Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 06 Φεβ 2013
«Το σχέδιο «Αθηνά» για τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της χώρας πλήττει την περιφέρεια και γιγαντώνει το ΑΘΗΝΟκεντρικό μοντέλο»
Κλίκ για μεγέθυνση

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΚΕ

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Οι σαρωτικές αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας με το σχέδιο «Αθηνά» το οποίο αφορά την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλάζουν σημαντικά τον χάρτη στον χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αφού με τις αλλεπάλληλες καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ και ΑΤΕΙ πλήττουν πολλές περιφερειακές πόλεις της χώρας μεταξύ αυτών και την Πάτρα και το Αίγιο.

Τα νεόδμητα ιδρύματα «απορροφώνται». Προβληματίζει ωστόσο η πολιτικάντικη πρακτική που ακολουθεί για να αποφευχθούν εντάσεις και «τοπικές εξεγέρσεις» δημάρχων, αιρετών και παραγόντων. Αφαιρούμε από το Αγρίνιο το «Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας », μεταφέρουμε όμως κάποιες χιλιάδες σπουδαστών του ΤΕΙ Πάτρας στο Μεσολόγγι, καταργώντας τμήμα του.

Η Πάτρα «χάνει» τα Τμήματα της Διοίκησης Επιχειρήσεων, της Λογιστικής και των Τουριστικών επιχειρήσεων από το ΑΤΕΙ της που θα μεταφερθούν στο Μεσολόγγι και επιπλέον καταργείται το ΑΤΕΙ Αιγίου. Υπολογίζεται ότι περίπου 7.000 φοιτητές από την Αχαΐα, 6.000 από την Πάτρα και 1.000 από το Αίγιο θα αναγκαστούν να μετακινηθούν στις πόλεις που θα μεταφερθούν τα τμήματα των σχολών τους. Εάν αυτό ονομάζεται εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, τότε έχουμε πολλά ακόμη να μάθουμε. Διότι κατάντησε να θεωρείται κέρδος για το Πανεπιστήμιο Πατρών το γεγονός πως δεν απομακρύνθηκαν και δεν καταργήθηκαν το Φιλολογικό, το Γεωλογικό και πόσα ακόμη τμήματα, κατά τις διαδόσεις που κυκλοφορούσαν ορισμένοι, το προηγούμενο διάστημα. Φωνασκούσαμε για κάτι που μπορεί και να απολέσουμε, προκειμένου να πανηγυρίζουμε γιατί επιτύχαμε να μην το χάσουμε! Το μεγάλο μέτωπο για το ΤΕΙ Πάτρας είναι η μεταφορά από την Πάτρα στο Μεσολόγγι της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας ΣΔΟ, που περιλαμβάνει τα Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τουριστικών Επιχειρήσεων και Λογιστικής. Ουσιαστικά με την απόφαση αυτή, και εφόσον δεν υπάρξει αλλαγή, θα πρέπει να μεταφερθούν στο Μεσολόγγι (κατά την διοίκηση του ΤΕΙ) 6.000 περίπου σπουδαστές, πολλοί από τους οποίους είναι Πατρινοί, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει στα οικονομικά μιας οικογένειας, σε περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης. Το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό. Η Σχολή Διοίκησης Οικονομίας δεν μπορεί να ενταχθεί στη σχολή του Μεσολογγίου, επειδή δεν είναι λογικό το μείζον να εντάσσεται στο έλασσον, και οι σπουδαστές με πολύ υψηλή βαθμολογία να πηγαίνουν σε ένα ΤΕΙ στο οποίο οι σπουδαστές του έχουν πολύ μικρές βαθμολογίες. Ένα άλλο θέμα είναι αυτό των υποδομών του ΤΕΙ Μεσολογγίου, που είναι κατώτερες αυτών του ΤΕΙ Πάτρας. Επιπροσθέτως, με την απόφαση αυτή η τοπική αγορά και κατά συνέπεια η τοπική οικονομία θα δεχτεί ένα ισχυρό πλήγμα, καθώς στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην φοιτητική κοινότητα. Οι σπουδαστές αναζωογονούν την τοπική οικονομία που ασθμαίνει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της πολιτικής της στείρας λιτότητας και αποτελούν έναν σημαντικό παράγοντα ενίσχυσης της τοπικής αγοράς που αν εκλείψει θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στην οικονομία της Αχαΐας.

Η Αχαΐα δεν αντέχει άλλα πλήγματα και ιδιαίτερα πλήγματα που στοιχίζουν στην τοπική οικονομία.

Το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι επιδίδεται σε μια σισύφεια προσπάθεια αναδιάρθρωσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αφού δεν λαμβάνει υπόψη τα προβλήματα που δημιουργεί το σχέδιο «Αθηνά» για φοιτητές και τοπικές κοινωνίες!

Επειδή το υγιές εκπαιδευτικό ίδρυμα είναι εκείνο που τροφοδοτεί σε στέρεα βάση μια κοινότητα και που οι ρίζες του αποφέρουν τουριστική, οικονομική ανάπτυξη με τελικό ζητούμενο ένα αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα. Που θα «παράγει» νέους που θα κάνουν άλμα μπροστά και θα τραβήξουν μαζί την κοινωνία. Επειδή οι προτεινόμενες αλλαγές στον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης δεν επηρεάζουν μόνον τους διδάσκοντες των Ιδρυμάτων, αλλά και τους σπουδαστές που φοιτούν στα τμήματα τα οποία είτε θα συγχωνευθούν είτε θα μεταφερθούν σε άλλες περιοχές. Οι φοιτητικοί σύλλογοι ζητούν να ακουστεί και η δική τους φωνή, αφού το θέμα αυτό αφορά και τη δική τους ζωή και κυρίως το μέλλον τους. Επειδή αρκετοί δηλώνουν πως θα αναγκαστούν να διακόψουν τις σπουδές τους, καθώς η οικονομική κρίση δεν τους αφήνει περιθώρια είτε για να εγκατασταθούν στο Μεσολόγγι είτε να καλύπτουν τα μεταφορικά καθημερινά έξοδα. Πρέπει να επανεξεταστεί ο σχεδιασμός των καταργήσεων και των συγχωνεύσεων τμημάτων και σχολών και να μην εφαρμόζεται εν ονόματι της μνημονιακής πολιτικής που επιβάλλει «εκπτώσεις» ακόμα και στην Παιδεία».

 

Κατόπιν όλων των ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Ψ Προηγήθηκε επιστημονική μελέτη κόστους –οφέλους, εξετάστηκαν όλες οι πλευρές του ζητήματος, οι «παράπλευρες απώλειες» και στα ευρήματα αυτά στηρίχθηκε το σχέδιο Αθηνά; Εάν ναι ποιοι την επινόησαν; Πόσο κόστισε και σε ποιο χρόνο πραγματοποιήθηκε; Η μελέτη ανατέθηκε απ’ ευθείας σε κάποια εταιρεία, ή σε κάποιους συμβούλους ή έγινε διαγωνισμός; Να κατατεθεί η μελέτη, η προκήρυξη του διαγωνισμού, τα παραστατικά, τα τιμολόγια εξόφλησης και κάθε σχετικό έγγραφο.

Ψ Με ποια κριτήρια θα πραγματοποιηθούν οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις Τμημάτων ΑΕΙ και ΑΤΕΙ κ. Υπουργέ;

Ψ Θα γίνει κάποια αξιολόγηση και αν ναι, ποιος θα αναλάβει την εν λόγω αξιολόγηση και ποια θα είναι συγκεκριμένα τα κριτήρια της αξιολόγησης; Να κατατεθεί κάθε σχετικό έγγραφο.

Ψ Ποιος διανοήθηκε να αλλάξει το όνομά του Πανεπιστημίου, που είναι η διεθνής ταυτότητά του; Διανοείσθε να αλλάζουν τα ονόματά τους τα Πανεπιστήμια της Οξφόρδης και του Κέμπριτζ; Πως θα αλλάξει το Πανεπιστήμιο Πατρών τον τίτλο του;

Ψ Ποιοι συγκεκριμένα οι λόγοι μετακίνησης των τμημάτων της Διοίκησης Επιχειρήσεων, της Λογιστικής και των Τουριστικών επιχειρήσεων από το ΑΤΕΙ της Πάτρας στο Μεσολόγγι; Να κατατεθούν οι σχετικές εισηγήσεις.

Ψ Γνωρίζει ο κ. Υπουργός ότι το ΑΤΕΙ Πάτρας διαθέτει τις αρτιότερες υποδομές από όλα τα ιδρύματα της χώρας;

Ψ Εάν οι σπουδαστές μετακινηθούν στο Μεσολόγγι θα έχουν τη ίδια δυνατότητα εξαιτίας των ελλείψεων στο συγκεκριμένο ΑΤΕΙ;

Ψ Σε ότι αφορά το Μεσολόγγι που θα δεχτεί «Αιφνιδιαστικά» 7000 σπουδαστές έχει κάποιος «αρμόδιος» από το Υπουργείο σκεφτεί το μέγιστο θέμα που θα προκύψει με την έλλειψη στέγης, πώς θα αντιμετωπιστεί;

Ψ Είναι μήπως φυσικό επακόλουθο να οδηγήσει σε εκτόξευση των τιμών των ακινήτων;

Ψ Ποιοι συγκεκριμένα οι λόγοι κατάργησης του ΑΤΕΙ Αιγίου; Να κατατεθούν οι σχετικές εισηγήσεις.

Ψ Γιατί το Σχέδιο, όπως παρουσιάστηκε δεν αναφέρεται στην τύχη των σπουδαστών. Εάν δηλαδή το Σχέδιο αφορά τους φοιτητές και σπουδαστές που θα εισαχθούν στα νέα τμήματα και σχολές τον Σεπτέμβριο του 2013 ή εάν περιλαμβάνει και τους εν ενεργεία φοιτητές και σπουδαστές; Γιατί δεν γίνεται λόγος για μεταβατικές διατάξεις, μέσω των οποίων θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που θα προκύψουν από την εφαρμογή του Σχεδίου Αθηνά;

Ψ Σκεφτήκατε τις επιπτώσεις που θα αποφέρει η απόφαση αυτή στην τοπική κοινωνία της Πάτρας, στην τοπική κοινωνία του Αιγίου και γενικότερα στην Αχαΐα;

Ψ Αυτό σημαίνει πως περί τους 6.000 σπουδαστές από την Πάτρα, που σπουδάζουν στα τρία τμήματα της Σχολής Διοίκησης Οικονομίας και οι οποίοι στην πλειοψηφία τους είναι πατρινόπουλα, θα πρέπει να μετακομίσουν στο Μεσολόγγι ή θα πηγαινοέρχονται;

Ψ Πολλοί φοιτητές επέλεξαν τα εν λόγω Τμήματα γιατί εξαιτίας των δύσκολων οικονομικών συνθηκών που έχει προκαλέσει η «επαναδιαπραγματευτική» πολιτική της Κυβέρνησης οι οικογένειές τους δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές υποχρεώσεις που απαιτούν οι σπουδές εκτός της πόλης τους, τι θα συμβεί με αυτούς τους φοιτητές;

Ψ Όσον αφορά τα ΑΜΕΑ πως θα μπορέσουν να μετακινούνται, αφού δεν υφίσταται ίχνος κρατικής μέριμνας και οι οικονομικές απαιτήσεις είναι δυσβάσταχτες;

Ψ Με αυτό τον τρόπο δεν θα αποκλείσετε αυτόματα όλα τα ΑΜΕΑ που φοιτούν σε τμήματα που πρόκειται να συγχωνευθούν;

Ψ Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε κ. Υπουργέ για τους φοιτητές που δεν θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τις σπουδές τους λόγω μετακίνησης του Τμήματός τους;

Ψ Συρρικνώνοντας την Ανώτατη Εκπαίδευση της χώρας θα οδηγηθεί η χώρα στην ανάπτυξη κ. Υπουργέ;

Ψ Προτίθεστε κ. Υπουργέ να επανεξετάσετε το σχεδιασμός σας και να μην προχωρήσετε στην μετακίνηση των τμημάτων του ΑΤΕΙ της Πάτρας, αλλά ούτε στην κατάργηση του ΑΤΕΙ Αιγίου; Έως ότου διαβουλευθείτε με τους εκπροσώπους του ΑΕΙ,ΑΤΕΙ, Δημάρχους, Συλλόγους κ.λπ. αρμόδιους τοπικούς φορείς που έχουν τεκμηριωμένες θέσεις, και δεν είναι περαστικοί ούτε «υπό αίρεσιν » (αιρετοί) αλλά αυτόχθονες και γηγενείς των τόπων όπου συντελείται το ανοσιούργημα;

Ψ Προτίθεστε να επανεξετάσετε το σχέδιο «Αθηνά» για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κ. Υπουργέ;

 

 

Αρ. Πρωτ.. Ο ερωτών βουλευτής

Πάτρα…

ΝΙΚΟΣ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου