Συγκεκριμένα, ο Συνήγορος διερεύνησε υποθέσεις σύμφωνα με τις οποίες ιδιωτικά σχολεία με διάφορους έμμεσους τρόπους δεν αποδέχονται ή αποπέμπουν παιδιά με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, παρά την αντίθετη ρητή πρόβλεψη στη νομοθεσία. Η Αρχή απηύθυνε προς το αρμόδιο Υπουργείο συστάσεις για την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, την αναθεώρηση και τον επανέλεγχο των κανονισμών εσωτερικής λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων γενικής εκπαίδευσης, τη βελτίωση της εποπτείας τους, την εφαρμογή των προβλεπόμενων κυρώσεων σε περίπτωση μη εφαρμογής και την έκδοση της προβλεπόμενης υπουργικής απόφασης για τον καθορισμό των γενικών αρχών κατά τη σύνταξη των εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας σε συμφωνία με το εθνικό δίκαιο.

Σύμφωνα με τον «Συνήγορο του Πολίτη», τα σχολεία για τα οποία έγιναν οι καταγγελίες χρησιμοποιήσαν διάφορα τεχνάσματα.

Για παράδειγμα, έλεγαν στους γονείς πως το παιδί δεν γίνεται δεκτό λόγω έλλειψης θέσης παρά το γεγονός ότι έκλεισαν συνάντηση μαζί τους, παρότι εάν είχαν ήδη πληρωθεί οι θέσεις δεν θα είχε καθοριστεί η συνάντηση.

Ως προϋπόθεση της αίτησης εγγραφής το παιδί αξιολογείται από εκπρόσωπο του σχολείου, χωρίς να γνωστοποιούνται στους γονείς τα διαγνωστικά εργαλεία και χωρίς νομικά εχέγγυα ενώ η αξιολόγηση κανονικά πρέπει να γίνεται από τα ΚΕΔΑΣΥ.

Παράλληλα, το σχολείο αποπέμπει το παιδί όταν διαπιστώνει τις ανάγκες του η λόγω χαμηλής επίδοσης κατά τη διάρκεια της φοίτησης. .

Τέλος, αρκετές φορές οι όροι στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας είναι αντιφατικοί ή υποκρύπτουν πρακτική αποπομπής παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες ή άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, παρότι, στον ίδιο κανονισμό μπορεί να αναφέρεται ρητά ότι γίνονται δεκτοί οι μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες και υποστηρίζονται αντίστοιχα με τα δημόσια σχολεία.

Αναλυτικά η έκθεση του Συνήγορου του Πολίτη εδώ.

από:https://thepressproject.gr