Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 24 Ιούν 2017
Ο καταξιωμένος Ιαπωνέζος πιανίστας της τζαζ Yosuke Yamashita, παίζει σε καιόμενο πιάνο σε παραλία
Κλίκ για μεγέθυνση


 https://youtu.be/YpKT_eeCVNI

Απίθανο όσο κι αν φαίνεται, η ιαπωνική τζαζ σκηνής   δεκαετίες και δεκαετίες παράγει μερικους  από τους  ωραιότερους οργανοπαίκτες στον κόσμο,  μέσα από παραδοσιακούς  πειραματισμους και οτιδήποτε απο το ενδιάμεσο. Θα μπορούσε κανείς να πει το ίδιο και για τις άλλες χώρες της τζαζ, την τάση (εκείνες της βόρειας Ευρώπης, για παράδειγμα,  που έχουν αναπτύξει ιδιαίτερα ισχυρές σκηνές), αλλά οι χώρες αυτές έχουν να κάνουν χωρίς αναζωπύρωση του «μόνο στην Ιαπωνία» στιγμές όπως αυτή που έχουμε παραπάνω: Ο τζαζ πιανίστας Yosuke Yamashita, καταξιωμένος και στις δύο πλευρές του Ειρηνικού, παίζει πιάνο στην παραλία - πιάνο φλεγόμενο στην παραλία, για να είμαι ακριβής.

Αυτό δεν ήταν καν η πρώτη φορά που είχε κάνει.  Το 1973, ο φημισμένος γραφίστας Kiyoshi Awazu   ζήτησε απο τον Yamashita να εμφανιστεί σε ταινία μικρού μήκους    καψίματος πιάνου , παίζοντας το τιμητικό όργανο. Βλέποντας ξανά 35 χρόνια αργότερα,ο Yamashita έγραψε, «Βλέποντας τον εαυτό μου που ασχολείται με αυτή την εξαιρετική απόδοση, ένιωσα αυτό το κύμα της συγκίνησης που ήταν όπως,“Τι ήταν αυτό;”

Κατά μία έννοια, είχα δώσει παράσταση ως «αντικείμενο» σε ένα έργο τέχνης του Kiyoshi Awazu. Σε μια άλλη, όμως, είχα ίσως βιώσει μια μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης που κανείς πριν από μένα είχε βιώσει ποτέ πριν, ως αποτέλεσμα μιας κατάστασης που θα μπορούσε να συμβεί μόνο εκείνη τη στιγμή. «Τι ήταν αυτό;» Υπήρχε μόνο ένας τρόπος που θα μπορούσε να επιβεβαιώσει αυτό για τον εαυτό μου, με τον τρόπο αυτό για μια ακόμη φορά.»

Η ευκαιρία προέκυψε κατ 'εντολή του   Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Kanazawa του  21ου αιώνα , ο οποίος σκηνοθέτησε την καύση Πιάνου το 2008 . Μπορείτε να διαβάσετε το πρόγραμμα της εκδήλωσης σε μορφή PDF , το οποίο περιέχει τις αντανακλάσεις  του Yamashita  μέχρι την εκδήλωση. Περιέχει επίσης παρατηρήσεις από έναν εκπρόσωπο  του Awazu Design Room  που καταξίωσε το αρχικό κάψιμο του  πιάνου , έναν τοπικό αντιπρόσωπο πιάνου (ο οποίος μας διαβεβαιώνει ότι πολύ καιρό μετά το πιάνο «άρχισαν να εμφανίζονται στα ιαπωνικά σπίτια στην εποχή του υψηλού επιπέδου οικονομικής ανάπτυξης,» μερικά «πρέπει να καταστραφεί μέσα σε απρόθυμα συναισθήματα»), και ο δήμαρχος της πόλης Shika  στην παραλία Masuhogaura  της οποίας ο Yamashita φόρεσε την ασημένια προστατευτική στολή του και έπαιξε  ρέκβιεμ για την κηδεία για το φλεγόμενου όργανου μέχρι να μην μπορούσε να παράγει έναν ήχο περισσότερο.

«Δεν πίστευα ότι διακινδύνευα τη ζωή μου»,  είπε ο Yamashita αργότερα, «αλλά ήμουν σχεδόν πνιγμένος από τον καπνό που συνεχώς έμπαινε στα μάτια και τη μύτη μου. Είχα αποφασίσει να συνεχίσω παίζοντας μέχρι το πιάνο  να σταματήσει να παράγει ήχους, πράγμα που κατέληξε να δίνεται μια μάχη ζωής ή θανάτου ανάμεσα στο πιάνο και τον εαυτό μου.» 

 Αφιερωμένο στους οργανοπαίκτες της τζαζ  που ξέρουν τι σημαίνει να υποφέρουν για την τέχνη τους, όπως κάνουν όλοι οι συμμετέχοντες στην παλιά κυρίαρχη ιαπωνική αντίληψη της δεξιοτεχνίας, αλλά ποιος θα φανταζόταν ότι αυτές οι κουλτούρες θα τέμνονταν τόσο ... φλεγόμενες.

μέσω του Ε.Μ.Π.

Σχετικό περιεχόμενο:

Κοσμική πιάνο του CERN και πιανίστα της τζαζ Jam μαζί στο Montreux Jazz Festival

Ακούστε το Πειραματικό Piano Jazz άλμπουμ από Κωμικός H. Jon Benjamin - Ποιος δεν μπορεί να παίξει πιάνο

Χώρος στάθμευσης Γκαράζ Πόρτα Μήπως εντύπωση του Miles Davis' Jazz Album, Bitches Brew

Hunter S. Thompson Ορίζει Του χριστουγεννιάτικο δέντρο στην πυρκαγιά, εγκαύματα Σχεδόν Του Σπίτι Down (1990)

Βασισμένο στη Σεούλ,  Κόλιν Μάρσαλ  γράφει και μεταδίδει στις πόλεις και τον πολιτισμό. Είναι στο χώρο εργασίας σε ένα βιβλίο για το Λος Άντζελες,  Λος Άντζελες Primer , η σειρά βίντεο  Η πόλη στον κινηματογράφο , η crowdfunded έργο της δημοσιογραφίας  Πού είναι η πόλη του μέλλοντος; , Και το  Λος Άντζελες Review of Books'  Κορέα Blog .Ακολουθήστε τον στο Twitter στο  @colinmarshall  ή  Faceboo k .    

Acclaimed Japanese Jazz Pianist Yōsuke Yamashita Plays a Burning Piano on the Beach


Unlikely as it might seem, the Japanese jazz scene has for decades and decades produced some of the finest players in the world, from traditionalists to experimentalists and everything in-between. One might say the same about other jazz-inclined countries (those of northern Europe, for instance, having developed particularly robust scenes), but those countries have to do without enlivenment by "only in Japan" moments like the one we have above: jazz pianist Yōsuke Yamashita, acclaimed on both sides of the Pacific, playing piano on the beach — a piano on fire on the beach, to be precise.

This wasn't even the first time he'd done it. In 1973, famed graphic designer Kiyoshi Awazu asked Yamashita to appear in his short film burning piano, playing the titular instrument. Watching it again 35 years later, Yamashita wrote, "Seeing myself engaged in that extraordinary performance, I felt this wave of emotion that was like, 'What was that?'

In one sense, I had performed as an 'object' in a Kiyoshi Awazu artwork. In another, however, I had perhaps experienced a form of artistic expression that no one before me had ever experienced before, as the result of a situation that could only have happened at that time. 'What was that?' There was only one way I could reconfirm this for myself—by doing it one more time."

The opportunity arose at the behest of Kanazawa's 21st Century Museum of Contemporary Art, who staged Burning Piano 2008. You can read the event's program as a PDF, which contains Yamashita's reflections leading up to the event. It also contains remarks from an Awazu Design Room representative who witnessed the original burning piano shoot, a local piano dealer (who assures us that long after the piano "began to appear in Japanese homes in the era of high-level economic growth," some "must be destroyed amid reluctant feelings"), and the mayor of Shika Town, on whose Masuhogaura Beach Yamashita donned his silver protective suit and played a funeral requiem on the flaming instrument until it could produce not a sound more.

"I did not think I was risking my life," Yamashita later said, "but I was almost suffocating from the smoke that was continuously getting into my eyes and nose. I had decided to keep on playing until the piano stopped making sounds, so though I did not mean it, but it ended up having a life-or-death battle between the piano and myself." Dedicated jazz players know what it means to suffer for their art, as do all the participants in the age-old intensive Japanese conception of mastery, but who would have guessed that those cultures would intersect so... combustibly?

via Dangerous Minds

Related Content:

CERN’s Cosmic Piano and Jazz Pianist Jam Together at The Montreux Jazz Festival

Hear the Experimental Piano Jazz Album by Comedian H. Jon Benjamin — Who Can’t Play Piano

Parking Garage Door Does Impression of Miles Davis’ Jazz Album, Bitches Brew

Hunter S. Thompson Sets His Christmas Tree on Fire, Nearly Burns His House Down (1990)

Based in Seoul, Colin Marshall writes and broadcasts on cities and culture. He’s at work on a book about Los Angeles, A Los Angeles Primer, the video series The City in Cinema, the crowdfunded journalism project Where Is the City of the Future?, and the Los Angeles Review of Books’ Korea Blog. Follow him on Twitter at @colinmarshall or on Facebook.

 
© Copyright 2011 - 2018 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου