Λίστα αντικειμένων
19.10.21 13:49
«Συνεχίζουμε τον αγώνα με άλλες μορφές γιατί βρεθήκαμε μεταξύ “Σκύλλας και Χάρυβδης”. Έπρεπε να προστατεύσουμε τους συναδέλφους μας από τις εξοντωτικές ποινές και από το νόμο Χατζηδάκη, που απαγορεύει τις απεργίες», είπε Στο Κόκκινο και στον Νίκο Ξυδάκη, ο Γενικός Γραμματέας της ΟΛΜΕ, Θωδωρής Μαλαγάρης.
«Η πολιτική που εφαρμόζεται στη δημόσια εκπαίδευση οδηγεί στην πλήρη διάλυσή της και στον αποκλεισμό των μαθητών από την δυνατότητα να φοιτήσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το σχέδιο της κυβέρνησης είναι να μας αποτρέψουν να βγάζουμε υπεύθυνους πολίτες και ταυτόχρονα μορφωμένους, οι οποίοι θα μπορούν να αμφισβητούν τους κρατούντες και τους ολίγους. Γι’ αυτό κατήργησαν τις Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες. Γι’ αυτό έχουμε την παγκόσμια πρωτοτυπία, να αποτελούν βασικό εχθρό οι κοινωνικές επιστήμες και η καλλιτεχνική παιδεία, οι οποίες διαπαιδαγωγούν και κάνουν τον άνθρωπο ικανό να κρίνει και να επιλέγει. Αυτή τη δυνατότητα των μαθητών μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση να κρίνουν και να επιλέγουν, δεν την θέλουν.
Ως εκπαιδευτικοί, εδώ και πάρα πολλά χρόνια δεν διατυπώνουμε κανένα αίτημα που έχει να κάνει με τη μισθολογική αναβάθμιση ή την συνταξιοδοτική μας κατοχύρωση. Παρότι τα προβλήματα σε αυτά τα ζητήματα είναι πάρα πολύ μεγάλα για τους εκπαιδευτικούς, τα μόνα θέματα που θέτουμε αφορούν τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, την αναβάθμιση της και την προστασία της, δηλαδή των μαθητών μας και κατ’ επέκταση όλου του κοινωνικού συνόλου. Εμείς μαχόμαστε εδώ και πάνω από δύο χρόνια ενάντια στη λαίλαπα της κυβερνητικής πολιτικής που διαλύει τα πάντα και διώχνει μαθητές. Η αύξηση των εξετάσεων, η εισαγωγή της τράπεζας θεμάτων, η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων σε καλές και κακές, η μείωση της χρηματοδότησης των εκπαιδευτικών μονάδων και οι αποκλεισμοί, αποτελούν μέρος της πολιτικής που έχει καθαρά ταξικό πρόσημο σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων».
Αυτό που πρέπει να αξιολογηθεί είναι η ίδια η κυβέρνηση και η πολιτική που εφαρμόζει. Με αυτά τα δεδομένα, λέμε ότι δεν είναι δυνατόν να μην έχουμε μέχρι σήμερα εκπαιδευτικό προσωπικό και να συγχωνεύονται τμήματα εν μέσω πανδημίας. Δεν είναι δυνατόν να δημιουργούνται τάξεις με 30 μαθητές, γιατί δεν προσλαμβάνουν εκπαιδευτικό προσωπικό, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία. Αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου χίλια τμήματα που έχουν συγχωνευθεί. Εκτός από ελλείψεις, δεν έχουμε την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή αλλά ούτε και επαρκή χρηματοδότηση, έτσι ώστε να επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί σε σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους. Άρα θα πρέπει να αξιολογήσουν την απόλυτη καταστροφή που έχουν προκαλέσει, να λύσουν τα προβλήματα και μετά να συζητήσουμε.
Αναφορικά με την απόφαση της ΟΛΜΕ να συνεχιστεί ο αγώνας με άλλες μορφές, ο κ Μαλαγάρης υπογράμμισε ότι η Ομοσπονδία επέλεξε να προστατεύσει τους εκπαιδευτικούς. «Βρεθήκαμε μεταξύ της Σκύλλας και Χάρυβδης. Θέλουμε να προστατέψουμε τους συναδέλφους μας από τις εξωφρενικές και πρωτάκουστες κυρώσεις εξαιτίας της απόφασης του Εφετείου. Θέλαμε στοιχειωδώς να τους προστατεύσουμε απέναντι στον νόμο Χατζηδάκη, ο οποίος βάλλει κατά του συνδικαλιστικού κινήματος και ταυτόχρονα εμποδίζει το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας. Έπρεπε να βρούμε εναλλακτικές μεθόδους για να συνεχιστεί ο αγώνας. Δεν υποστέλλουμε την σημαία, συνεχίζουμε τον αγώνα με άλλες μορφές».