου