Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 28 Ιαν 2012
Η Κοινο_Τοπία παρουσιάζει 3,4,5 Φεβρουαρίου αφιέρωμα  στο σκηνοθέτη Ατόμ Εγκογιάν. Μετά τις προβολές ακολουθεί συζήτηση
Κλίκ για μεγέθυνση

 

25 Ιανουαρίου 2012

 

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία σε μια ευρύτερη συζήτηση με θέμα τον άνθρωπο, τη σχέση του με την τεχνολογία, τα media, την αλήθεια, το ψέμα, την αγάπη, το δίκαιο, την έλλειψη επικοινωνίας και προσαρμογής στην πραγματικότητα, την αποξένωση, και τόσα άλλα θέματα που αποτελούν τις εμμονές του κινηματογραφικού σύμπαντος –και όχι μόνο– του Ατόμ Εγκογιάν (Atom Egoyan) παρουσιάζει ένα τριήμερο αφιέρωμα στο σκηνοθέτη.

Σκοπός των προβολών είναι -πέρα από το να δούμε ή να ξαναθυμηθούμε τα διαμάντια του σκηνοθέτη- η συζήτηση πάνω στη θεματική των ταινιών. Θεωρούμε τις ταινίες του Καναδο-αρμένιου σκηνοθέτη το κατάλληλο ερέθισμα για συζήτηση στα παραπάνω θέματα αφού το ανθρωποκεντρικό έργο του Εγκογιάν και η θεματική των ταινιών του προσφέρουν το κατάλληλο έδαφος γι' αυτό.

Οι προβολές θα γίνουν στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου) στην Πάτρα με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ. Τη διοργάνωση του αφιερώματος και τη συζήτηση με το κοινό συντονίζουν οι Π. Καρώνης και Κ. Κυριακόπουλος.

Πρόγραμμα προβολών:

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου ΑΡΑΡΑΤ (Ararat) στις 20.00

Σάββατο 4 Φεβρουαρίου ADORETION στις 20.00

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου EXOTICA στις 17.30

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ (The sweet hereafter) στις 20.00

 

Μικρό βιογραφικό του Ατόμ Εγκογιάν

Ο Ατόμ Εγκογιάν γεννήθηκε στο Κάιρο το 1960. Οι γονείς του, Αρμένιοι μετανάστες, που βρέθηκαν εκεί μετά τη γενοκτονία του έθνους τους από τους Τούρκους, σπούδασαν ζωγραφική, αλλά παράλληλα διατηρούσαν ένα κατάστημα επίπλων, για να εξασφαλίζουν τα προς το ζην. Οι γονείς του ονόμασαν τον μικρό Εγκογιάν, Ατόμ λόγω της δημιουργίας του πρώτου πυρηνικού αντιδραστήρα, τη χρονιά εκείνη στην Αίγυπτο.

Το 1963 η οικογένεια μετακόμισε στην καναδική πόλη Βικτόρια, όπου ο σκηνοθέτης έζησε μέχρι τα 18 του χρόνια, οπότε πήγε στο Τορόντο για να σπουδάσει Διεθνείς Σχέσεις και κλασική κιθάρα. Στο Πανεπιστήμιο άρχισε να μελετά την κινηματογραφική τέχνη και γλώσσα και να γυρίζει ταινίες, οι οποίες απεικόνιζαν τις εμμονές του σχετικά με τις ανθρώπινες σχέσεις, τη μετακίνηση και την επίδραση της τεχνολογίας και των νέων μέσων στη σύγχρονη ζωή. Η ταινία Family Viewing (1987) τιμήθηκε με το βραβείο των κριτικών στο Λοκάρνο και ήταν υποψήφια για οκτώ Genies, μεταξύ των οποίων και καλύτερης ταινίας. Η ταινία απέκτησε μεγάλη φήμη, όταν ο Βιμ Βέντερς αρνήθηκε το βραβείο της κριτικής επιτροπής του Μόντρεαλ για την ταινία του Τα φτερά του έρωτα για να το δώσει στον Εγκογιάν, τον «Καναδό συνάδελφό του» όπως τον αποκάλεσε. Ακολούθησε μια σειρά σπουδαίων ταινιών. Το 1997 απέσπασε το Μέγα Βραβείο της Επιτροπής, το Βραβείο της Διεθνούς Κριτικής και το Οικουμενικό Βραβείο για ανθρωπιστική σκηνοθεσία για την ταινία του Το γλυκό πεπρωμένο. Ο Εγκογιάν ζει στον Καναδά με τη γυναίκα του, ηθοποιό Αρσινέ Κανιγιάν, και το γιο τους.

Στο έργο του Εγκογιάν κυριαρχεί ο άνθρωπος, η σχέση του με την τεχνολογία, τα media, την αλήθεια, το ψέμα, την αγάπη, το δίκαιο, το άδικο, την έλλειψη επικοινωνίας και προσαρμογής στην πραγματικότητα. Η αποξένωση και η απομόνωση αποτελούν τις εμμονές του κινηματογραφικού του σύμπαντος –και όχι μόνο– γιατί ο ίδιος αρπάζει τα ερεθίσματά του από τον κόσμο γύρω του. Στο ανθρωποκεντρικό αυτό έργο μπορεί κανείς να βρει ταινίες που περικλείουν όλη την προβληματική για το σημερινό άνθρωπο και θέτουν μεγάλα ερωτήματα.

Δουλεύοντας με μόνιμους συνεργάτες όπως ο Καναδός συνθέτης Mychael Danna ο οποίος υπογράφει τη μουσική σε όλες του τις ταινίες, ο φωτογράφος Paul Sarossy κ.α., ο Εγκογιάν αφήνει πίσω του ένα δημιουργικό και σύγχρονο έργο, που έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές και βραβεία, αλλά έχει κατακτήσει και το κοινό.

Φιλμογραφία

Μικρού μήκους Howard in Particular (1979), After Grad with Dad (1980), Peep Show (1981), Open House (1982), Men: A Passion Playground (1985), Episode 4: En Passant (1992) 4ο επεισόδιο της σπονδυλωτής ταινίας Montreal vu par... , A Portrait of Arshile (1995) πορτρέτο του γιου του και του ζωγράφου, Bach Cello Suite #4: Sarabande (1997), The Line (2000), Diaspora (Διασπορά, 2001)

Μεγάλου μήκους Next of Kin (1984), Family Viewing (1987), Speaking Parts (1989), The Adjuster (Ο ασφαλιστής, 1991), Calendar (Ημερολόγιο, 1993), Exotica (1994), The Sweet Hereafter (Το γλυκό πεπρωμένο, 1996), Felicia's Journey (Το ταξίδι της Φελίσια, 1999), Ararat (Αραράτ, 2002), Εκεί που βρίσκεται η αλήθεια (2005), Citadel (2006), Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et que le film commence (2007), Adoration (2008), Chloe (2009)

Τηλεόραση In This Corner (1985) τηλεταινία, "Alfred Hitchcock Presents" (1985), τηλεοπτική σειρά (επεισόδια The Final Twist και There Was A Lonely Girl), "The New Twilight Zone" (1985) τηλεοπτική σειρά (επεισόδιο The Wall), "Friday the 13th: The Series" (1987) τηλεοπτική σειρά (επεισόδιο Cupid's Quiver), Looking for Nothing (1988) τηλεταινία, Gross Misconduct (1992) τηλεταινία για το παίχτη του χόκεϊ Brian "Spinner" Spencer, "Bach Cello Suite #4: Sarabande" (1997) για την τηλεοπτική σειρά "Yo-Yo Ma Inspired by Bach", Krapp's Last Tape

 

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου