Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 01 Νοέ 2014

 

 

"Τις προηγούμενες ημέρες η Μαρία Κανελλοπούλου, Βουλευτής Αχαΐας και Συντονίστρια της Επιτροπής Ελέγχου Κυβερνητικού Έργου (ΕΕΚΕ) Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με επιστημονικούς συνεργάτες της, συναντήθηκε με το νέο πρόεδρο του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και διαδοχικά με τις αρμόδιες για την πολιτιστική κληρονομιά Αρχές της Δυτικής Ελλάδας, ενώ συμμετείχαμε και στην σύσκεψη φορέων για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών - Πύργου.

 

Μέσα από τις επισκέψεις στους χώρους εργασίας των Προϊσταμένων των Εφορειών Αρχαίων, Βυζαντινών και Νεωτέρων Μνημείων, αποκτήσαμε μία πληρέστερη εικόνα σχετικά με την τρέχουσα ύλη των εργασιών τους και ενημερωθήκαμε για τα προβλήματα και τις ελλείψεις που αντιμετωπίζουν. Οφείλουμε να ομολογήσουμε την άψογη και πρόθυμη στάση των τριών Προϊσταμένων, την μαχητικότητα και τον επαγγελματισμό με τον οποίο αντιμετωπίζουν το λειτούργημά τους, ειδικά σε μία περίοδο, όπου μεγάλα συμφέροντα στρέφουν το βλέμμα στον Πολιτισμό.

 

Συνομιλώντας με τις Προϊσταμένους των Εφορειών, και τιθέμενοι ενώπιον της τεράστιας ανατροπής που επιφέρει το νέο οργανόγραμμα των υπηρεσιών, το οποίο δημοσιεύθηκε και θεσμοθετήθηκε με fast track διαδικασίες, σκεφτόμασταν συνεχώς την αντίθεση δύο εικόνων: από τη μία όλη την πολιτική αφρόκρεμα να προσπαθεί να πάρει πόζα δίπλα στην σπουδαία ανακάλυψη της Αμφίπολης και από την άλλη τους αληθινούς ήρωες του Πολιτισμού, τους εργάτες του, να ανησυχούν για το μέλλον της Υπηρεσίας τους.

 

Ο νέος Οργανισμός του Υπουργείου Πολιτισμού συγκροτήθηκε χωρίς να ρωτηθεί ουσιαστικά καμία από αυτές τις Υπηρεσίες για τις ελλείψεις της, χωρίς καμία συνεννόηση με θεσμικούς, επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς φορείς, που μπορούν να βοηθήσουν με τις γνώσεις τους. Σε αντίθεση, επιπλέον, με οργανογράμματα άλλων Υπουργείων, δεν δόθηκε ο απαραίτητος χρόνος προσαρμογής των υπηρεσιών και των υπαλλήλων τους με μεταβατικές διατάξεις. Αυτή η βιασύνη, σε συνδυασμό με τις συντονισμένες κινήσεις μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων για προσπορισμό του θεάματος και του ακροάματος, κυρίως στην πρωτεύουσα προς το παρόν, προκαλούν βάσιμες υποψίες.

 

Αναρωτιόμαστε. Προς τι αυτή η ιλιγγιώδης ταχύτητα συγχωνεύσεων τοπικών Εφορειών, η επαύξηση αρμοδιοτήτων ήδη βεβαρημένων υπηρεσιών με νέες περιοχές, την ίδια στιγμή που, ας πούμε, η Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων απασχολεί υποδιπλάσιο προσωπικό από το αναγκαίο ή η περίφημη ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων της Πάτρας έχει ξεκινήσει εν αγνοία των αρμόδιων Εφορειών;

 

Αναρωτιόμαστε τι θα γίνει με τα ΕΣΠΑ που έχουν δεσμευθεί σε έργα των οποίων η θεσμική αρμοδιότητα μπορεί να συγχωνεύεται ή να μεταφέρεται σε άλλη υπηρεσία;

 

Όσον αφορά το ΔΗΠΕΘΕ, πραγματικά χαρήκαμε με την πρόθεση του νέου του Προέδρου να στηρίξει και να διευρύνει τις επιτυχείς εργασίες του θεσμού, κατά τα δύο τελευταία χρόνια. Από την πλευρά μας επιστήσαμε την ανάγκη ύπαρξης ενιαίου μετώπου στήριξης του ΔΗΠΕΘΕ και της Δραματικής του Σχολής, κοινής δράσης της αριστερής δημοτικής αρχής και του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ υπογραμμίσαμε το θλιβερό γεγονός ότι το ΔΗΠΕΘΕ δεν λαμβάνει ούτε ένα ευρώ από τον Δήμο ή την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

 

Το Πρόγραμμα του Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ ακουμπάει στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον. Πολιτισμός ναι μεν δεν είναι μόνο τα μνημεία, αλλά χωρίς αυτά, σε μια χώρα που προσπαθεί να πείσει ότι τουριστικά αποτελεί έναν γίγαντα, είναι απορίας άξιον πώς θα επιτευχθεί η περιβόητη σύζευξη Πολιτισμού και Ανάπτυξης. Εμείς παρακολουθούμε με αγωνία αυτές τις εξελίξεις. Δεν προσβλέπουμε στην εύκολη καταγγελία. Συνεργαζόμαστε και συνομιλούμε με τους άμεσα εμπλεκόμενους, τους άμεσα ενδιαφερόμενους, είτε αυτοί είναι οι υπάλληλοι των αρμόδιων φορέων, είτε οι τοπικές κοινωνίες, οι οποίες, στην πορεία για μία ριζοσπαστική έξοδο από την κρίση, πρέπει και αυτές να διεκδικήσουν την πολιτιστική και πολιτισμική ανάδειξη των περιοχών τους.

 

Και όλο αυτό δεν απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες, παρά επαρκώς στελεχωμένες υπηρεσίες, υποστήριξη με όλα τα μέσα ενός απροστάτευτου ΔΗΠΕΘΕ που παρ' όλα αυτά τα καταφέρνει, έναν ασφαλή σύγχρονο αυτοκινητόδρομο στην Αχαΐα, που θα ενώνει τον Παρθενώνα με το Ρωμαϊκό Ωδείο της Πάτρας και την Ολυμπία, ένα δρόμο που δεν λέει να τελειώσει, αλλά και η στοιχειώδης οικειοποίηση ενός παραλιακού μετώπου από μια παραθαλάσσια μεγαλούπολη είναι κινήσεις αναγκαίες όχι μόνο για τον Πολιτισμό αλλά για την ίδια την ποιότητα της ζωής μας.”

 

 
© Copyright 2011 - 2019 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου