Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 18 Απρ 2015

 

 

Με το πολυνομοσχέδιο επανεισάγεται η δημοκρατία και η εργασιακή ομαλότητα στον χώρο της Ανώτατης, της Μέσης και της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, ρυθμίζονται ζητήματα στο πεδίο των Ερευνητικών Κέντρων και τελειώνει το πελατειακό σύστημα σχετικά με τον διορισμό Διευθυντών Εκπαίδευσης.

 

Συγκεκριμένα:

 

Καταργείται το Συμβούλιο Ιδρύματος και ενισχύονται τα συλλογικά και μονοπρόσωπα όργανα στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα: ότι επιστρέφει η δημοκρατία και εντείνεται το αυτοδιοίκητο των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Δεν μπορούν να μιλάνε για «φοιτητοπατέρες» οι παρατάξεις (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ) που μετέτρεψαν την συμμετοχή των φοιτητικών τους παρατάξεων σε επικερδή επιχείρηση για προσπορισμό κομματικών και οικονομικών οφελών. Ούτε, φυσικά, για «ακομμάτιστα πανεπιστήμια», η παράταξη του κ. Φορτσάκη.

 

Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωρίζεται για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών ελευθεριών, την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, την προστασία του δικαιώματος στη γνώση, τη μάθηση και την εργασία, έναντι οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει.

Για την προστασία των πλέον αδύναμων μελών εντός του φοιτητικού σώματος, των εργαζόμενων φοιτητών, ακυρώνεται η διάταξη περί διαγραφών των δήθεν «αιώνιων φοιτητών.

Τίθεται ως πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας η χάραξη εθνικής πολιτικής έρευνας: Έτσι, μπαίνει ένα τέλος στην απαξίωση της έρευνας, δηλαδή του πιο ζωτικού στοιχείου τόσο για την επιστημονική πρόοδο, όσο και για την ανάπτυξη της καινοτομίας στην χώρα μας. Ως προς αυτό, αναμορφώνεται το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας, μετονομαζόμενο σε Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΣΕΚ) και καθορίζεται η αποστολή του ως συμβουλευτικού σώματος που γνωμοδοτεί για την εθνική πολιτική στην Έρευνα και την Καινοτομία.

 

Καταργείται η Τράπεζα Θεμάτων, η οποία, όχι μόνο προάγει την παπαγαλία και την στείρα απομνημόνευση αλλά και, όπως αποδείχθηκε, συστάθηκε κατά παραγγελίαν, μόνο και μόνο για να πληρωθούν κάποιοι ημέτεροι.

 

Καταργείται το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων. Αυτό δεν σημαίνει ότι προάγεται, έτσι, η αναξιοκρατία. Η εγκαθίδρυση ενός συστήματος αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου, με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο, ως μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και επεξεργασίας προτάσεων και μέτρων για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, είναι απαραίτητη. Το Υπουργείο θα προχωρήσει στην επεξεργασία του παραπάνω πλαισίου με επόμενο νομοθέτημα.

 

Καταργείται η σύζευξη Πειραματικού και Προτύπου Σχολείου. Μετατρέπεται η συντριπτική πλειοψηφίας αυτών των υβριδικών σχολείων σε πειραματικά. Στα πειραματικά σχολεία οι μαθητές/τριες θα επιλέγονται με κλήρωση στην τάξη εισόδου: Αυτό δε σημαίνει ότι, τάχα, προάγεται η μετριότητα και η τύχη. Όσοι ισχυρίζονται κάτι τέτοιο τους διαφεύγει, μάλλον, τόσο ο σκοπός των πειραματικών σχολείων, όσο και η παραμικρή γνώση παιδαγωγικών. Πειράματα δεν γίνονται με «πειραγμένο δείγμα». Οι νέες μέθοδοι και τα καινούρια εγχειρίδια και γνωστικά αντικείμενα πρέπει να «τεστάρονται» σε κανονικό δείγμα μαθητών. Τα υπόλοιπα είναι μικροκομματική σπέκουλα.

 

Επιλογή των υποψήφιων Διευθυντών σχολικών μονάδων και Διευθυντών εκπαίδευσης. Τίθενται αυστηρές και αδιάβλητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα. Τελειώνει, έτσι, το καθεστώς των κομματικών διορισμών. Θεσμοθετείται η συμμετοχή των συμβουλίων διδασκόντων στις επιλογές των διευθυντών, ένα στοιχείο εκδημοκρατισμού και συναπόφασης. Ας μη μιλάνε για δήθεν κομματικές επιλογές, όσοι κατασκεύασαν ένα πολύπλοκο σύστημα διαμοιρασμού των θέσεων μεταξύ των συγκυβερνώντων κομμάτων.

 

 
© Copyright 2011 - 2018 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου