Γιατί τα ιδιωτικά σχολεία, δεν έχασαν την πρώτη μέρα της τηλεκπαίδευσης; Γιατί είτε χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες, είτε έχουν φροντίσει να έχουν συνάψει συμφωνία και με δεύτερη πλατφόρμα έκτος της WEBEX που παρέχει το δημόσιο, ώστε να μεταφέρουν τους μαθητές σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος. Το ερώτημα είναι, γιατί δεν έχει προνοήσει το υπουργείο Παιδείας να κάνει το ίδιο, δίνοντας αφορμή να κατηγορείται ξανά η υπουργός για ταξική μεροληψία, με αφορμή το χθεσινό φιάσκο με την τηλε-εκπαίδευση.

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο μάλιστα ενημέρωνε τα σχολεία για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της πλατφόρμας σύγχρονης τηλε-εκπαίδευσης (webex) σε σχέση με τις ταχύτητες του Internet, άρα ήταν γνωστό ότι κατά πάσα πιθανότητα θα προκύψει πρόβλημα.

 

«Μεγάλος κερδισμένος είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία, αναφέρει η ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας) . «Μεγάλοι χαμένοι, το 94% των μαθητών που φοιτούν στα δημόσια σχολεία, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των ιδιωτικών σχολείων χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες. Το υπουργείο είχε 8 μήνες δυνατότητας προετοιμασίας για το ενδεχόμενο ενός νέου lockdown». Η  ΟΙΕΛΕ καταλογίζει στο υπουργείο προχειρότητα, έλλειψη ενδιαφέροντος και εγκατάλειψη της δημόσιας εκπαίδευσης.

Την ίδια ώρα, το υπουργείο αντί να απολογηθεί μιλάει για fake news. «Το ΥΠΑΙΘ προετοιμάστηκε με τις απαραίτητες αποφάσεις και εγκυκλίους που έδωσαν κατεύθυνση, οδηγίες και πληροφορίες για την ευρεία υλοποίηση της τηλε-εκπαίδευσης. Κουράστηκε πια ο ελληνικός λαός από τα συνεχή fake news», αναφέρει η γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αναστασία Γκίκα, σε ανάρτησή της στην οποία αποδίδει το πρόβλημα της Webex σε συγκυρία ευρωπαϊκής εμβέλειας. Δεν διευκρίνιζε βέβαια, για ποιο λόγο το υπουργείο δεν προέβλεψε ώστε να έχει εναλλακτικές λύσεις.

Η σύμβαση με την "Cisco Hellas A.E.” δεν υπάρχει αναρτημένη στη Διαύγεια

Την άμεση κατάθεση μέσα στη Βουλή της σύμβασης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας "Cisco Hellas A.E." για το σύστημα της τηλε-εκπαίδευσης ζήτησε  από την Υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως. με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφου, η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας, και συνυπέγραψαν βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής.  Οι βουλευτές κάνουν λόγο για «πανηγυρική διάψευση των δηλώσεων ετοιμότητας της κυβέρνησης», ενώ παρατηρούν πως παρά το γεγονός ότι έχουν παρέλθει αρκετοί μήνες μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, αλλά και την πρόσφατη τροποποίησή της, η σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με την εταιρεία «CISCO HELLAS Α.Ε.» δεν έχει μέχρι σήμερα αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.

 

Τηλε-εκπαίδευση και οι  υποσχέσεις που αθέτησε το υπουργείο

Οι πολίτες θυμούνται τις υποσχέσεις της υπουργού σε σχέση με τον εξοπλισμό των σχολείων με περισσότερες από 80.000 φορητές συσκευές (από 4.500 περίπου συσκευές που υπήρχαν τον Ιούλη του 2019). Τα σχολεία δεν εφοδιάστηκαν μέχρι σήμερα. Tο Υπουργείο Παιδείας  μίλησε  επίσης για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όμως και αυτό δεν έγινε ποτέ.

Το Υπουργείο Παιδείας κάλεσε μεν όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια να κάνουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση,  δεν έχει φροντίσει  προηγουμένως όμως τα σχολεία να μπορούν να την υποστηρίξουν. Σύμφωνα με την εκπαιδευτική ιστοσελίδα Alfa Vita, με ταχύτητα ADSL 24/1Mbps (Download/Upload) που έχουν πολλά νοικοκυριά (αλλά και σχολεία) στην Ελλάδα μπορεί να λειτουργήσει ικανοποιητικά μόνο 1 τηλεδιάσκεψη (webex meeting).

Με λίγα λόγια οι συνδέσεις ADSL με ταχύτητα 24Mbps μπορούν να υποστηρίξουν μόνο μία τηλεδιάσκεψη με webex. Αυτήν όμως την ταχύτητα έχει το 30% των σχολείων αλλά και τα περισσότερα νοικοκυριά στην Ελλάδα που διαθέτουν σύνδεση. Για παράδειγμα, σε μια οικογένεια με 24άρα οικιακή σύνδεση και δυο παιδιά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ή και σε ΑΕΙ, ΙΕΚ κ.λπ.), ακόμα κι αν υπάρχουν δυο διαφορετικές συσκευές, το ίντερνετ δεν θα σηκώνει την ταυτόχρονη τηλεκπαίδευσή τους.

Άρα στο υπουργείο ήταν εξ αρχής γνωστή η αδυναμία υλοποίησης της τηλεκπαίδευσης. 

πηγη:https://tvxs.gr