Loading...

Κατηγορίες

Τρίτη 12 Ιούν 2012

 

 

Το 1894 κατασκευάζεται στην Πάτρα το πρώτο υποτυπώδες ποδηλατοδρόμιο στην συνοικία Γύρι (σημερινό Σκαγιοπούλειο ) όπου λειτούργησε και σχολή ποδηλασίας .

118 χρόνια μετά… το οδοιπορικό ενός σύγχρονου ποδηλάτη

Ποδηλατώντας τη διαδρομή από την οδό Άνθειας έως την Κανελλόπουλου, Κυριακή πρωί, χρειαστήκαμε μισή ώρα , δοκιμάζοντας την ιδία διαδρομή μια καθημερινή μέρα χρειάστηκα σχεδόν μια ώρα. Ξεκινώντας από το οδόστρωμα στην Ακτή Δήμιων έπρεπε να αντιμετωπίσουμε τις κακοτεχνίες από τα έργα τοποθέτησης οπτικών ινών και τη φθορά από την επικάλυψη της ασφάλτου . Στην οδό Άγιου Ανδρέου παρ’ όλο που έγινε για δεύτερη φορά ασφαλτόστρωση συναντήσαμε επικίνδυνα φρεάτια υπερυψωμένα αλλά και χαμηλά .

Στη διαδρομή της Πλαζ η ακτή υποσκάπτεται από τη θάλασσα, χωρίς κάποια αρμόδια αρχή να αναλαμβάνει την αποκατάσταση της .Στο πάνω μέρος της οδού Κανελλόπουλου συναντά κανείς παραμορφωμένη άσφαλτος από τα φορτηγά. Παντού συναντάμε διπλοπαρκαρισμένα ΙΧ. Και βέβαια ούτε λόγος για παραχώρηση προτεραιότητας από οδηγούς ακόμα και από επαγγελματίες .

Επιχειρώντας να διασχίσουμε τον πεζόδρομο της Ρήγα Φεραίου λόγω μη ύπαρξης λωρίδας ποδηλάτων , κινδυνεύαμε να κτυπήσουμε πεζό. Στο ύψος της οδού Γούναρη και Ρήγα Φεραίου παρατηρήσαμε μέσα σε ένα τέταρτο, δέκα παραβάσεις ερυθρού σηματοδότη από οδηγούς. Ο «επονομαζόμενος» ποδηλατόδρομος της Ρήγα Φεραίου με κακό οδόστρωμα και ξηλωμένα κράσπεδα. Ο ποδηλατόδρομος της Κανελλόπουλου «νεκρός» χωρίς ποδήλατα σε έξι οικοδομικά τετράγωνα .

Από την άλλη ξαφνικά ο Έλληνας άφησε το αυτοκίνητο και ανακάλυψε το ποδήλατο γιατί δεν έχει να πληρώσει ασφάλεια , βενζίνη ή παρκινγκ, ενώ ταυτόχρονα γυμνάζει το σώμα , δεν ρυπαίνει το περιβάλλον, φτιάχνει την διάθεσή το και, δεν κολάει στα μποτιλιαρίσματα. Δυστυχώς λόγω έλλειψη γενικότερης παιδείας στην οδήγηση, οχήματα και ποδηλάτες δεν τηρούν τον ΚΟΚ.

Αυτή την στιγμή υπάρχουν περίπου 12.000 ενεργά ποδήλατα στην Πάτρα, ενώ πριν δυο χρόνια κυκλοφορούσαν τα μισά . Ταυτόχρονα είναι ανύπαρκτες οι βάσεις για να κλειδώνουν τα ποδήλατα σε κεντρικά σημεία και πλατείες. Τις ώρες αιχμής θα μπορούσε να φροντίσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για επιπλέον βαγόνια στον προαστιακό για ποδηλάτες . Ιδανική θα ήταν η ποδηλατική σύνδεση του Πανεπιστήμιου και του ΑΤΕΙ με το κέντρο της Πάτρας για τους φοιτητές .

Καλές είναι οι κυκλοφοριακές μελέτες για την ένταξη δικτύου υποδομής ποδήλατου στην Πάτρα αλλά με άμεση εφαρμογή στην πράξη, με έργα και όχι μόνο στα λόγια. Σε αυτή τη γρήγορη έρευνα μόνο έναν τετράχρονο ποδηλάτη το Γιάννη είδαμε να φορά κράνος. Μπράβο στους γονείς του είναι σε καλό δρόμο. Ας μην φτάσουμε στο σημείο να χάνονται ανθρώπινες ζωές για να γίνει κάποιο έργο όπως ο Διακονιάρης .

Δυστυχώς 118 χρόνια μετά είμαστε ακόμα στην αφετηρία .

Για πολλοστή φορά έχουμε όλοι ευθύνη για την αδιαφορία στο τι συμβαίνει γύρω μας. Ας γίνουμε ενεργοί πολίτες .

Οδυσσέας Ξεριζωτής

Ενεργός – Άνεργος

 

 

 

 

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου