Loading...

Κατηγορίες

Κυριακή 03 Απρ 2022
Κυβέρνηση συνεργασίας με πρωθυπουργό τον Τσίπρα από την πρώτη Κυριακή
Κλίκ για μεγέθυνση


*Συνέντευξη του Διευθυντή Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Θανάση Θεοχαρόπουλου, για το ieidiseis.gr στον Βασίλη Σκουρή





13:52
| 03.04.2022

Θανάσης Θεοχαρόπουλος

 

Το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία θα λάβει τις οριστικές αποφάσεις. Οι βάσεις για τον ποιοτικό μετασχηματισμό του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία σε ένα ανοιχτό και συμμετοχικό κόμμα της σύγχρονης Αριστεράς, ραχοκοκαλιά της προοδευτικής παράταξης, έχουν πλέον τεθεί με τρόπο εμφατικό.

 

Ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται, πώς αξιολογείτε τις εξελίξεις και τι πρέπει να γίνει;

Εξαιρετικά ανησυχητικές. Είμαστε κατά τη διάρκεια ενός πολέμου μέσα στην Ευρώπη, οι καταστάσεις ανά πάσα στιγμή μπορεί να ξεφύγουν. Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, όπως και η αναθεωρητική λογική στην οποία βασίζονται οι πολεμικές επιχειρήσεις, απειλούν την παγκόσμια ειρήνη και σταθερότητα, και έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις θεμελιώδεις αρχές της διεθνούς συμβίωσης. Η διεθνής κοινότητα, και ειδικά η Ε.Ε., πρέπει να στηρίξουν τον ουκρανικό λαό και να αξιοποιήσουν όλα τα διαθέσιμα διπλωματικά μέσα, προκειμένου να τερματιστεί ο πόλεμος και να επανέλθουμε στον δρόμο της ειρήνης και της διπλωματίας. Ταυτόχρονα, πρέπει να ενεργοποιηθούν άμεσα για να οργανωθούν μόνιμες δίοδοι επανεγκατάστασης για τους πρόσφυγες, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία οδηγεί σε μια νέα σοβαρή ανθρωπιστική κρίση. Η Ελλάδα πρέπει να στηρίξει ενεργά τον ουκρανικό λαό, την ανάγκη για προάσπιση του διεθνούς δικαίου, την κατάπαυση πυρός, την επιστροφή στη διπλωματική οδό και, όταν αυτό καταστεί δυνατόν, την προώθηση ενός νέου πανευρωπαϊκού συστήματος ασφαλείας στη βάση του ΟΑΣΕ. Οι στοχευμένες κυρώσεις πρέπει να εφαρμοσθούν με σκοπό να ασκήσουν πίεση στην Ρωσία να τερματίσει την εισβολή και να επανέλθει στην διπλωματία, δεν πρέπει να αξιοποιηθούν όμως με σκοπό την παγίωση ενός νέου οικονομικού ψυχρού πολέμου.


Εκτιμάτε πως ο πόλεμος στην Ουκρανία θα δημιουργήσει νέο σκηνικό στη χώρα μας; Και προς ποια κατεύθυνση, με τι χαρακτηριστικά;

Βρισκόμαστε ήδη σε ένα νέο σκηνικό. Η Τουρκία επιλέγοντας τον ρόλο του επιτήδειου ουδέτερου, αντί να απομονωθεί, ενισχύεται καθώς αναλαμβάνει κρίσιμο διαπραγματευτικό ρόλο μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας. Μάλιστα ο ίδιος Ζελένσκι ευχαρίστησε την Τουρκία για την ετοιμότητά της να γίνει εγγυητής της ασφάλειας της Ουκρανίας. Εγγυητής ασφάλειας η χώρα που ευθύνεται για την παράνομη εισβολή και κατοχή του βορείου τμήματος της Κύπρου και που παραβιάζει το διεθνές δίκαιο. Συνεπώς, η Τουρκία δεν είναι αποδυναμωμένη όπως προέβλεπε η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Το γεγονός αυτό δείχνει πόσο λάθος διάβασε τις εξελίξεις ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την αρχή του πολέμου. Χωρίς γεωστρατηγικό βάθος, με το ιδεολόγημα που θέλει την Ελλάδα ως προκεχωρημένο φυλάκιο της Δύσης και ως έναν απόλυτα προβλέψιμο σύμμαχο. Αντίθετα, οι εξελίξεις στην Ουκρανία και η εντεινόμενη αποσταθεροποίηση που επιφέρουν, επιβεβαιώνουν την ανάγκη η Ελλάδα να ενεργεί ως ευρωπαϊκός πυλώνας ειρήνης και σταθερότητας που προασπίζεται το διεθνές δίκαιο και προωθεί τον διάλογο και την συνεργασία. Η ειρήνη, ο ουσιαστικός ελληνοτουρκικός διάλογος και η επίλυση διαφορών στη βάση του διεθνούς δικαίου στην Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, έχουν σήμερα ακόμα μεγαλύτερη σημασία για τα συμφέροντα της Ελλάδας και των λαών της περιοχής. Ειδικά για τα ελληνοτουρκικά και ειδικά σε αυτή την συγκυρία υπάρχουν δύο τρόποι να κινηθούμε. Ο πρώτος είναι σε μία νέα κούρσα εξοπλισμών και ο δεύτερος είναι σε μία ενεργητική διπλωματία επίλυσης των ζητημάτων στη βάση του διεθνούς δικαίου και με στόχο την παραπομπή στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης της διαφοράς για υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ. Υποστηρίζω σθεναρά την δεύτερη στρατηγική αντί για τη συνέχιση μίας αναβλητικής εξωτερικής πολιτικής σε αυτά τα κρίσιμα θέματα.

Ταυτόχρονα η νέα κατάσταση που διαμορφώνεται επιδεινώνει την ενεργειακή κρίση και επιφέρει εξαιρετικά δυσμενείς συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία. Η κρίση ακρίβειας ήρθε στην Ελλάδα με δραματικό τρόπο πολύ πριν ξεσπάσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Ο πόλεμος τροφοδοτεί την κρίση παραπέρα και θα υπογραμμίσει δραματικά την ανεπάρκεια της κυβερνητικής πολιτικής που έχει καταστήσει την Ελλάδα πρωταθλήτρια στις υψηλές τιμές ενέργειας εξαιτίας άστοχων επιλογών, ολιγωρία στην λήψη μέτρων και λαθεμένες δημοσιονομικές προτεραιότητες. Δεν χωρεί καμία δικαιολογία για την ακριβότερη τιμή προμήθειας φυσικού αερίου στην περιοχή μας, για τη βίαιη απολιγνιτοποίηση, για τις υψηλότερες τιμές χονδρεμπορικής ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ, για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και των ηλεκτρικών δικτύων εν μέσω ενεργειακής κρίσης. Η ενεργειακή ασφάλεια είναι ασύμβατη με την ενεργειακή φτώχεια, και η ενεργειακή μετάβαση δεν είναι δυνατή χωρίς τη συμμετοχή της κοινωνίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, χωρίς ρυθμιστική εγρήγορση και χωρίς αυστηρό έλεγχο, πρόληψη και καταπολέμηση των στρεβλώσεων και των αθέμιτων πρακτικών. Ιδίως μετά το πόλεμο στην Ουκρανία απαιτείται πλήρης ανασχεδιασμός της ενεργειακής στρατηγικής της χώρας, με στόχο την αποκατάσταση της ενεργειακής ασφάλειας και επάρκειας και την ριζική μείωση των τιμών ρεύματος για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Την πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη πώς την κρίνετε;

Ιδεοληπτική, νεοφιλελεύθερη, νεοσυντηρητική, επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία και για την οικονομική επιβίωση νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Έχουμε έναν ανεύθυνο πρωθυπουργό καθώς για όλα του φταίει η αντιπολίτευση και η διεθνής κατάσταση, ο ίδιος και η κυβέρνηση του δεν αναλαμβάνουν καμία ευθύνη! Από πού να ξεκινήσει κανείς; Στην πανδημία η χώρα μας πλέον είναι η πρώτη σε νεκρούς ανά ένα εκ. κατοίκους σε ολόκληρη την Ευρώπη. Έχουμε κάνει δεκάδες προτάσεις για την ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας και του ΕΣΥ, την μείωση της διασποράς με μέτρα σε μαζικούς χώρους, σε σχολεία, στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στους χώρους εργασίας κ.ά.. Δυστυχώς όλες εις ώτα μη ακουόντων. Στην οικονομία και την ακρίβεια τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Προτείναμε εγκαίρως τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα στα κατώτατα όρια που ορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε. προχώρησαν στη μείωση του Ε.Φ.Κ., η κυβέρνηση όμως της ΝΔ το αρνήθηκε με απίστευτα επιχειρήματα ότι θα ευνοηθούν όσοι έχουν Cayenne! Και τα λέει αυτά η κυβέρνηση της ΝΔ που σε όλα τα άλλα θέματα νομοθετεί για αυτούς που έχουν Cayenne, με μείωση της φορολογίας στα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων και με αφορολόγητες γονικές περιοχές για περιουσίες 1,6 εκ. ευρώ. Τα λέει αυτά η κυβέρνηση της ΝΔ που ιδιωτικοποίησε την επικουρική ασφάλιση προς όφελος των funds με αποτέλεσμα να χάνουμε 1,5 δις το έτος. Προτείναμε να μειώσει εγκαίρως τον Φ.Π.Α. σε είδη διατροφής πρώτης ανάγκης όπως το ψωμί. Αντί για αυτό σήμερα βλέπουμε νέες αυξήσεις. Η μείωση του Φ.Π.Α. στο ψωμί που προεκτείναμε κοστίζει περίπου 140 εκ. ευρώ την ώρα που η κυβερνήσει λέει ότι έχει ξοδέψει 43 δις ευρώ και την ώρα που δίνει σε απευθείας αναθέσεις και κλειστούς διαγωνισμούς σε ημετέρους 6,7 δις ευρώ. Εκεί όμως που ο κύριος Μητσοτάκης ξεπέρασε και τον εαυτό του ήταν όταν του προτείναμε να βάλει πλαφόν στις τιμές ενέργειας και να φορολογήσει τα “ουρανοκατέβατα κέρδη” των εταιρειών ενέργειας. Αρχικά αρνήθηκε την ύπαρξη τους. Τελικά, μετά την απόφαση και της Ε.Ε. να φορολογηθούν τα υπερκέρδη αυτά, ξαφνικά τα αναγνώρισε και δήλωσε ότι θα τα φορολογήσει αλλά στο μέλλον γιατί τώρα δεν μπορεί να βρει ποια είναι ακριβώς. Νομίζει ότι οι πολίτες τρώνε κουτόχορτο. Αλλά δεν τρώνε, καταλαβαίνουν ότι δεν θέλει να τα βάλει για άλλη μία φορά με τα ισχυρά συμφέροντα που τον στηρίζουν. Πρόκειται για μια πολιτική εξυπηρέτησης των συμφερόντων που στηρίζουν Μητσοτάκη, των «ολιγαρχών» της χώρας αντί της κοινωνίας.


Πρόσφατα και ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για κυβερνήσεις συνεργασίας και όχι μόνο αυτοδυναμίας. Ποιο θα είναι το διακύβευμα των εκλογών όταν αυτές γίνουν και ποια θα είναι η δική σας πρόταση συνεργασίας για κυβέρνηση; Είστε αισιόδοξος ότι μπορεί το ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ να ταχθεί υπέρ λύσης από τις κάλπες με απλή αναλογική, υπέρ δηλαδή κυβέρνησης των προοδευτικών δυνάμεων;

Το διακύβευμα θα είναι κυβέρνηση ΝΔ με κόμματα της ακραίας δεξιάς όπως του Βελόπουλου και πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη ή κυβέρνηση προοδευτικών δυνάμεων, της αριστεράς, της κεντροαριστεράς και του κέντρου με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία και πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα. Το δίλημμα θα είναι καθαρό και οι πολίτες θα απαντήσουν στις κάλπες. Και αναφέρομαι στις κάλπες της απλής αναλογικής αρχικά χωρίς να προεξοφλώ τις δεύτερες κάλπες όπως κάνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποτιμώντας την λαϊκή ετυμηγορία. Στις εκλογές, όποτε κι αν γίνουν τελικά, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ πρέπει και θα είναι το πρώτο κόμμα. Και αν είναι πρώτο κόμμα, οι πολίτες θα γνωρίζουν ότι θα κάνει τα αδύνατα δυνατά για να δημιουργηθεί μία νέα προοδευτική κυβέρνηση και να φύγει η ΝΔ. Μια κυβέρνηση συνεργασίας των δημοκρατικών και προοδευτικών πολιτικών δυνάμεων, οι οποίες είτε θα συμμετέχουν μαζί με τον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στη νέα αυτή διακυβέρνηση της χώρας, είτε θα τη στηρίξουν κοινοβουλευτικά δια της θετικής ψήφου ή δια της ψήφου ανοχής. Μία κυβέρνηση η οποία θα πάει τον τόπο σε ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση της κρίσης. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η ΝΔ εξάλλου δεν πιστεύουν στις συνεργασίες για αυτό κατήργησαν την απλή αναλογική. Μέχρι πρόσφατα μιλούσε αλαζονικά μόνο για αυτοδυναμία και έλεγε ότι δεν πιστεύει στις συνεργασίες. Μόλις είδε τα σκούρα άλλαξε γραμμή πλεύσης. Σε κάθε περίπτωση δεν βλέπω να έχει και κάποιον δυνητικό σύμμαχο εκτός ίσως από κόμματα της ακραίας δεξιάς καθώς το ΚΙΝΑΛ θα πρέπει να έχει αυτοκαταστροφική διάθεση για να συνεργασθεί με τη ΝΔ. Η δική μας προοδευτική πρόταση συνεργασίας θα βασίζεται στις προγραμματικές θέσεις σε κάθε τομέα πολιτικής, στα εργασιακά, στην οικονομία, στην αντιμετώπιση της ακρίβειας. Σε αυτά θα πρέπει να γίνει συζήτηση και σε αυτά πρέπει να στηρίζεται ενδεχόμενη συμφωνία μακριά από εμμονές και αντιπαλότητες του παρελθόντος από όλους τους χώρους των προοδευτικών δυνάμεων. Δεν είναι δυνατόν να αφήσουμε τον Μητσοτάκη να κυβερνά για να μαλώνουμε οι δυνάμεις του προοδευτικού χώρου για το παρελθόν. Ειδικά όσον αφορά το ΚΙΝΑΛ, τελευταία προτάσσει το σοσιαλδημοκρατικό του πρόγραμμα, που είναι σαφώς πιο κοντά στην Αριστερά από ότι σε οποιαδήποτε άλλη πολιτική δύναμη. Συνεπώς, με δεδομένο μάλιστα ότι τα μικρότερα κόμματα θα συμπιεσθούν σε επαναληπτικές εκλογές, αν δεν κυριαρχήσουν σκοπιμότητες, εμμονές του παρελθόντος και μικρομεγαλισμοί που δεν στηρίζονται στα δεδομένα του παρόντος, μία προοδευτική κυβέρνηση συνεργασίας με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα θα είναι εφικτή από την κάλπη της απλής αναλογικής στη βάση της λαϊκής ετυμηγορίας.


Ο ΣΥΡΙΖΑ, όμως, γιατί δεν κερδίζει τη φθορά της ΝΔ; Οι δημοσκοπήσεις δεν δείχνουν παρά μικρά οφέλη. Τι πρέπει να αλλάξει ο ίδιος;

Να ξεκινήσουμε από ορισμένες παραδοχές. Πρώτον υπάρχει πλέον σημαντική φθορά και κάμψη της ΝΔ. Δεύτερον υπάρχει άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, η οποία όμως στις δημοσκοπήσεις παρουσιάζεται μικρή. Τρίτον είναι σύνηθες φαινόμενο όταν οι πολίτες φεύγουν από ένα κόμμα να γίνονται αρχικά αναποφάσιστοι, να βλέπουν, να αξιολογούν και μετά να αποφασίζουν. Τέταρτον οι δημοσκοπήσεις σταθερά υποεκτιμούν τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, χαρακτηριστικό παράδειγμα οι προηγούμενες εκλογές όπου το 32% δεν το εκτιμούσαν ούτε τα exit polls που έδιναν αρκετά κάτω από 30%. Δεν αναφέρομαι εδώ σε σκοπιμότητες των δημοσκοπήσεων, που προφανώς υπάρχουν και σε ορισμένες περιπτώσεις είναι και κραυγαλέες, αλλά στα χαρακτηριστικά των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ (νέες ηλικίες, χαλαρή κομματική δέσμευση κ.ά.) που οδηγούν σε υποεκτίμηση της ψήφου. Αυτές τις παραδοχές δεν τις επισημαίνω για να τονίσω ότι δεν χρειάζεται να βελτιωθούν πολλά πράγματα για να πείσουμε την κοινωνική πλειοψηφία, αλλά για να βάλουμε το θέμα στην σωστή του διάσταση. Χρειάζεται να αλλάξουν πολλά για αυτό εξάλλου βρισκόμαστε σε μία διαδικασία ανασυγκρότησης αυτή την περίοδο. Η ΝΔ δεν θα πέσει ως ώριμο φρούτο, ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, ως η κυρίαρχη δύναμη του προοδευτικού χώρου, οφείλει να διοχετεύσει το όλο και διογκούμενο κύμα απογοήτευσης και ανασφάλειας σε αριστερή και προοδευτική κατεύθυνση. Να τολμήσουμε μεγάλες τομές, γιατί μόνο έτσι θα σηματοδοτήσουμε και την πολιτική αλλαγή που έχει ανάγκη η χώρα και της οποίας θέλουμε να γίνουμε εκφραστές. Να προωθήσουμε μεγάλες ριζοσπαστικές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα για τη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων. Να επικεντρωθούμε επιτέλους στα μεγάλα προβλήματα της καθημερινότητας και όχι σε άγονες αντιπαραθέσεις που κοιτούν στον εσωκομματικό μας καθρέφτη. Να φτιάξουμε ένα σύγχρονο ρηξικέλευθο προοδευτικό κυβερνητικό πρόγραμμα χωρίς βερμπαλισμούς που θα το καταλαβαίνει η κοινωνία και θα γίνει κτήμα της. Ένα πρόγραμμα ταυτόχρονα ρεαλιστικό-κοστολογημένο και ριζοσπαστικό – ρηξικέλευθο που θα αντιμετωπίζει τις παθογένειες και τα κακώς κείμενα παντού. Να μιλήσουμε καθαρά για τις κοινωνικές και πολιτικές μας συμμαχίες, οι οποίες πρέπει να εντάσσονται στην στρατηγική μας επιλογή για Προοδευτική Συμμαχία παντού, στην αυτοδιοίκηση, στα συνδικάτα, στα κινήματα και σε πολιτικό επίπεδο με στόχο την προοδευτική διακυβέρνηση. Για να γίνουν οι θέσεις μας ηγεμονικές στην κοινωνία, αναγκαία προϋπόθεση είναι ο ποιοτικός μετασχηματισμός σε ένα ανοιχτό και δημοκρατικό κόμμα της σύγχρονης Αριστεράς, ραχοκοκαλιά της προοδευτικής παράταξης. Χρειάζεται δημιουργική εξωστρέφεια που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των πολιτών και όχι η παραλυτική εσωστρέφεια που απωθεί. Οι προσδοκίες των προοδευτικών πολιτών είναι υψηλές και σε αυτές οφείλουμε να ανταποκριθούμε. Ο κόσμος αλλάζει διαρκώς, για αυτό η Αριστερά της εποχής μας για να είναι κοινωνικά χρήσιμη πρέπει και η ίδια η να αλλάξει με το βλέμμα στραμμένο στην κοινωνία. Για να πετύχουμε την πολιτική αλλαγή και να υπάρξει άμεσα μία νέα προοδευτική κυβέρνηση στη χώρα.


Λέτε ναι στην πρόταση Τσίπρα για εκλογή προέδρου και κεντρικής επιτροπής από τα μέλη. Η «Ομπρέλα» διαφωνεί. Γιατί υποστηρίζετε την πρόταση και σε τι στρατηγική πρέπει να ενταχθεί;

Σε έναν κόσμο που κινείται με ιλιγγιώδεις ταχύτητες, με την τεχνολογία να μετασχηματίζει την παραγωγική διαδικασία, τον τρόπο εργασίας και επικοινωνίας των ανθρώπων, τα κόμματα ως φορείς πολιτικής εκπροσώπησης κοινωνικών συμφερόντων και συμμαχιών καλούνται να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες. Χρέος της Αριστεράς είναι όχι μόνο να παρακολουθεί αυτές τις εξελίξεις αλλά να βρίσκεται στην πρωτοπορία. Γιατί ό,τι δεν κινείται, λιμνάζει.

Στο πλαίσιο αυτό, η πρόταση του Αλέξη Τσίπρα για εκλογή του Προέδρου και της Κεντρικής Επιτροπής από τη βάση αποτελεί πρόταση τομή για μία νέα σχέση του μέλους με το κόμμα καθώς δίνεται το σήμα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία είναι ένα ανοιχτό και όχι ένα κλειστό κόμμα, που η πολιτική του διαμορφώνεται από κάποιους πεφωτισμένους. Εντάσσεται σε μία στρατηγική ανοίγματος του κόμματος και ενίσχυσης του ρόλου των μελών του, τα οποία προτείνεται να έχουν λόγο σε όλες τις κρίσιμες αποφάσεις. Για αυτό δεν είναι ξεκομμένη αλλά συνδυάζεται με άλλες προτάσεις όπως τα ηλεκτρονικά δημοψηφίσματα για κρίσιμα θέματα όπως οι κυβερνήσεις συνεργασίας. Η πρόταση δε για περιφερειακή συγκρότηση της Κεντρικής Επιτροπής απαντά και σε ενδεχόμενες ανησυχίες για επικράτηση μόνο των γνωστών στελεχών αναβαθμίζοντας τον ρόλο της περιφέρειας και των περιφερειακών στελεχών του κόμματος.

Αποτελεί ριζοσπαστική τομή που δίνει τη δυνατότητα στα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία να αποφασίσουν αδιαμεσολάβητα για τη συλλογική ηγεσία τους. Ταυτόχρονα, αποτελεί ένα σημαντικό κίνητρο για αριστερούς και προοδευτικούς πολίτες να γίνουν μέλη και να συμμετέχουν σε μια ανοιχτή και συμμετοχική διαδικασία. Αρκεί βέβαια να μειωθούν τα προσκόμματα και διάφορα θεσμικά και οργανωτικά εμπόδια ώστε να διευκολυνθεί η συμμετοχή, διασφαλίζοντας μεν ότι θα συμμετέχουν μόνο μέλη και όχι φίλοι που μπορεί να ψηφίζουν ακόμη και άλλα κόμματα, ανοίγοντας όμως τη διαδικασία έως και την τελευταία ημέρα για όσους θέλουν να είναι μέλη του κόμματος ώστε να είναι μία πραγματική γιορτή δημοκρατίας και συμμετοχής.

Η ποιοτική διαφορά και ταυτόχρονα η καινοτομία βρίσκεται στο γεγονός ότι για πρώτη φορά προτείνεται να εκλεγεί και η Κεντρική Επιτροπή από το σύνολο των μελών, ενώ ταυτόχρονα η εκλογή θα πραγματοποιηθεί μετά το Συνέδριο στο οποίο θα αποφασιστούν οι πολιτικές θέσεις, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει σε άλλα κόμματα. Οι προβλέψεις για διευκόλυνση στην εγγραφή νέων μελών και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διαβούλευση και στη λήψη κρίσιμων αποφάσεων έρχονται να ενισχύσουν τη συμμετοχική δημοκρατία στο κόμμα και να απαντήσουν στις απαιτήσεις της εποχής, στα ωράρια εργασίας και τους σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας ειδικά των νέων ανθρώπων που επιλέγουν πλειοψηφικά τον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στην κάλπη. Παράλληλα, η πρόβλεψη για θητείες στα όργανα και στις θέσεις αιρετών αποτελεί θεσμική εγγύηση διαρκούς ανανέωσης, αλλά και κίνητρο συμμετοχής, καθώς δίνεται το σήμα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία είναι ένα κόμμα ανοιχτό σε νέες δυνάμεις και νέους ανθρώπους.

Το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία θα λάβει τις οριστικές αποφάσεις. Οι βάσεις για τον ποιοτικό μετασχηματισμό του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία σε ένα ανοιχτό και συμμετοχικό κόμμα της σύγχρονης Αριστεράς, ραχοκοκαλιά της προοδευτικής παράταξης, έχουν πλέον τεθεί με τρόπο εμφατικό. Και στέλνουν το σήμα ότι μια νέα προοδευτική κοινωνική και πολιτική πλειοψηφία είναι αναγκαία και εφικτή απέναντι στις συντηρητικές και νεοφιλελεύθερες πολιτικές της κυβέρνησης.

πηγη: https://left.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου