Η Νίκη Κεραμέως κατάφερε στα τέσσερα χρόνια της θητείας της στο υπουργείο Παιδείας να έχει απέναντί της έως και τους εκπαιδευτικούς της ΝΔ. Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικοί, την κατηγορούν πως αλλοιώνει με βίαιο μάλιστα τρόπο τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης προς όφελος των χορηγών της ΝΔ, των σχολαρχών.

Το αποτύπωμα της ακραία  νεοφιλελεύθερης εκπαιδευτικής πολιτικής είναι ήδη ορατό. Μείωση των εισακτέων στα δημόσια πανεπιστήμια, αξιολόγηση σχολικών μονάδων με στόχο την υποβάθμιση σχολείων που θα οδηγηθούν σε λουκέτο, voucher, μείωση προϋπολογισμού στα πανεπιστήμια  κατά 8 εκ ευρώ είναι λίγες μόνο από τις επιπτώσεις.

Στη δε ιδιωτική εκπαίδευση, είχαμε τη μεγαλύτερη φυγή εκπαιδευτικών των τελευταίων χρόνων, θέσπιση αναιτιολόγητων απολύσεων και ανεξάρτητων αρχών και οργανισμών που ορίζουν την ασφάλεια των κτιρίων.

Στην προεκλογική ανακοίνωσή της η υπουργός λέει μεταξύ άλλων πως έκανε «...το εκπαιδευτικό σύστημα σύγχρονο και προσβάσιμο σε όλους, που προσφέρει στα παιδιά μας γνώσεις και δεξιότητες του 21ου αιώνα».  Θα ξέχασε μάλλον η υπουργός, πως απέσυρε άρον άρον το βίντεο της θεωρίας του αγέννητου παιδιού από τα σχολεία έπειτα από την κατακραυγή, που όχι 21ο αιώνα δεν θυμίζει αλλά μας επιστρέφει στον μεσαίωνα.

Το tvxs κάνει τον απολογισμό μιας τετραετίας με τις πιο δραματικές αλλαγές στο τοπίο της εκπαίδευσης.

 

Ο νόμος Κεραμέως

 

Εν μέσω πανδημίας, η κ. Κεραμέως φέρνει νομοσχέδιο που προκαλεί τις έντονες αντιδράσεις σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας για το αντιεκπαιδευτικό περιεχόμενό του και την στοχοπροσήλωσή του στην υποβάθμιση της δημόσιας και ενίσχυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Οι διαδηλωτές καταδίκασαν τον τρόπο και τον χρόνο που επέλεξε το υπουργείο να φέρει το νομοσχέδιο εν μέσω καραντίνας, καθώς και το αντιεκπαιδευτικό περιεχόμενό του. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που επιφέρει σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης και καταρρίπτει όλες τις «κόκκινες γραμμές» που είχαν θέσει καθηγητές, μαθητές και φοιτητές, στην προηγούμενη φάση του δημόσιου διαλόγου.

Αξιολόγηση σχολικών μονάδων

«Ο κόσμος αντιλαμβάνεται την αξιολόγηση ως κάτι θετικό, γιατί έτσι λένε τα ΜΜΕ χρόνια τώρα, με αποτέλεσμα να στρέφουν τους γονείς εναντίον μας. Πρέπει να καταλάβουν ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα» είχε δηλώσει στο tvxs  ο Χρ. Κουρνιώτης  μέλος ΔΣ της ΟΛΜΕ. «Δεν έχει να κάνει σε τίποτα με βελτίωση του παρεχόμενου αγαθού. Ουσιαστικά το κράτος, επιδιώκει να βαθμολογεί τις σχολικές μονάδες, ώστε να καθορίζει στη συνέχεια με βάση τη βαθμολογία τα ποσά που θα δίνει σε κάθε σχολείο. Θα λέει, στα καλά δίνω περισσότερα και στα κακά λιγότερα. Αν συμβεί αυτό, τότε τα σχολεία των χρόνων των μνημονίων, με τις τεράστιες ελλείψεις σε υποδομή και εκπαιδευτικούς, θα φαίνονται παράδεισοι, μπροστά σε αυτά που θα δούμε» καταλήγει.

«Σταδιακά, θα έχουμε κατηγοριοποίηση των σχολείων και τη συσχέτισή τους με τη χρηματοδότηση. Ναι αλλά, η επίδοση των παιδιών εξαρτάται και από την ταξική τους προέλευση, από τις δυνατότητες που δίνει το σπίτι κλπ. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, ότι σε φτωχές περιοχές, που οι γονείς δεν έχουν χρήματα να στηρίξουν τα παιδιά τους με φροντιστήρια για παράδειγμα, θα υποβαθμίζονται τα σχολεία καθώς θα υποχρηματοδοτούνται σταδιακά. Η αξιολόγηση  θα συνδυαστεί με την οικονομική αυτονομία της μονάδας άρα και με τις χορηγίες δηλαδή με την ιδιωτικοποίηση» λέει η Έφη Γιάνναρη  πρόεδρος της Β’ΕΛΜΕ Αθήνας.

Voucher

Ο στόχος αυτός της κυβέρνησης ΝΔ αποδείχτηκε περίτρανα με την ανακοίνωση προεκλογικά του μέτρου των voucher στην εκπαίδευση και της ελεύθερης γονεϊκής επιλογής σχολικής μονάδας. Πρόκειται για μια πολιτική εμπνευσμένη από τον πατέρα της νεοφιλελεύθερης θεωρίας Milton Friedman η οποία υιοθετήθηκε από τη Θάτσερ. «Στις χώρες που εφαρμόστηκε αυτό το πρόγραμμα, διαλύθηκε οριστικά το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα με οδυνηρές συνέπειες για τη συντριπτική πλειονότητα των πολιτών», λέει στο tvxs o πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας), Γιώργος Χριστόπουλος στο ρεπορτάζ του tvxs

Ιδιωτική εκπαίδευση

«Η ιδιωτική εκπαίδευση, ολισθαίνει σε έναν μεσαίωνα» λέει στο tvxs ο Γιώργος Χριστόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) με αφορμή το ρεπορτάζ που επιχειρεί να καταγράψει, τα αποτελέσματα του νόμου Κεραμέως σε ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια.

Σκάνδαλα εις βάρος των εκπαιδευτικών με τις πλάτες του υπουργείου, παιδικές ζωές εκτεθειμένες σε κίνδυνο εξαιτίας παντελούς έλλειψης κτιριακών ελέγχων, καθημερινό μπούλινγκ, εκπαιδευτικοί που καλούνται να σφουγγαρίζουν τουαλέτες και ο  πρωτοφανής αριθμός  των 2.500 εκπαιδευτικών που βρέθηκε από το 2020 και μετά εκτός εργασίας (big quit), είτε για λόγους απόλυσης, είτε για λόγους παραίτησης μετά από εξάντληση, είναι ορισμένα μόνο από τα αποτελέσματα που καταγράφονται.

Τα ιδιωτικά σχολεία υπερδιπλασιάζουν τα κέρδη τους και ταυτόχρονα είναι εμποτισμένα με την απόγνωση των εκπαιδευτικών όπως καταγράφουν οι έρευνες και χάνουν την αξιοπιστία τους, αφού έχουν μετατραπεί σε κέντρα διερχομένων. «Τα παιδιά θα κάνουν μάθημα με όποιον αντέξει στο κάτεργο. Αυτό θέλουν οι γονείς για τα παιδιά τους;» αναρωτιέται εκπαιδευτικός μιλώντας στο tvxs.

«Η ΝΔ ανταποδίδει τη χάρη στους σχολάρχες-χορηγούς της» είχε πει στο tvxs για το νομοσχέδιο Κεραμέως, ο πρώην πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Μ. Κουρουτός που δεν είναι πλέον στη ζωή. Το ρεπορτάζ που ακολουθεί, τον δικαιώνει μετά θάνατο.

Κατάργηση ανεξάρτητης αρχής, θέσπιση αναιτιολόγητων απολύσεων

«Ο προηγούμενος νόμος προέβλεπε, ότι για να απολυθεί ένας ιδιωτικός  εκπαιδευτικός, πρέπει να υπάρχει αιτιολόγηση όπως παντού στον κόσμο. Οι καταγγελίες σύμβασης κρίνονταν από ανεξάρτητη αρχή, από δικαστές. Γιατί το προέβλεπε αυτό ο νόμος; Γιατί ένας εκπαιδευτικός αν προσφύγει στα δικαστήρια θέλει 4-5 χρόνια ώσπου να δικαιωθεί.

Η κ. Κεραμέως, καταργεί την ανεξάρτητη αρχή, θεσπίζει αναιτιολόγητες απολύσεις, βάζει την πιο χυδαία ρύθμιση από τη μεταπολίτευση -όπως την έχει χαρακτηρίσει ο εργατολόγος κ.Καζάκος- την εθελοντική μείωση του ωραρίου. Οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζονται σαν ελεύθεροι επαγγελματίες που βγάζουν χιλιάδες ευρώ. Στην πραγματικότητα, με το πιστόλι στον κρόταφο αποδέχονται να έχουν 10 και όχι 20 ώρες, ώστε, είτε να βάλει κολλητό του ο ιδιοκτήτης του σχολείου στη θέση τους, είτε να πάρει μειωμένη αποζημίωση όταν θα απολυθεί.

Επί Κεραμέως θεσπίστηκε η παρουσία του ιδιοκτήτη στον σύλλογο διδασκόντων. Μιλάμε για κάτι πρωτοφανές, αφού  δεν μπορεί κανένας εκπαιδευτικός να μιλήσει ελεύθερα!

Big Quit

Ένα από τα πιο σοβαρά αποτελέσματα του νόμου Κεραμέως είναι ότι για πρώτη φορά στα χρονικά, καταγράφηκε μια τεράστια φυγή εκπαιδευτικών από ιδιωτικά σχολεία, το λεγόμενο «big quit». «Έχουμε πάνω από 2.500 ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς (πρόκειται για το 30% του σώματος), που είτε έφυγαν είτε απολύθηκαν από το ’20 και μετά . Παραιτήθηκαν γιατί δεν άντεχαν, όπως καταγγέλλουν» λέει ο Γ. Χριστόπουλος.

Η ΟΙΕΛΕ έκανε έρευνα για το «big quit». Τι έδειξε;

«Το 67% των ιδιωτικών  εκπαιδευτικών δήλωσαν ότι θέλουν να φύγουν από τις μονάδες στις οποίες εργάζονται. Το 80% ότι για τα έξτρα πράγματα που καλούνται να κάνουν, δεν πληρώνονται. Υπάρχει παράνομη και μαύρη εργασία δια της βίας. Το 60% απαντά, πως η επιλογή διευθυντικών  στελεχών  δεν γίνεται με διαφάνεια. Σύμφωνα με το ελληνικό σύνταγμα, τα ιδιωτικά σχολεία πρέπει  να λειτουργούν με κρατική εποπτεία και διαφάνεια, αλλά κατάντησαν η χειρότερη μορφή ιδιωτικής επιχείρησης» λέει ο Γ. Χριστόπουλος.

Το σκάνδαλο των διπλών συμβάσεων

Στα ιδιωτικά σχολεία, αποκαλύψαμε μεγάλη παρανομία.  Πολλά από αυτά κάνουν δύο συμβάσεις  σε εκπαιδευτικούς, μία στο υπ. Παιδείας και μία στην Εργάνη. Στο ένα δηλώνουν για παράδειγμα πως έχεις 20 ώρες στο άλλο 8. Για να μπορεί να σε πληρώνει για 8 ώρες ενώ κάνεις 20 και η απόλυση να ονομαστεί «λήξη της σύμβασης», οπότε να χάσεις την αποζημίωση. Την παράνομη και εξοργιστική τακτική, ανακαλύψαμε σε ένα εκκλησιαστικό σχολείο, υπό τη σκέπη της Αρχιεπισκοπής. Αν υπολογίσουμε πόσα εκατοντάδες χιλιάδες κερδίζουν από μη καταβολή αποζημιώσεων απόλυσης.

Φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών: Αδήλωτη εργασία και το οικονομικό σκάνδαλο τoυ lockdown

Στα φροντιστήρια και στα κέντρα ξένων γλωσσών καταγράφηκε αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία στο 40-45% των εκπαιδευτικών.

«Πολλά φροντιστήρια λειτουργούν με ορισμένου χρόνου συμβάσεις, που λήγουν  πριν τη λήξη του διδακτικού έτους. Σε αρκετές περιπτώσεις είναι και συμβάσεις δύο μηνών! Οι εκπαιδευτικοί εδώ είναι εντελώς αναλώσιμοι.  Καμία εποπτεία  δεν υπάρχει από την πολιτεία» λέει ο Γ. Χριστόπουλος.

Κέντρα Μελέτης: Αν σκοτωθεί παιδί ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη;

Το μεγαλύτερο σκάνδαλο σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ, είναι η απόλυτη απουσία κάθε ελέγχου στα Κέντρα Μελέτης, ή αλλιώς στα φροντιστήρια για τα παιδιά του δημοτικού. Κι αυτό γιατί κινδυνεύει η σωματική ακεραιότητα των παιδιών.

«Ενώ όλες οι υπόλοιπες μονάδες της ιδιωτικής  εκπαίδευσης, ελέγχονται κτιριακά από τον ΕΟΠΠΕΠ, τα κέντρα μελέτης, δεν τα ελέγχει κανείς. Δεν γνωρίζουμε πως δουλεύουν, με ποιους εκπαιδευτικούς, με ποια προσόντα, πως πληρώνονται σε ποια κτίρια στεγάζονται. Είναι η μοναδική περίπτωση ιδιωτικής επιχείρησης,  που κανείς δεν ξέρει υπό ποιο καθεστώς λειτουργεί! Έκανε ο κ. Ραγκούσης σχετική ερώτηση και ομολόγησε η κυβέρνηση ότι δεν υπάρχει κανένας έλεγχος! Αν σκοτωθεί ένα παιδί, ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη; Οκ ας μπούμε σε 2η μοίρα οι εκπαιδευτικοί. Με τα παιδιά τι γίνεται; να κινδυνεύουν».

Η θεωρία του αγέννητου παιδιού κι άλλες επικίνδυνες θεωρίες, στα σχολεία

Ανησυχία και αντιδράσεις έχουν προκαλέσαν τον Ιανουάριο του 2022 «εκπαιδευτικά» βίντεο που στάλθηκαν στα γυμνάσια της χώρας με θέμα την Προγεννητική Αγωγή, και τα οποία αναπαράγουν τη θεωρία του «αγέννητου παιδιού», που υποστηρίζει ότι η ζωή του βρέφους αρχίζει με τη σύλληψη.

Ένα από αυτά τα βίντεο, που απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες γυμνασίου, πάει ακόμα παραπέρα, υποστηρίζοντας την επίσης απόλυτα αντιεπιστημονική θεωρία, ότι η σύλληψη ξεκινά τη στιγμή που η μητέρα συλλαμβάνει την ιδέα να κάνει ένα παιδί, λόγια που αποδίδει η ομιλούσα Μαλαματένια Ρούλια από την Εταιρεία Προγεννητικής Αγωγής στις πεποιθήσεις μιας φυλής στην Αφρική! Πρόκειται για αντιλήψεις επικίνδυνες και αβάσιμες, οι οποίες άνοιξαν σε αρκετές χώρες την κερκόπορτα για την απαγόρευση των αμβλώσεων.

Τα βίντεο αποσύρθηκαν υπό τη γενική κατακραυγή, ωστόσο αργότερα έγινε γνωστό πως με τον ίδιο τρόπο μπήκαν στα σχολεία και οι θεωρίες της Ελληνικής Αγωγής, του Άδωνι Γεωργιάδη

Διευθυντές με κομματική ταυτότητα και μείωση χρηματοδότησης πανεπιστημίων

Οι επιπλέον συνέπειες της πολιτικής Κεραμέως όπως τις σταχυολόγησε στο tvxs ο Σταύρος Παναγιωτίδης

Κόβονται 20.000 παραπάνω παιδιά από το πανεπιστήμιο «για να μην εγκλωβίζονται εκεί» και στέλνονται ως πελατεία στα ιδιωτικά ΙΕΚ και τα Κολλέγια.

(Το tvxs σε συνεργασία με το freedomfοpress.gr επεξεργάστηκε τους ισολογισμούς ΙΕΚ και κολλεγίων και παρουσιάζει τα ευρήματα σε ένα βίντεο που με στοιχεία και αριθμούς επιβεβαιώνει ότι η πολιτική Κεραμέως είχε ως στόχο να ωφελήσει την ιδιωτική εκπαίδευση).

Τα κολλέγια γίνονται ισότιμα με τα πανεπιστήμια και υποχρεώνονται τα επαγγελματικά επιμελητήρια να δέχονται τους αποφοίτους των κολλεγίων

Τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών και οι υποτροφίες θα δίνονται πια μόνον για φοιτητές με εξαιρετικές επιδόσεις, ασχέτως κοινωνικών αναγκών και όχι και για οικονομικά αδύναμους φοιτητές όπως ισχύει σήμερα.

Καταργούνται σε μια νύχτα -και προτού καν λειτουργήσουν- πανεπιστημιακά τμήματα με προγράμματα σπουδών που είχαν διαμορφώσει τα ίδια τα πανεπιστήμια, επειδή τα είχε ιδρύσει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Καταργούνται σε μια νύχτα -και προτού καν λειτουργήσουν- τα διετή δωρεάν προγράμματα επαγγελματικών σπουδών για αποφοίτους των ΕΠΑΛ που είχαν διαμορφώσει τα ίδια τα πανεπιστήμια και θα έδιναν στους αποφοίτους τους υψηλότερη επαγγελματική κατάρτιση, επειδή τα είχε ιδρύσει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Σημειώνονται ακόμη και παραλίγο μοιραία ατυχήματα επειδή οι χώροι διδασκαλίας είναι ανεπαρκείς και μικροί, φτάνοντας στο περιστατικό όπου φοιτητής πέφτει από το παράθυρο όπου κάθεται επειδή δεν χωράει σε αίθουσα του ΑΠΘ.

Στις συνεντεύξεις για την επιλογή διευθυντών στα σχολεία πριμοδοτούνται προκλητικά οι υποψήφιοι που ανήκουν στη ΝΔ.

Μειώνεται η χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων από τα 99 στα 91 εκατομμύρια.

πηγη: https://tvxs.gr