Από την άλλη πλευρά, το ελληνικό σινεμά έδωσε το στίγμα του. Από τη μια, η Εύη Καλογηροπούλου, που με το μικρού μήκους «Motorway 65» βρέθηκε στο διαγωνιστικό του φεστιβάλ το 2020, βραβεύτηκε με το νέο, μεγάλου μήκους πρότζεκτ της που βρίσκεται σε προπαραγωγή, το «Cora», με το βραβείο του ARTE στο L'Atelier της Cinefondation.
Το «Cora» ακολουθεί την ιστορία δυο γυναικών που ερωτεύονται και αγωνίζονται να ξεφύγουν από τους περιορισμούς μιας δυστοπικής πατριαρχικής κοινωνίας κι είναι μια διεθνής συμπαραγωγή, με την Αμάντα Λιβανού και τη Neda Film από ελληνικής πλευράς.
Από την άλλη, πλήθος σημαντικών επαγγελματιών συγκέντρωσε η προβολή του «Thessaloniki Goes to Cannes» στην Αγορά, η παρουσίαση έξι ταινιών – works in progress, των Γρηγόρη Ρέντη, Νίκου Πάστρα, Ασημίνας Προέδρου, Μαρίας Ντούζα, Γιώργου Μαρκάκη και Δήμητρας Ζήρου.
Στο φεστιβάλ, που κυλά «κανονικά», δηλαδή με τις ηχηρές ταινίες και τις μικρές αποκαλύψεις, με το κόκκινο χαλί και τους σταρ αμείωτους, η Τίλντα Σουίντον σημειώνει τα περισσότερα «παρούσα». Η ηθοποιός, μούσα, εξωγήινο πλάσμα, εμφανίστηκε πρώτη φορά δίπλα στην κόρη της, Ονορ Σουίντον Μπερν, για την πρεμιέρα του «The Souvenir 2» της Τζοάνα Χογκ στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών.
Ακολούθησε η επίσημη πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου «The French Dispatch» του Γουές Αντερσον, όπου και παίζει, πλαισιωμένη από τους Μπιλ Μάρεϊ, Τίμοθι Σαλαμέ, Εϊντριαν Μπρόντι, Οουεν Γουίλσον και Μπενίσιο Ντελ Τόρο – και, φυσικά, τέτοια παρέα έκανε αληθινό πανηγύρι στην είσοδο του Palais, μπροστά στους φωτογράφους. Κι έπεται το «Memoria», η νέα ταινία του Απιτσατπόνγκ Βιρασετάκουν, όπου και πρωταγωνιστεί.
Τον μεγαλύτερο και... απολαυστικότερο θόρυβο προκάλεσε η νέα ταινία του Πολ Βερχόφεν, πρώτη μετά το «Εκείνη», με τίτλο «Μπενεντέτα» και ηρωίδες δύο καλόγριες στην Τοσκάνη του 15ου αιώνα που βιώνουν την ενοχή και την ανάταση ενός απαγορευμένου έρωτα. Πρωταγωνίστριες οι εξαίσιες Βιρζινί Εφιρά και Δάφνη Πατακιά, μαζί τους η Σαρλότ Ράμπλινγκ κι ο Λαμπέρ Γουιλσόν.
Οσο η ταινία ενθουσίασε, άλλο τόσο ενθουσίασαν τα σχόλια κριτικών στα social media, δίνοντας ρεσιτάλ για δονητές σε σχήμα Παναγίας και για την αγάπη του Πολ Βερχόφεν για το γυναικείο στήθος, με αποκορύφωμα σχόλια τύπου «#Benedetta: Πολ, τρελάθηκες;».
Μπορεί στο κόκκινο χαλί να περιδιαβαίνουν και φέτος διάσημες και διάσημοι σταρ, όμως προς το παρόν την παράσταση έχει κλέψει ένα ξανθό κορίτσι ονόματι Ντίλαν – πολύ γνωστών λοιπών στοιχείων. Πρόκειται για την Ντίλαν Πεν, κόρη του Σον και της Ρόμπιν Ράιτ, η οποία πρωταγωνιστεί στη νέα ταινία του πατέρα της, «Flag Day».
Ο Τοντ Χέινς παρουσίασε, εκτός συναγωνισμού, το πρώτο ντοκιμαντέρ της καριέρας του που, ωστόσο, νομοτελειακά θα έκανε: μια ταινία για τους Velvet Underground με αναλυτικές συνεντεύξεις με τις καθοριστικές προσωπικότητες εκείνης της εποχής και πολύτιμα, σπάνια υλικά. Οσο, όμως, ουσιώδες και πανέμορφο κι αν ήταν το ντοκιμαντέρ, οι αληθινά γκλαμ-ροκ παρουσίες του Φεστιβάλ ήταν η Τζέιν Μπέρκιν αγκαλιά με την κόρη της, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, με αφορμή το ντοκιμαντέρ της δεύτερης για την πρώτη, με τίτλο «Jane by Charlotte».
Στο φεστιβάλ βρέθηκε και ο Μπονγκ Τζουν-χο, επιστρέφοντας εκεί όπου η προηγούμενη ταινία του, τα «Παράσιτα», συνάντησαν την αρχή της θριαμβευτικής πορείας τους το 2018. Συζητώντας με το κοινό, ο πάντα συναρπαστικός ομιλητής εξομολογήθηκε πως, όταν ήταν μικρός, η μητέρα του δεν του επέτρεπε να πάει στο σινεμά γιατί ήταν... ευπαθής στα μικρόβια!
πηγη: https://www.efsyn.gr