Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 30 Ιούν 2021
Ελληνικό κράτος και εφοπλιστικό κεφάλαιο: Συνέντευξη του Γ. Σταθάκη στο left.gr
Κλίκ για μεγέθυνση






14:26
| 30.06.2021

 

 

 

 

Με αφορμή τα γνωστά απαξιωτικά σχόλια Λασκαρίδη για τον πρωθυπουργό της χώρας, συζητάμε με τον Γιώργο Σταθάκη, καθηγητή Πανεπιστημίου Κρήτης και πρώην υπουργό, το ζήτημα της πραγματικής ισχύος του εφοπλιστικού κεφαλαίου στην Ελλάδα: Ποια είναι η θέση του στο παγκόσμιο εφοπλιστικό κεφάλαιο, ποια η συνεισφορά της ναυτιλίας στο ελληνικό ΑΕΠ, στα φορολογικά έσοδα;

 
Συνέντευξη: Γιώργος Σταθάκης, καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης, πρ. υπουργός.

Ερωτήσεις-βίντεο: Άγγελος Καλοδούκας

Πριν κάποιες βδομάδες ο εφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης μονοπώλησε τα κύρια θέματα των ΜΜΕ με δηλώσεις του που απαξίωναν τον πρωθυπουργό της χώρας, και προφανώς, το σύνολο του πολιτικού κόσμου αλλά και του ίδιου του κράτους. Το νόημα ήταν οι εφοπλιστές, οι πλοιοκτήτες, δεν χρειάζονται την ελληνική κυβέρνηση, δεν έχουν ανάγκη το ελληνικό κράτος. Δεν χρειάζονται το υπουργείο [ναυτιλίας], δεν χρειάζονται τον πρωθυπουργό. Ακόμα περισσότερο, για να τονίσει την παντοδυναμία των εφοπλιστών δήλωσε ότι δεν χρειάζονται ούτε την ΙΜΟ (International Maritime Organization [Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας]).

Τα παραπάνω θέτουν το ζήτημα της πραγματικής ισχύος του εφοπλιστικού κεφαλαίου στην Ελλάδα. Ποια είναι η θέση του στο παγκόσμιο εφοπλιστικό κεφάλαιο, ποια η συνεισφορά της ναυτιλίας στο ελληνικό ΑΕΠ, στα φορολογικά έσοδα.

Αυτά και ακόμα περισσότερα συζητάμε με τον Γιώργο Σταθάκη, καθηγητή Πανεπιστημίου Κρήτης, πρώην υπουργό:

Όπως τονίζει ενδεικτικά ο Γ. Σταθάκης:

«Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι απόλυτα ταυτισμένοι με το ελληνικό κράτος και το χρειάζονται φυσικά. Ακόμα και αν η δραστηριότητα είναι απόλυτα διεθνή, μεταφέρουν για παράδειγμα εμπορεύματα από την Αργεντινή στην Κίνα και δεν μπαίνουν ποτέ στη Μεσόγειο και την Ελλάδα, ακόμα και αυτή η δραστηριότητα εδράζεται σε έναν σημαντικό ρόλο που παίζουν λιμενικές αρχές, οι ελληνικές λιμενικές αρχές που υπάρχουν σε όλα τα λιμάνια του κόσμου για αυτό και το ελληνικό υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχει στρατηγικό χαρακτήρα σε σχέση με την ελληνόκτητη ναυτιλία.

Και περί φορολογίας:

Με το Σύνταγμα του 1975 κατοχυρώθηκε η φορολογική ασυλία των εφοπλιστών και ουσιαστικά η φορολογία αφορά αποκλειστικά και μόνο ένα φόρο πάνω στο τονάζ. Έτσι διαμορφώθηκε ένα ιδιόμορφο πλαίσιο, αυτό της «οικειοθελούς φορολόγησης», όπου γίνεται μια συμφωνία για ορισμένα χρόνια ή επ’ αόριστο ώστε να υπάρχει μια επιπρόσθετη οικειοθελής φορολόγηση των πλοίων».

πηγη: https://left.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου